19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Proč udělat z taxislužby volnou živnost

I fotografování bývalo koncesované řemeslo, digitální technologie ale umenšily rizika, před kterým regulace víc než sto let chránily. Teď je na řadě taxidoprava.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 29.5.2017 12:20

Taxislužba byla po pádu komunistů volnou živností.

Ale v letech 1995 - 1997 taxikáři sepsali spoustu petic a proháněli spoustu poslanců, aby docíli toho, že se taxislužba stane cechem a kdo bude přijat do cechu, o tom budou rozhodovat oni sami. To se jim samozřejmě nepodařilo, ale výsledkem jejich snah bylo zavedení zkoušek z místopisu a vyhlášek o maximálních a minimálních sazbách apod.

R. Kříž 29.5.2017 6:52

a co...

prostě udělat jen jednu živnost - vydělávání si na sebe a zbytek zcela oddělit od státu?

Ať už jdou všechny regulace do pihele.... :(

Z. Rychlý 29.5.2017 1:05

Tak Uber je kapitalismus.

A co je to ta Pražská taxislužba? Zřejmě ryzí socialismus s tváří mafie.

Pane Kašpárku, kapitalismus není ideologie jako socialismus s jeho třídním bojem.

H. Gene 29.5.2017 7:49

Re: Tak Uber je kapitalismus.

No, není. A co? Nevšiml jsem si, že by to autor tvrdil...

Z. Rychlý 29.5.2017 8:00

Re: Tak Uber je kapitalismus.

Já sice souhlasím se závěrem, že taxislužba by neměla být svázána místopisem a jinými koninami, ale co do toho montuje kapitalismus?

Protože Kašpárkovi to levičáctví čouhá odevšad.

M. Valenta 29.5.2017 10:10

Re: Tak Uber je kapitalismus.

Ta zkouška z místopisu a vůbec obtížné zvládnutelné příjímací testy a na druhé straně obava o ztrátu docela výnosného zaměstnání, vám zaručí, že Vás v Londýně nebo třeba v Jakartě nebudou jako turistu v Praze vozit od čerta k ďáblu s jediným cílem.

Z. Lapil 29.5.2017 10:24

Re: Tak Uber je kapitalismus.

Protože Uber JE kapitalismus. Potřebuju službu (někam dovézt) a někdo ji poskytne za dohodnutou (= oboustranně akceptovanou) cenu. Zrovna v Praze a velkoměstech vůbec si dovedu představit, že nebude závislá na kilometrech, že aby se kolony daly objíždět bez zbytečné nervozity ohledně času a kilometrů.

Se zbytečností a škodlivostí všelikých konin naprostý souhlas. Měl jsem kdysi v ruce knížku Ivy Pekárkové o tom, jak taxikařila v Londýně. Vyskytoval se tam, nevím jak často, požadavek na taxík se ženou za volantem. Pochybuju, že na to byla speciální licence.

Mimochodem, zaujala mě tam myšlenka o opilcích: Dokud mluví, neblije.