24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

ESEJ: Festival Prague Pride...

Hned na úvod bych rád učinil jedno důležité prohlášení: lidé minoritních sexuálních orientací a preferencí čelí politickému i společenskému útlaku, a já souhlasím s tím, aby se akce, jako je Prague Pride, konaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Chaloupka 12.8.2017 13:28

Když se narodím slepý, dostanu také řidičák,

abych nebyl diskriminován?

J. Kombercová 12.8.2017 12:47

Re: Demonstrace sexuální orientace

:) Palec. Nahoru, samozřejmě.

P. Zinga 12.8.2017 11:28

Ano, tak to cítím i já.

Nic se neděje jen tak.

Homosexuálové zabili sexuální revoluci: svým p.delním stykem dotáhli k nám AIDS Ke svobodě patří i svoboda od strachu. To jim nikdy nezapomenu.

P. Boublíková 12.8.2017 10:46

Re: Demonstrace sexuální orientace

To máte pravdu! Spíš než po lidech se venku koukám po psech (zdali někdo nemá hezčího než já - zatím ne). A tak zřejmě to, co jsem považovala za dívky, jsou kluci a naopak. Moc se omlouvám.

P. Harabaska 12.8.2017 10:21

Re: Demonstrace sexuální orientace

Madam, omlouvám se, ale vy jste patrně, jak to jemně říci, tedy francouzsky - une dame d’un certain age - tedy postarší dáma a nedíváte se pozorně (nebo zvědavě) kolem sebe. To, co popisujete, bylo obvyklé před řadou desetiletí. Dnes jsou to naopak dívky, které na zastávce tramvaje chlapce objímají a divoce o(b)lizují, věší se jim okolo krku, v tramvajích či autobusech jim sedají na klín a všelijakým vrcením vzbuzují dojem, že již brzy dosáhnou vyvrcholení. Jiná doba, jiné zvyky. O tempora, o mores!

P. Harabaska 12.8.2017 10:12

Re: Autor by si měl především

Vy se počítáte mezi čísla komplexní?

P. Harabaska 12.8.2017 10:11

Napsal toho pan autor spoustu.

Tak jen krátce: Ona ta Prague Pride Parade není žádným vlámáním se do otevřených dveří. Je to jen hrdé vztyčení vítězné vlajky na "dobytém" území: Tady jsme a tady jsme zvítězili. Ovšem, co je to za vítězství, když nebyl vypálen jediný výstřel? Česká společnost byla k těmhle věcem vždy velkoryse tolerantní, nanejvýš si někdo někde po projití "podezřelého" poťouchle uplivnul a potichu zasyčel. Tady si šiřitelé LBGT kultury pokrytecky hrají na bojovníky, když nikde nejsou zákopy a nepřátelští střelci. Nota bene: Stejná filozofie a stejná taktika, s níž postupují mladí misionáři jisté v USA zabydlené křesťanské církve, kteří v ulicích českých měst oslovují kolemjdoucí (z nichž mnozí byli nepochybně pokřtěni jinou křesťanskou církví) a chtějí jim hlásat dobro slova božího. Tady je to přece tak snadné! Zeptal jsem se jich, proč nenesou to poselství do Sudánu nebo Saudské Arábie, tam přece je daleko vyšší pravděpodobnost, že zrno v podobě slova božího padne na úhor, kde vzklíčí. Podobně jako učení LBGT. Řekli mi, že sem je poslal Pán. Jeho jméno neuvedli. Stejná filozofie postupu, stejné pokrytectví, stejná zbabělost.

P. Lenc 12.8.2017 9:39

Re: Autor by si měl především

Jo pane Koutný, přesně tak uvažuji i já.

L. Vrána 12.8.2017 9:37

Re:

O homosexualitě hezky píše Petr Kubáč na svém blogu: Zatímco u "normálního" heterosexuála jednotlivé komponenty jeho mozku na úrovni SW i HW spolu bez problému spolupracují, u homosexuálů (obou pohlaví) jsou tyto entity pomíchané v mužské i ženské verzi. Mezi nimi se projevuje vždy nesoulad a z toho vyplývá poněkud zvláštní chování homosexuálů.

Nejsme páni svého mozku a podvědomí s námi dělá mnohé. V podvědomí homosexuálů vždy určité napětí existuje.

Jenom ještě moje doplnění: Normálně jsme nastaveni na homotopní sexuální identifikaci a heterosexuální orientaci. Tato orientace je správně zaměřena pouze na dospělé jedince, vůči dětem je normální člověk sexuálně netečný. Jiná kombinace je prostě špatně.

J. Hejna 12.8.2017 9:08

Re: Autor by si měl především

Podle vás, pane Stirský, jsou reálná čísla pouze kladná nebo záporná.

Ale to se mýlíte.

P. Boublíková 12.8.2017 8:52

Re:

Dobře jste připomněla pubertu.

Pro puberťáky je dost typické, že svoji (obvykle hetero) sexuální orientaci demonstrují veřejně - kluk osahává a líbá holku na zastávce tramvaje, holka ječí. V dospělosti je veřejná demonstrace heterosexuality již vzácná, dospělý heterák obvykle považuje sexualitu za intimní záležitost - pokud se nejedná o devianta.

U těch pochodujících homoušů teda nevím, zda jsou mentálně v pubertě nebo mají kromě homosexuality nějakou těžkou deviaci.

P. Dvořák 12.8.2017 8:14

Re: Vy byste si měl si měl především

ujasnit, na co člověk může být hrdý. Vaše věta "Ano, je to na první pohled hloupé být hrdý na svoji sexuální orientaci." je hloupá stejně jako pochod.

Příště budou mít pochod zrzaví, potom vysocí od 190 cm výš, další týden modroocí, zkrátka týden za týdnem budou našimi městy pochodovat ti, co se s něčím narodili. Vlastně postupně si to odpochodují všichni, co se s něčím narodili.

M. Koutný 12.8.2017 7:58

gay pochody

po městech západní Evropy, místo Saudské Arábie... Vzpomněl jsem si na Felixe Holzmanna: "A proč hledáte ten klíč tady. když jste ho ztratil za rohem?" "No tam je tma...."

M. Koutný 12.8.2017 7:56

Re: Autor by si měl především

Opakujete přesně stejné bláboly, na něž autor článku upozorňuje. Jestliže sexuální orientace není důležitá pro hodnocení morálky, schopností, výkonů apod., je nesmysl být na ni hrdý. Hrdý mohu být pouze na to, co jsem sám dokázal nebo jsem se na tom nějak aktivně podílel.

A ano: buďte si homo, ale nikdo to nemusí vědět. Alespoň mě to nezajímá, posuzuji lidi podle úplně jiných kritérií, než co dělají po večerech v ložnici. Když ale tu ložnici "vynesou na ulici", je to pro mne důvod k tomu, abych jimi pohrdal.

D. Stirský 12.8.2017 7:17

Autor by si měl především

prostudovat program týdenních akcí PP a poté vynášet soudy. Ano, je to na první pohled hloupé být hrdý na svoji sexuální orientaci. Jenže opakem "být hrdý" je "stydět se", což by se právě mnohým odpůrcům líbilo. Nikdo z LGBT menšiny či jejich příznivců netvrdí a netvrdil, že homosexuálové jsou milí, noblesní a citliví lidé - větší blbost snad ani autor napsati nemohl. Jsou to lidé stejní jako jiní: chytří, noblesní, laskaví, citliví, ale stejně tak hloupí, omezení, zlí, krutí... Sexuální orientace nemá s morálními vlastnostmi či s politickými názory nic společného. Při čtení podobných článků se mně vybavuje Haškův Švejk - tak nějak by se LGBT lidé nejsouce hrdí zřejmě měli chovat, pak by vše bylo OK: "Nadporučík Lukáš byl typem aktivního důstojníka zchátralé rakouské monarchie. Kadetka vychovala z něho obojživelníka. Mluvil německy ve společnosti, psal německy, četl české knížky, a když vyučoval ve škole jednoročních dobrovolníků, samých Čechů, říkal jim důvěrné: "Bulme Češi, ale nemusí o tom nikdo vědět. Já jsem taky Čech." Považoval češství za jakousi tajnou organizaci, které je lépe zdaleka se vyhnout". Když v USA policie na přelomu 60. a 70. vybílila nějaký GL podnik, účastníky urážela slovně i fyzicky a tvrdila jim, že by se měli stydět za to, jací jsou, Nu, a reakce byla opačná: "My se za nic stydět nemusíme, my jsme naopak na to, jací jsme, hrdi." Nyní už je to především obchodní značka, alespoň v zemích jako je Česko, je známá, vžila se a tak se používá.

M. Jandáková 12.8.2017 1:54

Puberta obecně se vyznačuje nedostatkem respektu. Člověk se dovolává všeho, co sám neumí (vy)dávat. )

M. Jandáková 12.8.2017 1:39

Respekt musí projevovat všechny strany. Kdo chce být respektován, sám musí respektovat.

M. Jandáková 12.8.2017 1:34

Respekt. Je v něm zdrženlivost. Nedotýká se bez souhlasu, neosahává, nebere si bez dovolení, ptá se toho, koho respektuje. Třeba RODINY.

M. Prokop 12.8.2017 0:23

Souhlas.

Nemělo by být nic nad práva jednotlivce.