15.12.2017 | Svátek má Radana, Radan



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


KLIMA: Nechápavý Trump?



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 79, poslední: 9.6.2017 12:25, přehled diskusí

Paříž = C°/$?:
Autor: T. Hraj Datum: 7.6.2017 15:09

Pařížská dohoda dává jistotu v tom, že budou utraceny astronomické prostředky a naprostou nejistotu v tom, jaký to bude mít dopad na globální teplotu, neřkuli klima.

Re: Paříž = C°/$?:
Autor: M. Prokop Datum: 7.6.2017 17:55

Přesně.

Re: Paříž = C°/$?:
Autor: P. Rada Datum: 9.6.2017 12:25

"Přesně" jste předvedl hloupost/zaujatost.

V komplexním systému - natož v politickém - nemůže být nic "přesné" - nanejvíše totiž jen pravděpodobné.

Navíc všechny ty desetinky stupňů:
Autor: J. Vintr Datum: 7.6.2017 13:57

kterými házejí různí "vědci" na straně oteplovačů, jsou hausnumera vycucaná z prstu a tyhle "vědecké" předpovědi mají stejnou hodnotu, jako kdybyste se na to zeptali nějakého bezdomovce. Rozdíl je jen v tom, že on by vám to řekl zadarmo, zatímco ti "vědci" na to spotřebovávají stamiliony a miliardy dolarů.

Kdo chce Trumpa bíti..... :-):
Autor: K. Frauknecht Datum: 7.6.2017 12:50

Zdalipak to není jen neomarxistická propaganda?

http://www.literarky.cz/komentare/ostatni/24327-klimaticka-dohoda-vypovzena-trumpem-je-zbytena-nejvti-zneiovatele-k-niemu-nezavazuje

Jediné řešení je masivní přechod na atom!:
Autor: P. Vaňura Datum: 7.6.2017 10:50

Pokud to politici nechtějí jsou absolutně nedůvěryhodní! O žádné snížení emisí CO2 jim nejde ani náhodou, chtějí miliardy a biliony na podporu nesmyslných OZE!

Re: Jediné řešení je masivní přechod na atom?:
Autor: P. Rada Datum: 7.6.2017 11:29

Smysl využívání fosilů je pane Vanuro v tom, že obvykle dávají relativně vysokou energetickou návratnost (EROEI) oproti obnovitelným zdrojům a to tuplovaněkdyž seno kalkulace nezahrnou dopady externalit. Pro produkci v USA je tabulka a porovnejte si jak je na tom váš nekriticky zamilovaný "atom":

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_returned_on_energy_invested

V případě, že by planetě navíc hrozilo zalednění od nedstatečného oslunění, které by mohl nárůst skleníkového efektu kompenzovat by pro celou biosféru včetně člověka bylo asi nejlepším řešením spalovat fosily a i ve státech by si všichni žili jen lépe.

Situace dneška ale je naprosto opačná. To co se ukládalo do fosilního zásobníku miliony let dnes uvolnují lidé milionkrát rychleji a tím více jak 100x převyšují průměrnou sopečnou činnost. To vše za stavu vyrovnaných Milankovičových parametrů. Výsledek vede na změnu stability klimatického systému jejíž dlouhodobé dopady nechce bojovně laděný D.T. respektovat v naději, že nesporná momentální výhoda se jaksi automaticky stane trvalou a kýženou i jiným než jemu na pětiletku vyvolenému.

Re: Jediné řešení je masivní přechod na atom?:
Autor: J. Hanke Datum: 7.6.2017 15:51

a co ropa?

To přece není fosilní zdroj. To chce někdo tvrdit, že ropa na Měsíci (co ji tam nedávno objevila NASA) vznikla zkvašením Měsíčňanů pana Broučka?

A co uhlovodíkový měsíc Titan. Tam je údajně ropy 100x víc než na zemeguli. Tam ty uhlovodíky vznikly jak? Že by tam zfosilizovaly nějaké rostlinky zmrzlé na -190° pana Celsiusa????

Re: Jediné řešení je masivní přechod na atom?:
Autor: V. Novák Datum: 7.6.2017 17:27

Na Titanu není ropa, ale metan s trochou etanu.

Opravdu by mě zajímal odkaz na zprávu NASA o nalezení ropy na Měsíci...

:
Autor: T. Kočí Datum: 7.6.2017 10:21

Jen klid naše řepka a soláry to doženou. Čína může vesele vypouštět

skleníkové plyny dál.

Pane Rado, včera jste tvrdil, že teplejší období :
Autor: V. Novák Datum: 7.6.2017 10:17

v Evropě korelují s obdobími častých morových epidemií a odkázal jste mě na historika podnebí Svobodu.

Mohl byste mi říci, jak jeho tvrzení citvané níže podporuje vaše vývody a je v rozporu s mým výrokem, že naopak chladné a vlhké podnebí koreluje s mory? Připomínám, že kolem r. 1000 a po něm nastává klimatické optimum, spojené s růstem životní úrovně, kultury, stavbou katedrál, zatímco 14. století znamená ústup jak teplot, tak životní úrovně, nástup sekt a sektářského násilí, později čarodějnických procesů a jiných "středověkých" lahůdek.

"Skutečný zlom v populačním vývoji nastává až v druhé polovině 14. století. Předchozí století (11. – 13.) byla poměrně teplá a politicky stabilní, což mělo za následek, že se v letech 950 – 1300 zvýšil počet obyvatel Evropy přibližně z 25 na 75 milionů. Okolo tohoto data (r. 1300) nastává výrazný pokles teplot a v oblastech mírného pásu se začínají ve zvýšené frekvenci objevovat neúrody a hladomory. Následuje hromadný exodus venkovského obyvatelstva do měst a s ním spojené všechny negativní jevy.

Teprve v polovině 14. století se v Evropě a potom postupně i v Českých zemích stává epidemickou chorobou pravý mor, předtím po staletí téměř neznámá nemoc mimořádné smrtící síly. První rozsáhlou epidemii moru, která se několikrát přelila přes Evropu, prameny nazývají “černá smrt′′. Tato epidemie byla r. 1347 zavlečena janovskými koráby do Středomoří a do r. 1352 zaplavila téměř celou Evropu."

Rád odkazujete, takže http://casopis.vesmir.cz/clanek/historie-morovych-epidemii

Re: Pane Nováku dík za návaznost k tématu i odkaz:
Autor: P. Rada Datum: 7.6.2017 11:54

Opakuji ve stručnosti jen to, že chladna ve střední evropě korelovala pravidelněji s hladomory a tepla s mory. Evropský kontinent je ale daleko větší a vazby na onemocnění jsou komplexnější než jen přesrozvoj hlodavců a nedostatek potravin. Dřívější regionalizace byla také natolik vysoká, že mohlo docházet k výskytu různých hromadných onemocnění na jiných místech současně. Navíc se pojem mor mnohdy používal pro různé typy nemocí dříve obtížněji odlišitelné - jak právě i Svoboda ve svém článku s roku 1995 píše.

Na jeho přednáškách jsem byl opakovaně vloni a předloni na stejné téma historické klimatologiea uváděl tam své daleko novější grafy. Letmo ho znám i osobněji a tak se ho rád znovu na tyto věci optám a třeba pak budu moci posloužit novějším odkazem.

Připomínám navíc fakt, že on sám je krajně nedůvěřivý k výsledkům fyziky atmosféry a tedy i k faktu, že se planeta výrazně otepluje. Kdyby si přečetl dnešního Kremlíka - třeba by sám začal uvažovat i o tom, že by něco ze své dřívější přehnané skepse měl přeci jen korigovat i když i tento jeho starší článek považuji za zajímavý a přínosný.

Re: Pane Nováku dík za návaznost k tématu i odkaz:
Autor: V. Novák Datum: 7.6.2017 13:11

Ano - to píše.

A taky píše, že pravý mor přišel do Evropy prokazatelně v polovině 14. století, tedy po nástupu chladu a vlhka. Tedy jak mory, tak hladomory korelují s vlhkým a chladným počasím, ne s teplým a suchým - i když extrémní sucho dokáže úrodu taky poničit.

Novější grafy by musely ty původní úplně otočit - tedy najít mnohem větší počet morových epizod, v 90. letech dokonale utajených.

Re: Pane Nováku dík za návaznost k tématu i odkaz:
Autor: M. Prokop Datum: 7.6.2017 13:16

Dohadovat se s Radou? Co takhle Jehovisti, s těmi jste to také zkoušel?

Re: Pane Nováku dík za návaznost k tématu i odkaz:
Autor: o. istvanfy Datum: 7.6.2017 22:28

To, že vyššie teploty znamenajú väčšie sucho je hoax, ktorý vychádza z poznatku, že keď je teplejšie, prádlo mi skôr vyschne. V skutočnosti vyššia teplota znamená väčší odpar z oceánov a tým aj globálne viac zrážok. Samozrejme väčšinou naprší viac ale niekde to môže byť aj menej.

Jako obvykle nejde o klima, ale o PRACHY.:
Autor: J. Chaloupka Datum: 7.6.2017 9:53

No a Trump neudělal nic jiného, než že USA to platit nebude. Možná, že v Californii budou investovat do "zelených" technologií. Tomu ale Trump rozhodně nebrání. Jen nechce, aby to občané USA platili. To je celé. A protože jde o hodně peněz, tak je také velký humbuk.

Re: Jako obvykle nejde o klima, ale o PRACHY.:
Autor: P. Rada Datum: 7.6.2017 10:24

http://priceofoil.org/content/uploads/2016/09/OCI_the_skys_limit_2016_FINAL_2.pdf

http://cassandralegacy.blogspot.cz/2016/11/peak-oil-in-fact-free-world-new-oil.html

http://denikreferendum.cz/clanek/23814-ukonceme-frakovani-vrtani-a-tezbu-je-to-jediny-zpusob-jak-zachranit-planetu

http://attheedgeoftime.blogspot.cz/2016/05/this-is-peak-oil.html

Nejvíce pěněz v USA je tedy utajeně skryto v nezapočítávání dlouhodobých dopadů externalit. Američané ani neplatí daněs pohonných hmot atd. Než se třeba i fatání dopad dlouhodobého pokřivení ekonomiky projeví, vymění se možná i desítka pětiletkových presidentů. Toho si je D.T. vědom a také dobře ví, že svět chce být kamán a zvlášt bezohledně tuto možnost zneužívá. Nejbohatšího národa světa žijícího s největšího světového dluhu se to skutečně hned sotva dotkne ale i tento národ bude mít své děti.

Tím, že zelení potlačili rozvoj jaderné energetiky, má:
Autor: P. Vaňura Datum: 7.6.2017 10:58

lidstvo jen dvě alternativy, fosilní paliva nebo revoluce a války!

Ať se zruší nucený odkup elektřiny z OZE za násobky:
Autor: P. Vaňura Datum: 7.6.2017 11:01

tržní ceny a hned se uvidí, nakolik jsou OZE "ekonomické." WW1 i WW2 se vedly z velké části o ropu!

Re: Ať se zruší nucený odkup elektřiny z OZE za násobky:
Autor: P. Rada Datum: 7.6.2017 12:14

Ty údajně tržní ceny na tržištích ovládaných několika mocnými dodavateli a až nadnárodními zájmy jsou opravdu velmi pokřivené a proto škodlivé nehledě na to, že se na tržišti mnohdy skrytě prodá padělek bez garance dopadů a dotyčný jde prodávat jinam a zas údajně čestně tržně.

Příklad paradoxů. Pojištění pro automobilový provoz je dnes u nás povinné a rúzné pojištovny ho nabízejí v rozsahu deseti až stonásobku ceny škody nového vozidla střední třídy. Proto systém při haváriích funguje docela spolehlivě.

Pokud by ale velmi vážně např havarovaly Dukovany nebo JETE - nedostane postižený občan víc jak cca 2% náhrady škod. I toto je forma skryté státní dotace a tedy pokřivení trhu.

Ten nucený odkup el s FV i větrníků už zrušen je - ale jen pro nové realizace a navíc ty staré mají obvykle v rukou ti samí akcionáři co jim u nás dominantně paří i fosilní energetika.Ti by řvali !!!

Re: Ať se zruší nucený odkup elektřiny z OZE za násobky:
Autor: R. Langer Datum: 7.6.2017 12:50

A co si tak představuješ pod pojmem "Pokud by ale velmi vážně např havarovaly Dukovany nebo JETE...", Zelený sedmilháři? Samé hovadiny, že mám pravdu? :-D

Re: Ať se zruší nucený odkup elektřiny z OZE za násobky:
Autor: J. Kombercová Datum: 7.6.2017 14:25

Takové pěkné tsunami by Dukovany jistojistě pohřbilo.

Zdá se, že Trump je opravdu nadějí lidstva:
Autor: A. Alda Datum: 7.6.2017 9:42

na záchranu před zločinci zelenými, rudými, hnědými i černými.

:
Autor: T. Kočí Datum: 7.6.2017 10:23

podepisuji

Skvělý Trump:
Autor: P. Schuster Datum: 7.6.2017 8:15

Změna klimatu je neodvratná ale ty změny jsou zákonité miliardy let. Ale snižován oxidu uhličitého tomu nezabrání. Jedná se o závislost dvou proměnných oxidu uhličitého a teploty. Změna teploty je nezávisle proměnná, zatímco atmosferický obsah CO2 je závisle proměnná na teplotě. Klimatický panel IPCC opustila řada vědců, nositelů Nobelovy ceny. Proč? Protože preudovědci falšovali data ke své teorie o globálním oteplováni.

Schuster je další ignorant, co nic nepochopil:
Autor: M. Šejna Datum: 7.6.2017 8:39

Schuster vůbec nepochopil, proč se Trump takto rozhodl. Důvodem je zbytečný, drahý a marný boj proti oteplování, nikoli údajně zfalšovaná data.

Mimochodem, co kdybste nám sdělil, která data jsou zfalšovaná a jak mají ta data vypadat správně nezfalšovaně?

Re: Schuster je další ignorant, co nic nepochopil:
Autor: P. Rada Datum: 7.6.2017 9:11

Pane Šejno opakovaně zde vyslovujete tvrzení o marnosti boje. Předně tím podsouváte do diskuse slůvko "boj" aniž specifikujete co obnáší. Jestli válku s klimatem jak tto pejorativně používají samozvaní klimaskeptici - nebo boj s lidskou chamtivostí a bezohledností... která ale jsou vlastní příčinou klimatické změny. Nepopisujete přitom ani kroky jen pasivní /adaptační které ale také nutně vyžadují velké investice např do opatření na zvýšení odolnosti krajiny vůči duchu... ale na úkor jiných např do cestovního ruchu... a tak se vlatně zas "boje " s lidskou chtivostí týkají.

Zatím to tak vypadá, že máte pravdu v marnosti a i do budoucna to tak může dopadnout pro velkou obtížnost celosvětové politické dohody. Také jako Vy takový scénář pokládám za pravděpodobnější.

S hlediska klimatologie ale pravdu nemáte a to dokládá celá řada scénářů možného vývoje které se rozpracovávají právě podle různých prognoz míry vyčerpání pod zemí uložených fosilních zdrojů člověkem.

Tyto scénáře znáte, publikuje jak IPCC tak různé práce klimatologů . např Clark a kol 2016. Možnost ovlivnění tady tedy doposud alespon s principu rozhodně je. I když v nejbližších desetiletích se asi i event významné kroky neprojeví - v konci století a později budou dnešní i relativně malé odchylky od rychlosti sycení atmosféry uhlíkem mít zřejmě fatalní dopady na miliony až miliardy lidských životů. Nás stoto zajímat nemusí - ALE MŮŽE - pokud se ovšem dopředu nevzdáme možnosti kritického myšlení a odpovědně-svobodného rozhodování.

Re: Schuster je další ignorant, co nic nepochopil:
Autor: P. Schuster Datum: 7.6.2017 10:26

Americký fyzik norského původu Ivar Giaever oznámil, že odchází z Americké fyzikální společnosti. Důvodem je jeho nesouhlas s tím, jak společnost podporuje hysterii kolem globálního oteplování, resp. klimatické změny, jak se k celé problematice staví a co o ní hlásá.

Giaever, který v roce 1973 za svou práci získal Nobelovu cenu za fyziku, není jediný, který z Americké fyzikální společnosti odešel kvůli tomu, co se děje na poli tématu globálního oteplování. Loni v říjnu to byl fyzik Harold Lewis, profesor fyziky na Kalifornské univerzitě.

Každý kdo umí číst ví, že všechno začalo takzvanou „oteplovací hokejkou“ která ukazovala jak se prudce zvedá teplota naší planety a vyvolala ve světě ten obrovský boj proti globálnímu oteplení. Ten kdo chtěl být IN tak jako argument vždy použil graf teplot a o něm se nesmělo diskutovat. Ale jak se ukázalo tak už ten graf byl podvod.

Re: Schuster je další ignorant, co nic nepochopil:
Autor: M. Šejna Datum: 7.6.2017 11:14

oteplovací hokejka nebyl podvod. Spor byl o to, zda hokejka správně vyjadřuje ochlazení v malé době ledové. Tu čepel na konci hokejky, která ukazuje současné rychlé oteplování, nikdo nezpochybnil.

Klimaskeptici, kteří klimatu narozdíl o Vás rozumějí, uznávají jinou hokejku. Je to hokejka od Ljungqvista a ukazuje teploty severní polokoule.

www.drroyspencer.com/wp-content/uploads/Ljungqvist-2000-yrs-temp-reconstruction.jpg

Ta ale končí někde rokem 2000. V současnosti je teplotní odchylka severní polokoule okolo +1,0°C:

www.ncdc.noaa.gov/cag/time-series/global/nhem/land_ocean/ytd/12/1880-2017

Re: Schuster je další ignorant, co nic nepochopil:
Autor: V. Novák Datum: 7.6.2017 11:52

Oteplovací hokejka byl podvod.

Spor byl o to, zda hokejka správně vyjadřuje oteplení v době středověkého klimatického optima, které hokejkáři pro jistotu utajili a do grafu nezahrnuli..