21.5.2019 | Svátek má Monika



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


EVROPA: Jízdenková loterie



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 40, poslední: 9.8.2017 0:46, přehled diskusí

Jizda vlakem vypada na pekne dobrodruzstvi:
Autor: J. Tachovský Datum: 8.8.2017 16:30

Zase to nekdy zkusim.

Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: M. Prokop Datum: 8.8.2017 8:58

Ta na to zřídí úřad, komisařku, a jízdenky budou ještě nedostupnější.

Technické systémy železnic ani třeba domácích elektrických rozvodů nejsou kompatibilní dosud, dopravní předpisy taky ne, to je na EUrošlechtu moc práce.

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:09

Jestlipak víte mudrlante proč se současné zabezpečovaní systémy jednotlivých železnic nesjednocují?

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: P. Kmoníček Datum: 8.8.2017 11:59

Odborníku, nevím. A raději mě to nevysvětlujte.

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:30

To zde vědí všichni, že byste to nepochopil.

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: J. Jurax Datum: 9.8.2017 0:46

Já to nevím taky. Proč?

Re: Od EU pomoc radši nečekejte.:
Autor: P. Kmoníček Datum: 8.8.2017 9:23

Ransdorf měl nápravu rozpracovanou a Falbr, Jourová, Pospíšil i Zahradil v práci pokračují.

To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 8:39

že si vyberete noční vlak EN476 Metropol Budapest - Berlin. V soupravě převážně lůžkových a lehátkových vozů je pouze JEDEN vůz k sezení do Prahy a Berlína. Do Břeclavi jede na rychlíku EN406 Chopin, Wien - Warszawa. Vůz je povinně místenkový. Pokud se místenka prodává pouze do konečné stanice (nikdy a nikde jsem se s tím nesetkal), tak je to problém rakouských železnic, nikoliv ČD. Český průvodčí z Vídně? Tak to jste byl notně rozespalý. Vagon patří MAV (maďarské železnice). Při změně průvodčích se znovu kontrolují jízdenky. To platí u všech železničních správ. Maďarské vagony jsou ty nejhorší, které se v mezinárodní dopravě po síti SŽDC pohybují. Mezi Vídní a Prahou ČD provozují vlaky RailJet. To je to nejlepší co po ČR jezdí.

Takže jako obvykle. Čím méně se o něčem ví, tím lépe se o tom žvaní.

Takže v tomto případě na ČD nenadávejte.

Oprava omly:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 8:40

Tento příspěvek patří k p. Braunovi.

Re: Oprava omly:
Autor: V. Braun Datum: 8.8.2017 9:24

Možná to český průvodčí z Vídně nebyl, v tom případě ovšem Rakouské dráhy jako službu cestujícím nasadili česky mluvícího člověka. S tím vagonem se také dohadovat nebudu, ovšem na některých vagonech byly zcela jasně ČD nápisy, že by jen na těch lehátkových? K dobru mohu připsat, že po zpoždění hned při odjezdu pak vlak jel více méně na čas.

Re: Oprava omly:
Autor: V. Braun Datum: 8.8.2017 9:30

Ještě doplním, že povinně místekový ten vůz nebyl, čemuž jsem se tedy divil a speciálně jsem se na to při koupi jízdenky ptal, protože jsem místenku chtěl. Na místenku se nás také neptal ani jeden z průvodčích, naopak tem z Vídně mi vysvětlil to sladké tajemství, že místa s prodanou místenkou do Berlína nejsou nijak označena.

Podívejte se na toto:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:58

http://www.zelpage.cz/razeni/17/vlaky/cd-476

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 9:19

Jenže v té výměně celé vlakové čety po přejetí hranic je právě ta největší stupidita. Jedete v "mezinárodním rychlíku", ale posádka se neustále mění a připadáte si jak někde v dobytčáku, jako krabice se nějakým zbožím. Aspoň by si snad na tyhle spoje mohli "národní dopravci" založit nějaké joint-venture sróčko, aby nemuseli neustále měnit personál na hranicích.

Současný systém, který používá už stovky let ČD, ÖBB, MÁv a jejich předchůdci, pochází z doby Rakouska-Uherska a Německého císařství, kdy území pokryté monopolním přepravcem bylo veliké a ve většině spojů na celou trasu vystačila jedna četa.

Jelikož sousední státy (Německo, R-U, Itálie) byly často v konfliktech, a také z důvodu monopolizace jednotlivých státních železnic, pochopitelně se na hranicích vystřídaly posádky.

Ale dneska, v roce 2017? Nebylo by náhodou na čase tento systém trochu inovovat? Proč to může fungovat v letecké dopravě, ale ne na železnicích?

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 9:22

A samozřejmě podívejte se na privátně operované mezinárodní spoje: Regiojet, Leo Expres, všechny mají na celou trasu spoje jednu četu. Proč by taky pouštěli do rozjetého vlaku uprostřed cesty tým lidí, kteří nevědí co se ve vlaku po cestě dělo, co si kdo objednal, kolik tam jede lidí a podobně.

Systém mezinárodních spojů (ko-)operovaných kvazimonopolními národními dopravci je do nebe volající stupidita, a byla už v devadesátých letech. Jenže nikdo nic nedělá...

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:55

Uvedení dopravci nemají průvodčí (se zkouškou z dopravních předpisů), ale pouhé stewardy.

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:18

...což je cestujícímu samozřejmě jedno, protože i přesto dostává lepší servis, než jaký mu nabízejí sice certifikovaní, často však velice tupí a nepříjemní průvodčí Českých drah.

Kromě toho každý soukromý dopravce má samozřejmě své vlastní školení personálu, jenom se to jmenuje jinak než školení ČD.

A navíc vidíme, jak dopravních předpisů znalí certifikovaní průvodčí ČD nechávají jezdit rychlíky stovky kilometrů s otevřenými dveřmi a další podobné "vymoženosti".

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:35

Idiote a lháři, který rychlík jel stovky kilometrů s otevřenými dveřmi.

Hlupáčku,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:38

na Stewardech nezáleží, ale průvodčí skládají zkoušku u Drážního úřadu.

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 9:51

Na vlacích Graz - Praha jezdí český průvodčí z Břeclavi do Prahy a zpět. Rakouský z Grazu do Břeclavi. Na vlacích Budapest - Hamburg z Břeclavi do Děčína a zpět. Kam byste je dál chtěl hnát?

Doplněk:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 10:18

Dopravní zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin.

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:21

To chci příliš, aby cestující po celou cestu obsluhoval stejný personál? Jako třeba v Regiojetu z Prahy do Košic?

Vy jste někdy viděl, že by se třeba v letadle střídaly party na hranicích států? Nebo v autobusech? Nebo na lodi?

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:33

Jistě, hlupáčku. Třeba z Budapešti do Hamburku, že?

Re: To je Váš problém,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:54

Hlupáčku, v dálkových autobusech jsou dva řidiči, kteří se střídají. Při dlouhých letech jsou v letadle dvě posádky, též se střídají.

Hlupáčku,:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:59

V Pendolinu Praha - Košice po celou cestu též jede jeden průvodčí. Protože jízdní doba je kratší než 12 hodin.

Pendolino je rychlejší než žlutovlak, víte to vůbec?

Re: To je Váš problém,:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:33

Mimochodem, v některých vlacích se ještě střídají uprostřed - z hlavy nevím jestli to byla Česká Třebová nebo jiné místo. Takže pokud vyrážíte ze Slovenska a končíte v Německu, ukazujete lístky asi 4x. Takže třeba v noci vás furt někdo budí.

Je zajímavé, že v Regiojetu nebo Leo kolikrát ani nikdo lístky nekontroluje. Vědí totiž, že právě na to místo si někdo koupil místenku (používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987) a tak není důvod, proč by tam seděl někdo jiný.

V dobytčácích ČD pochopitelně nikdo nemá přehled a pokud se party střídají, tak si pochopitelně nepředávají žádné informace, tím méně o cestujících. A žádný online přehled obsazenosti certifikovaní diplomovaní titulární průvodčí se znalostí všech dopravních předpisů samozřejmě taky nemají. Zato vědí, jakou rychlostí smí jet vlak na pomalu blikající oranžovou, což je pro cestující velice, velice důležité...

Pro hloupějšího opakuji:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:42

Železniční zaměstnanec NESMÍ být ve službě déle než 12 hodin. Kuchař a číšník v restauračním voze může jet z Budapešti až do Hamburku.

Už tomu rozumíte?

Vavruško, Vy jste boží hovádko:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 15:44

"používají totiž, na rozdíl od ČD, internet a různé aplikace - to víte máme rok 2017, v ČD asi tak 1987"

Čím méně hlupák Vavruška o něčem ví, tím lépe se mu o tom žvaní.

Re: To je Váš problém,:
Autor: V. Hošek Datum: 8.8.2017 10:24

Asi jste zaslepen provozní slepotou. To, že koupit lístek, abych neměl pocit, že jsem koupil blbě ten státní železnici charakterizuje. Je to také důvod, proč tento způsob dopravy nevyhledávám a to ze zásady, protože dráhy jednoduchým způsobem nezveřejňují slevy.

Článek je důvodný a že zde byrokrati mají prostor pro zjednodušení systému to je pravda.

Ale, ale:
Autor: A. Trick Datum: 8.8.2017 10:30

a, slevu Vám sdělí každá (ý) pokladní i každý (a) průvodčí. Stačí se zeptat. Líná huba holé neštěstí.

b, dnes jsou lidé již internetově gramotní.

https://www.cd.cz/typy-jizdenek/default.htm

Re: Ale, ale:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 8.8.2017 13:24

Každá pokladní sotva a každý průvodčí taky ne. Například průvodčí ve vlaku ze Žiliny do Prahy nikdy nějak nechápou, co znamená věta "můžete prosím zapnout klimatizaci, která na Slovensku normálně fungovala a teď je vypnutá?"