16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

GLOSA: Selhaly brzdy? Ne, selhal řidič amatér

Jako přes kopírák se čas od času objeví zpráva a často i tragédie československého a později českého autobusu v cizině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Rychlý 8.8.2017 21:49

Já bych z šoféra nedělal hrdinu,

ale dělat z něj amatéra bych si netroufl dělat vůbec. Posmolit se může všechno, i raketoplán. Počkáme na vyšetření policií.

Co se etiky týká, pan Hermánek je boží hovádko.

V. Čermák 8.8.2017 19:22

Re: Typické.

Na základě bouračky autobusu v horách se smrtí řidiče napsal autor článek o bouračce autobusu v horách se smrtí řidiče, ale Pozor. Nebyl to Ten autobus, ani Ty hory a už vůbec né, Ten řidič. Nejste s autorem bratři?

J. Novak 8.8.2017 19:19

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Volnoběžka u W353 byla zařazena do převodovky tak, že pracovala u všech rychlostních stupňů. Takže kdo uměl, používal spojku jenom pro rozjezd na jedničku, dál se dalo docela pohodlně řadit bez spojky a převodovka tím nikterak netrpěla. Je to rozdíl mezi Trabantem, kde byla volnoběžka zařazena za čtvrtý rychlostní stupeň.

I. Novák 8.8.2017 14:11

Typické.

Autor na základě jedné tragické události upozorňuje na jedno dost rozšířené nebezpečné chování řidičů bez zkušeností jízdy v horách, ale diskutéři ho okamžitě vztáhnou k aktuálnímu případu o němž vůbec nemluvil. Někomu dokonce vadí i nepřesné označení vozu se kterým zažil nepříjemnou zkušenost a poučení. Jestli jde tedy něco zevšeobecnit, tak je to tento způsob diskuzí nazývaný já o voze, ty o koze, rozšířený prakticky u všech témat diskuzí. O příčině aktuální nehody samozřejmě ještě nikdo nic neví, ale můžeme si být téměř jisti, že pokud by jen vzniklo podezření na selhání nějakého zařízení vozidla, jeho výrobce se již postará aby verdikt zněl jako chyba řidiče. Zvláště když už je mrtvý.

M. Šejna 8.8.2017 13:34

nechutný článek nad mrtvým řidičem

ten autobus byl moderní koncepce, tedy žádná předpotopní mašina. A moderní dálkové autobusy mají automatické převodovky. Takže řidič určitě nejel na volnoběch a nebrzdil jen brzdama.

P. Selinger 8.8.2017 10:22

Re: Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

A byl připoután ? Vylétl ven a přišel o život......

P. Manda 8.8.2017 10:19

Re: Otázka, kdo ví?

No ty jsi BLB.

P. Manda 8.8.2017 10:18

Re: Jo, to mne taky napadlo.

tento autobus má RETARDÉR česky zpomalovač při jeho užití a zařazení vhodného stupně se brzdy zahřívají nevelmi. Měl manuál nebo automat. bez informací je to jen mlácení prázdné slámy.

P. Manda 8.8.2017 10:14

Re: Jak víte,

v jaké rychlosti ? Vy znáte rychlost nárazu ?

P. Manda 8.8.2017 10:13

Re: Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

jistě, že bylo něco špatně. Ví se jak zemřel ten řidič? Nebyl náhodou po smrti už před nárazem.........

P. Manda 8.8.2017 10:12

No to je rázný článek,

takhle hloupě bez info. Mmch pane kolik kilometrů jste najel s busem ? jak můžete soudit profesionalitu člověka, kterého vůbec neznáte. Jen na základě hloupých článků, amatérských novinářů. Zklamal jste.

P. Švejnoch 8.8.2017 10:05

Re: Otázka, kdo ví?

... no, já se nemohu zbavit dojmu, že zrovna na blbosti jste Vy tím optimálním respondentem, milý pane Gene... ;-)

P. Švejnoch 8.8.2017 10:01

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Co se týče vypínatelné "volnoběžky" u Wartburga, díky za informaci (i když nemyslím, že bych ji do příští debaty o Wartburgu udržel... :-) )

Hovořil jste o "vypínatelném volnoběhu" - nezbývá mi, než zopakovat, že "vypínatelný volnoběh" má v podstatě každý spalovací motor - v různých variacích tak, jak jsem to popsal.

Combi, Tourist - ono je jasné, oč jde, ale v takto "odborném" článku bych očekával i odborně správné detaily...

H. Gene 8.8.2017 9:52

Re: Otázka, kdo ví?

Ne. Na blbosti si najdi někoho jinýho.

P. Švejnoch 8.8.2017 9:50

Re: Otázka, kdo ví?

No, když říkáte, milý pane Gene, že je to průběh, tak je to průběh, to se nedá nic dělat. A jsou to, prosím pěkně, také příčiny...? :-)

A myslíte, že byste mi byl schopen odpovědět na mou otázku, pokud bych ji zúžil jen na ty zmiňované příčiny, milý pane Gene?

M. Prokop 8.8.2017 9:48

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Wartburg to měl na všechny kvalty, ale dalo se to vypnout.

Terminologie je jak kdo, máte-li klíček v poloze "O", nejde zapalování. Taky to u některých aut zamkne volant. Volnoběh by byl pomalý chod motoru bez zatížení.

Combi, Tourist, ono je jasné, o co jde.

Kategorické soudy jsou blbost, to ano, jak píšu výše.

M. Prokop 8.8.2017 9:42

Re: Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

No ano, ale protože autobus narazil, tak něco bylo špatně.

J. Sova 8.8.2017 9:42

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Volnoběžku měl i Trabant. Jel jsem s řidičem, který měl půjčeného Trabanta, se kterým nikdy nejezdil. Lamentoval, že "zase vypadnul kvalt".

H. Gene 8.8.2017 9:39

Re: Otázka, kdo ví?

Ptáš se na průběh, a to je průběh.

Ale kecáš blbosti. Vymyslíš si otázku a na té se pak budeš točit.

Když nevíš, tak nezacláněj.

P. Švejnoch 8.8.2017 9:36

Re: Otázka, kdo ví?

Mluvíte o následcích.

Já se ale ptal na příčiny a průběh.

H. Gene 8.8.2017 9:25

Re: Jak víte,

Protože by to tam nenasmažil v takové rychlosti.

H. Gene 8.8.2017 9:21

Re: Pan Hermánek je reinkarnace Děda Vševěda.

Nesmysl.

J. Řezák 8.8.2017 9:14

Re: Otázka, kdo ví?

Souvísí tím, že zřejmě "vyletěl" z vozu.

P. Švejnoch 8.8.2017 9:12

Re: Otázka, kdo ví?

Předpokládám, že jste spíš chtěl položit otázku, zda někdo ví, jestli měl řidič zapnuté pásy...?

Každopádně: Jak případná absence či jen nezapnutí bezpečnostních pásů řidiče souvisí s příčinami a průběhem nehody?

I. Polák 8.8.2017 9:12

Něco tak nechutného jsem už dlouho nečetl

Nejdřív jsem myslel, že autor má nějakou informaci, kterou nemám. Ale to rozhodně ne.

Už jste někdy jel autobusem s kopce a řidič neměl zařazenou příslušnou nižší rychlost? Já tedy ne a něco jsem se autobusy najezdil, byť jen jako pasažér. A sám řídím nějakých 49 let, takže asi poznám co řidič dělá.

Jistě je to možné, špatný řidič se najde vždycky, ale to by mělo být když tak výsledkem policejního vyšetřování, které pokud vím, ještě probíhá.

Takže tento pán tady tančí nad mrtvolou člověka, který pravděpodobně opravdu zabránil mnohem větší nehodě vlastním životem, Fuj.

J. Lepka 8.8.2017 9:08

Pan Hermánek je reinkarnace Děda Vševěda.

Ani odborníci ještě nevydali závěrečnou zprávu, ale on má jasno. Jen pro připomenutí, pokud nepřežil řidič /pilot/ byl za bolševika vždy vinen on, bránit se již nemohl, tak nač se zdržovat dalším šetřením, že. V někom je holt ten bolševik jako v koze.

P. Kmoníček 8.8.2017 9:07

Jak víte,

že tu dvojku neměl zařazenou, vševěde?

P. Švejnoch 8.8.2017 8:45

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

Předpokládám, že máte na mysli "volnoběžku" - protože vypínatelný volnoběh má spalovací motor v každém autě... Stačí otočit klíčkem do polohy "0". ;-)

Pokud skutečně máte na mysli "volnoběžku", pak ta se, mám za to, týkala jen nejvyššího rychlostního stupně...?

K článku obecně: Zdá se mi pošetilé vynášet kategorické soudy na základě spekulací médií (a že v tom jsou naše média fakt dobrá!).

Jo, a Wartburg 353 kombík se nejmenoval "Combi", ale "Tourist", nemýlím-li se.

M. Prokop 8.8.2017 8:22

Re: Tak zaprvé jsem o nějakých častých

S autobusem v zásadě souhlasím, ale co se Wartburku konkrétně a dvoutaktů obecně týče, fakt brzdí motorem dost špatně, Warťas měl ještě i (vypínatelný) volnoběh, to pak nebrzdil vůbec. Takže tam se zase až tak nemýlí.

M. Prokop 8.8.2017 8:20

Jo, to mne taky napadlo.

Jenže řidič prý byl starší a zkušený, tak nevím. Chybí víc fotek, jak krpál vypadal, profil trasy a víc podrobností o autobuse. Ty nové jsou samá elektronická vyfikundace, kdo ví, jak s nimi lze v nouzi odřaďovat.