20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

PRÁVO: Jak jsme prohráli ve Štrasburku

U Evropského soudu pro lidská práva sídlícího ve Štrasburku jsme prohráli spor o výši nájemného. Stát musí několika našim restituentům zaplatit za roky 2002 až 2004 rozdíl mezi tehdy u nás placeným nájmem a „nájmem“, který nám nyní ve Štrasburku vypočítali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 26.7.2017 17:10

Taky lze napsat, ze musime zaplatit najemne za lidi, kteri odmitli uvest v soulad sve financni schopnosti s realitou. Tzn. neprestehovali se do levnejsiho, obvykle pod zaminkou-tady jsem si zvykl, tady CHCI bydlet.

R. Neveselý 26.7.2017 16:56

Re: Znovu a znovu mě udiví

Vy jste majitel leda tak pohmožděného mozku :-P

R. Neveselý 26.7.2017 15:21

Re: Jistě jste přehlédl tento argument

Opravdu nevíte? Souvisí to tak, že i těch 180 Kč je vlastně regulováno pro nájemníky se smlouvou uzavřenou před deregulací. Majitel může zvyšovat jen o 20% celkem během tří let, nebo čekat na nového nájemníka, aby mohl dát nájemné naprosto neregulované - ale dle dohody s nájemníkem. To už je trh!

Nechcete si to nakreslit, když je to pro vás tak moc složité? :-))

J. Jurax 26.7.2017 14:58

Re: Pane Křečku

Tedy zaprvé - článek se týká devadesátých let a já reflektuji hlavně tehdejší poměry regulovaného nájmu a restituentů tehdy jaksi novopečených. Jistě víte, že výše regulovaného nájemného pomalu postupně vzrůstala ze symbolické částky 2,60 Kč/m2/měsíc pomocí vyhlášky 176/1993 Sb. až na nejvyšší možnou úroveň 37,07 Kč/m2/měsíc za byt I. kategorie v Praze v roce 2003 (zdroj https://cs.wikipedia.org/wiki/Regulace_n%C3%A1jemn%C3%A9ho).

Za druhé - není jenom Praha, ne všude si můžete účtovat tolik co uvádíte - měl byste byty prázdné. Jistě víte, kolik se i tam vybere na nájemném. Nicméně ceny prací i materiálu účtované firmami menší než v Praze moc nejsou, pokud vůbec.

Nicméně dnes, v době neregulované, už problém s údržbou domu být nemusí. Ale pokud vlastníte nějakou pronajímanou nemovitost, jistě víte, že i může.

R. Langer 26.7.2017 14:48

Re: Jistě jste přehlédl tento argument

A jak to souvisí s regulovaným nájmem?

R. Neveselý 26.7.2017 14:44

Jistě jste přehlédl tento argument

http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A170723_182132_p_politika_wag&reakce=85682563

Víte, kdo je ten majitel? ;-)

R. Langer 26.7.2017 14:43

Re: Regulací do hrobu

Vsak komouši jako Křeček a jemu podobní jsou prachatí, nakradli si i na regulovaných nájmech. :-D

R. Langer 26.7.2017 14:40

Re: Znovu a znovu mě udiví

Já jsem taky majitel. A kulové víte vy!

R. Langer 26.7.2017 14:39

Re: Znovu a znovu mě udiví

A že máte takovou starost o zloděje na regulovaných nájmech, vy kravino? :-P

R. Neveselý 26.7.2017 14:37

Re: Regulací do hrobu

Jestli z nás dvou je někdo komouš, tak já to nejsem. Koupím si vás i s postelí, mamlasi :-)

R. Langer 26.7.2017 14:36

Re: Pane Křečku

Hm, a co ta vaše "čísla" mají společného s regulovaným nájemným, o kterém je v této diskusi řeč, mohl byste to vysvětlit?

R. Langer 26.7.2017 14:34

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

Je to naopak, tupec bez argumentů jste tady vy. A ani to nechápete. :-D

R. Neveselý 26.7.2017 14:29

Re: Znovu a znovu mě udiví

Ano, já jsem tem majitel. Vy víte totiž KULOVÉ !

R. Neveselý 26.7.2017 14:27

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

Jste tupec, bez argumentu. To je celé.

R. Neveselý 26.7.2017 14:26

Re: Pane Křečku

Váš argument na konkrétní čísla = 0.

R. Neveselý 26.7.2017 14:25

Re: Znovu a znovu mě udiví

A že máte takovou starost o zisk majitelů, vy kravino? :-DD

R. Langer 26.7.2017 14:10

Re: Pane Křeček, vemte si kalkulačku

Zkuste se zeptat soudruha Neveselého, ten v tom má jasno, viz ty jeho výpočty výše. To jsou kalkulace!

R. Langer 26.7.2017 14:07

Re: Znovu a znovu mě udiví

Píšete samé kraviny. A co se mě týká, bydlím ve svém bytě, takže kvičte na jiné, mě z toho vynechte. :-D

R. Langer 26.7.2017 14:04

Re: Znovu a znovu mě udiví

Ano, výše také melete kraviny... :-D

R. Langer 26.7.2017 14:03

Re: Pane Křečku

Co to tady melete za kraviny? :-D

R. Langer 26.7.2017 14:01

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

Zřejmě máte pravdu, ten člověk blábolí absolutní hovadiny.

R. Langer 26.7.2017 13:59

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

Snad koho jste okradli vy spolu s Křečkem, soudruzi? :-D

P. Švejnoch 26.7.2017 13:57

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

Pane Langere, to je zřejmě nějaká reinkarnace J."S" Šimka 066 von Trautenau, nebo možná jeho ještě o něco hloupější dvojče.

Nemá smysl se tím zabývat. ;-)

R. Langer 26.7.2017 13:57

Re: Regulací do hrobu

Kdepak, tady lžou jenom komouši jako vy a Křeček. :-D

L. Písařík 26.7.2017 13:45

Re: Pane Křeček, vemte si kalkulačku

A co jste, pane Ryšavý, udělal s penězi, které jste při tom původním nízkém nájemné určitě ušetřil, proti těm, kteří kolem vás zatím svýma rukama stavěli rodiné domky, aby měli suchou střechu na hlavou, tekoucí vodu a fungující kanalizaci a pěkné kachličkované kpoupelny s teplou vodou? To všechno museli zaplatit ze svých platů, které se za socouše od toho vašeho platu nelišily - teda pokud jste vůbec pracoval.

R. Neveselý 26.7.2017 13:40

Re: Znovu a znovu mě udiví

Viz výše :-)

R. Neveselý 26.7.2017 13:37

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

A koho jste okradl?

R. Neveselý 26.7.2017 13:36

Re: Pane Křečku

V tom případě jistě víte, kolik vybere na nájemném. Příklad z Prahy 6 - majitel domu o celkové výměře 1820 m2 účtuje 180 Kč za m2, tedy 327 600 Kč za měsíc (výměr platí od r.2015). Za rok tedy má hrubý příjem bezmála 4 mil. Platí si agenturu, která mu zajišťuje výpočet za služby a zaplatí daň z příjmu, zůstane mu cca 3,5 mil. za 1 rok. Podle zákona může zvyšovat nájem o 20% za 3 roky.

Ještě chcete tvrdit, že dejme tomu za 5 let nemá na údržbu domu? Zatím od restituce v r. 1997 nedal do baráku ani korunu ....

L. Písařík 26.7.2017 13:33

Re: Znovu a znovu mě udiví

To je hoax, jak to tedy, soudružko maruško, dělali ti, kteří neleželi ve zestátněných bytech za nízké nájemné, ale pohnuli kostrou a vystavěli si družstevní byty, nebo přímo rodinné domky. Myslíte, že ti měli vysoké příjmy? Za socouše se platy jeden od druhého příliš nelišily. Teoreticky by ti ve státních bytech měli mít ušetřené aspoň ty peníze, co jiní dali za byty nebo za domky. Můžete vysvětlit, proč ty peníze nemají a kvičí tady za nízké nájemné? A že takový Křeček je v tom ještě podporuje? Můj názor - jsou to stejní lemplové jako ti v rozvojových zemích, kteří raději natahují ruku než aby pracovali a byli se schopni uživit sami.

R. Langer 26.7.2017 13:31

Re: Pláč jednoho z PACHATELU a

To "ušetřil" znamená ve skutečnosti "někoho okradl". Uvědomujete si to?