20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KLIMA: Alarmismus nekončí, ale vyostří se

Rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa stáhnout Spojené státy z Pařížské klimatické dohody uzavřené 2015, je rozhodnutím zdravého rozumu. Obsáhlé vysvětlení důvodů, proč se tak americký prezident rozhodl, správnost jeho kroku potvrdilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 6.6.2017 15:27

Good bye Donald.

Jako kůl v plotě nebo jako Klaus dopadne Trump. Poslední průzkum ohledně odstoupení od pařížské klima-dohody: 69% Američanů proti, včetně většiny průmyslových podniků, a to včetně těžařských (Exxon).

M. Valenta 6.6.2017 15:11

Re: V IVK nic nového

Asi je nejlepší nic nedělat nebo počkat až to udělají jiní. "Skladování" je na postupu. A přepětí z Německa sice existuje, ale ve značně přefouklé formě.

M. Šejna 6.6.2017 14:55

Brunnere

ano, máte pravdu. Vy NEVÍTE a proto nevěříte. Jestliže ale něco NEVÍTE, tak to ještě neznamená, že to neexistuje. Ale já chápu, že vymluvit neználkovi, že vi kulový, to dost dobře nejde.

M. Šejna 6.6.2017 14:49

vy jste neuvěřitelněj, Kneifle

globální oteplování znamená, že teploty rostou

změna klimatu znamená nejen růst teplot, ale zároveň změna množství srážek nebo posuny klimatických pásem. Jinými slovy globální oteplování se týká jen teplot a nikoli změn klimatu.

Mimochodem - klima se může měnit i v době, když průměrné teploty jsou zcela stabilní. Stačí si něco přečíst třeba o oceánickém klimatu (např v Londýně) a kontinentálním klimatu (například v Košících). Obě města mají téměř stejně roční teploty, ale zcela jiné klima.

Ale to je na Kneifla moc složité.

M. Šejna 6.6.2017 14:40

jak ze sebe dělá Kneifl pitomce

stačí porovnat ElNiňo 1997/98 s ElNiňo 2015/16 aby Kneifl zjistil, kdo tady ze sebe dělá pitomce ohledně jakési setrvačnosti. Upozorňuji že ebě epizody ElNiňo byly shruba stejně silné.

Globální odchylky tehdy a v současnosti:

rok 1997 = +0,50°C, rok 1998 = +0,62°C, rok 1999 = +0,41°C

rok 2015 = +0,86°C, rok 2016 = +0,91°C, rok 2017 = +0,90°C

kdepak je ta setrvačnost? Jde je ten pokračující hiatus?

S. Kneifl 6.6.2017 14:36

Proč, pane Šejno?

Asi jste ve svém svatém zápalu přehlédl, že jsem s vámi souhlasil, jen jsem vám poopravil zastaralou terminologii.

Ale když už jste to zmínil, tak přeměnu z globálního oteplování na změnu klimatu (a neúspěšný pokus o přechod k narušení klimatu) rozhodně nemají na svědomí klimaskeptici, ale politici, kterým začalo být hloupé bojovat proti oteplování v době, kdy se neoteplovalo tak, jak se čekalo.

Vy prostě nechcete diskutovat, vy se chcete hádat, to mě fakt nebaví. Zkusím ještě poslední pokus, snad to tentokrát pochopíte. Znovu a nahlas opakuji:

ANO, OTEPLUJE SE!!!

Tak běžte dál počítat ty svoje setinky stupně.

P. Selinger 6.6.2017 14:32

Oteplismus a alarmismus jsou nebezpečná nábožensví

možná nebezpečnějsí než islám.

S. Kneifl 6.6.2017 14:31

Re: pane Kneifle

A vy jste si na 100 % jistý, že žádný další pokles už nebude, že? Jak jinak...

P. Rada 6.6.2017 14:31

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Pokud by vojáci reagovali na "vědmy" - jak to kdo ví proč předpokládáte - mohl by jste mít pravdu.

P. Rada 6.6.2017 14:28

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Pokud by se vědci shodli na dogmatu - nešlo by už o vědu ale o víru.

Ve vědě se ověřuje, vyčísluje, zpřesnuje... a to popakovaně.

Dogmata o tom jak je údajně sprofanovaná předvádíte Vy!

I. Schlägel 6.6.2017 14:28

Re: V IVK nic nového

Vůbec ne, ovšem k zelené energii by bylo vhodné mít předem technicky zvládnuté takové maličkosti, jako například "skladování" energie a zejména zálohování zelených zdrojů pro případ, kdy tak nějak nefouká a nesvítí. Ovšem stačí jedna tsunami v Japonsku a u sousedů je hned oheň na střeše a "efektivně" ruší jaderné elektrárny a zálohují je těmi fuj, fuj uhelnými. Zelená politika jako víno. Zaplatí nám Němci ty transformátory na našich hranicích instalované proti přepětí vznikajícímu díky "stabilitě" dodávek té jediné správné, totiž zelené energie? Asi ne, viďte. To víte, když se kácí les, létají třísky. Říká se tomu pokrok. A pokrok nezištně a nepoliticky řízený politiky, to je panečku to pravé, ořechové.

M. Šejna 6.6.2017 14:25

Brunnere

to se ptáte vážně? Nebo ze sebe děláte pitomce dobrovolně?

M. Šejna 6.6.2017 14:22

pane Kneifle

El.Niňo skončilo v březnu 2016. Na podzim 2016 tady nadšeně exhiboval Kremlík s informací, že teploty během půl roku klesly, o půl stupně, ale že se to prý nesmí říkat.

Takže Vás bych chtěl upozornit, že v době nedávno vrcholícího El.Niňo byla teplotní odchylka +1,35°C a teď tedy Kremlíkovsky klesla na těch zhruba +0,90°C, což je opravdu pokles o skoro půl stupně. Ale i po tom poklesu o půl stupně jsou aktuální teploty o 0,3°C výše, než v době "stagnace teplot" v letech 1998-2013.

P. Joch 6.6.2017 14:17

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Pano Rado, pokaždé, když se vědci semknou, jak říkáte a vyhlásí jednu teorii jako dogma, což musíte uznat i Vy ,že se v případě teorie o oteplování planety díky působení lidkého faktoru stalo, měl by se normální člověk začít bát o své peníze, svobodu, nebo život.

S. Kneifl 6.6.2017 14:10

Re: setrvačnost?

Když přijde tak silné El Niňo, jako v letech 2015-2016, globální teplota povrchu pochopitelně stoupne. Když odezní, globální teplota zase klesne. A asi se nedá čekat, že klesne přes noc. Pokud jste si natolik jistý tím, že zotavení po El Niňu už skončilo, že se snažíte dělat z ostatních pitomce, zajděte si pro Nobelovu cenu za klimatologii, třeba ji kvůli vám zavedou. Jinak dnes děláte pitomce spíše ze sebe.

J. Brunner 6.6.2017 14:01

Re: Oteplování je nepohodlně dobře měřitelná veličina

No, my jsme ve většině skeptikové, což znamená, že nedostatečně věříme. Vy se řadíte k těm, kteří ví a věří, to se těžko diskutuje. Vymluvit dobrému muslimovi Alláha také nejde.

M. Valenta 6.6.2017 13:55

Re: V IVK nic nového

Většinou, když nějaká nová technologie přichází tak ta stará ztrácí - např. "větrné versus atomové" turbíny. Kdyby někdo před 20 lety řekl, že větrná turbína bude mít výkon 2 MW, tak bude za blázna. Před někým zkrátka stačí říct zelená a je oheň na střeše.

J. Brunner 6.6.2017 13:53

Re: setrvačnost?

Vy jste teploty měřil, nebo si je jen někde přečetl?

M. Šejna 6.6.2017 13:40

setrvačnost?

To jako, že Curry napsala, že hiatus bude trvat až do roku 2030 a díky setrvačnosti se nám poslední tři roky oteplily z +0,57°C na 0,88°C?

Mohle byste nám, pane Kneifle sdělit, o jakou setrvačnost se jedná? Jaká setrvačnost oteplila poslední 3 roky o zhruba 0,3°C oproti období "stagnace teplot"?

:-D

J. Schwarz 6.6.2017 13:37

Re: Já se moc těším, jak efektivně

Ale ta dača bude mít střechu oblepenou fotovoltaickými panely, v parku několik větrníků, mědvěda běhajícímu v otáčivém kole a tepelné čerpadlo. Už nebude vadit že se do ní bude majitel přemisťovat soukromým vrtulníkem a každoročně nechá odpálit napočest pokrokové EU několikatunový ohňostroj.

J. Schwarz 6.6.2017 13:31

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Vážený pane Rado, v případě Pearl Harboru byla reakce sice chybná, ale i přes tuto chybu američané válku vyhráli. Kdyby reagovali podle vás "správně" snad by zachránili v Pearl harboru nějakou loď a sestřelili víc japonských letadel, ale válku by nejspíš prohráli i kdyby už japonci zůstali sedět doma. Jako správní "neskeptici" ale perspektivně uvažující mladí důstojníci by vyhlásili poplach i bojový start start po každé spiritistické seanci nějaké vědmy, co by "předpověděla" útok a tak by se USA vyčerpaly k smrti už jen svou "hyperaktivitou". Nakonec by oficiálně pozvali japonce převzít vládu, jen aby už měli konečně klid!

A. Alda 6.6.2017 13:12

Klimaalarmisus zanikne

v boji mezi musulmany a Evropany.

M. Prokop 6.6.2017 13:11

Re: V IVK nic nového

Ne, státní zlodějna fakt není byznys jako každý jiný. V tom si lidé vyměňují statky dobrovolně a za ceny určené tou výměnou.

To zřejmě zase nechápete vy (nebo chápat nechcete).

M. Prokop 6.6.2017 13:10

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Stalin na základě jednoho alarmu vyvraždil všechny schopnější generály. :-P

M. Prokop 6.6.2017 13:09

Re: Já se moc těším, jak efektivně

Snad si nějaký tu presidentskou daču postaví i u nás. Ale nejlépe na tom asi budou švýcarské banky.

K. Frauknecht 6.6.2017 13:03

Re:

Stavím se do fronty.

Belgičané to taky zkouší, ale Brusel je moc blízko :-)))

http://www.hlavnespravy.sk/v-belgickej-vlade-nastal-spor-o-nastaveni-klimatickych-cielov/1028392

V. Javora 6.6.2017 13:02

Bravo, IVK!

Bravo, IVK!

P. Rada 6.6.2017 12:38

Re: Dopady alarmů na USA a situace u nás.

Pane Hanzale já opravdu nevím kdo Vás balamutí či dokonce za jakou skupinu vystupujete. Také nedokáži vyloučit, že se necháváte balamutit rád. Né nadarmo se přeci říká, že "svět chce být klamán".

Pokud píšete dokonce o falšování pak to předpokládá, že znáte pravdu. Nic jste zde ale na správnou míru neuvedl. Proč?

Reagujete-li ale na mé tvrzení ..."politici dostali analogicky od vědy varování"... tak to upřesním. Shoduji např. s Václavem Cílkem:

http://media.rozhlas.cz/_audio/00699039.mp3

http://media.rozhlas.cz/_audio/2650887.mp3

L. Kubeš 6.6.2017 12:30

Re: Přidávám se též !

S. Kneifl 6.6.2017 11:51

Re: pane Kneifle

Když už označujete jiné lidi za pitomce kvůli detailům, bylo by lepší napsat, že Curry napsalA, nikoli napsal ;-)

Bavíme se o klimatu, který má na rozdíl od počasí setrvačnost udávanou spíše v letech než v měsících. Jak říkám, počkejme s vyhodnocením předpovědi pro rok 2030 do roku 2030.