19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Neziskové organizace

Na počátku tohoto týdne mě zaujal text, podle kterého se nevládní organizace Lékaři bez hranic, v mých očích velmi vážená a respektovaná, rozhodla neumožnit bezpečnostním složkám vstup na své lodě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Belling 12.8.2017 23:22

Mezinárodní vody

Mezinárodní vody jsou mimo pravomoc národních policejních orgánů, tudíž každý - dokonce i ta zmiňovaná výletní loď - má právo jim tam odmítnout přístup.

B. Rameš 7.8.2017 14:45

Ať tomu budeme říkat

neziskovky (proč, když generují zisk?) NGO (proč, když jsou závislé na penězích od vlády?) nebo jinak, je to další krásná ukázka "odklánění" (čti odkrádání) peněz z veřejných rozpočtů. Ale nedivme se, každý druhý vysloužilý nebo i aktivní politik a každá první (druhá, třetí....) žena politika mají svoji "neziskovku", o dalším příbuzenstvu a jejich kamarádech nemluvě.

Čest výjimkám v řádu procent z celkového počtu, které dělají něco užitečného.

J. Jurax 7.8.2017 0:58

Lékaři bez hranic

neumožnili bezpečnostním složkám vstup na své lodě a svůj nesouhlas zdůvodnili tím, že by se ilegální imigranti, tedy osoby bez jakýchkoli dokladů totožnosti, mohli cítit kriminalizováni.

Je-li tohle pravda, pak aspoň tihle lékaři bez hranic jsou pěkní parchanti.

Spíš mne napadlo, že je poněkud zvláštní a pro současnou EU takměř signifikantní, že se bezpečnostní složky nechaly tímhle odmítnutím odradit. Nebo se odradit nenechaly?

J. Jurax 7.8.2017 0:53

Re: Neziskové letadlo

Jedou v tom snad vybraní politici taky? No, jedou. I kdyby jen ze strachu, že budou zostuzeni v médiích, když nějakým neziskovým parazitům navrhnou přiškrtit, neřkuli dokonce zcela odejmout prachy.

J. Kanioková 6.8.2017 22:34

Poslední věta je naprosto brilantní :))))))

O. Uživatel 6.8.2017 19:55

Uživatel požádal o vymazání
V. Čermák 6.8.2017 19:11

Re: neziskovky

O neziskovkách, natož o círvích máte celkově neúplné informace ( v podstatě lze říci, že víte kulový ). Zřejmě myslíte ty enormě škodlivé "politické" neziskovky, ale těch je jen pár % z celkového počtu. A jestli vás "Něco" vydírá, nejspíš skrze svědomí, pak to určitě nejsou církve, ale samotný Bůh. A pokud máte špatné svědomí, není to s vámi ještě až tak úplně špatné.....

F. Navrátil 6.8.2017 18:50

Re: Neziskové letadlo

Proč neziskovkám nezarazí politici dotace? S největší pravděpodobností se bojí mediálních útoků od korektních novinářů. Maistream totiž nedokáže ani informovat o závažných problémech, ani je analyzovat a komentovat. Proto jako mediální bomby prezentuje utrpení opuštěných zvířátek, nešťastný úděl fetujících samoživitelek či smutné oči imigrantů. A na nich přece neziskovky páchají dobro!

V. Kain 5.8.2017 18:04

Re: Neziskové letadlo

S tím naprosto souhlasím,ale proč jim nepřivřou politici kyslík.Ty neziskovky nevznikly přes noc.Jak je možné že se o to vlády vůbec nezajímají a vůbec nikdy to nebylo projednávané ve sněmovně?Jedou v tom snad vybraní politici taky?

D. Šimáček 5.8.2017 15:37

neziskovky

jsou církve moderní doby, jen místo bohem vydírají lidi a stát páchaným dobrem, stejně jak v církvích se v nich nalézají i dobří lidé nesobecky pomáhající druhým (ti by pomáhali i bez neziskovek) no a pak je tam další sorta lidí kteří z toho mají vcelku pohodlné živobytí, a ty je potřeba poslat na pracák!

Z. Rychlý 5.8.2017 15:30

Re: Dokud bude argumentace nekonkrétní,

Tak neposílat peníze. Prakticky by to vyšlo nastejno.

Neposílat = zrušit.

J. Kučera 5.8.2017 14:42

Re: Lékaři bez hranic, to je spolek!

... pomocí elektrolysy přeměnit látky získané za vzduchu a vody v hodnotnou stravu. Příroda to dělá dávno, pomocí zelených organismů. Ve skutečnosti jde ovšem o "novinářskou" formulaci". Napsáno takto, je to sensace, ale popravdě je to tzv. "vědecký úspěch". V padesátých letech minulého století bylo podobnou sensací nalezení způsobu chemické sythesy penicilinu. Výtěžek velmi nízký, náklady obrovské. Podobně lze transmutací prvků vyrobit zlato (sen všech alchymistů) bohužel 1 g zlata přijde na několik milionů dolarů.

F. Navrátil 5.8.2017 14:34

Neziskové letadlo

Princip činnosti parazitických neziskovek je následující: Najdu nějaký malý problém a založím neziskovku pro jeho řešení. Jakmile dostanu dotaci, problém rozpitvám, zevšeobecním a medializuji. Tím se s malého problému stává velký problém. A velký problémy, to jsou také velké dotace, za které je možno vyrobit mezinárodní ostudu a zaplatit si spřátelená média. Také je možné psát udání do Bruselu nebo do Štrasburku. Pak se už vláda neodváží nezvýšit dotace a neziskovka tak může dále rozšiřovat svoji činnost, najímat si drahé právníky a skučet ve veřejnoprávní televizi. Tak se z ozdobné zídky stane nová rasistická Berlínská zeď nebo se zemědělské farmy na dohled pamětní desky prasečák špinící pamárku romského holokaustu. Naskýtá se otázka, co by se stalo, kdyby stát zastavit parazitickým neziskovkám vyhýbajícím se evaluaci dotace. Stalo by se, že by se s exitem neziskovky scvrkl galaktický poblém do své původní trpasličí velikosti.

J. Ráž 5.8.2017 13:46

Zatím mi nikdo nevysvětlil proč

jsou privátní charitativní organizace financovány ze státního rozpočtu. Buď je v celospolečenském zájmu státu aby charitativní činnost stát vykonával a tedy i financoval, a to zcela jistě je, pak by to měla dělat státem zřízená organizace podléhající nějakému ministerstvu. Privátní charitativní organizace by měl stát podporovat např. daňovým zvýhodněním oproti běžným ziskovým činnostem, ale rozhodně by je neměl financovat z veřejných zdrojů.

A jsem zásadně proti tomu, aby z veřejných rozpočtů, na jejichž naplnění se podílí každý výdělečně aktivní občan, byly dotovány čistě zájmové organizace typu Romea.cz nebo Evropské hodnoty, jejichž celospolečenský přínos je nulový a údajná neziskovost je pouhou proklamací.

Mimochodem: Člověk v tísni byla všeobecně respektovanou organizací, dokud ji jeho vedení nezpolitizovalo a to samé (o zpolitizování) se dá s jen malou nadsázkou dnes říci i o organizaci Lékaři bez hranic

I. Novák 5.8.2017 13:28

Re: Dokud bude argumentace nekonkrétní,

Chápete to správně. Nevím proč mám z peněz o které mě stát oloupí při koupi každého rohlíku sponzorovat něčí kratochvíli. Všichni ti Sokolové, Orlové, DTJ a další si svoji bohulibou zábavu i stavby sportovišť sponzorovali z peněz svých a svých mecenášů. Z peněz nás všech zavedli až v Rusku bolševici a v našem okruhu Hitler v Třetí říši. Obliba těchto "novot" trvá dodnes až se považuje za nezbytnou.

Karelkarel 5.8.2017 12:52

Dobroduzi bez hranic

Lékaři bez hranic nejsou nic jiného než zvláštním způsobem vyšinutí dobrodruzi, kteří léčí tam, kde by spíše měli věcem nechat přirozený průběh, třeba v přelidněné Africe. Zatímco mladí lékaři z afrických a asijských zemí, kteří vystudovali v Evropě, taky v Evropě zůstali, nahrazují je lékaři z onoho pofiderního spolku Lékařů bez hranic. Zkuste po některém z nich chtít, aby šli dělat praktického lékaře třeba na Osoblažsko!

A. Nový 5.8.2017 11:21

Re: Dokud bude argumentace nekonkrétní,

Pletete si příspěvkové organizace s neziskovkami. :-))

A. Nový 5.8.2017 11:18

Re: Důkazy

Jestli funguje rumlovka ještě dnes nevím, ale podobných je čímdál tím víc. Jen kolem romů je jich na padesát.

Jan Ruml v čele neziskovky

Sdružení pro integraci a migraci šéfuje Jan Ruml. Podle závěrečné právy za rok 2014 byly píjmy něco přes 8 milionů Kč. Všechno z veřejných zdrojů. (Evropské fondy, hlavní město Praha, Ministerstvo práce a sociálních věcí, Ministerstvo vnitra, Visegrádský fond, Norské fondy atd.) Z těch osmi milionů jich celých šest a čtvrt milionu jde na osobní náklady, na mzdy plus sociální a zdravotní pojištění. Pak jsou jiné výdaje (propagační materiály pod.). Kolik asi zbyde Kč na inzerovaný účel v názvu? Je evidentní, že sdružení bylo založeno kvůli lehkému výdělku.

P. Vaňura 5.8.2017 10:55

Máte pravdu!

P. Vaňura 5.8.2017 10:54

Jde totiž o to, že by neziskovky, starající se o migranty,

NEMĚLY VŮBEC EXISTOVAT, neboť migranti jsou jako celek ABSOLUTNÍ ZLO (generalizováno, ale celkově to tak je).

A neměly by tudíž existovat ani pracovní místa v těcto neziskovkách. TEČKA!

Jinak, poslanec Okamura předložil parlamentu interpelaci, kde se táže, kolik je v Česku neziskovek, zabývajících se migranty a kolik peněz dostávají od státu. Odpovědi se ovšem NEDOČKAL!

P. Vaňura 5.8.2017 10:49

Toto úplně stačí

https://www.clovekvtisni.cz/cs/pracovni-prilezitosti

P. Vaňura 5.8.2017 10:47

VŠECHNY neziskovky, které se nestarají o zdravotně

postižené a sport mládeže by měly být úplně mino státní financování. A měly by mít NULOVÝ vliv např. na schvalování liniových staveb!

Jakékoliv granty pro "Lékaře bez hranic" je třeba OKAMŽITĚ ZASTAVIT.

P. Khail 5.8.2017 10:46

Re: Důkazy

Jako heslo dobré ale jako argument to má nulovou hodnotu, dokonce je to lež.

D. Stirský 5.8.2017 10:32

Re: Důkazy

Tak si prohlédněte jejich výroční zprávu. A pak hodnoťte.

P. Lenc 5.8.2017 10:20

Re: Důkazy

Jo, ti se "tísní" všude tam, kde tečou peníze.

O. Uživatel 5.8.2017 10:17

Uživatel požádal o vymazání
P. Dvořák 5.8.2017 9:54

Re: Důkazy

Člověk v tísni.

D. Stirský 5.8.2017 9:24

Důkazy

Pikantní je, že zatím zde nikdo nejmenoval jedinou "neziskovku", o které ví, že si v ní management rozděluje královské odměny, že zkreslují trh, atd., atd.

P. Hlosta 5.8.2017 9:19

Nebýt trvalého odporu...

Je spousta umělého trhu, kde dotace státu a obce křiví stav na trhu a skutečně podnikající pro zisk pak nemají šanci. Jsou celé oblasti podnikání postižené zásahem státu a obcí. Zdravá konkurence je ničena a prodražuje se tak poskytování služeb a zboží. Je to socialistický trend to z centra ovlivňovat trh s čímkoliv. Škodlivost toho je dávno známá a přesto se děje stále a má své obhájce, co těží z toho stavu na úkor jiných.

Neziskovka musí(!) odůvodňovat nutnost své existence, aby od státu a obce vůbec mohla dostávat podporu pro svou činnost. Tak se děje to, že trendy je charita, out je poctivá dřina, poctivé podnikání bez podpory státu. Už dobře například víme, jak "zlé to je s migranty a jak dobře je, že jsou pro ně charitní aktivisté a jak potřebné je na to vydávat peníze společnosti". Média jsou od počátku migrantské krize plná toho podporování aktivismu na záchranu migrantů. Státní úřady podporují tuhle aktivitu a existují celé programy na aktivistické snahy, jejich zrody a jejich podporu.

Názory proti neziskovkám jsou stírány jako bezcharakterní. Máme se smířit s tím, že část lidí zkresluje tržní prostředí podporovaně státem. Máme se smířit z důsledky činů neziskovek, těch negativních zvláště. Přání podporovatelů neziskovek nám mají být za svaté, nemáme jim do toho kecat. Takový byl dosud trend a nebýt trvalého odporu k němu, dnes by zdejší článek ani nebyl napsán, ač je opatrnický dost.

D. Stirský 5.8.2017 8:45

Re: Dokud bude argumentace nekonkrétní,

Čili nulové dotace pro sport, chápu to správně? To je největší neziskový požírač dotací.