27.5.2018 | Svátek má Valdemar



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


VĚDA: K základním argumentům o nakládání s lesy NP Šumava



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 42, poslední: 16.5.2017 7:40, přehled diskusí

Až kůrovec schroustá Šumavu,:
Autor: L. Písařík Datum: 16.5.2017 7:40

až zanikne vysoký les, který stínil přízemní patro, rezervoár srážkové vody, pak přirozenou cestou zanikne i bohatá říše rostlin, pak sucho nahlédne do Šumavy a usadí se nejen zde, ale taky v povodí Vltavy. Pak nastoupí povodně a devastace krajiny jako celku. Ale to už tady nebudou ti chytrolínové, co tvrdí, že kůrovec je potřeba. Možná to bude počátek jiné, později taky chráněné krajiny (neboť lidská blbost nezaniká) - Středoevropské pouště.

Re: Národovce a patriota.:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 23:51

Šumava je široký pojem - to snad ten kdo tam své pracky vláčí dobře ví - jen se mu nechce rozlišovat soukromé a veřejné.

Dobře možná také leckdo ví, že tam bývala "čára", za přiblížení ke které se rovnou střílelo. Někomu takové totalitní manýry zřejmě dodnes učarovaly - že?

Re: Díky za skvělý souhrn informací?:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 23:42

Nespletl jste se v tom na koho či na co reagujete???

Ted ale přesto k Vašemu sdělení. S tím dokumentem o jedinečnosti malé podmořské rezervace - co možná ale oddělené od světového oceánu - můžete mít kousek pravdy. Něco jiného je ale generalizovat zkušenost "akvaristiky" na celek světových moří. Korálové útesy které byly centrem mořské biodiverzity - pokud by mohly - zažalují druh homo s denocidy:

http://www.national-geographic.cz/clanky/koralove-utesy-vymiraji-mohou-za-to-obrovske-hvezdice-i-zmeny-klimatu.html

Jinou pravdou také je, že celé Středozemní moře už změnilo své složení s korýšovitých na převážně medůzovité. Podle žahadel medůzek už to poznal kdejaký turista - vy asi ne. Pokud se nezmění příliv plastů do oceánů tak jich tam bude v polovině tisíciletí plavat podobně jak činí hmotnost pozůstalých ryb a to můžeme už brzo poznat i my na příchuti rybích pokrmů:

https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/za-tricet-let-muze-byt-v-oceanech-vic-plastu-nez-ryb-varuji/r~342b0ade362111e682470025900fea04/

Re: Díky za skvělý souhrn informací?:
Autor: V. Pavelka 263 Datum: 26.4.2017 19:50

Viděl jsem dokument o Italské podmořské rezervaci , původně vylovená a zničená , po 15letech ochrany se z toho stal podmořský ráj , A černobylská rezervace , ! To stejné !Příroda si poradí sama , jen tam nestrkejte své hloupé hlavy a pracky!!

Re: Jak vyřešit problém?:
Autor: V. Pavelka 263 Datum: 26.4.2017 19:13

No vyhlašte knížectví nebo republiku "Šumava", a můžete kácet a stavět !!!Gumy sobecké.!

Národovce a patriota.:
Autor: A. Alda Datum: 26.4.2017 14:33

Brňáci ani Pražáci nám nemají co strkat pracky na Šumavy. A mezi jihočeským a západočeským obyvatelstvem Šumavy žádní ekoteroristi nejsou. Je to všechno jen import, hlavně z toho Brna. Takže poprava takových invadorů by nebyla projevem snahy o diktaturu (o tu se snaží právě oni), ale národně osvobozeneckým bojem, rozumíte-li nadsázce.

Re: A dají?:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 14:20

On ale nepíše, že byly.

Píše, že i kdyby byly, vám by to pořád bylo málo.

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 14:17

Blahobytnou, přežranou a hlavně, přebyrokratizovanou.

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 14:16

No a s argumenty pro GW (ve skutečnosti prostě kolísání teploty, momentálně ve stoupající fázi) je to ještě horší, tam se "fakta" už i odhlasovávají.

Re: Máte tam chybu::
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 14:14

Nejsem proti.

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: J. Lukavsky Datum: 26.4.2017 13:56

To plýtvání jídlem je ale dáno dodržováním všelijakých dobře myšlených norem a fermanů. Např. já když uvařím guláš tak ho nechám nejméně den odležet - neb je lepší. Podle normy se musí v hospodě ten den vyhodit. Běžně jím potraviny pár dní prošlé a ještě jsem neumřel. Doma jsme museli dojídat protože naši rodiče pamatovali válku. A že by se máma vyptávala co kdo chce k večeři a dělala každému co si vyvzpomene... Ani náhodou: jez nebo jdi. Ale my měli hlad jak vlci neb jsme hned po škole vyrazili ven. Dneska děti sednou ke kompu nebo čučí do mobilu a při tom moc nevyhládne. Obávám se, že to plýtvání je zákonité pro blahobytnou, přežranou společnost a to jsme my.

J.L.

Re: Máte tam chybu::
Autor: K. Frauknecht Datum: 26.4.2017 13:19

místo "pojevenci" má býti "pomatenci".

Re: A dají?:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 12:17

Jo, Rada je názorná ukázka, proč to nejde.

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 12:15

Trocha reality jsou dotované potraviny, takže zdánlivě levnější než by byly bez dotací, trocha reality jsou přiblblé předpisy EU či národní, kdy je potravina nepoužitelná, trocha reality je zákaz krmit zbytky z hospody čuníky, trocha reality jsou předpisy o balení potravin, trocha reality je, že z skoro prošlých potravin někomu darovaných musela být placena DPH ....

Prostě, zelenorudí soudruzi jsou značnou měrou příčinou plýtvání.

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: J. Václavíková Datum: 26.4.2017 12:13

Pes je skutečně jedinečná platforma, kde může svou absolutní nevzdělanost a nepochopení reálií prezentovat kdejaký rozumbrada. A nejste sám, kdo dokáže proti skutečnosti GW argumentovat lokálním výkyvem tepla.

Re: Díky za skvělý souhrn informací!:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 12:12

Tak hlavně o těch článek je. Jinak pochopitelně řádí i socialisté jiných odstínů.

Re: Ukazuje se, :
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 12:11

Ano. Nejspíš mezi nimi budou i blázniví idealisté, ale tu materiální motivaci bych viděl jako nejdůležitější.

Re: Jak vyřešit problém?:
Autor: M. Prokop Datum: 26.4.2017 12:10

To by nestačilo, ta banda, co vydělává na enviromentalismu, je značně širší, než jen tihle viditelní pojevenci.

Re: A dají?:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 11:38

Děkuji za předvedení demagogie - na to já nemám :D

..."dva měsíce mrazů jako na Sibiři" ...

Toto sdělení by v zimě odpovídalo teplotám cca -40C a méně - že? Porovnejte si s následujícím:

(https://www.novinky.cz/zahranicni/288588-na-sibiri-je-minus-57-stupnu-mraz-si-vyzadal-stovky-mrtvych.html)

A kdy se taková situace v ČR podle Vás vyskytla?

Re: Jak vyřešit problém?:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 11:29

Zazněl hlas samozvaného demokrata - či spíše diktátora?

Re: A dají?:
Autor: J. Schwarz Datum: 26.4.2017 11:21

Spíš ji předvádíte vy, pane Rado. Vy jste totiž pravověrným stoupencem "globální klimatické změny" ve kterou se pohotově transformovalo "globální oteplování" když se na dekádu ochladilo. Podle vás by totiž i dva měsíce mrazů jako na Sibiři znamenalo jen další důkaz rostoucích globálních teplot.

Jak vyřešit problém?:
Autor: A. Alda Datum: 26.4.2017 11:20

Postavit členy hnutí duha před vysokou zeď a před ně postavit střeleckou četu a vydat povel.

Ukazuje se, :
Autor: J. Schwarz Datum: 26.4.2017 11:13

že "vjedci" spolu s aktivisty našli skvělou cestu jak si část území republiky zabrat pro sebe. I bez privatizace.

Re: Díky za skvělý souhrn informací?:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 10:50

Mě se jednostranné napadání zelené lesnické uniformy také nezdá úplně korektní a to i když ji nosí převážně lidé, co mají intenzifikaci leso-těžařského průmyslu na svědomí a dodnes se vztekají že s harvestry už do vrcholových partií Š. nemohou:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10137347235-kalamita-aneb-srdecny-pozdrav-od-sumavy-k-tatram/

Naopak jsem si totiž nedávno rád pročetl knížku právě od lesníka o tom jak si stromy pomáhají. Jen mám obavy. že na lidskou zvůli to nevykompenzuje. ... https://www.novinky.cz/veda-skoly/412734-stromy-v-lese-si-pomahaji.html

http://www.medziknihami.sk/clanky/jsou-nakonec-stromy-vic-zive-nez-jsme-si-mysleli/#komentare

https://www.kosmas.cz/knihy/222189/tajny-zivot-stromu/

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 10:22

"Studený obklad" na jinak nadprůměrné teploty u nás mohl být ona lednová perioda v ČR s teplotami mírně pod dlouhodobým průměrem. Takové výkyvy počasí jsou a budou dál součástí vývoje klimatu. Doproučuji rozlišovat klima (dle WMO 30leté shlazení) s aktuálním počasím. Ukazuje se přitom stále pravděpodobnější, že konkrétně u nás porostou nejen maximální letní teploty ale i ty minimální zimní. Vážnější dopady totiž může mít změna četnosti doposud převládajícího západního proudění které u nás zvyčuje průměrnou roční teplotu - resp. delší setrvání rozložení systému cyklona/anticyklona určující v danou dobu teploty ve Střední evropě. Lesní porosty ale ovlivnuje zejména celoroční trend sucha.

To jak se kde na planetě momentálně vyvíjejí ochylky od dlouhodobého normálu, teplot... si může dnes kde kdo snadno ověřit zde: ... http://cci-reanalyzer.org/wx/5day/

Leden 2017 byl podle meteozpráv opravdu nejstudenější ale s naopak extrémě nejteplejšího posledního desetiletí. Tvrzení... "čtvrtý nejmrazivější leden od počátku systematického měření" .... by měl pan J. V. umět doložit - jinak to vidím na onen doporučovaný studený obklad.

http://www.meteocentrum.cz/aktuality/prubeh-pocasi/17013001/leden-byl-v-cesku-nejstudenejsi-za-posledni-desetileti

Tvrzení... "čtvrtý nejmrazivější leden od počátku systematického měření" by měl pan j. V. umět doložit

Re: Díky za skvělý souhrn informací!:
Autor: P. Lenc Datum: 26.4.2017 10:04

Jenom Zelení?

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: M. Valenta Datum: 26.4.2017 9:47

V rámci Evropy patří Česko s 94 kg vyhozeného jídla na osobu a rok mezi ty šetřivější. Vedou Řekové se 144 kg vyhozeného jídla. Takže mantra šílenců? Trocha reality by neuškodila.

Re: A dají?:
Autor: P. Rada Datum: 26.4.2017 9:08

Souhlas ...."S fanatiky nelze uzavřít platnou a dodržovanou dohodu."...

Fanatidmus = slepá vášnivá zaujatost ... se příznačně projevuje podobnou absencí věcnosti jakou pan Prokop předvádí.

Bez věcnosti, serioznosti (ověřitelnosti) dat... není pochopitelně možné jakoukoli dohodu uzavřít.

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 26.4.2017 9:06

Pane Rado, jestli je vám příliš teplo, zkuste si dát studený obklad na hlavu :-D

Re: Šumava - oběť soukromých byznys-politických cílů.:
Autor: J. Vavruška 637 Datum: 26.4.2017 9:04

S "klimatickou změnou" opatrně, pánové. Letošní změna přinesla třetí nebo čtvrtý nejmrazivější leden od počátku systematického měření a to, že je ještě koncem dubna každý druhý den teplota mezi 5-8 stupni taky nenaznačuje nějaké bouřlivé "oteplování".

A jestli myslíte změnu jako takovou, tak tu klidně vypusťte. V jakémkoliv dynamickém systému probíhají změny všech parametrů nepřetržitě, takže to není nic zvláštního. Zvláštní to připadá jedině zamrzlým mozkům staticky myslících nedovzdělanců.