19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Obrana zdravého selského rozumu

Každý názor musí mít východisko. Obvykle se uvádí východisko evropské hodnoty nebo jiná ideologie. Jindy je to obrana něčeho, třeba lidských práv. Já jsem se rozhodl v tomto článku držet zdravého selského rozumu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 24.5.2017 22:36

Re: se vracejí...i po třech dnech :-)

A Babiš? To není žádná emanace "dobra". Jen záchranná síť pro voliče, který by jinak "propadnul" k Okamurovi. Řeknou Vám ale ještě překvapivější úvahu, pane Anděli... Většina Babišových handicapů v mých očích svědčí spíše v jeho prospěch. Je natolik divný a má tolik viditelně zranitelných míst, že Führer z něj prostě apriori být nemůže. To si spíše dokážu představit v této roli Topolánka nebo Chovance... Dále, pochopitelně že by byla hloupost Babišovi věřit. V dnešním světě, pane Anděli, nemůžete věřit nikomu, ani sám sobě! ( Mně věřit ale můžete:-)) ). Nemáme v ruce nic než jakési indicie a na nich založenou naději. A zde se zdá, že ten Babiš je zjevně buzerovaný kontrolními orgány Unie, což je je pro mě signál, že nim nejde na ruku a mohl by se jim postavit. A také to vypadá, zdravé podnikatelské instinktu nedovolí Babišovi sprznit daně a stvořit rozhazovacný, nebo naopak investičné příliš restriktivní rozpočet. A o jeho racionalním přístupu k migraci jsem podrobně psal. Nezmínil jsem ale ale ještě možná jeden, pro mě rozhodující argument... Babiš jakoby "ovládá a vlastní média". Já ale jako "občan" nemám pocit, že bych byl objektem nějaké proaktivní Babišovy propagandy. Když si ale zapnu ČT1, tak cítím, jakoby Zubatá Pleš a hrstka marginálních městských "liberálů" vedla doslova jakousi hybridní válku proti vlastnímu obyvatelstvu. I zde je ten Babiš jen odpověď - tak trochou nepovedená, ale reakce. Nikoliv na "kradení", ale na zpronevěru... no, to slovo je hodně zprofanované, ale vyslovím ho. Na zpronevěru HODNOT!

V. Klepetko 24.5.2017 22:30

Re: se vracejí...i po třech dnech :-)

A teď ten problém. To vše co jsem napsal, je bohužel historicky podmíněné, vyrostlo to z Evropských náboženských válek! Islám, ale například ani buddhismus nebo čínské koncepty - nic z toho se na genezi našeho systému nepodílelo a proto není vlastně ani organickou součástí oné "štíhlé politické etiky"! Jenže když teď ve Francii, GB a Německu tvoří muslimové významnou část obyvatelstva, tak nikoliv mezi nějakými mulláhy, ale mezi teoretiky liberalizmu a "ideovými vůdci Západu" sílí názor, že ten minimální průsečník různých pojetí dobra je třeba REDEFINOVAT s přihlédnutím k nové realitě. ZOHLEDNIT tam například i tu šáriu. Nahlas se to raději voličům moc neříká, ale v odborných knížkách se to můžete dočíst.

A já s tím mám neřešitelný problém. S tou "redefinicí" zásadně nesouhlasím ! Ale vlastně nevím, jak zařídit aby to do budoucna fungovalo, a velmi mě to trápí!

V. Klepetko 24.5.2017 22:26

Re: se vracejí...i po třech dnech :-)

Pane Anděli, co píšete o vztahu politiky a "dobra", to zní velmi rozumně. Nejenže s tím prakticky beze zbytku souhlasím, ale je to vlastně velmi závazná součást mého vlastního CREDO. Politika musí být pokud možno hodnotově a eticky neutrální: opačný přístup generuje krvavé řeky! (Ještě tam byly, pokud si dobře vzpomínám, "spáleniště:-) ). Největší hrůzy likvidačního až genocidního charakteru se vždy dějí ve jménu "větší spravedlnosti " nebo "většího dobra"...

Vidím ale dnes jeden základní problém. Velmi zkráceně řečeno: od dob Osvícencenství až po druhou polovinu minulého století se v naší (západní) civilizaci postupně prosadil a zdokonaloval zhruba tento model : vzali jsme určitou velmi úzkou podmnožinu etiky, která ležela na průsečníku různých pojetí dobra soupeřící a válčících mezi sebou náboženských proudů a socíálních skupin, a z tohoto "minimálního společného jmenovatele" se ukovali veškeré instituce právního státu, vytvořil se univerzalistický koncept lidských práv, a přirozeného práva, a teprve toto vše umožnilo rozumné fungování demokratických procedur: všeobecných voleb a referend , "svázaných" systémem institualizovaných brzd, které brání svobodu proti demokracii. Vznikla tak jakási "velmi štíhlá politická etika", zabetonovaná do základů našeho systému a která reprezentuje etický konsensus na úrovni fundamentálních principů, a "velká etika" i se všemi těmi nářky po větším dobru a lepší spravedlnosti zůstala - nebo by měla zůstat - vně politiky!

J. Anděl 22.5.2017 11:06

Re: Dobří holubi se vracejí...

Ještě k tomu "dobru". Já totiž nevím, co je dobré. Co je nejlepší a nejvhodnější. A bojím se (jak uvedeno výše - džihád, šaria) těch, co jsou přesvědčeni, že to vědí.

Takže v této diskuzi již vyčerpané eet - já nevím, jestli je dobré nebo špatné. Kdo ví, jestli ho lze vůbec takovou nálepkou označit. Nelíbí se mi prostě. Tak to tam - třeba - hodím proti němu - a spoléhám na to, že demokracie a pán Bůh se případně postarají o to, aby to dopadlo tak dobře, jak to jen za dané situace jde.

J. Anděl 22.5.2017 10:52

Re: Dobří holubi se vracejí...

Žijeme v zajímavém světě, ve kterém máme i možnost tvořit a v tomto směru máme plnou svobodu, ano. Některé věci máme pod kontrolou, nebo alespoň můžeme být prvotním impulzem, který stvoří něco podle našich představ (a pak se nám to z kontroly vymkne, zákonitě).

Nemyslím si, že mám reálnou možnost svou účastí ve volbách změnit chod ČR. Ani mě to nemrzí. Možná to zní cynicky, ale já si nemyslím, že lze v politice volit dobro.

Když se rozhlédnete po lidském světě, po těch všech pnutích a napětích a výbojích a tahanicích, rivalitách, řevnivosti, soutěživosti, praskání ve švech, hladovění, zneužívání, násilí a touhách... jak zvolit dobro? Obávám se, že budete-li se o to snažit, vždycky vám z toho vyjde nějaká forma šarii, džihádu atp. Tak se radši nesnažím. Menší zlo je dobrá volba ;-).

Co píšete o Babišovi, se mi líbí. Na NP ho fanoušci podporují spíš výkřiky typu - kradli jste a podváděli a teď vám zatneme tipec, muehehehe. Ano, Babiš může být v otázce imigrační politiky použitelným (ve výše zmíněném smyslu) menším zlem.

V. Klepetko 20.5.2017 20:35

Re: Dobří holubi se vracejí...

Zdravím, pane Anděli. Také doufám, že když nic jiného, tak Vás pobavím nějakým nesmyslem :-)))

Vaše rozvážná váhavost nad volební urnou dle mého názoru ale dobře ilustruje zajímavý paradox... Když jste konfrontován s nutností volit mezi několika různými zly, a "proveditelné" dobro v nabídce zcela chybí, pak možnost VOLBY sama o sobě nejenže není důkazem svobody, ale naopak vytváří institucionální rámec otroctví! Ty jednotlivé alternativy Vás neosvobozují, ale svazují:ODS, ANO, Lidovci, Realisté... Jak z toho ven? Je možné, že svoboda má ve skutečnosti tvůrčí podstatu a - jak jsem se zde na Psu již asi před půlrokem zmínil - znamená schopnost alternativy samostatně a kreativně VYTVÁŘET... Což nutně neznamená, že si hned založíte nějakou vlastní sektu:-))))) Stačí něco vymyslet třeba na úrovni komunálu...

No a s tím "hledáním viny", jak píšete... Ano, to je proti tomu hnutí opravdu velmi vážná námitka. Zdá se ale, že jsou to spíše takové rituální kecy, a skuteční Savonarolové jsou jinde : v Olomouci, u Chovance, mezi ideologickými fanatiky kolem M.C. Putny, a tak podobně. Kolem Babiše je spíše atmosféra veskrze pragmatická, a v tom je kus naděje... A zde se oklikou vracím k tématu tohoto vlákna. "Babiš nám sem nažene migranty, protože je chce do toho svého Agrofertu!" - zní všeobecný pokřik. Pro mě je v tom ale naděje, že prosadí nějaký tvrdě - pragmatický model, který bude generovat "pracovní sílu" místo zátěže. Stát nelze řídit jako firmu, ale "nábor" potenciálních nových sousedů bych opravdu raději svěřil někomu, komu záleží na jejich lidských kvalitách více, než na ideologii nebo abstraktních "hodnotách"... Je to špatně?

J. Anděl 20.5.2017 11:35

Re: Dobří holubi se vracejí...

Drobní Babišové, to sedí :-). Však což o to, princip s třískou a břevnem prostě platí (znám ho v přeneseném psychologickém smyslu, že u jiných lidí nás dráždí to, čím sami nějak trpíme - buď dělají stejné špatné věci, které děláme my, nebo dělají něco, co my bychom moc dělat chtěli, ale nedovolíme si to). Platí to určitě i u mě, rozhodně to mnohdy pozoruju.

Ovšem sám pan Babiš v tomto principu atakuje ostatní politiky, případně občany (živnostníky, např., to by bylo, abych to nepřipomněl :-))). A já vím, opět se vracím k témuž, a to je vlastně celospolečenský princip hledání viny a zla mimo sebe (když už jste zmínil ty filosofie a duchovní směry :-). A jak se to stává dominantním tématem, takové celospolečenské nálady mohou končit a snad i obvykle končí nějakou nepříjemnou katarzí. A slibování zářivé budoucnosti (bude líp) není povzbuzení k tomu, abychom na sobě zapracovali a udělali si lepší život, ale je to odevzdání životní energie, vůle, ba až víry, spasiteli, který vyčistí.... (a tak, o tom už jsem psal).

Sobotka ovšem není řešení, ne pro mě. Kdo zbývá, reálně (myslím mně, každý to má jinak)? Snad ODS, které jsem nikdy moc nevolil (jednou), snad KDU-ČSL (také jednou, ale nějak mám pocit, že to stačilo)? Realisté jsou ve fázi, ve které jsou pro mě nevolitelní, protože ještě nic konkrétního nepředvedli a já jsem příliš konzervativní. A příliš skeptický, abych volil progresivní humanistické strany.

Snad budu u toho, až napíšete, na co jste u prozření ze zásahu Zemanovou holí přišel :-).

V. Klepetko 19.5.2017 19:43

Re: Dobří holubi se vracejí...

Dobrý večer. Přiznám se, že mám dnes hlavu úplně zamotanou komplikovaným reklamačním řízením v práci a frontální lobotomii zednických grazlů na pozemku doma, takže mi to moc nemyslí :-). Jsem Vám také velmi vděčný za své tuto debatu, pane Anděli. Přečetl jsem si v rychlosti náš dialog a pochopil, že tu komplikovanou úvahu o "voliči" lze zkrátit. Takže lapidárně řečeno:

je velmi komické, že cca 95% všech "útoků" na Babiše je vedeno z pozice jakéhosi "morálního rozhořčení", které je typově identické onomu "fšici kradnů":-)) A je to "zamontované" nejen do nářku nad dluhopisy, ale i do ne jednoho protestu proti eet (ne toho Vašeho...) Jakoby tisíce drobných Babišů rozhořčeně protestovali proti nechutnému Babišovi :-))))))))

Dnes už asi nic nevymyslím, takže Vám jen přeji dobrý večer. Chtělo by to nějaké "osvícení":-)). Dnešní Kašpárkovo zamyšlení nad velkým Tao-mistrem Sobotkou mě asi přinutí sáhnout do knihovny a prolistovat pár dlouho zanedbávaných knih. Chtěl bych si ujasnit míru podobnosti náhlého, brutálního "osvícení" v různých myšlenkových konceptech: Taoismu, Dzenu, křesťanství, u Shree Rajneeshe, a nakolik je to vše blízké metodě vykoupení železnou tyčí "Huckleberry Finna", případně co z toho vysvětluje to Sobotkovo prozření při konfrontaci s fenoménem "Zemanova hůl":-)))

Hezký večer!

J. Anděl 19.5.2017 16:51

Re: Dobří holubi se vracejí...

Dobrý den, pane Klepetko. Děkuji za celou tuhle debatu. Opravdu, je možné, že žádná partaj nemůže získat desítky procent bez nějaké té motivační hrůzy. Já vím. Víc teď asi nevymyslím, řeším zapeklitý oříšek jiného, neakademického charakteru. Ale chci vám odpovědět a chtěl jsem si dát trochu pauzu, ale jsem při pátku unavený a moc mi to nepřemýšlí, je to znát...

Přečetl jsem si znovu vaší otázku. Uvědomil jsem si, že jsem na ni nijak nereagoval, byť mě to zaujalo. Přečetl jsem si i reakce pánů Vaňury a Mertla. Netuším, co je na tom mravně odpudivého. Ale stalo se mi párkrát, že i při mé maximální snaze o srozumitelnost někdo pochopil můj příspěvek dočista, ale dočista jinak, v podstatě četl něco úplně jiného. A když jsme si vysvětlili co, dávala mi jeho reakce smysl.

Sám bych k tomu, jak jsem to pochopil já, napsal toto: Politici jsou za své ústavní činitelství placeni. A já neřeším, zda jsou jejich činy mravné nebo ne, dokonce mě osobně ani nezajímá, jestli porušují zákon, nebo ne (od toho jsou zase placeni jiní), ale zda to mají být tito nebo tamti, kteří budou placeni za toto činitelství. Osobně prosazuji přístup ohleduplného sobectví, což znamená v principu snažit se dosáhnout svých zájmů, aniž bych (ideálně) omezoval ostatní. Ale bez nějaké širší úvahy, jestli to ostatním "prospěje". Samozřejmě já nejsem jen já, jsou to i mé děti, žena, rodiče, spousta dalších lidí, kde zohledním-li je, zohledním širší než úzce sobecký pohled na věc, přesto ale zůstanu subjektivní a nemyslím na Lid a Společnost. Společnost na sebe myslí sama skrze demokratický proces a ty Janyškovy spontánní řády. Ani Babiš podle mě nemusí myslet na společnost víc, než se zavázal ve svých slibech a ve svém programu, a to čistě proto, pokud chce být dále placen jako ústavní činitel. Ale samozřejmě, ty sliby se nemusí každému zamlouvat (a následné činy).... a tak. Trochu jsem se do toho zamotal, ale omlouvám se, nebudu to už vic editovat. Píšu to s přestávkami celé odpoledne :-)

V. Klepetko 19.5.2017 14:17

Dobří holubi se vracejí...

Pane Anděli, Vaši argumentaci velmi dobře rozumím. Chápu dokonce, že někdo to vůbec nestráví, ten útok na "nepravosti", který leží v základech toho s čím to hnutí oslovuje svého "masového" voliče... Jen bych byl velmi rád, abyste viděl, že ta motivace může být velmi různorodá, a že nemusí být nutně ani finanční, ani kariérní, ba ani v tom nemusí být ten tak trochu pokrytecký a falešně-protestantský étos, o kterém píšete.

Je totiž možné, že ŽÁDNÁ partaj nebo hnutí si nemůže získat desítky procent preferencí, aniž by do toho nebyla motivačně zabudovaná nějaká hrůza. No ale to by znamenalo, že ve výsledku se jen musíme rozhodnout, KTERÁ hrůza z té nabídky je strašnější. Bude to vždy volby mezi čertem a ďáblem, a znechucené epoché, nebo jak se tomu řecky říkalo, znamená vždy jen napomáhání tomu horšímu z nich. Je ale smutné, že podobná logika je vlastní nejen lidem rozumným, ale jde i o oblíbenou výmluvu přisluhovačů pekla v dobách, kdy ráj NENÍ NEMOŽNÝ. A vyřešit se to "okecáváním" nedá - směrodatné budou jen činy a jejich praktické důsledky...

Pane Anděli, protože druhý den je ta diskuse už vlastně neveřejná, mám na Vás ještě jeden dotaz... Včera jsem Vám psal něco o "voliči v roli ústavního činitele", načež se zjevil pan Mertl, a prohlásil, že můj postoj v této věci je "morálně odpudivý". Co myslíte, co mu na tom příběhu mohlo vadit? Možná že já sám něco nevidím? Vždy jsem se snažil být empatický, a toto je pro mě tak trochu záhada:-)))

J. Anděl 19.5.2017 6:45

Já ani nějak nevyčítám Babišovi za dluhopisy samy o sobě. A považovat je za mravní pochybení bych si netroufl. Mně tohle zase akorát možná trochu skřípe s tou kampaní.

V té kampaní něco sliboval, někteří lidé tomu uvěřili a oslovilo je to, mě to nesmírně odpuzovalo. I dneska ho, kromě vás a jednoho mého kamaráda, většinou lidé hájí argumentem - vadí jim eet? Tak neměli krást a měli platit daně, podvodníci. A lidem vadí i to, že si živnostník narozdíl od zaměstnance může dát do nákladů domácí počítač, na kterém (taky, nebo jenom) sleduje filmy. Ale může, není to nelegální, resp. je to třeba na posouzení finančního úřadu. A i z takových pohnutek, takového citového rozpoložení volili Babiše a já se tomu postoji svým odmítáním Babiše vzpírám. Vzpírám se vymítání zneužívání služebních náhrad a různých drobných prohřešků politiků ve světě, kde číšníci domečkují, taxikáři nezapínají taxametry a lidi si na firemní tiskárně tisknou domů fotky, na služebním počítači píší na Neviditelného Psa, stahují si filmy a mají nelegální software, mají milenky... a prostě jsou lidmi, tak či onak. A moc velké slibování zatočení s nepravostí může zrodit inkvizici, šariu, zákony proti příživnictví atp.

Těžko se toho pocitu zbavuji a ještě to potrvá.

A. Nový 18.5.2017 23:57

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

Bhužel, za cenzuru nemohu. Netušl jsem kam až sahají Babišovy pracky. Zhruba hodinu po uložení odkaz ještě fungoval. Sranda je, že jiné odkazy fungují do teď. :-)

V. Klepetko 18.5.2017 23:13

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

P.S. Ještě k té morálce, pane Mertle... Protože je tu s námi pan Vaňura, dovolil jsem si pro Vás na dobrou noc napsat takovou tak trochu amorální volební vizi :-)))))) Jmenuje se - "Užiteční idioti":

"... Plešatý a neobyčejně zubatý sluha sedlal černého koně. A ze Západu se již blížila velká orientální nosítka, na kterých se pohodlně uvelebil pan Vaňura. No to byla tíha! - řekla unavená paní Netzer panu Mertlovi, a oba byli šťastni, že jejich trudná, nevděčná mise zdárně skončila. Po celý kalný, ponurý podzimní den, v němž se neozval jediný hlásek, v němž tísnivé mraky visely z nízké oblohy, projížděl pak pan Vaňura zcela sám na koni neobyčejně pustou končinou země a teprve s večerními stíny dorazil na dohled k neblahému lidovému domu Usherů. Nevěděl proč – ale jak jen na dům pohlédl, zaplavil jeho duši nepřekonatelný stesk. Říkám nepřekonatelný, neboť jej nezmírnilo ani dojetí, ani to napůl slastné, poetické dojetí, s jakým prožíváme i nejčernější obrazy smutku a děsu v přírodě! ..."

V. Klepetko 18.5.2017 22:36

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

To je reakce na toho Sekala? Nemorální postoj? Jako že je amorální považovat voliče za ústavního činitele, který by měl mít na srdci zájmy své širší komunity - a ne egoisticky jen ty své?

V čem spočívá etická nepřimeřenost podobného požadavku? Byl bych vděčen za vysvětlení, místo těch invektiv...

I. Mertl 18.5.2017 22:23

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

Vskutku podivná logika (čtete po sobě?). A proto výsledkem je odporný nemorální postoj. Sorry.

V. Klepetko 18.5.2017 22:21

Re: Naprostá nehoráznost je "kauza poslaneckých trafik"

Tentokrát s Vámi souhlasim na 100%, pane Vaňuro. Máte pravdu a není k tomu co dodat. Snad je to, že právě to moralizování mi na Babišovi vadí více, než deset tisíc jeho Čapích hnízd i s dluhopisy!

M. Bílý 18.5.2017 22:15

Re: Petr Vaňura (19:59)

Evropská unie, pane Vaňuro, není řízena pomocí vědeckých metod. To je diletantismus první třídy. A tak zvaný vědecký komunismus byl "vědou" jen v očích bolševiků. Řízení státu musí bezpodmínečně primárně respektovat metodu Spontáního řádu.

Rudolf Hurník 18.5.2017 22:11

Re: Vážený kobliháři Hurníku!

Je mi Vás líto.

P. Vaňura 18.5.2017 22:03

Naprostá nehoráznost je "kauza poslaneckých trafik"

Pokud by totiž poslanci jednali pro vlastní zisk, museli by HLASOVAT, JAK CHTĚL NEČAS. Poslanecký plat + náhrady byl totiž mnohem vyšší, než ty trafiky! Četl jsem neuvěřitelný příspěvek jakéhosi "moralisty," podle kterého měli "odstoupit dle svého svědomí" bez ohledu na to, že půjdou do naprosté nejistoty. Jsem přesvědčen, že 90% těchto moralistů jsou na svém pracovišti ochotni nevidět neuvěřitelná svinstva třeba jen proto, aby si neudělali zle a neměli nižší odměny!!!

Vaše biblické přirovnání o snítku a břevnu zde platí téměř stoprocentně!

S. Kříž 18.5.2017 21:53

Re: POLOVIČNÍ souhlas s autorem!!

Socdemáci po volbách ukážou leda tak protáhlé huby – lid je smete do kanálu.

A je to tak dobře, protože sociální demokrati nikdy, opakuji NIKDY, nepomohli dělnické třídě, ale vždy, opakuji VŽDY, jen vykořisťovatelům. Však to právě vidíme na odstrašujícím příkladu ČSSD: Místo plné podpory našeho pana prezidenta Zemana a našeho (budoucího) premiéra pana Babiše socdemáci žalují v Bruselu. A co je Brusel? Sídlo EU a NATO, čili sídlo NENAPRAVITELNÝCH obránců kapitalismu a demokracie.

Náš pan prezident Zeman je právě v Pekingu; učí se tam, jak zakroutit krkem opozičníkům a novinářům. Po volbách bude Zubatá pleš prchat ze Strakovky východem pro služebnictvo.

Z krásného Benešovska zdraví Svatopluk Kříž.

Buďme svorní!

V. Klepetko 18.5.2017 21:35

Re: Otočila EU!

Po pravdě řečeno, o cizí majetky se moc nestarám, mám dost starostí s ukočírováním toho svého. Takže hrozný osud jakýchsi Bočků mě moc nebere, možná nejsem dost empatický :-))) Dobrou noc.

V. Klepetko 18.5.2017 21:28

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

P.S.

Nevím, pane Anděli, jestli si to dnes ještě přečtěte, ale chtěl bych Vám na závěr naší diskuse nabídnout ještě jednu úvahu... Týká se těch mých smajlíků a vlivu zkušeností z vlastního podnikání na volební preference...

Včera jsem se zájmem poslouchal na ČT pana Kočárníka, kterého si vážím. Pravil, že Babiš morálně pochybil , protože optimalizoval daně - a při tom jako správce státní kasy by měl dbát o obecné blaho. Pominu, zda náhodou ty korunové dluhopisy Babiš neemitoval ještě jako "čistý podnikatel", nevázáný etikou státního úředníka. Ani nevím. Mám ale závažnější námitku. Místopředseda vlády a ministr financí - to je ústavní činitel, který by měl konat v zájmu nějakého celku. "Lidu", jak starosvětsky praví Ústava... A neměl by "optimalizovat" ve svém soukromém zájmu, a to ani v mezích zákona. A nyní se zamyslete sám nad sebou. Nejste náhodou se svým ústavním právem volit a být volen - také ústavní činitel, jen v malém? Rozsah pravomocí je nesrovnatelný, ale princip by měl být stejný! Mám právo u té volební urny egoisticky zohledňovat jen své vlastní zájmy, zájmy svého podnikání, případně zájmy nějaké lokální smečky, do které patřím? Neměl bych mít navíc na srdci například zájmy nejen svých dětí a vnoučat, ale například i ty Vaše? Nebo nějakého chudáka, se kterým mám soucit? Zájmy polis? Případně budoucích generací nebo nějakých nástupnických biologických druhů? :-))))))

Jinými slovy - když vyčítátme Babišovi korunové dluhopisy, ale sami se ve volbách rozhodujeme podle toho, že švára má kopřivku z EET - je to v pořádku? Nesnažíme se přehlédnout to břevno ve vlastním oku, když v lepším případě - s velkým s morálním rozhořčením - odstraňujeme smítko z b oka Babišova? A v tom horším rovnou voláme z plna hrdla - JE TŘEBA ZABÍT SEKALA!

J. Štrobl 18.5.2017 21:09

Re: Otočila EU!

Pokud jde o Babiše, když se mu dá možnost, tak jeho schopen čehokoliv. Jména Sládeček, Rada, Boček, které kriminálním způsobem připravil o majetek mluví za vše.

J. Štrobl 18.5.2017 21:06

Re: Šílený žvást, ta Ústava? :-)))

Nojo, jenže Zeman žádné svědomí nemá.

V. Klepetko 18.5.2017 20:15

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

Já přeji zase Vám šťastnou ruku při té volbě... Budu se zájmem sledovat, kam se na podzim prikloníte. A nemyslím si, že by mě ty diskuse n Psu nedokázali nějak ovlivnit.

Jste zde totiž jednou z inkarnací celkem solidního rozumu: a to se rozumí, že velmi neselského a bez nezdravé aspirace na zdraví... :-))

P. Vaňura 18.5.2017 19:59

Vědecký systém řízení státu byl akorát "vědecký komunismus"

Jeden britský panovník se vyjádřil slovy "Král musí mít především všeobecný rozhled, nebýt úzce specializován na jednu část." Odstrašujícím příkladem je vedení EU, kde poblitici rozhodují aniž mají vůbec ponětí o tom, jak fungují věci, kterých se jejich rozhodování týká." "Ideologové" patří v lepším případě do blázince a v horším na lucerny!

P. Vaňura 18.5.2017 19:48

"Tito lidé chtějí být jen sami mezi sebou a nesnesou proto

nikoho, kdo by mohl být jedničkou mezi nulami. A v tom je jejich instinkt o to jasnější, než jak chybný je kdekoliv jinde." (c) Adolf Hitler o politicích Výmarské republiky.

Než začnete nadávat tak si uvědomte, že Hitler postavil svou politiku na předpokladu, že právě tito politici ho v rámci "plácání roztodivných koalic" nakonec udělají kancléřem legální cestou. A bohužel se nemýlil...

J. Anděl 18.5.2017 19:06

Re: Babiš a masová migrace do Evropy

Chápu, s většinou souhlasím, tak se pozastavím jen u drobností. Nenechte se odradit, opravdu s většinou souhlasím :-). A jsem snad stále rozvažující, ale ne vždy plně racionální :-)

Dal jste hodně smajlíků u toho, že nenecháte ovlivnit své politické názory osobní soukromou zkušeností. Můj politický názor to rozhodně ovlivňuje :-). Umím se nad to povznést jen do určité míry. Mám ostatně jen jeden hlas. Několik miliónů hlasů - to je několik miliónů osobních zkušeností...

I kdybych třikrát kolem dokola změnil názor na pana Babiše - politika, nic by se asi nezměnilo na tom, že ANO zřejmě nepotřebuje můj hlas tolik, jako nějaká ta vámi zmiňovaná korekční síla.

Korporátní fašismus či jiná forma totality... Takhle bych to nezformuloval (takže souhlasím), mohu jen zkusit co nejlépe vyjádřit svůj pocit... Víte, nejsem v principu pomstychtivý člověk. Ne, že by se mi nestalo, že by mě někdo strašlivě vytočil a já se neubránil představě, kterak se mu stane něco nepěkného. Stalo. Ale to jsou osobní ataky. U politiků - já fakt nepotřebuju vidět politiky za katrem. Ani Babiše, ani Nečase či Parkanovou, ani Sobotku, v zásadě ani toho Ratha (mohu rozvinout, ale sem ne), pány, co dostali trafiku za vzdání se poslaneckého místa, a další a další. Já chápu, že v některých případech někteří možná opravdu porušili zákon a mají být v tom případě dle práva potrestáni, ale není to mé přání, co bych strašně moc chtěl, co by mi dávalo pocit zadostiučinění a spravedlnosti. A pan Babiš postavil svou kampaň hodně na tom, že vymete ty podvodníky, darebáky a lumpy. A připravil se předem na to, že to nepůjde hladce, a připravil si už kampaň, jak jsou všichni proti němu proto, že chce odhalit ty jejich lumpárny. A že ostatní jen kecají, jen on maká. A přiznám se, že mě to relativně (!!!) hluboce ranilo. Život nejsou jen svazácky vyhrnuté rukávy a sekání hlav, ale i nějaká ta radost :-).

Tak i když ho nejspíš volit nebudu, přeju mu aspoň hezkou veselku :-)

V. Klepetko 18.5.2017 19:00

Šílený žvást, ta Ústava? :-)))

Slib prezidenta republiky zní: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj úřad budu zastávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí."

V. Klepetko 18.5.2017 18:56

Re: POLOVIČNÍ souhlas s autorem!!

Zubatá pleš Vám po volbách ukáže, ke komu se ten JUDr. Vojta Filip logicky připočítává:-)))))))))))))))))