23.6.2018 | Svátek má Zdeňka



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


PRÁVO: Poslanci zakázali pokrok



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 38, poslední: 20.7.2017 7:50, přehled diskusí

Ehm:
Autor: J. Jurax Datum: 19.7.2017 23:29

tak bych se naivně zeptal - a co brání licencovaným taxislužbám fungovat jako Uber? Chce to akorát aplikaci a trochu organizace. Aplikace nemusí mít nárazové naceňování a jiné vymyšlenosti jako originál Uber.

A co brání Uberu získat licenci, namontovat taxametr, na střechu dát Taxi a řidiče nechat proškolit?

S článkem souhlas.:
Autor: Z. Frys Datum: 19.7.2017 22:52

Akorát ani §1 není potřeba.

A vlastně aplikaci nepotřebuju::
Autor: D. Stirský Datum: 19.7.2017 12:50

Jde to velmi jednoduše. Já, pokud potřebuji jet taxíkem (v Praze díky perfektní MHD zřídka), se vždy předem zeptám, za kolik to bude. Někdy řeknu, že u sebe mám jen... Kč. A vcelku to funguje. Nebo řeknu, že budu potřebovat doklad pro firmu.

Ale ta doba tu stále je.:
Autor: D. Stirský Datum: 19.7.2017 12:47

"Snad tu dříve byla doba, kdy bylo nutné cestující chránit před špatnými taxikáři, kteří úmyslně šidili neznalé turisty „nemravnými“ cenami nebo zbytečnými zajížďkami, za které musel zákazník platit. Ta doba už však dávno pryč. Máme 21. století a ačkoliv to Poslanecké sněmovně zřejmě dosud nikdo nesdělil, venku za okny probíhá pokrok." A pak, taxikář není přepravce, ale dopravce.

Re: Ale ta doba tu stále je.:
Autor: J. Tachovský Datum: 19.7.2017 13:21

No to je ale zasadni rozdil mezi dopravou a prepravou. A je natolik zasadni, ze je videt i mikroskopem

Proč taxikáři nejezdí jako UBER?:
Autor: J. Ráž Datum: 19.7.2017 11:00

Tedy proč nenabidnou zákazníkům stejný systém a raději dělají ze sebe ublížené blbce, je jednoduché. Kdyby si někdo zavolal licencovaného taxikáře mobilní aplikací, jako má UBER, nemohli by ti gangsteři používat turbo v taxametru nebo jet s cizincem z Dejvic na Letiště přes Žižkov. Proto uplácejí kde koho, aby jejich zlodějský systém mohl být zachován.

Re: Proč taxikáři nejezdí jako UBER?:
Autor: J. Šimek 066 Datum: 19.7.2017 11:43

Si zjistěte, jak funguje konkurence UBERu a snad se vám rozsvítí, proč má potíže jen ten "vychvalovaný" UBER :o)

A nemyslím TAXI na štaflu, ale skutečnou konkurenci.

Re: Proč taxikáři nejezdí jako UBER?:
Autor: V. Kain Datum: 19.7.2017 12:07

To hlasování mě připomíná jedno hlasování před několika roky.Stále stejné strany(ANO ještě nebylo na světě) stále stejné ksichty.Tenkrát se jednalo o jednu z největších zlodějen po válce a to FOTOVOLTAIKA.A samozřejmě kdo jiný než opět socani.

Re: Proč taxikáři nejezdí jako UBER?:
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 12:57

Fakt je, že z Dejvic na letiště jsem taxíkem v životě nejel, ale trasa z okresně městského nádraží domů mě VŽDYCKY (celkem 50 jízd? Sto? Rozhodně mnoho) stála "něco přes 90,- Kč", v rozmezí dvou tří korun. To už si dovedu vysvětlit rozdílem v různě elegantně vykroužených zatáčkách. Nebo spíš stáním na semaforu, napadlo mě až teď.

Nějaká regulace být musí, :
Autor: J. Veselý 965 Datum: 19.7.2017 10:46

jinak se vám lehce stane, že se s vámi řidič taxíku vybourá, budete mít třeba i trvalé následky a od nikoho nedostanete ani korunu odškodnění, protože řidič nemá licenci na přepravu osob a tudíž ani pojistku, a jeho jediný majetek je nabouraný vrak. Až se to vám nebo vašemu blízkému stane, budete první křičet, že to měl někdo ošetřit v zákoně.

Pro začátek by stačilo, kdyby se úředníci z magistrátu nechali inspirovat někde, kde taxislužba funguje, a nevymýšleli kolo od trakaře.

Re: Nějaká regulace být musí, :
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 12:50

Tak si vyberu taxi, které pojištění má, a je tudíž řekněme na vstupu o desetikorunu dražší.

Řidič má samozřejmě nějaký řidičák a ten mu povoluje to či ono. Taky nepotřebujete zákon o komerční nákladní dopravě, stačí povinnost mít řidičák na příslušně velké auto.

Re: Nějaká regulace být musí, :
Autor: B. Jelínek Datum: 19.7.2017 20:33

1) tak se pojistěte sám proti takovýmto eventualitám

2) je to Vaše dobrovolná volba - např. pojištěný dražší taxi vs. nepojištěný Uber = kde je problém? Jezděte taxíkem a neser.e se druhým do života

3) když mne vezme soused do Prahy autem - jaký je v tom rozdíl?

Re: Nějaká regulace být musí, :
Autor: M. Prokop Datum: 19.7.2017 21:04

- musí být pro vás. Ostatní nechť si vyberou.

To hlasování je skutečně šílené.:
Autor: A. Alda Datum: 19.7.2017 10:27

Ani jeden proti - vrcholem odporu bylo "zdržel se". Hrozné.

Zrovna tento týden:
Autor: J. Novotný Datum: 19.7.2017 9:43

taxikář vezl pár, ten neměl na zaplacení (přece jenom při očekávané ceně 300 taxikář účtoval cca 1800), tak taxikář ženu zamkl v autě a muže poslal pro prachy. V režimu, který navrhuje autor by to bylo naprosto v pořádku.

Stejně jako ten vykuk, co to minulý týden požadoval v EURo, místo v korunách, ale přepočítával to 1:1. Žena se cítila ohrožena, tak mu to vysolila, ale pak se obrátila na policie, takže o tomto případu víme.

Oba tito taxikáři by v režimu licencí o tuto licenci přišli. Takto, zvláště v případě cizinců, kteří nemají čas na naše zdlouhavé soudnictví se nic nestane a budou loupit dál. Jinak se tato jejich činnost nazvat nedá a Svobodní by jim k tomu dali úplně volnou ruku.

:
Autor: M. Pechr Datum: 19.7.2017 10:14

...nikoliv...pomocí Uberu by věděli včas kolik zaplatí... ...a rozhodli by se dřív než nasednou...zda ten řidič za to stojí...atd.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Ráž Datum: 19.7.2017 10:49

Zřejmě nevíte jak funguje UBER.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Šimek 066 Datum: 19.7.2017 11:54

Směrem k zákazníkovi funguje UBER a LIFTAGO naprosto stejně. Pročpak nikdo nežene LIFTAGO k soudu?

Re: Zrovna tento týden:
Autor: B. Jelínek Datum: 20.7.2017 7:50

Že by LT bylo marginální záležitost ?

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Novotný Datum: 19.7.2017 13:33

Myslím, že jsem UBER ve svém příspěvku nezmínil.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 12:42

Stačí se dopředu domluvit, kolik to bude stát; v dobách, kdy je navigace málem v každém mobilu, by to neměl být problém. A vždycky dostanete účet; ne-li, je to zralé na zapamatování poznávací značky a oznámení o podvodu. skvělou prevencí je požadavek na účet avizovat dopředu.

Taky by snad nikdo nikomu nebránil sdružit se dobrovolně(!) do nějakého sdružení, které bude mít telefon na stížnosti a které zaručí, že příslušnou cedulí nebude disponovat nikdo, kdo překročí nějakou kritickou mez.

Velmi dobře si dovedu představit třeba požadavek, že řidičem musí být žena, a taxislužbu schopnou tento požadavek splnit. Míněno z hlediska ochrany cudnosti, požadavek na zvlášť hluboký dekolt by se asi prodražil.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Novotný Datum: 19.7.2017 13:32

Dal jsem dva příklady, které se v posledních dvou týdnech dostaly do médií. A vy tady pindáte nesmysly o tom, jak to skvěle může fungovat podle současného stavu. Nefunguje to. Objektivně. Přestože by to podle vaší ideologie fungovat mělo.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 14:59

Nejsem právník, ale vámi zmíněné nehoráznosti jsou přinejmenším podvod, ne-li nějaké vydírání, zneužití informací (taxikář ví, kudy jet, zákazník nikoliv) nebo kýho čerta, na to nepotřebuju zvláštní regulaci.

Navrhl jsem opatření, jak zvětšit pravděpodobnost férového obchodu a která může za současného stavu učinit KAŽDÝ. Nemyslím, že by zpřísnění regulace něčemu výrazně pomohlo - začne to tím, že se k licenci dostanou jen ti, kteří "se vyznají", skončí tím, že zakážete autostop a ránu z milosti to dostane skrze zvláštní licencí na vození dětí k babičce.

Mně to připadá furt dokola: pořád někdo předpokládá, že lidi jsou nesvéprávní, a hodlá to řešit tak, že napíše zákon. Jenže lumpové byli na světě už v dobách před zákony a budou i po nich. Takže žádný zákon nebude stoprocentně fungovat, dokud nebude každému stát za zadkem neúplatný policajt (hahaha - i policajti jsou lidi, tudíž i mezi nimi jsou lumpové, ne že ne), a jelikož máme 8hodinovou pracovní dobu, musí být těch policajtů 3x víc než lidí. Dobrá, 2x víc, 8 hodin spánku lze pokládat za bezpečnou dobu.

Možná by stálo za to zjistit, moc-li podobných podvodů bylo před sto padesáti lety v Londýně a jak to tehdy bylo s regulací drožkářů. Přiznávám, že absolutně netuším.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Novotný Datum: 19.7.2017 15:22

Londýnské taxi bylo (a myslím, že stále je) licencovaná živnost. Taxikář svého času musel skládat zkoušku ze znalosti ulic a nejkratší cesty mezi dvěma body. Teď to v době navigací asi nebude tak ostré.

Navrhl jste kulový, jenom současný stav, kde je město na ty vykuky krátké, přestože by snaha třeba i byla.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 15:51

Myslel jsem (a napsal) dobu dávnější, přímo koňskou. Ale je možné, že nějaké významné licencování bylo už tehdy, z Dickense ani J. Klapky Jeroma jsem to nějak nevyčetl; rozhodně ne tak, abych aspoň tušil.

Každopádně díky za informaci. Připomněla mi jistý televizní příběh na dané téma: první hodina školení potenciálních taxikářů - jeden společensky a sociálně slabší vedle druhého, a na stupínku nafoukaný protivný přednašeč významně pronáší větu: "Budete-li si přát oslovovat mne pane, nebudu se cítit dotčen."

Problém je, že ani tisíc zkoušek ze znalosti nejkratší trasy nikomu nezabrání vzít to oklikou. Tomu zabrání jedině podstatné riziko, že natrefíte na zákazníka A/ znalého a především B/ ochotného si stěžovat na podstatném místě. A podstatné místo není úřad, ale někdo, komu podvodník kazí kšeft. Viz kamióny popsané hláškami typu "Jedu blbě? Volej xxx".

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Novotný Datum: 19.7.2017 16:52

Osobně si myslím, že to je služba na území města a mělo by být plně v pravomoci města, pokud se tuto službu rozhodne nějakým způsobem regulovat.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 16:29

Náhodička - právě poslouchám McBaina a dozvídám se: v jistém městě každý taxikář odevzdá večer na ústředí "knihu jízd". Primárním účelem nemá být kontrola, ale služba zákazníkovi typu "včera odpoledne jsem v taxíku zapomněl... Ne, nevím číslo řidiče ani RZ auta".

Neplyne z toho, je-li to ústředí licenční nebo soukromopodnikatelské.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: J. Novotný Datum: 19.7.2017 16:55

V anglosaském pojetí je většinou volena samoregulace - něco jako cechovní regulace u nás dříve (nicméně podřízení se té samoregulaci již povinné je). Až když toto selže zasáhne stát. U nás to mají tak trochu lékaři a notáři, méně pak právníci prostřednictvím svých komor.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: Z. Lapil Datum: 19.7.2017 17:15

Podle mě je samoregulace rozumnější než nějaké zákony, které buď budou jednoduché čili buď bezobsažné (množství větší než malé) nebo zbytečně přísné. Nevidím ale důvod, proč by měla být povinná: určitě má smysl se spoléhat na pojišťovny (člen cechu/komory má jistě pojistku levnější než pravděpodobně méně spolehlivý sólista), a zároveň to z trhu nevylučuje řekněme zkušeného zedníka, který od pohledu řekne "dáme tam íčka dvacítky" a nemusí vás nutit nahánět a platit kulatorazítkového inženýra. Což samozřejmě platíte rizikem, že se strop trochu víc prohne nebo bude o něco dražší.

Re: Zrovna tento týden:
Autor: M. Prokop Datum: 19.7.2017 21:05

To jste zas jen něco nepochopil.