23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

MÉDIA: Manipulace na počkání, fake news iHNed

Diskusi o držení zbraní provází v Česku zjevné snahy o manipulaci veřejného mínění, za které by se nemuseli stydět ani mediální experti FSB. Fake news o stovkách krvelačných pistolníků, kteří pod vlivem novely ústavního zákona o bezpečnosti ČR začnou svévolně střílet podezřelé osoby, však nešíří zakuklení agenti Moskvy, ale redaktoři mainstreamových médií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 27.4.2017 11:20

Re: Jen pár poznámek

Jistě. Od té sekery bývá daleko víc svinčíku a je potřeba pak kromě úklidovky volat i malíře.

B. Uhlich 27.4.2017 12:06

Re: Jen pár poznámek

Koukám Vy pane Valento, tady taky diskutujete jen proto, abyste se nenudil, že? Nejdřív tady blouzníte o nějakém automatu, kterým vystřílíte školu, teď byste zas chtěl někoho odstřelovat... No vaše duševní pochody jsou zvláštní. Skoro mi připadáte jako zhrzený uchazeč o zbrojní průkaz, který neprošel psychotesty...

M. Valenta 27.4.2017 13:31

Re: Jen pár poznámek

Když někdo nechce pochopit, tak nechce.

J. Lepka 27.4.2017 14:18

Re: Jen pár poznámek

Ppsychotesty? A k čemu vůbec jsou, tzv.řevnický nebo lesní vrah jimi prošel 2x, slovy dvakrát.

S. Donát 27.4.2017 14:35

Re: Jen pár poznámek

Tak některé žadatele o ZP, kteří nejsou díky duševnímu stavu vhodní zbraň držet, popřípadě nosit, by to možná odfiltrovat mohlo. Ale upozorňuji, že psychotesty nejsou nutnou podmínkou pro získání ZP. Naopak, jsou spíš výjimečné, jen když má lékař pochybnosti a žadatele o ZP na ně pošle.

R. Langer 27.4.2017 12:43

Re: Jen pár poznámek

Ne, já ten rozdíl nevidím, v čem je konkrétně výsledek jiný?

M. Valenta 27.4.2017 13:30

Re: Jen pár poznámek

Rozdíl ve výsledku popsal pan Donát výše. Jinak někoho zastřelit dokáže jistě násobně více lidí než někoho zabít sekyrou, ale to vy jistě také víte pane Langer.

S. Donát 27.4.2017 13:33

Re: Jen pár poznámek

Pokud je to v afektu, je jedno, jestli máte v ruce sekeru, nebo pistoli. Nebo jen kuchyňský nůž. A pokud je to plánovaná vražda, tak si vrah jistě najde sobě dostupný prostředek, jak ji uskutečnit. Takže je to zase jedno.

M. Valenta 27.4.2017 14:50

Re: Jen pár poznámek

Mezi afektem a plánovanou vraždou je tak milion dalších komplikovaných stavů. Tak jednoduchý svět neexistuje i když si ho mnozí tak rádi malují.

R. Brzák 27.4.2017 15:20

Re: Jen pár poznámek

To nic nemění na tom, že pokud někdo plánuje zabít někoho (což je definice vraždy), tak si naplánuje i získání zbraně (a pokud vlastní zbraň legálně, spíše ji na čin nepoužije). Takže většina trestných činů spáchaných legálně drženou zbraní je spáchána buď v afektu, nebo v situaci pod velkým tlakem (strachem). Pokud by v dané situaci byla na druhé straně legálně drženou zbraní vyzbrojená obět, mohla by se bránit a trestnému činu zabránit (když už chcete hovořit o milionech různých komplikovaných stavech). Avšak pak by se mohlo snadno stát, že vzhledem k běžné praxi našich soudů by tato oběť útoku za svou sebeobranu byla následně sama označena za pachatele - a pro Vás by statistika opět vyplynula proti legálnímu držení zbraní...

J. Jurax 27.4.2017 17:43

Re: Jen pár poznámek

Ano. Je. Pořídit si pušku je drahý špás, střelivo taky není grátis a tlumič si legálně nepořídíte vůbec. Kdežto sekyrku koupíte už za dvě stovky v každém železářství.

Pokud se nechystáte k likvidaci mafiánského kmotra nebo politika (to mohou být dvě různé osoby) a nejste vyložený kripl nebo nemehlo, sekyrkou taky při troše snahy pozabíjíte docela dost lidí, jen si zvolit správné místo.

A budete celkem v bezpečí - na chlapa se sekyrou si tak hned někdo holýma rukama netroufne a budete mít jistotu, že díky čacké EU u sebe nikdo legální pistoli mít nebude. Ledaže byste měl tu neskutečnou smůlu, že by se vyskytl nějaký grázl s nelegální zbraní - třeba mafián - nebo dokonce policista a zasáhli. To víte, nic není bez rizika.

M. Drašner 28.4.2017 7:31

Re: Jen pár poznámek

Tlumič je u nás nelegální. Kapišto?

P. Vaňura 27.4.2017 13:50

Protože se tou samou puškou dá vystřílet

dav řádících a auta zapalujících migrantů za pět minut!

S. Donát 27.4.2017 8:57

Jen slušné vychování mi brání napsat,

co si o tom novinářském zmetkovi myslím. Omezím se jen na přání, kéž by se mu péro natřikrát zlomiti chtělo...

P. Lenc 27.4.2017 9:09

Re: Jen slušné vychování mi brání napsat,

Jenom o tomto jediném? Nemám rád Zemana, ale jeho výrok, že novináři jsou žumpa je naprosto výstižný.Tímto se omlouvám těm několika stále ještě slušným.

S. Donát 27.4.2017 9:15

Re: Jen slušné vychování mi brání napsat,

Bude jich vícero, ale článek je o jednom konkrétním škrabálkovi a jeho lžích, tedy se vyjadřuji k němu. Mimochodem, pane Lenci, bylo nutné začít tu druhou větu slovy "Nemám rád Zemana, ale..."? Co by se na významu změnilo, kdybyste prostě konstatoval, že souhlasíte s výrokem XY Miloše Zemana? Bojíte se, že by si o vás někdo myslel něco ošklivého?

J. Lepka 27.4.2017 10:32

Re: Jen slušné vychování mi brání napsat,

Podivné. Vám vadí, že pan Lenc píše objektivně ?

S. Donát 27.4.2017 11:17

Re: Jen slušné vychování mi brání napsat,

Ale ne, asi jsem se špatně vyjádřil... V poslední době si všímám, že skoro kdokoliv, kdo je ochoten veřejně souhlasit s nějakým výrokem prezidenta Zemana, uvozuje svůj souhlas tím "Nemám Zemana rád", nebo "Zemana nesnáším, ale...". Jako by se ti lidé báli, že se část hnoje, který je na prezidenta denně vrhán, rozcákne také na jejich štítu.

P. Lenc 27.4.2017 11:50

Re: Jen slušné vychování mi brání napsat,

Nikoliv pane Donáte.Co týče prezidenta Zemana, tak jsem svého času napsal, že 49% toho co říká schvaluji a těch druhých 51% je to, proč ho nemám rád.Takže převažuje to, proč ho nemám rád.Nic víc, nic míň.

S. Donát 27.4.2017 12:21

Re: Jen slušné vychování mi brání napsat,

OK, díky za vysvětlení :-). Mám to s ním podobně, tak nějak půl napůl.

B. Uhlich 27.4.2017 7:51

Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

redakce všech médií. Bohužel se s tím nedá nijak bojovat. Na stránkách LEXu se tenhle článek řešil a padaly tam návrhy na podání žaloby, ale nakonec se tam asi docela moudře dospělo k tomu, že to nemá smysl, protože vzhledem ke kadenci blábolů na toto téma, by se nedělalo nic jiného než by se podávaly žaloby. Pro nás co zbraně držíme je spíš důležitě nějak lidem trpělivě vysvětlovat, že Chovancův záměr rozhodně nic nemění na současném stavu a hlavně, že drtivá většina mediálních výstupů na toto téma jsou opravdu naprosté lži. Já osobně nemám problém s člověkem, který zbraně odmítá, nemá je rád a třeba se i aktivizuje v nějakém protizbraňovém hnutí, ale opravdu mě vadí lidi jako Biben, kteří lžou naprosto zásadním způsobem. Já jsem pochopitelně reagoval na tento článek jak na webu Hospodářských novin tak na fcb profilu samotného Bibena, ale pán je zjevně teflonový tak vše stéká bez reakce. Tak holt záleží na každém komu a čemu chce věřit. A myslím, že nad samotnou logikou věcí by bylo dobré se zamyslet, proč se zde bojuje proti legálním držitelům a ne proti ilegálnímu trhu se zbraněmi... Nebo snad máte všichni pocit, že terorista přijde na policii, zažádá a o nákupní povolení, před tím absolvuje celé kolo na získání zbrojního průkazu a pak se teprve vydá na nějaké náměstí.......

H. Gene 27.4.2017 8:51

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

Když Chovancův záměr "rozhodně" nic nemění, tak k čemu je?

S. Donát 27.4.2017 8:54

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

K tomu, aby na tomto stavu nic nezměnili ani soudruzi z Brusele.

H. Gene 27.4.2017 8:57

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

He he, na to je Chovanec moc malej pán... Ostatně jako každý zde...

S. Donát 27.4.2017 8:59

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

Jednak je to podle mého názoru pořád lepší, než nedělat nic, druhak si myslím, že pokud máme něco v Ústavě, má to trochu jinou sílu odolávat evropskému svinstvu lépe, než kdyby to v Ústavě nebylo.

J. Lepka 27.4.2017 10:34

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

Obávám se, pane Gene, že plácáte nesmysly. Získejte si nejprve nějaké informace.

P. Vaňura 27.4.2017 16:18

Mýlíte se, oni ti bruselští šašci nejsou všemocní a pokud

narazí na odpor, buďto se stáhnou, nebo ještě častěji předstírají, že se nic neděje!

B. Uhlich 27.4.2017 10:23

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

Chovancův záměr nic nezmění na tom jak a kdo tady může získat zbrojní průkaz a zbraň a nic nemění na základních zákonech ohledně nutné obrany a krajní nouze. Nic se nezměkčuje a nikdo tady nepočítá s tím, že by ze dne na den tady začaly běhat davy lidí ověšených samopaly a střílely by do všeho co se hne. Tímhle vás tady straší blbci a pak ti placení, kteří vědí proč tyhle kraviny rozšiřují. Chovancův záměr byl - ochránit držitele zbraní proti zvůli Bruselu... ty lidi nic nikomu neudělali, ty lidi celá věc stála dost peněz a opravdu nevím, proč by měli tyhle lidí být trestáni za to, že si Evropa nedokáže poradit se základní bezpečností....

H. Gene 27.4.2017 11:35

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

To se pleteš, mě nikdo nestraší. Ale když jsem četl, čeho se ona bruselská změna týká, tedy co má být napříště omezeno, tak s tím nemám nejmenší problém.

To spíš jestli ty nejsi strašenej...

B. Uhlich 27.4.2017 12:17

Re: Takových aktivistických hlupáků jako je Biben jsou dnes plné

Nějak si nevzpomínám, že bychom potykali....