25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

GLOSA: Revoluce nebude

Jezdíte autem? Ba naftovým? A bojíte se, že Německo pošle naftové či vůbec spalovací motory na smetiště dějin? Že to postihne i škodovku a nás jako sousedy? Něco na tom je. V autech je Německo etalonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 7.8.2017 22:16

Re: Kdo vi, to je asi

A Cesi jsou poucitelni? Uz za R-U se rikalo, ze si nedovedou sami vladnout, ze jsou rozhadani a zavistivi. Zmenilo se to? Koho stale voli, jednoho sejdire za druhym, je to jen ''skatule skatule, hejbejte se''.

P. Sulc 7.8.2017 21:44

Re: Kdo vi, to je asi

Souhoasim s vami, Walter Ulbricht byl lepsi Nebo i Wilhelm Pick, stari, dobri soudruzi, tak dobri, ze je Dzugasvili ani nedal popravit

M. Pivoda 7.8.2017 18:07

Konec diskuze na toto téma

Facebook začal nedávno využívat umělou inteligenci, aby identifikoval potenciálně falešné zprávy a zabránil (s pomocí lidských expertů) šíření nepravdivých informací na internetu. Facebook nechce být tím velkým Inkvizitorem a určovat co je a co není pravda. Faktem ovšem je, šířením nepravdivých informací v době, kdy už je jasné kam vývoj směřuje, může být pro lidskou společnost skutečně škodlivé.

Že budoucnost patří elektromobilům, o tom je jasno již několik let. Nebudu zde rozvíjet technologické věci. A ti, kdo toto neví a vývoji technologií vůbec nerozumí, jsou definitivně lidé (ekonomové) z Institutu Václava Klause, kteří arogantně mluví mimo obor své specializace. A zde na Neviditelném psovi k takovým lidem patří, bohužel, i Stanislav Donát.

S. Donát 7.8.2017 15:25

Re: Pokrokově uvědomělý a proaktivní

Elektromobily se masově prosadí samy, až budou ekonomicky výhodnější, než auta se spalovacím motorem. Zatím do toho stavu mají hodně daleko. Je jistě dobré, když se investuje do výzkumu nových technologií, ale prohlášení ve smyslu, jak ten který stát do toho a toho roku zakáže auta se spalovacím motorem, jsou jen hloupé kecy. A vy jste to úplně dorazil tím vaším výblitkem, že by "pokrokový stát" měl zakazovat zveřejňování "kontrarevolučních intelektuálních slintů".

M. Krátký 7.8.2017 14:37

Re: Kdo vi, to je asi

pane Šulci - tentokrá s vámi souhlasím na 100 % - asi jim už zase otrnulo - blbci nepoučitelní

R. Langer 7.8.2017 13:59

Re: Řekl bych

Ano, Německo je takovou zemí, kde by takovou kravinu snad šlo i zrealizovat. Stejně jako ty kraviny před tím, a podobným způsobem... :-(

R. Langer 7.8.2017 13:57

Re: Když má s těmi normami problémy každá automobilka,

Oni totiž mají pocit, že odhlasovat jdou i zákony přírodní. Tam ovšem dřív nebo později narazí na realitu. A ta bývá tvrdá... :-(

R. Langer 7.8.2017 13:55

Re: Autor má pravdu!

Tak tak, a pak to končí rozpůlenou Evropou. :-(

M. Pivoda 7.8.2017 12:51

Pokrokově uvědomělý a proaktivní

No ano. Veselé je na tom to, že český stát asi neví, co nás čeká v budoucnosti.

Je to totiž tím, že se opírá o "experty" jakými jsou například Jiří Zlatuška v oblasti umělé inteligence. V tomto oboru to vím bezpečně. Nevím ale, o jaké experty se opírá v oblasti elektromobilů.

Pokud se nenacházíte mezi hlupáky, musí vaše ekonomika jednat v dostatečném předstihu, máte-li být konkurenseschopná. České klopýtání za vývojem nemůže přivodit nějaké východisko ze stavu montoven.

A. Alda 7.8.2017 12:10

Němci?

Ti si od vrchnosti nechají nadiktovat cokoli.

P. Zinga 7.8.2017 11:43

Revoluce by byla,

kdyby poslali zelené magory do (doplŇte si).Cílem nejsou dízláky, cílem je celá individuální mobilita, omezení počtu aut, protože pro všechna nebude dost (el)šťávy. Můžete hádat, kdo to asi od.ere.

P. Zinga 7.8.2017 11:39

Re: Autor má pravdu!

Problém je, že si myslí, že jdou za svým...

S. Donát 7.8.2017 10:59

Re: Každá revoluce má i svou kontrarevoluci

"Pokrokově smýšlející stát by měl zakázat..." Vy jste ale veselá kopa :)

M. Vondráček 7.8.2017 10:42

Re: Řekl bych

Máte pravdu, revoluční změny uměli Němci realizovat dobře. Moji rodiče a prarodiče to zažili osobně .

T. Kočí 7.8.2017 9:56

Re: Kdo vi, to je asi

On ten Adenauer taky nebyl nic moc.

T. Kočí 7.8.2017 9:55

Re: První světová, druhá světová

Software se změní, auta neprojdou emisní kontrolu,byť jsou nová a co dál? VW je vykoupí zpět , nebo jak?

J. Jelínek 7.8.2017 9:26

Re: Když má s těmi normami problémy každá automobilka,

Nepochybně si Bruselu (a nejen tam) vymýšlejí neuvěřitelné zhovadilosti. Mají totiž za to, že tak jak lze vymýšlet a všelijak přizpůsobovat zákony společenského vývoje (pokud nějaké vůbec existují), tak lze i novelizovat, případně rušit zákony fyzikální. Jo, to je z toho, že nedávali ve škole pozor. Nebo možná dávali , ale při špatných přednáškách.

M. Hoblík 7.8.2017 8:36

Autor má pravdu!

Němci si šli vždy za svým! Kdo byl proti, musel zemřít.

M. Prokop 7.8.2017 8:29

Re: První světová, druhá světová

Nejspíš oboje.

M. Prokop 7.8.2017 8:28

Když má s těmi normami problémy každá automobilka,

tak asi soudruzi v Bruseli napsali nějakou 3,14čovinu, odtrženou od reality.

Co asi, určitě.

P. Rudolf 7.8.2017 8:12

Řekl bych

ač nechci být hnidopych, že se autor mýlí. Slovo WENDE bych jako REVOLUCE nikdy nepřeložil a Němci nejspíš taky, stejně ovšem, jako bych tomu, co se tady u nás stalo v Listopadu '89, nikdy neřekl revoluce, ale spíš onen OBRAT.

I s těmi auty se myslím autor plete. Je fakt, že automobil je pro Němce symbolem svobody, nikoliv však nafta. Němci byli historicky vždy velcí inovátoři a tak bych se vůbec nedivil, kdyby po Energiewende nastala i Autowende. Jestli je v Evropě země, která je schopna něco takového vymyslet a pak i zrealizovat, pak je to jednoznačně Německo.

M. Pivoda 7.8.2017 8:02

Každá revoluce má i svou kontrarevoluci

Takže Petráčkův článek má chybný nadpis totiž že Revoluce nebude. Omyl. Revoluce se dají urychlit ale i opozdit. Největší nám známe zpoždění, mezi lety 1848 a 1918, nabral nástup demokracie v Rakousku-Uhersku. Poučka: Proti proudu nelze čůrat! Objektivní tendence se vždy prosadí. Dnes žijeme v technologické době, lidé by měli porozumět technologickému rozvoji, který je určitě nemine.

Pokrokově smýšlející stát by měl možná zakázat produkci kontrarevolučních intelektuálních slintů, jako byla například série článků na téma Dieselgate z Institutu Václava Klause. Zde je ukázka z článku na Neviditelném psovi z 2. listopadu 2015: "... Kdyby zelených šílenců nebylo, zcela dominující většina spotřebitelů by s prominutím kašlala na to, jestli jsou emise jejich auta takové či makové; mnohem víc by je zajímala spotřeba a výše jejich pojistky. Kdyby zelených trotlů nebylo, nedostal by Mezinárodní panel pro čistou dopravu (ICCT) do ruky hůl, kterou mohl Volkswagen bíti. Ne, já se Volkswagenu nezastávám, podvádět se nemá a už naši předkové moudře říkávali, že „kdo lže, ten krade, do pekla se hrabe“. Tvrdím ale, že bez umanutých zelených naivků, kteří jezdí do práce na kole, ale osmkrát za měsíc létají na kongresy o globálním oteplování a emitují při tom víc emisí, než majitel dvoulitrového Volkswagen-Transportera za rok, by se svět celkem jistě oteploval taky, ale s našimi auty bychom si užili víc srandy. Bez zelených hlavinek bychom se v létě nedusili alergií na řepku olejnou, Volkswagen by neměl motiv a nepodváděl by s měřením emisí a nemuseli bychom se teď bát, co když hysterické prognózy o zpomalení německého i našeho hospodářského růstu nejsou hysterické, ale realistické.

ředitelka společnosti Next Finance, s.r.o. Newsletter Institutu VK, Markéta Šichtařová"

V. Hejdak 7.8.2017 7:21

První světová, druhá světová

a teď šílená Anděla zakládá na třetí konflikt způsobený Němci. Jo, disciplina blbců je problém. Budu raději, když to tady "nezvládneme" a ty ekonomické migranty s islámskou věroukou a pocitem nadřazenosti tu mít nebudeme. Vláda tady, která by to tu schválila by vyhodila své politické body.

S těmi diesly - zajímalo by mne, zda úprava softwaru způsobí jen to, že přístroje při technických kontrolách jen budou ukazovat pravdivé údaje o spalinách (vysoké, asi překročené hodnoty), nebo software změní nastavení motorů a ty budou dávat horší výkon, více spalin a změní se německé normy.

A. Bocek 7.8.2017 6:43

Němci slepě následují svého vůdce,

až do tragického konce. Hitler jim zdecimoval národ, jaderné elektrárny jsou nahrazovány tepelnými, sázka na VTE a FVE povede k Blackoutům, vzducholodě končí haváriemi, diesely v osobácích k těžko dýchatelnému vzduchu, elektromobily pouze jako hračky v létě, uprchlíci povedou k sociálnímu kolapsu ........ ale na druhé straně kancléř(ka) řekla, že to zvládneme !

P. Klíma 7.8.2017 6:42

Tažení proti dieselům je módní záležitost

Podobně jako Man Caused Global Warming nemá vědecké opodstatnění.

P. Sulc 7.8.2017 1:39

Kdo vi, to je asi

problem Nemcu. Jsou vzdelani, dosciplinovani, ale priliz loajalni vlade, bez ohledu, kdo vladne. Muze to byt Merkelova ci Hitler, a oni se vzpamatuji az kdyz je pozde..A bohuzel, Merkelovych je hodne, Adenauru malo.