16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

KLIMA: Alarmismus nekončí, ale vyostří se

Rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa stáhnout Spojené státy z Pařížské klimatické dohody uzavřené 2015, je rozhodnutím zdravého rozumu. Obsáhlé vysvětlení důvodů, proč se tak americký prezident rozhodl, správnost jeho kroku potvrdilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 6.6.2017 10:17

Já se moc těším, jak efektivně

"rozvojové ekonomiky" proinvestují ty stovky miliard dolarů věnované rok co rok na výstavbu "bezemisních ekonomik". To se ještě nasmějeme.

M. Prokop 6.6.2017 13:09

Re: Já se moc těším, jak efektivně

Snad si nějaký tu presidentskou daču postaví i u nás. Ale nejlépe na tom asi budou švýcarské banky.

J. Schwarz 6.6.2017 13:37

Re: Já se moc těším, jak efektivně

Ale ta dača bude mít střechu oblepenou fotovoltaickými panely, v parku několik větrníků, mědvěda běhajícímu v otáčivém kole a tepelné čerpadlo. Už nebude vadit že se do ní bude majitel přemisťovat soukromým vrtulníkem a každoročně nechá odpálit napočest pokrokové EU několikatunový ohňostroj.

F. Lesniak 6.6.2017 9:57

No nazdar.

To se ještě od těch chytrolínů dočkáme věcí.

T. Kočí 6.6.2017 9:32

Jo, Trumpovi fandím.

P. Lenc 6.6.2017 10:17

Re:

I já.

J. Hanzal 6.6.2017 11:39

Re:

Můžu se přidat i já? Děkuji.

L. Kubeš 6.6.2017 12:30

Re: Přidávám se též !

F. Vejr 6.6.2017 16:40

Re: Přidávám se též !

Já taky.

K. Frauknecht 6.6.2017 13:03

Re:

Stavím se do fronty.

Belgičané to taky zkouší, ale Brusel je moc blízko :-)))

http://www.hlavnespravy.sk/v-belgickej-vlade-nastal-spor-o-nastaveni-klimatickych-cielov/1028392

M. Valenta 6.6.2017 9:18

V IVK nic nového

Když pominu slovník Rudého práva ( hysterické reakce politických elit, fetiš smetený ze stolu..), které ho se v IVK ne a ne zbavit, tak celkem pozoruhodná je nenávist k zelenému byznysu, jako by to nebyl byznys jako každý jiný. Že aspoň tohle na Hanspaulce nechápou je zvláštní.

A to Trumpovo krátkozraké heslo bych doplnil na "America first for a while".

V. Novák 6.6.2017 9:23

Re: V IVK nic nového

Není byznys jako byznys - a na Hanspaulce to správně chápou.

M. Valenta 6.6.2017 10:32

Re: V IVK nic nového

To máte svatou pravdu pane Novák. Třeba ten byznys s Key Investments - na ten se zeptejte třeba zrovna pana Strejčka. Ovšem jestli Vám odpoví je otázka?

I. Schlägel 6.6.2017 10:13

Re: V IVK nic nového

Odvětví založené na masivním čerpání dotací a maximální regulaci konkurence je všechno možné, jenom ne byznys.

M. Valenta 6.6.2017 11:12

Re: V IVK nic nového

Dotace existuji co je lidstvo lidstvem. Nejvíce se v posledních 50 letech nalilo peněz do prodloužení těžby v evropských, hlavně uhelných, dolech. Ale souhlasím. Čím méně dotací tím lépe.

V posledních letech spolkl nejvíce miliard (i formou dotací)projekt Tokamak Iter, jehož úspěšné uvedení do praxe není vůbec jisté.

I. Schlägel 6.6.2017 11:22

Re: V IVK nic nového

Dotace do projektu Tokamak Iter jsou podobného druhu jako dotace do průzkumu kosmu včetně pilotovaných letů. Do kosmu již pronikají postupně soukromníci a jak se zdá, mají lepší výsledky než státní sektor. Dotace do uhelných dolů jsou různého druhu. Někde je prostě zavřeli. Spíše jsou důležité příčiny poklesu cen uhlí a jak se na tomto poklesu podílely finanční krize primárně iniciovány samotnými státy a dotace do "zelených" technologií, které jejich cenu snížily pod tržní cenovou úroveň. Není to tak dávno, co se nevyplácelo těžit z břidlic. Dnes se to zase vyplatí. I bez dotací. Preferuji skutečný byznys před socialistickým plánováním a ignorováním zdravých evolučních procesů.

M. Valenta 6.6.2017 13:55

Re: V IVK nic nového

Většinou, když nějaká nová technologie přichází tak ta stará ztrácí - např. "větrné versus atomové" turbíny. Kdyby někdo před 20 lety řekl, že větrná turbína bude mít výkon 2 MW, tak bude za blázna. Před někým zkrátka stačí říct zelená a je oheň na střeše.

I. Schlägel 6.6.2017 14:28

Re: V IVK nic nového

Vůbec ne, ovšem k zelené energii by bylo vhodné mít předem technicky zvládnuté takové maličkosti, jako například "skladování" energie a zejména zálohování zelených zdrojů pro případ, kdy tak nějak nefouká a nesvítí. Ovšem stačí jedna tsunami v Japonsku a u sousedů je hned oheň na střeše a "efektivně" ruší jaderné elektrárny a zálohují je těmi fuj, fuj uhelnými. Zelená politika jako víno. Zaplatí nám Němci ty transformátory na našich hranicích instalované proti přepětí vznikajícímu díky "stabilitě" dodávek té jediné správné, totiž zelené energie? Asi ne, viďte. To víte, když se kácí les, létají třísky. Říká se tomu pokrok. A pokrok nezištně a nepoliticky řízený politiky, to je panečku to pravé, ořechové.

M. Valenta 6.6.2017 15:11

Re: V IVK nic nového

Asi je nejlepší nic nedělat nebo počkat až to udělají jiní. "Skladování" je na postupu. A přepětí z Německa sice existuje, ale ve značně přefouklé formě.

I. Schlägel 6.6.2017 15:28

Re: V IVK nic nového

No, vidím, že to máte ode zdi ke zdi. Tož hodně štěstí.

V. Novák 6.6.2017 15:59

Re: V IVK nic nového

Prostředky nalité do ITERu nejsou dotace, ale investice, protože se solidní pravděpodobností přinesou větší prpstředky.

Prostředky nalité do větrníků a slunečníků jdou dotace, protože mizí bez užitku.

P. Zinga 6.6.2017 11:36

Re: V IVK nic nového

Pane Valento, zelený byznys není jako kterýkoli jiný: bez dotací (to jest peněz poplatníků), by na volném trhu neobstál. Že Vy to nechápete mi nepřekvapuje. Tak pro Vás: je to bysnys pro elity, podporován elitami poltickými. A už si nechte těch propagandistických, rádoby antikomunistických frází.

J. Hanzal 6.6.2017 11:44

Re: V IVK nic nového

Ano pane Valento přesně jak píšete, NIC NOVÉHO ve Vašich příspěvcích. Stále stejné socialistické bludy :-))

M. Prokop 6.6.2017 13:11

Re: V IVK nic nového

Ne, státní zlodějna fakt není byznys jako každý jiný. V tom si lidé vyměňují statky dobrovolně a za ceny určené tou výměnou.

To zřejmě zase nechápete vy (nebo chápat nechcete).

J. Skála 6.6.2017 9:01

Radóóó

Nějak mi tu chybí. Jeho komická vložka mi vždycky připomene sobotní estrádní program Československé televize. Něco jako scénka s Bohdalovou.

P. Rada 6.6.2017 9:11

Re: Radóóó

Nepřekvapuje mě, že J.S. zajímají estrády ... nebo mu jde spíše o zaspamování tématu?

L. Novák 6.6.2017 20:15

Re: Radóóó

Ne, jenom se baví nad blábolením zeleného šaška s nickname "Rada".

M. Rubáš 6.6.2017 9:00

Bohužel je to tak

Bohužel je to tak, ale jejich aegumenty budou čím dál absurdnější, takže se nakonec zničí sami. Ale potrvá to trochu.

http://www.epshark.cz/clanek/9/globalni-oteplovani-si-dava-pauzu

M. Šejna 6.6.2017 9:44

komický odkaz od Senila

tenhle 4 roky starý článek ukazuje, jak pitomí jsou někteří klimaskeptici. Článek začíná textem: "Pauza v globálním oteplování bude podle nejnovějších odhadů profesora

Judith Curryiho z Georgia Institute of Technology trvat minimálně do roku

2030". Ten autor článku je tak pitomej, že ani netuší, že Judith Curry je žena.

Navíc ta předpověď stagnace globálních teplot do roku 2030 od Judith Curry dnes působí dost legračně, protože od roku 2015 došlo k dost výraznému skoku v globálních teplotách, což dokazuje, že J.Curry byla se svými předpověďmi úplně mimo mísu.

S. Kneifl 6.6.2017 10:21

Re: komický odkaz od Senila

Však také ještě nemáme rok 2030. Přesný text od Judith Curry zní: „In terms of global temperature, I expect the hiatus to continue at last

another decade, but won’t pretend to predict year to year variations.“ El Niňo celkem zapadá do kategorie year-to-year variation, takže pokud bude zotavení po něm ještě chvíli pokračovat, může se její předpověď ještě vyplnit. Počkejme, uvidíme...