19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

KLIMA: Alarmismus nekončí, ale vyostří se

Rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa stáhnout Spojené státy z Pařížské klimatické dohody uzavřené 2015, je rozhodnutím zdravého rozumu. Obsáhlé vysvětlení důvodů, proč se tak americký prezident rozhodl, správnost jeho kroku potvrdilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 6.6.2017 11:22

pane Kneifle

Curry napsal, že předpokládá pokračování stagnace teplot (hiatus). Ta stagnace teplot se pohybovala okolo hodnoty +0,57°C. Poslední tři roky jsou ale odchylky +0,86°C, +0,91°C, +0,90°C. Tyhle odchylky a jejich délka trvání rozhodně nelze považovat za "meziroční variace". To už je teplotní skok na jinou úroveň.

S. Kneifl 6.6.2017 11:51

Re: pane Kneifle

Když už označujete jiné lidi za pitomce kvůli detailům, bylo by lepší napsat, že Curry napsalA, nikoli napsal ;-)

Bavíme se o klimatu, který má na rozdíl od počasí setrvačnost udávanou spíše v letech než v měsících. Jak říkám, počkejme s vyhodnocením předpovědi pro rok 2030 do roku 2030.

M. Šejna 6.6.2017 13:40

setrvačnost?

To jako, že Curry napsala, že hiatus bude trvat až do roku 2030 a díky setrvačnosti se nám poslední tři roky oteplily z +0,57°C na 0,88°C?

Mohle byste nám, pane Kneifle sdělit, o jakou setrvačnost se jedná? Jaká setrvačnost oteplila poslední 3 roky o zhruba 0,3°C oproti období "stagnace teplot"?

:-D

J. Brunner 6.6.2017 13:53

Re: setrvačnost?

Vy jste teploty měřil, nebo si je jen někde přečetl?

M. Šejna 6.6.2017 14:25

Brunnere

to se ptáte vážně? Nebo ze sebe děláte pitomce dobrovolně?

S. Kneifl 6.6.2017 14:10

Re: setrvačnost?

Když přijde tak silné El Niňo, jako v letech 2015-2016, globální teplota povrchu pochopitelně stoupne. Když odezní, globální teplota zase klesne. A asi se nedá čekat, že klesne přes noc. Pokud jste si natolik jistý tím, že zotavení po El Niňu už skončilo, že se snažíte dělat z ostatních pitomce, zajděte si pro Nobelovu cenu za klimatologii, třeba ji kvůli vám zavedou. Jinak dnes děláte pitomce spíše ze sebe.

M. Šejna 6.6.2017 14:22

pane Kneifle

El.Niňo skončilo v březnu 2016. Na podzim 2016 tady nadšeně exhiboval Kremlík s informací, že teploty během půl roku klesly, o půl stupně, ale že se to prý nesmí říkat.

Takže Vás bych chtěl upozornit, že v době nedávno vrcholícího El.Niňo byla teplotní odchylka +1,35°C a teď tedy Kremlíkovsky klesla na těch zhruba +0,90°C, což je opravdu pokles o skoro půl stupně. Ale i po tom poklesu o půl stupně jsou aktuální teploty o 0,3°C výše, než v době "stagnace teplot" v letech 1998-2013.

S. Kneifl 6.6.2017 14:31

Re: pane Kneifle

A vy jste si na 100 % jistý, že žádný další pokles už nebude, že? Jak jinak...

M. Šejna 6.6.2017 14:40

jak ze sebe dělá Kneifl pitomce

stačí porovnat ElNiňo 1997/98 s ElNiňo 2015/16 aby Kneifl zjistil, kdo tady ze sebe dělá pitomce ohledně jakési setrvačnosti. Upozorňuji že ebě epizody ElNiňo byly shruba stejně silné.

Globální odchylky tehdy a v současnosti:

rok 1997 = +0,50°C, rok 1998 = +0,62°C, rok 1999 = +0,41°C

rok 2015 = +0,86°C, rok 2016 = +0,91°C, rok 2017 = +0,90°C

kdepak je ta setrvačnost? Jde je ten pokračující hiatus?

S. Kneifl 6.6.2017 15:49

Re: jak ze sebe dělá Šejna pitomce

Hezky jste si naběhl na vidle. Zkusil jste vůbec postupovat podle své skvělé rady? Ať si vezmete kteroukoli globální teplotní řadu, můžete si všimnout, že po prvním poklesu následoval v roce 1999 ještě poměrně silný nárůst (o 0,3 °C), po kterém teprve teploty spadly na úroveň před rokem 1997. Analogicky s minulým El Niňem jsme teď ve fázi toho menšího vzestupu. Kdybyste nebyl schopný si to najít sám, tady jsou grafy:

http://woodfortrees.org/plot/hadcrut4gl/from:1996/to:2001

http://woodfortrees.org/plot/hadcrut4gl/from:2014/to:2018

M. Šejna 6.6.2017 16:12

tak jinak, Kneifle

Data CRU (HadCRUT4) - odchylka od prměru 20.století

rok 1999: leden +0.43°, únor +0,68°, březen +0,32°, duben +0,42° květen +0,33°.

rok 2017: leden +0.83°, únor +0,93°, březen +0,97°, duben +0,83° květen +0,80°.

Kde je ten hiatus? Kde je ta setrvačnost?

Kdo tu ze sebe dělá pitomce?

S. Kneifl 6.6.2017 16:28

Re: tak jinak, Kneifle

Náběh na El Niňo a návrat k původním teplotám trval od začátku roku 1997 do poloviny roku 1999, samotný pokles po vrcholu rok a půl. To, že se ho zoufale snažíte zredukovat na 5 měsíců, které vám vyhovují, je jednoduchý cherrypicking, který tak rád vyčítáte klimaskeptikům. Hiatus v kontextu El Niňa je slaměný strašák, kterého jste si prostě vymyslel, jak je vaším zvykem - o ničem takovém jsem nemluvil. Setrvačnost je v tom, že zotavení z El Niňa nemusí trvat jen těch vašich 5 měsíců, stejně jako netrvalo jen 5 měsíců minule.

A s tím vaším neustálým počítáním setinek stupňů v každé diskusi byste se měl začít léčit, podezřele připomíná obsedantně kompulzivní poruchu. ;-)

M. Šejna 6.6.2017 17:28

tak jo, Kneifle

vzdávám to.

Teploty brzy poklesnou na úroveň let zvaných hiatus, protože to napsala Curry, a té Kneifl věří a hrdinně tu za ni bojuje.

A já se jdu se svými setinkami stupňů léčit, zatímco pro nevzléčitelného Kneifla je nějaký stupeň nahoru nebo dolu v globálníchh teplotách bezvýznamná změna, kterou není nutné komentovat.

S. Kneifl 6.6.2017 19:27

Re: tak jo, Kneifle

Sám bych fantastický způsob vaší argumentace neshrnul lépe, jste prostě machr :-)

F. Vejr 6.6.2017 8:07

Jó, zatím dobrý

Jsem rád, že se k zdravému názoru na změny klimatu v čase připojil k Václavu Klausovi i Donald Trump. Oni(ale i další, třeba Ivan Brezina) vidí, že tyto přírodní změny neprobíhají ve funkci lineární, nýbrž ve funkci sinus.

Jen ten čtvrtý bod je diskutabilní, já to tak nevidím i přesto, že je v tom je hodně kapitálu.

M. Šejna 6.6.2017 8:24

funkce sinus?

Trump a Klaus sice zcela správně kritizují zcela zbytečný a nákladný boj proti oteplování, ale o sinusoidě ani jeden z nich nikdy neřekl ani slovo.

Mohl byste nás tady prosím informovat o téhle pro většinu lidí zatím utajené Trumpo-Klausovské teorii klimatických změn dle funkce sinus? A na jakém bodu té sinusoidy se právě nacházíme? Jistě to naleznete v nějaké vedecké práci od autorů Trumpa nebo Klause.

:-D

F. Vejr 6.6.2017 16:26

Re: funkce sinus?

Já také neznám vědecké práce pana Trumpa a Klause na toto specifikum, ale je to dobrá otázka.Ale dlouhodobá sinusovka teplotních trendů trvá vždy cca 200 let. Nyní se dostáváme k vrcholu na její plusové straně. Před šedesáti lety odborníci radili vysazovat v našem pásmu peckoviny (těm se tu tolik nedařílo) z toho důvodu, že nastává období cca 50 let oteplování. Jsou odpozorovány i jiné závislosti na které nemá člověk vliv. Průměrná tep. stoupla o celsius a podívejte se třeba na ty meruňky v porovnání s těmi za první republiky. Jablka chutnala s porovnání s dnešními jako řepa. Genetiku do toho nepleťme. Přírodní zákony nikdo nepředělá, příroda se umí uhájit sama, nepotřebuje Bursíky a jiné vyžírky. Byla by to dlouhá debata.

P. Rada 6.6.2017 9:08

Re: Jó, zatím dobrý?

Dávám Vám rozhodně zapravdu, že přírodní procesy nebývají pravidelně lineární. Co se týká projevů změny klimatu tak ale právě ty až skokově narůstají.

Příklad. Ještě před dvěma lety nebylo poškození porostů borovice černé jako dopad sucha / změny klimatu skoro nikde vidět a podobně smrkové porosty byly kůrovcem napadány jen jako důsledky polomů. (https://cs.wikipedia.org/wiki/Ch%C5%99adnut%C3%AD_a_prosych%C3%A1n%C3%AD_borovic) Dnes je patrné, že oba tyto porosty v nížiných oblastech po staletí běžného výskytu končí a lesníci je zkoušejí nahradit suchu odolnějšími.

http://www.vulhm.cz/sites/files/soubory/24_LOS/Kurovcova_kalamita/2016_LOS_letak_BO_a_sucho.pdf

Sám jsem zvědav na jak dlouho? Vyneste si průběh rozšíření těchto porostů do grafů. Co za typ křivky Vám asi vyjde - sinusoida ani náhodou. Rozšíření lesního porostu se ve vztahu k suchu mění daleko spíše podle hysterezní křivky. Tj vykazuje pamětový efekt.

Budeteli ale hloupost o sinusoidě v přírodních změnách tvrdit dostatečně dlouho, pak jí né náhodou začne třeba i značná část populace raději věřit, než aby musela přemýšlet jak to skutečně je nebo dokonce začít něco dělat aby děj ovlivnila. To vše mívá dopady NIKOLIV SINUSOVITÉ ale až NEVRATNÉ!!! Právě proto už s planety mizí celé druhy tempem které odpovídá přelomu geologických epoch. Jen člověk si ještě samolibě myslí, že se ho takovýto proces nemůže týkat. "Zatím ale dobrý".

D. Stirský 6.6.2017 7:52

Myslím, že Trump

v tomto případě učinil správně. Avšak fascinace IVK elitami je patologická.

M. Těhanová 6.6.2017 8:19

Re: Myslím, že Trump

To není fascinace elitami, ale realistické zhodnocení jejich způsobu uvažování.

Je hezké,že figurky chtějí stát v čele alarmistického boje( slovo boj oni milují), ale nejsou schopni řešit skutečné problémy, které vážně ohrožují Evropu.

M. Šejna 6.6.2017 7:27

nic mimořádného se neděje

to jen Trump veřejně prohlásil, že USA na boj proti oteplování kašlou nejen "de facto", ale nyní už i "de iure".

Každopádně boj proti oteplování je zatím zcela bez jakéhokoli efektu. Teploty dál rostou a CO2 každým rokem přibývá. Jestli za takovéto situace Trump vypoví klimatickou dohodu, nebo nevypoví, je úplně jedno.

Poslední tři roky mají teplotní odchylku od průměru 20.století +0,89°C. Každých 10 let se oteplí v průměru o 0,18°C. CO2 v atmosfeře už dosahuje hodnot skoro 410 ppm (ještě před 100 lety to bylo jen 280 ppm). Tyhle hodnoty jsou výsledkem toho nákladného "boje proti oteplování". Kdybychom "nebojovali" byly by výsledky úplně stejné.

Peníze je potřeba investovat do adaptace na velmi teplé klima, které nás čeká, ať chceme nebo nechceme.

S. Kneifl 6.6.2017 8:58

Re: nic mimořádného se neděje

Proto se také už mnoho let nebojuje proti „globálnímu oteplování“, ale proti jakýmsi „klimatickým změnám“. Oteplování je nepohodlně dobře měřitelná veličina a je celkem jasné, že oteplovat se bude bez ohledu na to, co proti tomu člověk bude dělat. Kdežto proti změně klimatu se „bojuje“ daleko lépe - každý neproběhnuvší hurikán se dá prohlásit za jasný úspěch ;-)

M. Šejna 6.6.2017 11:28

Oteplování je nepohodlně dobře měřitelná veličina

To jste popsal Vás klimaskeptiky přesně, pane Kneifle. Oteplování je opravdu nepohodlně dobře měřitelná veličina, a proto Vám skeptikům nezbývá nic jiného, než zpochybňovat metody měření. Jendou vám vadí místa měření, jindy adjustace hodnot, jindy použité statistické metody výpočtů. Když pak použijete vlastní výpočty, vlastní pečlivě vybrané meteostanice, tak vám nakonec stejně výjdou shodná čísla, jako klimatologům (viz výpočty skeptiků Mullera a Motla).

Prostě to oteplování neokecáte, i když se Kremlík, Klaus a madam Curry snaží, co to dá.

J. Brunner 6.6.2017 14:01

Re: Oteplování je nepohodlně dobře měřitelná veličina

No, my jsme ve většině skeptikové, což znamená, že nedostatečně věříme. Vy se řadíte k těm, kteří ví a věří, to se těžko diskutuje. Vymluvit dobrému muslimovi Alláha také nejde.

M. Šejna 6.6.2017 14:55

Brunnere

ano, máte pravdu. Vy NEVÍTE a proto nevěříte. Jestliže ale něco NEVÍTE, tak to ještě neznamená, že to neexistuje. Ale já chápu, že vymluvit neználkovi, že vi kulový, to dost dobře nejde.

J. Brunner 6.6.2017 17:15

Re: Brunnere

Jo, to také nejde vymluvit, ale přece jen je tam jakási šance oproti tomu, který ví a věří. Ale já jsem jen pitomec, který nevěří v CO2.

Víte co je humorné? Pamatuji používání sloganu "poručíme větru, dešti", což byla asi jen propaganda, dlouho to netrvalo. Teď už to není jen pouhý vítr a déšť, ale celé klima a vymysleli to na Západě. Ti co to berou vážně, jsou jako ti, kteří to heslo věřili komunistům.

S. Kneifl 6.6.2017 14:36

Proč, pane Šejno?

Asi jste ve svém svatém zápalu přehlédl, že jsem s vámi souhlasil, jen jsem vám poopravil zastaralou terminologii.

Ale když už jste to zmínil, tak přeměnu z globálního oteplování na změnu klimatu (a neúspěšný pokus o přechod k narušení klimatu) rozhodně nemají na svědomí klimaskeptici, ale politici, kterým začalo být hloupé bojovat proti oteplování v době, kdy se neoteplovalo tak, jak se čekalo.

Vy prostě nechcete diskutovat, vy se chcete hádat, to mě fakt nebaví. Zkusím ještě poslední pokus, snad to tentokrát pochopíte. Znovu a nahlas opakuji:

ANO, OTEPLUJE SE!!!

Tak běžte dál počítat ty svoje setinky stupně.

M. Šejna 6.6.2017 14:49

vy jste neuvěřitelněj, Kneifle

globální oteplování znamená, že teploty rostou

změna klimatu znamená nejen růst teplot, ale zároveň změna množství srážek nebo posuny klimatických pásem. Jinými slovy globální oteplování se týká jen teplot a nikoli změn klimatu.

Mimochodem - klima se může měnit i v době, když průměrné teploty jsou zcela stabilní. Stačí si něco přečíst třeba o oceánickém klimatu (např v Londýně) a kontinentálním klimatu (například v Košících). Obě města mají téměř stejně roční teploty, ale zcela jiné klima.

Ale to je na Kneifla moc složité.

S. Kneifl 6.6.2017 15:52

Re: vy jste neuvěřitelněj, Kneifle

Naprosto s vámi souhlasím, ale píšete o něčem úplně jiném než já. Zkusil bych vám to vysvětlit, ale po tom, co tady dnes předvádíte, jsem si jist, že byste to nepochopil.

J. Šimek 6.6.2017 7:07

Žádný zdravý rozum - iizolacionismus to je.

Další hlavní znečišťovatelé, jako je Čína, Indie, Rusko, ... dostaly na stříbrném podnose od Trumpa zvýšení jejich kredibility ve světě, a o to bude USA slabší.

V tomhle je Doník fakt slaboučkej.