23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Drahoš a euro

Všimli jste si? Někdo je vynikající biolog, chemik, strojař nebo ekonom a lidé chodí a říkají mu: „Ty jsi geniální biolog, chemik, konstruktér strojů, světový ekonom...“ A když se tohle dostatečně dlouho opakuje, někdy dokonce i celý profesní život, pak si biolog, chemik, konstruktér i ekonom začnou myslet, že jsou skutečně geniální, a nejenom to, začnou se pokládat za všeznalce, za mistry světa všech oborů, i politiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 24.4.2017 18:18

Re: Ne, já jen soudím z toho, že po odchodu

Popravdě netuším a netroufnu si spekulovat. Vše, co o placení volebních kampaní vím, že je občas někomu vyčítáno, že něco platil ze státních peněz.

Ledaže byste mi uznal, že když někomu někdo něco daruje, stává se obdarovaný vlastníkem. Pak by platilo, že ano - platí ze svého :-). Každopádně transparentní účet je v provozu - viz http://www.jiridrahos.cz/

J. Chaloupka 24.4.2017 17:21

Ne, já jen soudím z toho, že po odchodu

do SD mám poněkud více času. A to mí asociovalo Drahoše.

Vy snad víte, zda na kampaň dá něco ze svého?

F. Vízek 24.4.2017 1:00

Vaše moudrá odpověď...

... na moji hloupou otázku tady ale není.

Kde žijí ty šťastné děti, které dluhy budou jednou inkasovat?

Víc než ČR - a to až násobně víc ke svému HDP - jsou zadlužené tak bohaté země jako USA, Německo, Japonsko, Francie, Itálie...

F. Vízek 24.4.2017 0:55

Nevšiml jste si...

...že reaguji na docela hloupou invektivu? (viz předchozí reakce)

F. Vízek 23.4.2017 23:30

Musím se znovu ptát pana M.Prokopa - prý hloupě :

KOMU BOHATÉ A ZADLUŽENÉ ZEMĚ (USA, Německo, Japonsko,Francie, Itálie atd.) BUDOU SVOJE DLUHY JEDNOU SPLÁCET? Dluží ke svému HDP až násobně víc než ČR.

Bankám, které před nedávnem z peněz svých občanů (= státního rozpočtu) zachraňovaly před krachem? To snad ne!

A hlavně: Kde žijí ty šťastné děti, které od dětí dnešních dlužníků budou jednou inkasovat?

Z. Lapil 23.4.2017 21:57

Re: Když už jste tak drzý, odpovězte jasně:

Já vím, ale nechci to psát takhle natvrdo. To bych ho naštval a buď by mi neodpověděl nebo by zpětným rázem naštval mě a to nemáme zapotřebí ani jeden. Zvlášť když to je jeden z mála lidí, kteří dovedou socialistické názory ne jen vykřikovat, ale i obhajovat. A tentokrát by mě vážně zajímalo, jak to myslí.

M. Prokop 23.4.2017 21:22

Re: Milane Prokope...

A jako vysokoškolák se tak blbě ptáte, komu ty státy dluží?

M. Prokop 23.4.2017 21:21

Re: Když už jste tak drzý, odpovězte jasně:

Státní obligace kupují banky, fondy včetně penzijních, občas i jednotlivci.

Pokud by dluhy nebyly spláceny (o zaplacení a oddlužení už nikdo ani neuvažuje), nebylo by mimo jiné na důchody.

Soudruh Vízek je typický socan. Rád si půjčuje, nerad splácí.

Z. Lapil 23.4.2017 20:39

Re: Když už jste tak drzý, odpovězte jasně:

Upřímně řečeno - nerozumím vaší otázce. To, že nevíte, komu státy dluží (já taky ne, aby nedošlo k mýlce) neznamená, že se dlužníci nepřihlásí.

Rozhodně to ale není důvod, proč by se měly dále zadlužovat a už vůbec to není důvod k víře, že se dluhy nesplácejí.

Z. Lapil 23.4.2017 20:31

Re:

Ještě že vy nejste dřevo.

Z. Lapil 23.4.2017 20:30

Re: Trvale, ne jen zatím chybí důvod...

Problém s evropskými hodnotami je ten, že se k nim hlásí jak načalstvo EU, tak euroskeptici na tisíc způsobů, přičemž každý z nich si pod tím pojmem představuje něco jiného.

Když teď o tom přemýšlím: něco jiného, to by bylo ještě fajn, ale ony jsou ty představy negativem jedny druhých.

K. Pavlik 23.4.2017 19:47

Japonsko je zvlastni problem. Lide tam jsou neuveritelne setrni. Rozhodne penize nedostane komunisticka Cina. Ze to bude pruser o tom zadna.

K. Pavlik 23.4.2017 19:44

To ze jste byl v kamenolomu s problemy v clanku nesouviseji.

Z. Lapil 23.4.2017 19:10

Re: Drahoš prostě podlehl vábení. Teď, když odevzdal

Rozumím vám dobře, že za vhodného kandidáta máte jedině člověka, který má v šuplíku několik desítek miliónů na kampaň?

J. Jurax 23.4.2017 17:22

Re: Ono také

Tak tak - a přitom máme 40 let odzkoušeno, že nejlepší je tak nějak dělnický kádr správně ideově pevný! Vzdělání nezřídka ideovou pevnost rozkotá!

Aby bylo jasno - dopustil jsem se zde sarkastické ironie ... :-)

J. Jurax 23.4.2017 17:16

Re: Taky mi nikdo

No jo, pamatuju se, že tohle se psávalo v Rudém právu. Soudíte, že zde měli komančové pravdu?

J. Jurax 23.4.2017 17:13

Re: Trvale, ne jen zatím chybí důvod...

Ehm ... soudíte tedy, že tzv. "evropským hodnotám" reprezentovaným nynější EU většina národa fandí?

Nevylučuju to, nicméně nemám to za pravděpodobné. A ve svém okolí jsem takové fandění ani náznakem nezaznamenal.

E. Erat 23.4.2017 17:09

Re: Souhlas.

Jo, proti Horáčkovi.

J. Jurax 23.4.2017 17:07

Souhlas.

Původně mi byl pan Drahoš sympatický. Ostatně za zatímního výběru pretendentů na trůn to není až tak kumšt. Ale když si tak rekapituluji jeho názory, mé sympatie ztratil.

Zůstalo mu jediné plus - dobře by se vyjímal na poštovních známkách. Takže zůstává jako nouzová volba ve stylu nejmenšího zla.

F. Vízek 23.4.2017 16:53

Milane Prokope...

Mám se hodně stydět za to, že mě jako vysokoškoláka minulý režim za politické postoje poslal v mých 33 letech do kamenolomu? Musel jsem uživit své 4 děti, které jsem v té době už mě.

Jinou šanci (např. dělat topiče) jsem ani nedostal.

Mám se hodně stydět za to, že tehdejší soudy v rozsudku konstatovaly, že jsem antisocialista, antisovětista, pravicový oportunista, antikomunista útočící na vedoucí roli KSČ? Hanba mi?

F. Vízek 23.4.2017 16:47

Děláte si legraci?

Píšete: Banky, penzijní fondy, jednotlivci?

Jedna z nejzadluženějších zemí světa - Japonsko - má dluh kolem 220% svého HDP.

Dluhy budou jejich současné děti splácet komu? Kde žijí ty šťastné děti, které přijdou k oněm penězům? V komunistické Číně?

F. Vízek 23.4.2017 16:43

Když už jste tak drzý, odpovězte jasně:

Dluhy se prý mají jednou splatit. Proto se ptám:

KOMU TYTO BOHATÉ A ZADLUŽENÉ ZEMĚ BUDOU DLUHY JEDNOU SPLÁCET?

Bankám, které před nedávnem zachraňovaly před krachem? To snad ne!

Kde žijí děti, které od dětí dnešních dlužníků budou jednou inkasovat?

M. Prokop 23.4.2017 15:59

Re: Jednoduché otázky...

Banky, penzijní fondy, jednotlivci ....

To vás v kamenolomu neučili?

R. Langer 23.4.2017 11:11

Re: Zato je 1000

... stejně jako kohokoliv jiného...

V. Patkoš 23.4.2017 10:33

Re: Trvale, ne jen zatím chybí důvod...

Kdy už komanči jako vy konečně přestanou mluvit za celý národ?

F. Vízek 23.4.2017 0:26

Jednoduché otázky...

Ke svému HDP je mnoho vyspělých zemí nejen v EU zadluženo až násobně víc než Česká republika. Například USA a zejména Japonsko atd.

Dluhy se prý mají jednou splatit. Proto se ptám: KOMU TYTO BOHATÉ A ZADLUŽENÉ ZEMĚ BUDOU DLUHY JEDNOU SPLÁCET?

Bankám, které před nedávnem zachraňovaly před krachem? To snad ne!

Kde žijí děti, které od dětí dnešních dlužníků budou jednou inkasovat?

Kde jsou věřitelé, když dlužníky známe?

Z. Koutecký 22.4.2017 22:26

Re: Euro a práca Slovákov ČR

Ono to tak jednoduché s eurem ani v Německu, ani v Rakousku nebylo tak jednoduché. Ceny si totiž obchodníci přepočítávali jinak. A to tak, že ceny fakticky 1,5-2x stouply. Taky by bylo dost důležité v jakém kurzu, by se ty Kč přepočítávaly na eura. Pokud v dnešním, tak 50% zaměstnanců by mělo čistou výplatu 400-700 euro. Ale mohlo by být i hůře.

K. Loskot 22.4.2017 21:06

Drahos je loutka, prozrana kurovcem !

J. Lukavsky 22.4.2017 20:02

Re: Jenom vedci?

Víte jaký byl rozdíl ve svobodě vyjadřování v SSSR a USA? Vůbec žádný! V obou zemích jste mohl naprosto svobodně a beztrestně kritizovat prezidenta USA.

J. Karlík 22.4.2017 18:59

Vyjmenoval

jste nejpalcivejsi problémy k řešení. Euro, přijmout neprijmout, referendum, vystoupení z EU, migrace a volební systém. President s tím nic moc nenadela, je to práce politiků. Řešení všech těchto otázek má ve svém programu nová strana REALISTE, stávající strany nemají zájem, ohrozilo by to poklidnou selanku, spolehlivě zabere slib zvýšení důchodů, to je to pravé ořechové. Na podzim se ukáže, zda občané nejsou jen ovčané.