Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
GLOSA: Zázrak moderní cenotvorby
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Novák 14.7.2017 20:04Re: Tohle je nejspíš opravdu singularita Jogurt je v podstatě voda + sušina, takže rozdíl mezi 100 ml a 100 g nebude nijak podstatný. Ale u jogurtů v 90. letech používali jiný trik. Horní průměr jogurtového kelímku byl často stejný, jako u 500g balení. Opticky to vypadalo, že jeden jogurt je levnější při stejném množství, ale kdo si toho nevšiml, koupil méně za draho. :-) U 400 a 500 g balení tento rozdíl resp. stejný průměr uzávěru nádobky přetrval dodnes. |
J. Jurax 14.7.2017 0:32Re: Cenovka Být to za 199 za ks, možná by se to řešilo spíš :-) |
J. Jurax 14.7.2017 0:29Re: Třeba je to umělá inteligence No, celý život jsem se živil počítači, takže pravím: Počítač nedělá to, co mu řeknete ani to, co chcete, nýbrž pouze přesně to, co mu předepsali tvůrci software - a to ještě ne vždy. A to, co mu skutečně předepsali tvůrci software, nemusí být vždy nutně totožné s tím, co mu předepsat zamýšleli. Nicméně nezřídka se stává, že počítač dělá to, co mu řeknete, což je zároveň i to, co chcete. |
J. Jurax 14.7.2017 0:20Re: Tohle je nejspíš opravdu singularita Jenže jednotková cena je uvedena na cenovce nejmenší možnou velikostí písma; jednak ji přehlédnete, jednak ji nepřečtete, pokud nemáte opravdu dobrý zrak nebo brejle nablízko :-) Druhý trik bývá, že jednotková cena se u jogurtu specielně udává jednou za sto gramů, jednou za sto mililitrů - a neznáte-li měrnou hmotnost daného jogurtu, porovnáte kulové i v případě, že z hlavy víte, kolikrát je sto mililitrů v litru :-) A nakonec - obchodník si určuje cenu a zákazník rozhoduje, zda si to za tu cenu koupí. |
M. Prokop 13.7.2017 21:44Re: Souhlas, Snadno. Dosud ještě nikomu nic není do toho, jak moc chce někdo blbnout. A IMHO to byl prostě něčí omyl, z kterého měli podřízení nezřízenou srandu. |
J. Kanioková 13.7.2017 20:53Blbost !
|
J. Kanioková 13.7.2017 20:53Souhlas, jak může podnikatel, a je jedno, jestli v cizím či vlastním podmiku stanovit takovou cenu, která nemá s logikou nic společného? Docela by mě zajímalo, kolik ks prodali ? A kolik ks shnilo ? |
A. Pakosta 13.7.2017 20:01Re: Tohle je nejspíš opravdu singularita Pane Nováku, na tohle nikdo procenta nepotřebuje - podle zákona musí být na každé cenovce v marketu uvedena jednotková cena. A nebo stačí umět sčítat - tři kelímky po půlkile mi dají kilo a půl za cenu šedesáti - a to by většina dospělé populace snad ovládat měla, nebo se pletu? Ale s těmi šíbry máte pravdu. Poctivý obchodník by se k něčemu takovému nesnížil. |
L. Novák 13.7.2017 17:53Re: Tohle je nejspíš opravdu singularita Kupují to, protože neumí počítat. S procenty umí správně počítat zhruba jen asi 5% dospělé populace. A obchodníci a marketingoví šíbři tohle moc dobře vědí. Za blbost se platí a je to tak správně. ;-) |
K. Loskot 13.7.2017 16:39Proste cca 40 €za kilo. To neni moc ! :-)) |
Z. Lapil 13.7.2017 14:26Re: Třeba je to umělá inteligence Což je samozřejmě klasika: počítač dělá to, co mu řeknete, nikoliv to, co chcete. |
S. Donát 13.7.2017 14:02Re: Tak nevím Z vás si určitě jen dělá legraci. A myslím, že není sám :) |
S. Donát 13.7.2017 14:01Re: Ale proč ne? Tady snad není podstatné, kdo na to má, nebo nemá. Tohle je evidentní úlet, který je ale realitou už dva týdny. A autor se zamýšlí nad tím, jak k němu mohlo dojít. BTW svéprávný člověk si snad takovou broskev nekoupí ani teď. Původně jsem chtěl napsat za kapitalismu, ale to bych lhal... |
M. Hoblík 13.7.2017 13:55Ale proč ne? Kdo na to nemáte, nekupujte a nám zbyde o to víc! Máme kapitalismus a ten nabízí nepřeberný výběr, neuvěřitelné možnosti. Užívejte si to; za socialismu byste takovou broskev nikdy nekoupili! |
I. Lyčka 13.7.2017 13:11Re: Autor asi rozumi vsemu Pan Kechlibar ano, ale pan Pavlík nikoliv. Je to zřejmě jen další nechápající trol v těchto diskusích.. |
A. Pakosta 13.7.2017 12:21Tohle je nejspíš opravdu singularita tedy ojedinělá chyba, jež se vloudila do informačního systému. Ale již přes půl roku trvá stav, kdy se v několika supermarketech (vím minimálně o BILLE a Globu) prodává jogurt Hollandia ve velkém balení o obsahu 1,5 kg, kterému je zvykem říkat "výhodné". Ovšem pro koho je toto balení výhodné, vyplyne z jeho ceny, která je až 86,- korun (neviděl jsem cenu pod 80), zatímco běžné půlkilové balení téhož jogurtu stává okolo 20 korun, nejvýš dvaadvacet. Co mi hlava nebere, je fakt, že to lidé kupují. |
O. Uživatel 13.7.2017 11:38Uživatel požádal o vymazání |
P. Švejnoch 13.7.2017 11:19Re: Zázrak moderní cenotvorby Obchodník má větší možnosti než zákazník? Můžete mi vysvětlit, které větší možnosti má obchodník oproti zákazníkovi v tržním prostředí - které ve sféře např. obchodu s potravinami ještě pořád +/- funguje (navzdory snahám sociálistů všech barev a odstínů - například takových, kteří volají po institutu "přiměřeného zisku")? |
M. Prokop 13.7.2017 11:10Re: Zázrak moderní cenotvorby Posuzovat nepřiměřenost zisku mělo cenu v netržním hospodářství. V tržním prostě nekoupíte. |
Z. Lapil 13.7.2017 11:01Třeba je to umělá inteligence Bez legrace. Kdysi se v jednom řetězci (nebudu jmenovat, protože Delvita už u nás není) přihodilo, že - a teď si trochu vymýšlím - do supermarketu dorazilo 100kg nikým nežádaných paprik. Pátráním bylo zjištěno, že původní objednávkou bylo 100ks melounů, ale chytrý počítačový systém, nemaje melouny, navrhnul 100kg(!) jablek v podobné ceně, jenže zrovna nebyla jablka na skladě, tak přešel na rajčata a následně na papriky. Vymýšlím si tak, že vím, že v tom figurovaly melouny, zelenina a změna ks/kg, ostatní je legenda. Takže to opravdu může být tak, že někde cestou přeskočily ks/kg a v systému, kde vztah prodavač - zákazník vlastně neexistuje, to klidně nemusí nikomu vadit do té doby, než se zjistí, že to fakt nikdo nekupuje. Varianta: Velký Šéf požaduje nějakou minimální průměrnou marži, tak "se" to nažene na něčem, co moc neovlivní obrat (protože bez obratu taky nejsou prémie, předpokládám). |
L. Harvánek 13.7.2017 11:01Zázrak moderní cenotvorby Jako zákazník zase mám právo nekoupit. Jenže obchodník má poněkud větší možnosti než zákazník. Co takhle se vrátit k něčemu, čemu se kdysi dávní říkalo nepřiměřený zisk? |
Ś. Svobodová 13.7.2017 11:01Cenovka Jestli vás zajímá duševní pochod vedoucí k ceně, určitě jste se neměl ptát nějakého usměvavého brigádníka, ale zajít s dotazem za managerem. V loni jsme koupili dárkové balení dvoulitrových Plzní ve speciálních skleněných lahvích a to v ceně 19,90 za ks. Byl to naprosto jasný nesmysl, procházející pracovník kývnul, že to tak je a že on jich koupil deset a i pokladní to tak měla naprogramované v kase. Všichni věděli, že je to chyba, ale nikdo to neřešil. |
P. Selinger 13.7.2017 10:56Správná cena je taková, kterou je ochoten zákazník zaplatit. Já bych tuto cenu za správnou nepokládal, ale někdo třeba tisícovkami hází vidlemi, tak mu přejme dobrou chuť.. |
M. Prokop 13.7.2017 10:47Re: Tak, a máte to, autore Jo, pár vyhlášených blbů se zapojilo. :-P |
R. Langer 13.7.2017 10:41Re: Ale to je přece v našich super-hyper normální, ne? Zdražilo se všude, on je to také logický důsledek té "podpory" koruny ze strany ČNB. |
V. Student 13.7.2017 9:59Re: Autor asi rozumi vsemu Pane Pavlíku, nevím jak dlouho sledujete články M. Kechlibara, ale já už dlouho. A věřte mi, že tenhle autor stojí za čtení! |
P. Portwyn 13.7.2017 9:55Tak, a máte to, autore Diskuzi jsem nečetl, ale tipuju, že už jste byl odhalen jako levičák, neřku-li dokonce komunista, co chce NAŘIZOVAT a ZNÁRODŇOVAT :o) |
Z. Švrček 13.7.2017 9:07Je to stále stejná píseň Televizní moderátor praví: v marketech máme podřadnější zboží z EU za mnohdy vyšší cenu. Stát by měl něco dělat. Politik praví: budeme na Komisi požadovat jednotnou legislativu, která by ochránila spotřebitele. Spotřebitel praví: je to hrozné, někdo by s tím měl neco dělat. Bohužel ten první a jediný, kdo s tím je schpoen něco udělat je právě spotřebitel. Pokud jde jen podle letáků a to všechno, ten póvl a předražený šunt kupuje, pak se nic nezmění. Paragrafy, či političtí a televizní mluvkové ještě nikoho neochránili. Je to na nás, vážení. Doufám, že jim tam ty broskve zhnijí. Nebo se najde dost snobských pitomců, kteří je vykoupí??? |
P. Švejnoch 13.7.2017 9:02Re: Já teda nevím Úvahu prodejce bych nazval spíš, řekněme, "průzkum bojem - aneb uvidíme, co (hloupý) zákazník snese", a nebo, v horším případě, "(hloupý) zákazník si nevšimne, že cena není za kg ale za ks". Každopádně ovšem lze jako pitomost označit myšlenkový pochod člověka, který si to za těchto podmínek koupí. |
M. Prokop 13.7.2017 9:02Re: Tak nevím Prostě autor nepíše budovatelské pitomosti jako vy. |