24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Proč? Proto!“ není argument

Demonstrace s názvem „Proč? Proto!“ jsem se nezúčastnil a vnímám jako důležité objasnit, proč. Podobné aktivity totiž vnímám jako legitimní, ale současně jako nesmírně nebezpečné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Švarda 14.5.2017 15:33

Proč-proto skutečně není argument, ale demagogie

O Babišovi věděli všichni kdo umí číst a psát již od začátku oné koalice. Babiš, snad kromě oněch rozhovorů s redaktorem, tedy kromě provokace k jeho diskreditaci, nemohl být, kromě frází premiéra, vůbec z ničeho obviněn.Pražská, nebo Brněnská a jiná kavárna je proti Zemanovi a tedy spisovně řečeno "KECÁ", nebo kecají.

V. Vaclavik 14.5.2017 11:32

To je vzdy tolik zvastu o demokracii

a kdyz si cast tech obcanu jde projevit svuj nazor do ulic, je kritizovany jejich primitivismus, zloba a to vsechno.

Nejspis je to zaslouzene, nevim, ale zustava, ze i s temito obcany v te demokracii zijeme, i oni maji svuj demokraticky hlas a rovnez maji plne demokraticke pravo jit do ulic a projevit jej tak nahlas.

Demokracie neni jen vhazovani listku do uren, ale i takoveto demonstrace. Demokraticky jsme si napriklad zvolili primou volbu prezidenta, a co muze by jeste primejsiho, nez kdyz vyjdou lide do ulic? To je prece prima demokracie jako remen. Ucastnit se muze kazdy a komu se nelibi nazor, ci chovani demonstrantu, muze svolat demonstraci na podporu tech svych a ukazat jim, jak se zdvorile, intelektualne a bez zloby demonstruje.

V. Klepetko 14.5.2017 12:27

Re: To je vzdy tolik zvastu o demokracii

Tak si to porovnejte s rokem 1989. Morálním imperativem tehdy bylo heslo NEJSME JAKO ONI! Nosnou emocí byla NADĚJE. A víra, že ta zkostnatelá hrůza kolem zmizí, a vrátíme se k normálnímu životu. Nikdo tehdy nepoukazoval na ty trosky v čele státu tak, ze by vykřikoval že nekdo z nich je ŽID nebo SLOVÁK. V novinách se nepsali články JE TŘEBA ZABÍT! JE FREBA ZABÍT SEKALA!

Bylo to prostě jiné. Byl v tom kus občanské statečnosti. Byla v tom naděje! A ty dnešní demonstrace? To je obludná karikatura těch dnů.

D. Bystriansky 14.5.2017 13:06

Re: To je vzdy tolik zvastu o demokracii

Naději a víru v normální život a vývoj společnosti evoluční cestou chtějí někteří dnešní aktivisté nahradit velkým skokem vpřed.

Jak probíhají a končí takové skoky vpřed, historie pamatuje!

J. Chaloupka 14.5.2017 9:53

Opět: Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde.

Moudrost předků platí jak na Babiše, tak na demonstrující.

V. Klepetko 14.5.2017 8:13

Osamělý dav?

Každý má právo demonstrovat! Ne každý má ale žaludek na tu primitivně - militantní atmosféru zloby a nenávisti, která vyzařovala z účastníků této konkrétní demonstrace. Chyběly snad už jen ty pověstné šibenice...

Ne každý se nechá zmanipulovat a v době moru řeší chřipku! A ještě ke všemu chce tu chřipku léčit nikoliv horkým čajem a aspirinem, ale frontální lobotomií... :-)))

Hlas autora je hlasem rozumu uprostřed běsnícího, nenávistného šílenství. Je to skutečný hlas občanské společnosti, který se těm křiklounům překřičet nepodaří. Alespoň tiše doufám, že nepodaří, a mám z těch agresivních demonstrantů strach.

D. Bystriansky 14.5.2017 9:54

Re: Osamělý dav?

Ano, souhlasím.

V. Sojka 13.5.2017 14:04

Důvod k demonstraci byl dobrý

To, že občané projeví svůj názor i jinak než vhazováním volebních lístků do urny, je v pořádku.

Právě tyto demonstrace měly hlavní důvod - připomenout ústavním činitelům, aby dodržovali ústavu. A pro případ, že by si snad chtěli "ochočit" právo a ignorovat i soudní systém, že tu je také ještě ulice.

P. Vaňura 13.5.2017 19:45

Zcela správně! SA byla Hitlerem založena, dle jeho

vlastních slov, právě proto, aby "vybojovala vládu nad ulicí." ALE ono se moc neví, že to byla jen reakce na komunistickou Rotfront, která už leckde ulice počátkem 20 let ovládala.

Pokud by se měla politika dělat jako pouliční bitky paramilitantních jednotek soupeřících politických stran, jsme opět v Německu ve dvacátých počátku 30 let!

V. Sojka 13.5.2017 20:40

Re: Zcela správně! SA byla Hitlerem založena, dle jeho

Srovnáváte nesrovnatelné.

V. Vaclavik 14.5.2017 11:36

Re: Zcela správně! SA byla Hitlerem založena, dle jeho

"Pokud by ... jsme opět v Německu ve dvacátých

počátku 30 let!"

A nejsme? A co kdyz jsme? A co kdyz jen strkate, ci strkame hlavu do pisku? Kde je to male dite v tom nasem cisarskem pruvodu?

V. Kříž 13.5.2017 13:54

už vidím....

... vysokoškolského pedagoga, jak vede dialog s panem Zemanem. Milý pane, ten by z vás udělal v dialogu takové vykleštěné domácí tažné zvíře s rohy, že by se kolem všichni divili, jak jste mohl ukončit osmiletku.

V tom je přece ten problém: lidi těm institucím, které prohlašujete z pilíře demokracie, prostě nevěří. A nevěří ani, že se to dá dialogem změnit. Po sedmadvaceti letech, kdy nám zprava zleva věší bulíky na nos, jak zrovna oni to všechno vylepší, přičemž vylepší všechno jen sobě, už lidi ztratili naději, že se objeví někdo slušný. Bolševik cítil, že už to dál neutáhne a zabalil to sám. Dnešní vládnoucí garnitury takovou slušnost neznají. Takže revoluce se znovu jeví jako jedno z možných, ne-li nejlepších, řešení. S vámi nikdo do toho nemůže počítat, vy budete vzývat demokratické principy, by tento srab ukončily. Proč si myslím, že se vám to nesplní?

V. Čermák 13.5.2017 12:56

Já bych je nechal, ať si pindají,

vlastně demonsrují. Nedělají to poprvé, ani naposled. Nic nového, co do obsahu, stejně nevygenerují. Aspoň většina lidí vidí, co jsou ti kavárníci zač.

V. Vaclavik 13.5.2017 12:55

Autore, neznate sve pratele!

Neznate lidi, ke kterym mate tu uctu. Myslim, ze to bud zadni vasi pratele nejsou, anebo mate o sobe prehnane mineni, anebo proste sam sobe nerozumite. Asi to vase pratelstvi je zalozene jen na necem hodne melkem. Indikaci melkeho stadardu ohledne pratelstvi je i to vase zakonceni clanku vetou - "S ohledem na výše napsané se ale techto lidí bojím. Práve proto i s ohledem na to, že jsou mi jinak nesmírne blízcí."

Mate problem. Aspon ja bych ho ve vasich botach mel, tedy byt vami. Ale jakozto univerzitni intelektual mate zrejme vse rozskatulkovane a tyto nesrovnalosti vas asi netrapi, nejsou vam prekazkou byt s temito lidmi v pratelskem vztahu, mit k nim respect. Nejspis asi kladete vztahy s lidmi ze vaseho okoli nade vse.

"brnenská realizace s bavicem hrajícím Andreje Babiše. [to bylo] Neco, co by melo být okamžite odsouzeno, lidé meli odejít. Nikoli se smát."

A vidite, lide, kteri jsou vam 'nesmirne blizci', neodesli a nejspis se tomu i smali. Jak rikam, mate s vyberem vam 'nesmirne blizkych osob', vasich pratelu, velky problem.

V. Vaclavik 13.5.2017 13:05

Re: Autore, neznate sve pratele!

melo byt 'respekt', nikoli 'respect', pripletla se me do toho Anglictina.

F. Houžňák 13.5.2017 19:05

Hlavně že se vám do toho neplete

maďarština, i když u toho respektu nevím ... - ale ne, je to tisztelet, tak je to dobře.

J. Kanioková 14.5.2017 1:12

Naprosto souzním,

zarazila mě přesně stejná věta jako vás. A ještě cosi jako odmítnutí "mesiáše v národoveckém oblaku".

Mesiáše taky neberu, ale je jasné, že autor je eurohujer, pro kterého je slovo "národ" jaksi podružné..

D. Bystriansky 14.5.2017 9:07

Re: Autore, neznate sve pratele!

"Mate problem. Aspon ja bych ho ve vasich botach mel, tedy byt vami."

Pane V.V. děkuji, souhlasím s vaším rozborem, včetně dovětku paní Kaniokové.

F. Svoboda 13.5.2017 12:02

Hezký článek

pro přemýšlivé !

R. Hroza 13.5.2017 11:47

bohužel souhlas

...."Jsem toho názoru, že pokud někdo učinil něco pro šíření nacionalistických či fašistických nálad, jsou to právě účastníci této demonstrace."..

Z. Paldus 13.5.2017 11:28

K zamyšlení

Chytrý člověk oslní svou chytrostí, vzdělaný svou vzdělaností a hloupý jen pobaví.

F. Houžňák 13.5.2017 19:02

Ovšem jak jistě víte, na ty bez inteligence

byla přirážka, protože taková sprostá nádoba pobaví víc než nějaká vzdělaná ženská.

L. Severa 13.5.2017 11:26

Ano,ale to korektní jednání

by mělo platit pro obě strany. Jestliže občané slyší vulgarity a lži tam kde jsou naprosto nepřístojné, mohou se objevit i v pokojném vyjádření protestu nepatřičné transparenty. A slušná demonstrace by měla upozornit některé politiky, že žádný strom neroste do nebe.

V. Vaclavik 13.5.2017 12:59

Re: Ano,ale to korektní jednání

Ano, a proto lze i hazet vajicka na politika a neodsuzovat to i kdyz je clovek intelektualne zamereny a moc dobre vi, ze takove veci stejne nikam nevedou a vest nemohou.

Tech reci uz totiz bylo receno plno, ale je to jednostranna domluva, kritika, ke ktere jsou politicti akteri dokonale hlusi a proto nakonec jdou lide do ulic a kdyz jdou lide do ulic, neni to a nemuze to byt zadna intelektualni selanka, jak by si to autor clanku predstavoval.

V. Vaclavik 13.5.2017 13:03

Re: Ano,ale to korektní jednání

Sam bych sice nesel, a kdybych sel, tak bych odesel, jak autor clanku pise, ale presto ty lidi chapu, byt jejich chovani neschvaluji. Nemuzou byt vsichni jako ja, nemuzu od vsech ocekavat stejny standard, meritko, jake mam ja.

J. Vlček 13.5.2017 9:31

Panu autorovi...

...lze jen poděkovat za jeho rozumné názory. Je potěšující, že mezi vysokoškolskými pedagogy se najdou nejen intelektuálové odtržení od reality, ale i normální rozumní lidé, kterých je doufám velká většina.

V. Vaclavik 13.5.2017 13:01

Re: Panu autorovi...

Ja si naopak myslim, ze autor od te reality je odtrzeny.

J. Kanioková 14.5.2017 1:16

Souhlas..

P. Portwyn 13.5.2017 9:30

Dehonestace není nic nového

politika v posledních letech nesmírně zhrubla. Vím. že je to i "zásluhou" Miloše Zemana, ale nedá mi to, abych nepřipojil vzpomínku na diskuzi před nějakým čtyřmi lety, kdy jsem ze skupiny Zemanových kritiků (podle vyjadřování jacísi havlovci), kteří se jistě považovali za tolerantní, vzdělané a plné humanismus, prostě nedokázal dostat jméno "Zeman". Pouze Bimbo" nebo "ovar".

Nemusí se mi líbit názory nějakého politika. Já nemusím Kalouska nebo Sobotku úplně stejně jako Babiše nebo Zemana. Nicméně upírat někomu lidství a volat po oprátkách už je silně za hranou.

J. Kanioková 14.5.2017 1:17

:)))))))))