24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Jízdenková loterie

Zkoušeli jste někdy dojet vlakem dál než na Kokořín? Dejme tomu do sousedního státu nebo třeba až za jeho hranice? (Mimochodem: z Břeclavi jsou Maďarsko, Slovinsko i Chorvatsko pořád blíž než ten Kokořín.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 9.8.2017 0:46

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Já to nevím taky. Proč?

J. Tachovský 8.8.2017 16:30

Jizda vlakem vypada na pekne dobrodruzstvi

Zase to nekdy zkusim.

A. Trick 8.8.2017 16:29

Re: To je Váš problém,

A Railjet jste už vyzkoušel? Víte, že DB odmítly Jančuru kvůli nespolehlivosti?

A. Trick 8.8.2017 15:59

Hlupáčku,

V Pendolinu Praha - Košice po celou cestu též jede jeden průvodčí. Protože jízdní doba je kratší než 12 hodin.

Pendolino je rychlejší než žlutovlak, víte to vůbec?

A. Trick 8.8.2017 15:54

Re: To je Váš problém,

Hlupáčku, v dálkových autobusech jsou dva řidiči, kteří se střídají. Při dlouhých letech jsou v letadle dvě posádky, též se střídají.

A. Trick 8.8.2017 15:49

Měl byste si ujasnit své žvásty

"Já vlakem jezdím, ale pouze RJ nebo Leo"

Ano, v roce 2015 měl Jančura takové problémy s klimatizací, že mu Drážní úřad pohrozil odebráním průkazů způsobilosti.

A. Trick 8.8.2017 15:44

Vavruško, Vy jste boží hovádko

"používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987"

Čím méně hlupák Vavruška o něčem ví, tím lépe se mu o tom žvaní.

A. Trick 8.8.2017 15:42

Pro hloupějšího opakuji

Železniční zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin. Kuchař a číšník v restauračním voze může jet z Budapešti až do Hamburku.

Už tomu rozumíte?

A. Trick 8.8.2017 15:38

Hlupáčku,

na Stewardech nezáleží, ale průvodčí skládají zkoušku u Drážního úřadu.

A. Trick 8.8.2017 15:35

Re: To je Váš problém,

Idiote a lháři, který rychlík jel stovky kilometrů s otevřenými dveřmi.

A. Trick 8.8.2017 15:33

Re: To je Váš problém,

Jistě, hlupáčku. Třeba z Budapešti do Hamburku, že?

A. Trick 8.8.2017 15:30

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

To zde vědí všichni, že byste to nepochopil.

J. Vavruška 8.8.2017 13:33

Re: To je Váš problém,

Mimochodem, v některých vlacích se ještě střídají uprostřed - z hlavy nevím jestli to byla Česká Třebová nebo jiné místo. Takže pokud vyrážíte ze Slovenska a končíte v Německu, ukazujete lístky asi 4x. Takže třeba v noci vás furt někdo budí.

Je zajímavé, že v Regiojetu nebo Leo kolikrát ani nikdo lístky nekontroluje. Vědí totiž, že právě na to místo si někdo koupil místenku (používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987) a tak není důvod, proč by tam seděl někdo jiný.

V dobytčácích ČD pochopitelně nikdo nemá přehled a pokud se party střídají, tak si pochopitelně nepředávají žádné informace, tím méně o cestujících. A žádný online přehled obsazenosti certifikovaní diplomovaní titulární průvodčí se znalostí všech dopravních předpisů samozřejmě taky nemají. Zato vědí, jakou rychlostí smí jet vlak na pomalu blikající oranžovou, což je pro cestující velice, velice důležité...

J. Vavruška 8.8.2017 13:26

Re: To je Váš problém,

Dostatečně informován na to, aby nic podobného neriskoval :-) Já vlakem jezdím, ale pouze RJ nebo Leo. Po zkušenostech se státními dopravci už to ani nezkouším, ani v první třídě (která vypadá skoro stejně jako "dvojka" Regiojetu, akorát je v ní desítky let nemytý prach a usazeniny na oknech).

J. Vavruška 8.8.2017 13:24

Re: Ale, ale

Každá pokladní sotva a každý průvodčí taky ne. Například průvodčí ve vlaku ze Žiliny do Prahy nikdy nějak nechápou, co znamená věta "můžete prosím zapnout klimatizaci, která na Slovensku normálně fungovala a teď je vypnutá?"

J. Vavruška 8.8.2017 13:21

Re: To je Váš problém,

To chci příliš, aby cestující po celou cestu obsluhoval stejný personál? Jako třeba v Regiojetu z Prahy do Košic?

Vy jste někdy viděl, že by se třeba v letadle střídaly party na hranicích států? Nebo v autobusech? Nebo na lodi?

J. Vavruška 8.8.2017 13:18

Re: To je Váš problém,

...což je cestujícímu samozřejmě jedno, protože i přesto dostává lepší servis, než jaký mu nabízejí sice certifikovaní, často však velice tupí a nepříjemní průvodčí Českých drah.

Kromě toho každý soukromý dopravce má samozřejmě své vlastní školení personálu, jenom se to jmenuje jinak než školení ČD.

A navíc vidíme, jak dopravních předpisů znalí certifikovaní průvodčí ČD nechávají jezdit rychlíky stovky kilometrů s otevřenými dveřmi a další podobné "vymoženosti".

P. Kmoníček 8.8.2017 11:59

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Odborníku, nevím. A raději mě to nevysvětlujte.

J. Lepka 8.8.2017 11:05

Milý Tricku,

jste zřejmě nadšený šotouš. I s tím se dá žít, ale nepodstrkujte ostatním své nadšení. Je sice nesporně pravda, že se za poslední čtvrt století u dráhy mnohé změnilo k lepšímu, leč problém zůstává ve zkostnatělém byrokratickém přístupu, který si všichni tzv. národní dopravci přinesli z 19. století, resp. nástupnické státy po rozpadu R-U. On už ten název modrá armáda leccos vysvětluje a fakt, že se o ajznboňáky zásadně opírají tzv. odboráři je signifikantní. Můj děda byl ajznboňák od roku 1916 do r. 1948, při vyřizování pozůstalosti jsem našel volnou jízdenku KuK Reichsbahn, nejen na všechny vlaky v monarchii, ale i na lanovky a lodní trajekty. Takže EU má sakra co dohánět.

A. Trick 8.8.2017 10:33

Re: To je Váš problém,

Píšete, že vlakem nejezdíte, takže jste zřejmě výborně informován.

A. Trick 8.8.2017 10:30

Ale, ale

a, slevu Vám sdělí každá (ý) pokladní i každý (a) průvodčí. Stačí se zeptat. Líná huba holé neštěstí.

b, dnes jsou lidé již internetově gramotní.

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/default.htm

V. Hošek 8.8.2017 10:24

Re: To je Váš problém,

Asi jste zaslepen provozní slepotou. To, že koupit lístek, abych neměl pocit, že jsem koupil blbě ten státní železnici charakterizuje. Je to také důvod, proč tento způsob dopravy nevyhledávám a to ze zásady, protože dráhy jednoduchým způsobem nezveřejňují slevy.

Článek je důvodný a že zde byrokrati mají prostor pro zjednodušení systému to je pravda.

A. Trick 8.8.2017 10:18

Doplněk

Dopravní zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin.

A. Trick 8.8.2017 9:58

Podívejte se na toto

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-476

A. Trick 8.8.2017 9:55

Re: To je Váš problém,

Uvedení dopravci nemají průvodčí (se zkouškou z dopravních předpisů), ale pouhé stewardy.

A. Trick 8.8.2017 9:51

Re: To je Váš problém,

Na vlacích Graz - Praha jezdí český průvodčí z Břeclavi do Prahy a zpět. Rakouský z Grazu do Břeclavi. Na vlacích Budapest - Hamburg z Břeclavi do Děčína a zpět. Kam byste je dál chtěl hnát?

J. Vavruška 8.8.2017 9:36

Roaming (Re: Obávám se)

Obávám se, že brutální způsob řešení euroroamingu je a od začátku byl úmyslně vymyšlen tak, aby byl ekonomicky nesmyslný. Vede ke dvěma věcem: za prvé bude postupně likvidovat virtuální operátory (na některé roamingové služby musí operátor doplácet, protože EK nařízená struktura cen neodpovídá struktuře poplatků mezi operátory), za druhé až virtuálové zkrachují, primární operátoři budou argumentovat ekonomickou neudržitelností takového stavu a EK jim poslušně přihraje model, ve kterém si opět přijdou na své, tentokrát bez dotěrných virtuálů (pro ně se pod nějakou dostatečně věrohodně vypadající záminkou změní legislativa, aby se snížilo riziko zakládání nových konkurentů).

Je zajímavé, že roaming funguje například v takových zemích jako je Čína, a to pochopitelně v síti jednoho operátora. Každá provincie je roamingovou zónou. Zhriúba to odpovídá velikosti evropských zemí - například Chongqing je rozlohou zhruba velký jako ČR, na počet obyvatel cca 3x větší. Můžete mít levný tarif, jen ve své domovské zóně (potom si ale při návštěvě třeba Pekingu vůbec nezavoláte, není to jako u nás volitelná část tarifu). Ten je levnější než u nás, ve všech třech základních parametrech. Nebo si zvolíte celostátní tarif, a ten je pak pochopitelně dražší. Ale nikdy není tak drahý, jako roamingové šílenství v Evropě (ceny do začátku roamingové regulace, nebo dnes třeba ceny pro Švýcarsko).

V. Braun 8.8.2017 9:30

Re: Oprava omly

Ještě doplním, že povinně místekový ten vůz nebyl, čemuž jsem se tedy divil a speciálně jsem se na to při koupi jízdenky ptal, protože jsem místenku chtěl. Na místenku se nás také neptal ani jeden z průvodčích, naopak tem z Vídně mi vysvětlil to sladké tajemství, že místa s prodanou místenkou do Berlína nejsou nijak označena.

V. Braun 8.8.2017 9:24

Re: Oprava omly

Možná to český průvodčí z Vídně nebyl, v tom případě ovšem Rakouské dráhy jako službu cestujícím nasadili česky mluvícího člověka. S tím vagonem se také dohadovat nebudu, ovšem na některých vagonech byly zcela jasně ČD nápisy, že by jen na těch lehátkových? K dobru mohu připsat, že po zpoždění hned při odjezdu pak vlak jel více méně na čas.

P. Kmoníček 8.8.2017 9:23

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.

Ransdorf měl nápravu rozpracovanou a Falbr, Jourová, Pospíšil i Zahradil v práci pokračují.