25.3.2019 | Svátek má Marián



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Jízdenková loterie



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 40, poslední: 9.8.2017 0:46, přehled diskusí

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: J. Jurax Datum: 9.8.2017 0:46

Já to nevím taky. Proč?

Jizda vlakem vypada na pekne dobrodruzstvi:
Autor: J. Tachovský Datum: 8.8.2017 16:30

Zase to nekdy zkusim.

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 16:29

A Railjet jste už vyzkoušel? Víte, že DB odmítly Jančuru kvůli nespolehlivosti?

Hlupáčku,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:59

V Pendolinu Praha - Košice po celou cestu též jede jeden průvodčí. Protože jízdní doba je kratší než 12 hodin.

Pendolino je rychlejší než žlutovlak, víte to vůbec?

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:54

Hlupáčku, v dálkových autobusech jsou dva řidiči, kteří se střídají. Při dlouhých letech jsou v letadle dvě posádky, též se střídají.

Měl byste si ujasnit své žvásty:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:49

"Já vlakem jezdím, ale pouze RJ nebo Leo"

Ano, v roce 2015 měl Jančura takové problémy s klimatizací, že mu Drážní úřad pohrozil odebráním průkazů způsobilosti.

Vavruško, Vy jste boží hovádko:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:44

"používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987"

Čím méně hlupák Vavruška o něčem ví, tím lépe se mu o tom žvaní.

Pro hloupějšího opakuji:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:42

Železniční zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin. Kuchař a číšník v restauračním voze může jet z Budapešti až do Hamburku.

Už tomu rozumíte?

Hlupáčku,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:38

na Stewardech nezáleží, ale průvodčí skládají zkoušku u Drážního úřadu.

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:35

Idiote a lháři, který rychlík jel stovky kilometrů s otevřenými dveřmi.

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:33

Jistě, hlupáčku. Třeba z Budapešti do Hamburku, že?

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:30

To zde vědí všichni, že byste to nepochopil.

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:33

Mimochodem, v některých vlacích se ještě střídají uprostřed - z hlavy nevím jestli to byla Česká Třebová nebo jiné místo. Takže pokud vyrážíte ze Slovenska a končíte v Německu, ukazujete lístky asi 4x. Takže třeba v noci vás furt někdo budí.

Je zajímavé, že v Regiojetu nebo Leo kolikrát ani nikdo lístky nekontroluje. Vědí totiž, že právě na to místo si někdo koupil místenku (používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987) a tak není důvod, proč by tam seděl někdo jiný.

V dobytčácích ČD pochopitelně nikdo nemá přehled a pokud se party střídají, tak si pochopitelně nepředávají žádné informace, tím méně o cestujících. A žádný online přehled obsazenosti certifikovaní diplomovaní titulární průvodčí se znalostí všech dopravních předpisů samozřejmě taky nemají. Zato vědí, jakou rychlostí smí jet vlak na pomalu blikající oranžovou, což je pro cestující velice, velice důležité...

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:26

Dostatečně informován na to, aby nic podobného neriskoval :-) Já vlakem jezdím, ale pouze RJ nebo Leo. Po zkušenostech se státními dopravci už to ani nezkouším, ani v první třídě (která vypadá skoro stejně jako "dvojka" Regiojetu, akorát je v ní desítky let nemytý prach a usazeniny na oknech).

Re: Ale, ale:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:24

Každá pokladní sotva a každý průvodčí taky ne. Například průvodčí ve vlaku ze Žiliny do Prahy nikdy nějak nechápou, co znamená věta "můžete prosím zapnout klimatizaci, která na Slovensku normálně fungovala a teď je vypnutá?"

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:21

To chci příliš, aby cestující po celou cestu obsluhoval stejný personál? Jako třeba v Regiojetu z Prahy do Košic?

Vy jste někdy viděl, že by se třeba v letadle střídaly party na hranicích států? Nebo v autobusech? Nebo na lodi?

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:18

...což je cestujícímu samozřejmě jedno, protože i přesto dostává lepší servis, než jaký mu nabízejí sice certifikovaní, často však velice tupí a nepříjemní průvodčí Českých drah.

Kromě toho každý soukromý dopravce má samozřejmě své vlastní školení personálu, jenom se to jmenuje jinak než školení ČD.

A navíc vidíme, jak dopravních předpisů znalí certifikovaní průvodčí ČD nechávají jezdit rychlíky stovky kilometrů s otevřenými dveřmi a další podobné "vymoženosti".

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: P. Kmoníček Datum: 8.8.2017 11:59

Odborníku, nevím. A raději mě to nevysvětlujte.

Milý Tricku,:
Autor: J. Lepka Datum: 8.8.2017 11:05

jste zřejmě nadšený šotouš. I s tím se dá žít, ale nepodstrkujte ostatním své nadšení. Je sice nesporně pravda, že se za poslední čtvrt století u dráhy mnohé změnilo k lepšímu, leč problém zůstává ve zkostnatělém byrokratickém přístupu, který si všichni tzv. národní dopravci přinesli z 19. století, resp. nástupnické státy po rozpadu R-U. On už ten název modrá armáda leccos vysvětluje a fakt, že se o ajznboňáky zásadně opírají tzv. odboráři je signifikantní. Můj děda byl ajznboňák od roku 1916 do r. 1948, při vyřizování pozůstalosti jsem našel volnou jízdenku KuK Reichsbahn, nejen na všechny vlaky v monarchii, ale i na lanovky a lodní trajekty. Takže EU má sakra co dohánět.

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 10:33

Píšete, že vlakem nejezdíte, takže jste zřejmě výborně informován.

Ale, ale:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 10:30

a, slevu Vám sdělí každá (ý) pokladní i každý (a) průvodčí. Stačí se zeptat. Líná huba holé neštěstí.

b, dnes jsou lidé již internetově gramotní.

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/default.htm

Re: To je Váš problém,:
Autor: V. Hošek Datum: 8.8.2017 10:24

Asi jste zaslepen provozní slepotou. To, že koupit lístek, abych neměl pocit, že jsem koupil blbě ten státní železnici charakterizuje. Je to také důvod, proč tento způsob dopravy nevyhledávám a to ze zásady, protože dráhy jednoduchým způsobem nezveřejňují slevy.

Článek je důvodný a že zde byrokrati mají prostor pro zjednodušení systému to je pravda.

Doplněk:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 10:18

Dopravní zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin.

Podívejte se na toto:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:58

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-476

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:55

Uvedení dopravci nemají průvodčí (se zkouškou z dopravních předpisů), ale pouhé stewardy.

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:51

Na vlacích Graz - Praha jezdí český průvodčí z Břeclavi do Prahy a zpět. Rakouský z Grazu do Břeclavi. Na vlacích Budapest - Hamburg z Břeclavi do Děčína a zpět. Kam byste je dál chtěl hnát?

Roaming (Re: Obávám se):
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 9:36

Obávám se, že brutální způsob řešení euroroamingu je a od začátku byl úmyslně vymyšlen tak, aby byl ekonomicky nesmyslný. Vede ke dvěma věcem: za prvé bude postupně likvidovat virtuální operátory (na některé roamingové služby musí operátor doplácet, protože EK nařízená struktura cen neodpovídá struktuře poplatků mezi operátory), za druhé až virtuálové zkrachují, primární operátoři budou argumentovat ekonomickou neudržitelností takového stavu a EK jim poslušně přihraje model, ve kterém si opět přijdou na své, tentokrát bez dotěrných virtuálů (pro ně se pod nějakou dostatečně věrohodně vypadající záminkou změní legislativa, aby se snížilo riziko zakládání nových konkurentů).

Je zajímavé, že roaming funguje například v takových zemích jako je Čína, a to pochopitelně v síti jednoho operátora. Každá provincie je roamingovou zónou. Zhriúba to odpovídá velikosti evropských zemí - například Chongqing je rozlohou zhruba velký jako ČR, na počet obyvatel cca 3x větší. Můžete mít levný tarif, jen ve své domovské zóně (potom si ale při návštěvě třeba Pekingu vůbec nezavoláte, není to jako u nás volitelná část tarifu). Ten je levnější než u nás, ve všech třech základních parametrech. Nebo si zvolíte celostátní tarif, a ten je pak pochopitelně dražší. Ale nikdy není tak drahý, jako roamingové šílenství v Evropě (ceny do začátku roamingové regulace, nebo dnes třeba ceny pro Švýcarsko).

Re: Oprava omly:
Autor: V. Braun Datum: 8.8.2017 9:30

Ještě doplním, že povinně místekový ten vůz nebyl, čemuž jsem se tedy divil a speciálně jsem se na to při koupi jízdenky ptal, protože jsem místenku chtěl. Na místenku se nás také neptal ani jeden z průvodčích, naopak tem z Vídně mi vysvětlil to sladké tajemství, že místa s prodanou místenkou do Berlína nejsou nijak označena.

Re: Oprava omly:
Autor: V. Braun Datum: 8.8.2017 9:24

Možná to český průvodčí z Vídně nebyl, v tom případě ovšem Rakouské dráhy jako službu cestujícím nasadili česky mluvícího člověka. S tím vagonem se také dohadovat nebudu, ovšem na některých vagonech byly zcela jasně ČD nápisy, že by jen na těch lehátkových? K dobru mohu připsat, že po zpoždění hned při odjezdu pak vlak jel více méně na čas.

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: P. Kmoníček Datum: 8.8.2017 9:23

Ransdorf měl nápravu rozpracovanou a Falbr, Jourová, Pospíšil i Zahradil v práci pokračují.