25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLEMIKA: Demonstrace nebyla vlažná

Dne 11. 5. 2017 jsem se v úvodníku Neviditelného psa dočetl, že středční demonstrace na Václavském náměstí byla mdlá. Jak si pana Neffa vážím, mrzí mne takové vyjádření od člověka, který tam dle všeho ani nebyl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Harabaska 15.5.2017 7:48

Re: Kdyz je demonstrace

Massenkundgebungen ("Immer leicht an den einheitlichen Flaggen zu erkennen") gibts in jeder Diktatur. Warum sollte die EU da anders sein? = Komentář německého čtenáře k článku v německých novinách se váže k úplně jiné demonstraci v Berlíně, přesto si myslím, že určitá relevance s organizovanými demonstracemi u nás zde existuje. Jen namísto EU dosadit ČR.

Z. Rychlý 14.5.2017 21:53

Re: Stejně tomu nerozumím

Nezklamal jste. Nejvíc jste mě rozesmál těmi zástupci občanů -

fyzickými osobami. To u nás asi vládnou naprogramovaní roboti nepozemského původu. Ne. Musím vás upozornit, že i u nás jsou poslanci fyzické osoby, které po zvolení nejsou zodpovědné nikomu. Klidně mohou změnit stranu, nebo se proměnit v nestraníky. Že to nedělají má svůj důvod a původ pouze v jejich morální vyspělosti. Tady bych připomněl rozdíl mezi námi a Švýcary. 80% Švýcarů jsou křesťané a věří v Boha.

Do vládních struktur jsou i ve Švýcarsku voleni straničtí zástupci tak jako u nás. Ony se ty strany nas..nacpou všude, žejo, i ve Švýcarsku. Principy vládnutí ve Švýcarsku jsou složité a různorodé podle kantonů, že o nějaké přenositelnosti nemůže být ani řeči. Prvky přímé demokracie jako referendum jsou móc hezké. Jenže opatrně s tím. Neumím si představit, že by Češi odmítli v referendu 5ti a vícetýdenní dovolenou. Jen ať kapitalista pěkně platí, než to všechno zkrachuje , budu se mít chvíli dobře. Nebo členství v NATO - obávám se, že bychom volili nějakou novou Varšavskou smlouvu, kterou by nám jistě nějaký mocný stát s velkou armádou nabídl. Zvlášť aktivně se vůle národa projevovala po únoru - ani referend nebylo třeba, občané často vyjadřovali svou vůli jednomyslně. Já si v Česku referendum v režii některé vlivové skupiny napříč politickými stranami umím živě představit, a o nějaký souboj PR agentur NESTOJÍM ani náhodou.

Můj názor na Švýcarsko je tento. Švýcaři udrželi rozhodování o svém životě ve své obci a svém kantonu. Daně zůstávají cca z 50% v obci a další větší díl ze zůstatku jde do kantonu (kraje). Federální vláda dostává minoritní díl. Federální rozhodování je pro Švýcara na druhé koleji.

Švýcar rozhoduje o svém životě a daních v orgánech jemu nejblíže - obec, kanton a nehodlá nic z toho delegovat na federál. V tom tkví úspěšnost Švýcarské federace. A ve zbavování se odpovědnosti a jejím přesouváním výše a výše, až do úplné Brusele tkví naše česká zkáza.

J. Kanioková 14.5.2017 20:55

Ano, to jsem už pro sebe vnímala jako

pokročilou erozi mých sympatií k pravdoláskovníkům. Od té doby jsem se už ani jednou nedokázala podívat na Krausův pořad..

A to jsem do plyšáku byla echt P&L.

J. Kanioková 14.5.2017 20:50

Ono jde o to, čemu člověk fandí..

Já roky 88 a 89 prodemonstrovala do mrtě, a to skoro celou tu dobu vždycky v Praze, i když žiju u slovenských hranic..

P. Čech 14.5.2017 19:27

Re: Stejně tomu nerozumím

A ministerstva? Těch mají pouze sedm a více jich podle ústavy mít nesmí. Přesto tento počet ministerstev dokáže efektivně řídit stát ke spokojenosti velké většiny občanů. Na rozdíl od nás, kde máme ministerstev 15+1 a tato efektivně řídit stát nedovedou protože jim to nedovoluje zavedený politický systém.Geografickou velikostí, počtem obyvatel a strukturou průmyslu a zemědělství je Švýcarsko více než srovnatelné s ČR. Mají tam ovšem, na rozdíl od nás, skutečnou zastupitelskou demokracii.

P. Čech 14.5.2017 19:22

Re: Stejně tomu nerozumím

Zásadně jiná je skutečnost, že mají také základní demokratické výdobytky. Mám na mysli všobčanské hlasování a obecné referendum. Jsou to instituty v rukou občanů. Občané pomocí nich mohou zvrátit a nebo prosadit změny ve věcech obecných tak, jak si to přeje demokratická většina. Mezi referendy vládnou zástupci občanů - fyzické osoby, zvolené naprosto svobodně. Oni nevládnou pouze mezi referendy, ale stále. Vláda tam nepadá a obvykle nejsou žádné předčasné volby. Proč? Protože nejsilnější politické strany před dlouhou dobou uzavřely dohodu, že v zájmu státu a v zájmu jeho občanů budou postupovat společně a nikoliv proti sobě. Nikoliv jako u nás, kde voličům volební zákony diktují jak musí volit a také koho musí volit. Jasně také říkají, jak voliči nesmí volit. To nejsou svobodné volby. Rozhodování stranické vlády či ministerstev mohou občané usměrnit, zvrátit či zrušit právě těmi referendy a všeobčanským hlasováním, pokud se toto rozhodování neděje podle jejich většinové vůle. To je ta demokracie, vážený pane. Referenda mají pouze častěji než my? Spočítejte si, kolik referend a všeobčanských hlasování proběhlo ve Švýcarsku od roku 1989 a kolik u nás. U nás, pokud vím, proběhlo jen jedno celostátní a pár oblastních. I zde ovšem nejde o svobodné vyjadřování občanů, protože u našich referend je tolik omezení a diktátu, aby toto bylo platné, že význam tohoto institutu je zcela popřen. Čím a nebo kým? Politickými stranami a jejich zvůlí. Nikoliv vůlí občanů. Tady máte jen ty nejzákladnější rozdíly. Ve skutečnosti jich je mnohem více.

P. Čech 14.5.2017 19:04

Re: Kdyz je demonstrace

To ovšem ovčané nejsou s to pochopit. Oni věří jen tomu, co pro ně vymyslel někdo jiný, vlastního názoru nemaje. A tak se účastní všelijakých davových shromáždění, kde hýkají pod taktovkou pořadatelů. Zajímavé ovšem je, že podobná davová shromáždění ovčanů se konají zejména v Praze, méně v Brně. Ostatní města a obce jsou podobných hloupých excesů, zdá se, ušetřena. Asi jsou tam obyvatelé o něco chytřejší.

P. Harabaska 14.5.2017 18:54

Re: Stejně tomu nerozumím

Ano. Divide et impera!

P. Harabaska 14.5.2017 18:52

Re: Kdyz je demonstrace

Opět demonstrace pořádaná někým proti někomu a uskutečněná díky přítomnosti lidí, kteří uvěřili těm, kdo ji pořádali. Chyběly už jen klíče a jejich zvonění. Ale i teď bez klíčů si lidé vydemonstrují něco jiného, jako tehdy, když tenkrát zvonili. Jedni zvonili, druzí se pakovali. A o nic jiného než o prebendy opět nejde.

Z. Rychlý 14.5.2017 17:48

Re: Stejně tomu nerozumím

No, v čem je ten rozdíl?? Mají stejně jako my politické strany a hnutí, mají stejně jako my stranickou vládu, ministerstva, tak nad čím onačejším tak jásáte? Co je tam podle vás tak zásadně jiného?

Referenda sice mají častěji než my, ale přece jen je to občas. Kdo tam vládne mezi referendy?

P. Čech 14.5.2017 13:24

Re: Kdyz je demonstrace

Myslím, že byste se měl vrátit do základní školy, abyste zjistil kdo je a čím se vyznačuje ruský bolševik.

J. Vlček 14.5.2017 13:12

Re: Kdyz je demonstrace

Pane Čechu, sdílím naprosto váš názor v této věci.

A. Nový 14.5.2017 12:20

Re: Kdyz je demonstrace

Petr Čech:

Pokřikování po ulicích a náměstích, blokování dopravy a rušení ostatních lidí považuji za akty de bility.

Tento váš názor není debilita, ale názor bolševika!

P. Čech 14.5.2017 11:36

Re: Kdyz je demonstrace

Vážený pane, ono je to přesně naopak. Stádo ovčanů se vyznačuje tím, že se sdružuje do davu hýkajících lidí. Tito lidé neumí svůj názor (je diskutabilní, zda se jedná o jejich názor a nebo názor jejich ovčáků, v našem případě Bára Štěpánová,, Adam Komers, paní Fialová a pod) projevovat jinak, kultivovaněji než vyřváváním po ulicích. Já osobně svůj názor projevuji zde a nebo v jiných diskusích.. Pokřikování po ulicích a náměstích, blokování dopravy a rušení ostatních lidí považuji za akty de bility. Demonstrace, ke kterým dochází v ulicích mají svůj smysl jen tehdy, když se dějí z naprosto závažných důvodů jako je např. silová změna politického systému státu a pod. Davové šílenství zásadně podsuzuji a to proto, že se obvykle jedná o akty naprostých menšin, které nechtějí a neumí ctít vůli demokratické většiny občanů.

P. Čech 14.5.2017 11:24

Re: Stejně tomu nerozumím

Vážený pane, Pokud chcete opravdu vědět, jak má vypadat a jak vypadá skutečná zastupitelská demokracie, podívejte se na politický systém Švýcarska. Efektivně a dlouhodobě fungující systém zastupitelské demokracie. To by Vás mělo fascinovat. U nás žádná zastupitelská demokracie není a to proto, že zde absentuje demokracie jako taková. K tomu, aby politický systém mohl být označen jako zastupitelská demokracie, zásadně nestačí pouhá existence zastupitelského orgánu ( u nás parlament). Především totiž musí jít o demokracii jako takovou (vláda občanů) a až potom zastupitelskou. Demokracie - vláda občanů však zásadně neznamená vládu a moc politických stran a hnutí nad občany, kteří nemají v rukou naprosto žádný institut, pomocí něhož by se mohli bránit zvůli politických stran a hnutí. Tímto institutem je v opravdové zastupitelské demokracii obecné referendum a nebo všeobčanské hlasování. Volby politických stran a hnutí zásadně nestačí.

V. Vaclavik 14.5.2017 11:22

Kdyz je demonstrace

tak vzdycky budou zavidet anebo pak v tisku a diskuzich protestovat proti demonstrujicim ti, kteri demonstrovat sve nazory z nejakeho duvodu nesli.

Ti kteri se rozhodli jit demonstrovat svuj nazor na politicke veci na nejake verejne akci se timto vydeluji ze sirsiho stada a je definicne dane, ze stado bude vuci demonstrantum negativni.

Vzdycky je v tom jista zhrzenost, co oni si to dovolili, ze? A samozrejme na kazde takove akci se mouchy najdou a nikoho nezajima to rceni, ze kdo nic nedela, ten nic nezkazi.

Timto se nehlasim k demonstrujicim temto, nebo jinym v jinem case, jen rikam jak to s temi demonstracemi byva. A demonstrace nasi politici potrebuji a potrebujeme je i my obcane, kteri jsme demonstrovat nesli, protoze pak spise v teto atmosfere se i my nechame vyhecovat a na nejakou dalsi demonstraci pujdeme.

Je treba delat to, co komuniste za minuleho rezimu nejvice potirali - aktivismus zvany disidenstvi, ktere pote mohlo vest k demonstracim. Tech se komuniste bali vubec nejvic a proto se je snazili v zarodku potirat, tedy zamerit se na ty nesouhlasici, disidenty (od slova disent, nesouhlasit, mit jiny nazor).Komu se tato demonstrace nelibila, muze zorganizovat, ci se zucastnit demonstrace, ktera mu bude po chuti.

P. Khail 14.5.2017 10:59

Re: V civilizonanych zemich

Máte pravdu, že s tím vzdáleným příbuzenstvím jsem si to mohl odpustit, ale ta podobnost vašich a Štěpánových názorů je evidentní. Ale nebrat v úvahu proklausovské demonstranty jen proto, že pro vás Klaus skončil (ostatně ta amnestie se konala hodně dlouho po oné demonstraci) je demagogie. A co se týče protrumpovských demonstrantů, nejenže řvali ale i se prali:

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-svet/463095/trumpe-ukaz-dane-americane-vyrazili-do-ulic-servali-se-a-tekla-krev.html

Takže taková jsou fakta. Ony ty demonstrace se konají i v zemích, kde byly svobodné volby vždy.

P. Khail 14.5.2017 10:31

Re: V civilizonanych zemich

Tedy Adraku to je s tebou fakt vážné, z toho se nevyspíš. Pokud ti došly tabletky skoč si do lékárny nebo k panu doktorovi.

R. Tichý 14.5.2017 9:18

Jediny, kdo je akutnim problemem, je Zeman, ktery nedodrzuje Ustavu. Babise i Sobotku vyresi volby za 1/2 roku.

Z. Rychlý 14.5.2017 8:24

Re: Stejně tomu nerozumím

Vaše nepochopení principu zastupitelské demokracie mě fascinuje.

P. Čech 14.5.2017 8:01

Re:

Bára Štěpánová je exot. Stačilo její vystupování v televizní erotické show. Takoví lidé by nám měli vnucovat své politické názory? S Adamem Komersem, nějakou Šárkou Fialovou a dalšími vyzývateli minulých pražských demonstrací je to podobné. Pražští a brněnští ovčané vytáhli vyřvávat své menšinové názory do ulic. Ničeho jiného nejsou totiž schopni.

P. Čech 14.5.2017 7:54

Re: Stejně tomu nerozumím

Proč? Protože je dnes každá společnost rozdělená (i naše). Proč? protože se tak politikům lépe a pohodlněji občanům vládne. Společnost je záměrně rozdělená v důsledku volné soutěže politických stran a hnutí v jejich boji mezi sebou, jehož se občané sice menšinově, ale přece účastní. Důsledkem této volné soutěže je vláda politických uskupení občanům a nikoliv ve jménu občanů, jak by tomu mělo být. Je tomu tak všude na celém světě snad s výjimkou Švýcarska a Lichtenštejnska. Ústava Švýcarska zaručuje přímou účast občanů na řízení státu a představuje vysoce efektivní systém, který dosud nebyl překonán systémem lepším. Občané jsou tam sice také rozděleni, ale ne tolik, aby v zásadních věcech byli postaveni proti sobě. Je tam uznáván základní úzus demokracie a to ten, že vládne vždy většinová vůle občanů.. U nás jsou všichni politici až na několik velmi málo výjimek všichni stejní. Nejde jim o blaho státu a jeho občanů (o tom pouze žvaní), ale o blaho své a svých politických uskupení. Zájmy těchto politických uskupení, prosazované jejich politiky jsou v ž d y v zásadním rozporu se zájmy většiny občanů. U nás to došlo dokonce tak daleko, že ona většinová vůle ani politiky nezajímá (nelze ji zjistit - chybí zákon o obecném referendu). Tomu všemu napomáhá náš politický systém, který opět vždy produkuje , jako důsledek špatného volebního zákona, nestabilní, bezzubé a impotentní koalice politických stran tak, aby bylo uměle vytvořeno zdání většinovosti rozhodování. Takovéto koalice se, zdá se, zcela zákonitě rozpadají a to z důvodu programových nesouladů.. To je jen malá část odpovědí na Vaše "Proč".

A. Sedláčková 14.5.2017 7:31

Stejně tomu nerozumím

Demonstrace proti pánům Babišovi a Zemanovi - proč ne. Proč ale ne proti p. Sobotkovi? Ten přece kauzu rozpoutal, protože se lekl klesajících preferencí ČSSD. Přitom je to darebák všeho schopný, jak nám už léta dokazuje. S tím druhým darebákem si léta vládne v pohodě, najednou takový poprask. Ale demonstrující svým zaměřením vyjádřili jednoznačně podporu Sobotkovi. A to klukům a holkám co spolu mluví nevadí?

K. Loskot 14.5.2017 6:40

Lepko, z ceho jsi tak ulepeny ?

K. Loskot 14.5.2017 6:38

Bára Štěpánova rozhodne nebyla vlazna :-))

K. Pavlik 14.5.2017 2:33

Re: V civilizonanych zemich

No pro Trumpa po volbach nikdo nerval - aspon si to myslim.

No ze by moje mama spala se Stepanem to mne teda nerekla, babicka jiz byla po smrti.

Klaus pro mne po te amnestii skoncil - o mrtvych jen dobre. Cesko rozhodne melo moznost podporit ODS ve svobodnych volbach.

V roce 1989 to bylo jine, nebyly pred tim svobodne volby takze z meho pohledu jina moznost nebyla.

V. Adrak 13.5.2017 23:50

Re: V civilizonanych zemich

Hele Khail že ty jsi zeťák Jakeše.

P. Mach 13.5.2017 23:41

Porovnejte si Babišovy kauzy z celou plejádou nesrovnalostí

Zapomněl jste na současné hradní hovado, ten co by premiér, s tunelováním OKD začal, nemluvě o dalších tunelech, provedených příležitostně i ve spolupráci s agentem burešem. Ale jinak máte pravdu, ozubená pleš je nekompetentní, zlodějský hajzlík, který si může s agentem burešem a hradním hovadem podat ruce .... nejlépe ve Valdicích.

J. Karlík 13.5.2017 22:31

Re: Souhlasím...

To jsem si všiml, proto ti služebníci. A protože zřejmě není smyslem podpora určité strany, taky které, že?, ale oslabení Babiše, Zeman je silný, bude sílit ten slaboch, a to svým šachovanim zamýšlel. Do voleb nevěřím v žádnou obranu, řešením jsou volby, které díky poměrnému systému nic nevyřeší. Sobotka nemohl nic ztratit, krysa v rohu nízkých preferencí zaútočila. Přeci zde nebude vládnout Zeman s Babišem, tak to ten demokrat vidí.

J. Švub 13.5.2017 20:49

Re: Souhlasím...

Mám velkou naději, že se organizátoři demonstrací užitečnými služebníky (či idioty, jak vyjadřuje zaužívaná terminologie), kteří pracují pro premiéra, nestanou. Jak tak sleduji sociální bublinu, z níž pocházejí, ČSSD tam rozhodně není preferovanou politickou stranou. A otázkou, která se začíná objevovat, je to, jestli v té komunitě vůbec nějaká preferovaná politická strana je.

Ostatně, asi jste si sám dobře všiml, že premiér si ty demonstrace "přivlastnil" a začal je používat pro podporu svých kroků "ex post". Hodily se mu, tak se k nim přihlásil, až když bylo všechno jasné. Svým typickým způsobem - slabošsky, s nulovým rizikem neúspěchu.

Proto opakuji - Bohuslav Sobotka a ČSSD přijdou "na řadu" o volbách, ty opravdu můžeme (my = občanská společnost) řešit standardními demokratickými prostředky. S prezidentem a ministrem financí je to jiné, jejich motivy, cíle a způsoby vyžadují tvrdší občanskou obranu.