24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Migrace je dobyvatelské tažení

V roce 2008 předpověděla CIA, že okolo roku 2020 budou poměry v evropských metropolích velmi podobné občanské válce. Vývoj ukazuje, že se tato prognóza naplňuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Rada 1.6.2017 9:25

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Technická úroven je důležitý faktor ale jen jeden z mnohých a nemusí vždy převládnout jak se mylně domníváte. Mezi dnešními migranty je např značná část těch kteří už jsou imuní na malárii...

Omyl je také v tom, že vlády nekonají podle přání voličů. Jenak naplnují přání zaměstnavatelů mít levnou pracovní sílu a následně také tato pracovní síla tvoří voliče.

M. Prokop 1.6.2017 9:35

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Nepíšu, že převládne vždy, jak se mylně domníváte. Jak tak koukám, jste úplně mimo jako obvykle.

R. Tesařík 1.6.2017 9:17

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Takový hezký guláš.

R. Neveselý 1.6.2017 9:47

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Jen se nedá žrát.

Z. Lapil 1.6.2017 9:20

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Ne že byste neměl pravdu. Vždycky je to "my nebo oni". Zásadní rozdíl mezi historickými událostmi v Americe a Austrálii je jediný: tehdy byli "domácí" oni, dnes jsme to my.

Situace ale zdaleka není jednoduchá. V části Asie obývané šikmookou verzí homo sapiens zatím vítězí spíš domácí oni a když si spočtu, kterak Číňani kupují tu Slavii, tu plzeňskou Škodovku a - budu-li chtít být hnusný, snad nepřiměřeně - tu prezidenta, ocitám se u Járy Cimrmana: můžu s tím nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.

P. Rada 1.6.2017 9:45

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Možná se něco dá dělat. Řešení by mohlo spočívat v odklonu od globalizace směrem k regionalizaci. Zkrátka umět se na daném území o sebe postarat především z místních zdrojů.

To by ale zřejmě v zápětí stálo kus životní úrovně. Mnozí proto takové řešení odkládají v bláhové naději, že jen jim dál potenciál životní úrovně poroste a nikdo jiný ji nebude chtít mít podobnou.

Žijeme totiž v lokalitě vedle obrazně řečeno dobře seřízeného a výkonného stroje, zde předky zbudovaného ale dnes už poháněného prakticky výhradně surovinami odjinud. Produkce krmiva takové mašinky láká a láká další a další kteří by se chtěli u ní také co možná pohodlně napást. Rozvíjení blahobytu v závislosti na dovozech však nedává žádné oblasti dlouhodobě stabilní základ. Ponás-potopářům ale toto riziko zjevně nevadí.

Z. Lapil 1.6.2017 10:36

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Dálkový obchod probíhal, aspoň podle Štorcha :-), už za dob Skrčka v Bronzovém pokladu. A jeden z prvních doložených(?) knížat byl kupec Sámo. Není, teď už necituju, třeba měnit svět, už proto, že je systémově pochybné měnit celé lidstvo jen pro svoje pohodlí. Obchod není nic jiného než obchod a je ku prospěchu oběma stranám, jinak to není obchod, ale něco mezi loupeží, vydíráním a podvodem. Možná okupací, na přesné definici netrvám. Zrušit ho opravdu znamená ocitnout se někde v době kamenné, a to si nejsem jist, jestli máme dostatečné těžitelné zásoby pazourku, o mamutech nemluvě. Jistě, nadsazuju.

Zrádné slovo je tu "stabilita". Myslím, že jakž takž stabilní kulturu/civilizaci lze udržet na +/- stabilním území s +/- stabilní "kulturní kvalitou" obyvatelstva. Do praxe převedeno: trvat na tom, že "tady jsme doma". Možná platí, že host je posvátný, ale určitě platí, že ryba a host třetí den smrdí. Muslim (a černoch a vlastně i ten úplně evropsky bílý potulný flašinetář) jsou zajímaví a možná i přátelští exoti, ale "doma bych to mít nechtěl". A POZOR - vzít na vědomí a do duše, že já v JEJICH domovech jsem stejný host a zajímavý exot, ale doma by mě nejspíš mít nechtěli ani oni; TAKOVÍ exoti to zas nejsou.

Nic z toho absolutně nebrání obchodu, máme-li si vzájemně co nabídnout, kdyby to vystoupení břišní tanečnice za hrst skleněných korálků bylo.

P. Rada 1.6.2017 11:23

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Ano ale nepsal jsem o absolutním vyloučení obchodu a soulasím s tím, že jeden s fenoménů rozvoje civilizací dokonce právě byl obchod s unikátním zbožím a třeba i s velké dálky.

Něco jiného je pak jeho přehnaná forma - tedy přílišná závislost na území které nemá společnost pod kontrolou.

Z. Lapil 1.6.2017 11:55

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Pravda, máte tam "především" z vlastních zdrojů :-).

Mě jen v podobných debatách fascinuje, jak každý ví, co "by se" mělo dělat, aniž by si uvědomil, že ušéfovat planetu není dost dobře možné prostě proto, že sice všech 7 000 000 000 lidí se chce mít dobře, ale každý si to představuje jinak. I ta nejdokonalejší a největší hráz dokáže nanejvýš to, že voda poteče sice jinudy, ale v zásadě shora dolů; obávám se, že lidstvo se od vody v tomhle příliš neliší. A to se neptám, JAK tu hráz zařídit.

Pro samý pokrok se zapomíná na Sokrata: Kdo chceš hnout světem, hni sám sebou. Šetřením obalů a vody nejspíš svět nespasím, ale předpokládám, že mi to bude přičteno k dobru, ať už na domovní schůzi nebo u posledního soudu.

Z. Rychlý 1.6.2017 11:34

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Pane Rado, taktéž vidím budoucnost v něčem, čemu vy říkáte regionalizace. Je dost možné, že si pod tím každý představujeme něco jiného. Nechápu jen, proč by to mělo stát kus životní úrovně. To jako měříte životní úroveň podle počtu snězených (neregionálních) banánů??

Zrovna tak se nedomnívám, že globalizaci je nutno vymýtit z kořenů mečem plameným. Zrovna tak si nemyslím, že by se lidstvo kvůli zachování labradorské variety potemníka krásnookého mělo vrátit zpět do jeskyní, jak si to přeje (malinko přeháním) většina zelených.

Moje rada, pane Rado: bránit masové imigraci - cizí majetek vždycinky láká ke konzumaci; a hlavně žádné revoluce. A dobrotrusy trestat nuceným nošením šaškovských rolniček.

M. Těhanová 1.6.2017 9:35

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Bože pane Šejno, vy jste ukázkový b.l.b. On je rozdíl, když se někdo stěhuje do téměř prázdného území a do už teď v podstatě přelidněného.Takže budeme si sypat popel na hlavu za staré hříchy, kterých se dopustili naši předkové, až do samého zasypání. Chcete být přechytralý, ale moc se vám to nedaří.

M. Prokop 1.6.2017 9:36

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Klasická politická korektnost v celé své pitomosti.

P. Rada 1.6.2017 9:53

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Ukázková blbost může tkvět v přezíravém přehlédnutí toho cose považuje za měřítko přelidnění.

Kontrolní dotaz pro paní M.T. které území stejné rozlohy má větší kapacitu lidnatosti? Poušt či mírné pásmo Evropy?

M. Těhanová 1.6.2017 10:37

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

V Africe nejsou jen pouště, a nezlobte se, my normální Evropané nemůžeme za to, že se s prominutím, za pomoci našich nezizkovek, množí jako králíci. Zní to hnusně, ale je to podstata problému. Navíc, jejich zájem je jenom na našem území, žít v rámci naší civilizace nechtějí

A snad aspoň to uznáte, že planeta Země jako celek je už teď přelidněná.

M. Varadinková 1.6.2017 10:09

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

To je sice pravda, že v minulosti (a nejen v minulosti, viz dnešní či nedávné války -Jugoška, Afghánistán, Irák, Libye, Sýrie...) jsem to byli my (Evropané, potažmo Američané) kdo jiným násilím vnucoval své způsoby.

Ale jaké bychom si z toho měli vzít poučení?

1. Je třeba své území před cizí invazí bránit všemi prostředky

2. Co sám nemáš rád, nečiň jinému - přestaňme se už konečně montovat do toho, co oni si dělají na svém území, i když se nám to nemusí líbit.

M. Těhanová 1.6.2017 10:30

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Máte naprostou pravdu v obou bodech.

Bohužel, zbrojovky potřebují zisky, a tupí politici jim v tom pomáhají.

M. Šejna 1.6.2017 10:49

ano, paní Varadínková

současná imigrační vlna do Evropy nastala poté, co jsme my začali dělat pořádek v arabských zemích formou podpory "arabského jara". Výsledkem je rozvrácená Libye a Sýrie, rozvrácený Irák a Afghánistán. A právě z těchto zemí k nám téče největší proud imigrantů.

T. Hraj 1.6.2017 11:02

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Proč kouzlem "nechtěného"? Robejšek obecně popsal invazi a převzetí moci pomocí početního převládnutí. Ano, migrace Evropanů do ameriky BYLA invazí. Však také Evropané Ameriku změnili k obrazu své kultury. Pan Robejšek pouze říká, že to samé udělají imigranti z Afghanistánu, Somálska, Etiopie, ale i Sýrie či Iráku. Tj. pozmění kuturu v Evropě k obrazu svému. Otázka je, jestli si to přejeme. A pokud ne, tak jestli to chceme nějak ovlivnit nebo jen přihlížet.

J. Poláček 1.6.2017 12:22

Re: kouzlem nechtěného pan Rojbejšek popsal ...

Váš komentář postihuje více problémů.

1) Tamní obyvatelstvo se bránilo ! Možná zpočátku, než pochopili kdo proti nim stojí tak vyjeveně čuměli :-) Nicméně pud sebezáchovy zafungoval ale proti technologicky vyspělejšímu soupeři měli málo šancí. My zatím taky zíráme ale nepotrvá to věčně. Asi ?

2) Zajímavé by bylo zjistit zda to, že se dnes dere Indie do popředí světových pólů, politicky , finančně a hlavně populačně je něco za co by mohli místní děkovat právě Britům. Zeptejme se Indů samotných .

3) I v případě, když nějakým řízením osudu, jak to naznačujete pane Šejno, pochopíme jak se ti chudáci asi tehdy cítili - budeme mít za povinnost si to v zájmu oko za oko, zcela dobrovolně, odtrpět - aby jsme byli dostatečně potrestání za "své" hříchy ?

Robejšek se pokouší nás přivést k rozumu, přejme si ať se mu to podaří.

T. Hraj 1.6.2017 8:51

terorismus je detail

"pokračování masové migrace zničí Evropu a její kulturu a tradice i bez jakéhokoli terorismu" (V.Klaus na jedné loňské přednášce v Německu). V příštích volbách budu volit podle toho, kdo by tuto větu podepsal a kdo ne. Ostatní kritéria jsou méně důležitá.

Omlouvám se všem obětem a jejich blízkým za bonmot v titulku.

M. Polláková 1.6.2017 9:26

Re: terorismus je detail

Také budu takto volit!

P. Rada 1.6.2017 8:44

V ledačem má autor kus pravdy.

Považuji přitom za příznačné, že např všechny tři body v odstavci "Co dělat" platily např pro migraci evropského obyvatelstva na Americký kontinent ale i v dalších dějiných událostech.. V tomto ale právě tkví i naděje pro evropské národy. Potenciál zachovat se podle těchto bodů mají totiž pro genovou podobnost prakticky stejnoý všechny národy.

Podstatné rozdíly pak tkví v momentální fázi kulturního vývoje a zejména ve věkovém průměru v populacích. To o čem autor nepsal se totiž také jeví podstatné. Z vnitřních říčin prakticky celá euroamerická oblast včetně Ruska vymírá. Situace Ruska kam migrace prakticky nesměřuje se jeví příznačná a nabízí řešení po kterém autor volá. Tedy zvýšení represivního tlaku a zároven podstatné snížení životní úrovně běžného obyvatelstva. Autor ale zřejmě doufá, že postačí zvýšit represivní tlak a mylně věří, že k efektu může dojít bez snížení životní úrovně v oblasti, kde už je značná populace migrantů.

Zásadním omyl autora však spočívá v nechuti diskutovat/vidět příčiny migrace...."nejsou důležité motivy, které k ní vedou. Důležité je pouze to, že k ní dochází" ... To nutně vede k zúžení pohledu na komplexní proces a tím k osudové chybnému jednání ke které proto autor fakticky nabádá. To co se totiž děje je teprve počátek možného vývoje a my každodenními konzumními skutky doslova podkuřujeme trendu jeho eskalace:

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

R. Tesařík 1.6.2017 9:14

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

To jsou zase kecy.

M. Prokop 1.6.2017 9:16

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

Rada, normální průběh.

P. Rada 1.6.2017 9:29

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

Považuji za "normální" v diskusi arguentovat.

Jiní za "normální" považují v diskusi štěkat.

R. Neveselý 1.6.2017 9:49

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

Vy nediskutujete, vy štěkáte pitomosti.

P. Rada 1.6.2017 10:00

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

Pokud "štěkám pitomosti" na úrovni třeba jako pan Cílek je to pro mě poklonou. Pro Vás pár štěků co se sem nevejdou opakuji:

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/388859-islamsky-stat-potrebuje-internet-a-evropa-mu-ho-ochotne-poskytuje.html

R. Langer 1.6.2017 13:42

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

Vy ovšem neuvádíte argumenty, ale blbosti.

P. Hlosta 1.6.2017 9:48

Re: V ledačem má autor kus pravdy.

Není možné neodstraňovat následky a jistě je i navýsost důležité příčiny eliminovat co to jde. Tím, že politik a politolog zdůrazňuje obranné a ochranné prvky nutné pro přežití společnosti, ještě neznamená, že nevyznává odstraňování příčin. Nejsme ovšem dost velcí a mocní na to, abychom dokázali vnutit světu odstraňování příčin. Primárně tedy má pan Robejšek právo a vlastně při svých schopnostech i povinnost, následkům z imigrační exploze čelit. A slovo je nejmocnější zbraň už od věků. Také pro tu sílu slov bývají vždy názory omezovány ve svobodě projevu těmi, kterým jsou nebezpečné. V případě Robejškových názorů je nebezpečí pro ty, co vítají imigrační vlnu, jako šanci Západního světa k multikulturalismu v té nejhorší podobě, tolik nebezpečné celému bytí Západní civilizace!

V. Student 1.6.2017 8:43

Píše dobře.

Jenže takových už bylo, co dobře psali i mluvili. A když se k veslu dostali,kde nic tu nic. Ale nechci křivdit, třeba si opravdu myslí to, co píše. Fakt je, že málokterý článek popisuje ten problém takhle výstižně a nesklouzává přitom do přílišné emotivity. Robejšek, aspoň pro mě, 1:0. Ale do voleb je ještě daleko:-)