18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

EVROPA: Nevděčné chování evropských Turků?

Poté, co vyčpěly karatelské vzkazy evropských politiků na adresu výsledků tureckého referenda o tamních ústavních změnách, začali se evropská média a politikové ptát, jak je možné, že „jejich“ občané s tureckými kořeny v Německu, Belgii, Nizozemí, Francii či Rakousku tak drtivě podpořili „posilování autokracie“ ve vzdálené zemi, která již pro mnohé není ani kolébkou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 21.4.2017 17:32

Bohužel řadu věcí

neustále vidíme z pohledu přízemního Středoevropana. Zapomínáme na to, že jiné civilizace mají jiné tradiční stupnice hodnot a často bazírujeme na maličkostech, jako je nošení náboženských symbolů nebo některých typů plavek.

Hodnotou, kterou bychom měli třeba od Turků třeba znovu převzít je například rodinná soudržnost a úcta k seniorům. A také skutečná úcta k často těžce získanému majetku a přírodě.

Máme například neustále plnou hubu o rodinách a přitom se polovina dětí rodí mimo rodinu. A zapomínáme na to, jak se i naše "křesťanská civilizace", ve které vznikly dvě světové války, postupně vyvíjela do dnešní, občas ne příliš dobré podoby.

J. Kulheim 21.4.2017 19:38

Re: Bohužel řadu věcí

Jsem přízemní středoevropan, který nechce nic víc než žít v zemi ve které se narodil. Aby jeho rodina žila v klidu a míru. Nikomu nevnucuji svůj životní styl, tradice a životní hodnoty ve kterých jsem byl vychováván.

Odmítám kulturu betonových zátarasů, zabíjení bezbanných lidí, teroru, strachu apod.

Nemám nic proti lidem, kteří mají jiný žebříček životních hodnot, jiné tradice a zvyky. Nevím ani jeden důvod, proč by měli lidé, kteří mají jiné tradice, jiný žebříček životních hodnot, jiné náboženství, kteří se nechtějí přizpůsobit a respektovat náš živoní styl, aby zde dostali souhlas s trvalým pobytem.

Rodinu zničil socialismus.

F. Žůrek 21.4.2017 19:45

Re: Bohužel řadu věcí

Příteli Kulheime, je to složité, ale současnou rodinu ničí nekontrolovatelný liberalismus, sobectví a peníze, které nám vytvářejí pochybný blahobyt. Cestu nám naznačuje papež František, ale jen naznačuje, protože málokdo je ochoten ho následovat...

J. Kulheim 21.4.2017 20:28

Re: Bohužel řadu věcí

Pane Žůrku, moc vás zdravím. Tradiční rodinu zničil tzv. sociální stát. Komunisté vyvlastnili rodinu. Pod rouškou tzv sociálního státu převzali některé funkce rodiny a tím rozbili tradiční pouta ve vícegenerační rodině. To je počátek rozkladu tradičních rodinných hodnot.

Píši o tom mj. http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A161105_204132_p_politika_wag&vlakno=81561682

Začíná krize solidarity sociálního státu? http://www.np-diskuze.cz/?p=42353

http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160304_223106_p_spolecnost_wag http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A160905_212905_p_cirkus_nef&razeni=back&strana=3

J. Kanioková 21.4.2017 20:35

:))))))))))

P. Vaňura 21.4.2017 21:21

Je to skutečně ten socialismus! Pokud byli lidé odkázáni

na stará kolena na své potomky a širší rodinu, nemohli si moc dovolit být single.

A to, že se děti rodí mimo rodinu může být jen formalita. Matka "samoživitelka" a otec třeba podnájemník je finančně mnohem výhodnější, než když jsou rodiče sezdaní.

Mimochodem, já mám ještě napsáno v rodném listě "zrození manželské." Bastard, česky "parchant," měl už jistý cejch! Viz. film Rozina sebranec...

J. Kulheim 21.4.2017 21:46

Re: Je to skutečně ten socialismus! Pokud byli lidé odkázáni

Rodina byla od nepaměti základem lidské společnosti a základní sociální jednotkou. Sociální stát zasahuje a olupuje společnost o její odpovědnost. Přebujelost státního aparátu, který ovládá více byrokratická logika než snaha posloužit občanům. Občané se ochotně vzdávají svobody výměnou za „bezplatné“ školství, státní podporu stavebního spoření o ostatní přísliby světlých zítřků a sociálních jistot. Státní příspěvky a dotace vyžadují i lidé, kteří by za jiných okolností byli bez problému ochotni a schopni postarat se o sebe i o své rodiny. Lidé se stávají závislými na anonymních státních úřednících. Já jsem pravicově myslící člověk a raději se chci zabezpečit na stáří sám a nechci být závislý na nikom jiném. Sám jsem si peníze na stáří našetřil, ale nedovedu se vžít do kůže těch, kteří si našetřit nemohli jenom proto, že je stát jim stát bral tolik peněz, že si nemohli našetřit.

Socialismus vychází z toho, že úspěšnějším lidem sebere peníze a přerozdělí je. V takovém systému, kdy je člověk trestán za svou úspěšnost, rychle ztrácí motivaci, ale ta je hnacím motorem úspěchu. Socialismus pak většinou končí tak, že se sice mají všichni stejně, ale špatně.

Socialistickou utopií je, že se budou mít všichni dobře a že k tomuto ráji vede cesta dirigismu, kdy stát rozhoduje za občany, protože ten ví nejlépe, co lidé potřebují a co je jejich blaho. Nikde na světě, kde se začal budovat socialismus to nedopadlo dobře.

Tzv. civilizované státy, které se daly na cestu budování socialismu západoevropského typu tzv. moderního sociálního státu, jsou zadlužené, nestačí dluhy splácet a mnohé jsou těsně před zhroucením financí. Politici se snaží dostat z močálu ty, kteří jsou v bahně až po uši a přitom do bahna vtahují všechny ostatní.

J. Jurax 22.4.2017 13:52

Re: Je to skutečně ten socialismus! Pokud byli lidé odkázáni

"Sám jsem si peníze na stáří našetřil, ale NEdovedu se vžít do kůže těch, kteří si našetřit nemohli jenom proto, ... "

Není to úklep, nemyslel jste "dovedu"?

Jinak naprostý souhlas. Na blahobyt NENÍ nárok, ten si musí každý zbudovat sám vlastním přičiněním (není-li mentálně, fyzicky a případně věkově handicapován) a stát má skýtat jen právní rámec a nebrat mu vydělané peníze v míře větší než opravdu nezbytně velké, tedy hodně malé.

Neberte mi moje peníze a nebudete se muset o mne starat.

I. Babková 21.4.2017 16:37

Co by si měli Němci uvědomit

1) Turci a j. nejsou domácí mazlíčci, kteří za kus žrádla a pelíšek budou páníčka milovat. Pokud chtěli vděk, měli si pořídit pejska do každé domácnosti.

2) Demokracie německého střihu není nejvyšší univerzální dobro, po kterém bude toužit každá lidská bytost. Třeba i "divoch" z Amazonie.

3) Už jeden z bratrů Humboldtových napsal, že úkolem státu je především starat se o bezpečnost vlastního obyvatelstva a ne je neustále vychovávat a opečovávat.

4) Měli by se zamyslet nad tím, jak opojné pro mnohé bylo, že migranti zatoužili po německé zemi, že konečně je Německo něčí vysněnou zemí. Co dělali a dělají pro to, aby je měli upřímně rádi např. jejich bezprostřední sousedé?

J. Jurax 21.4.2017 21:54

Re: Co by si měli Němci uvědomit

1) Tihle Turci žijí v Německu. Mají-li německé občanství, jsou povinni být k Německu loajální. Což mimo jiné znamená nepodporovat diktátory Erdoganova střihu. Nejsou-li německými občany a podporují-li Erdogana, nechť se odebéřou k svému milovanému vůdci do Turecka. Mělo by jim v tom být pomoženo.

2) Připusťme, že demokracie německého střihu není nejvyšší univerzální dobro. Nicméně i tak ovšem ti, kdož po takové demokracii netouží a nejsou německými občany, resp. jsou občany Turecka, nemají v Německu co dělat. Je s podivem, proč tam vlastně setrvávají, není-liž pravda?

3) Je-li úkolem státu především starat se o bezpečnost vlastního obyvatelstva, pak by takové neloajální jedince nemající německé občanství měl stát preventivně lifrovat pryč. Poznamenejme, že muslim již z podstaty své víry s jakýmkoliv evropským státem vyjma Albánie a Kosova, tedy i s Německem, loajální být nemůže a představuje tudíž latentní nebezpečí i tehdy, bylo-li mu pošetile uděleno občanství onoho evropského státu.

4) Opojné to možná bylo leda tak pro šílenou Andělu. Prostí Němci evropského původu (vyjma Kosovanů a Albánců) nejspíš čuměli jak puci, co se to děje, jak jejich vláda blbne a úřady zmatkují a nejsou schopny udržet pořádek.

I. Babková 22.4.2017 9:44

Re: Co by si měli Němci uvědomit

Bylo by to na dlouhou a zajímavou debatu.

Mám k Německu od dětství velmi kladný vztah. Potkala jsem hodně velmi inteligentních příslušníků německého národa, byla to dlouhodobější setkání. Vždycky jsem na nich obdivovala zapálenost pro určitou věc a nesmírnou pracovitost. Rozhodně však nebyli otevření, mají spíš velmi propracovanou vnější fasádu, jsou velmi korektní, ale tak nějak alternativlos. Pokaždé to byli oni, kdo poučoval, mentoroval a zkoumavě shlížel na nás přijímající jejich vedení. Náš názor je zajímal jen potud, pokud korespondoval s jejich viděním světa. Netuším, jak moc si uvědomují tuto svoji "nadřazenost".

Věřím, že Turky přijali v dobré víře, udělali pro ně první poslední a předpokládali, že všichni budou spokojení. Nejsou. Loajalitu vynutit nelze ani po dobrém ani po zlém. Dále podcenili sílu islámu. Obávám se, že další oddalování řešení té Schweinerei, co máme nyní v Evropě, jen vyživuje další krvelačnou bestii, která přivede svět do nesrovnatelně horší apokalypsy než byla 2. sv. válka.

J. Jurax 22.4.2017 13:46

Re: Co by si měli Němci uvědomit

Souhlas.

"Obávám se, že další oddalování řešení té Schweinerei, co máme nyní v Evropě, jen vyživuje další krvelačnou bestii, která přivede svět do nesrovnatelně horší apokalypsy než byla 2. sv. válka.".

Tak zde bych si dovolil říct, že svět ani tak ne, ale Evropu a blízky východ dost možná; ono přece jenom v Jižní Americe či východní Asii problémy s muslimskou invazí nemají (tedy pokud nejde o země povýtce muslimské jako třeba Indonésie, kde tento problém už z principu mít nemohou). A apokalypsa by to ani nemusela být nesrovnatelně horší, plně by postačila i jen obdobná či srovnatelná.

No a germánská nadřazenost - je to v nich jak v koze. Nicméně nejsme lepší, máme tendenci pohlížet stejně třeba na Ukrajince, Rumuny i Vietnamce.

J. Chaloupka 21.4.2017 14:07

Milují Turecko a žijí v Německu?

Nepomohlo by vysídlení do Turecka? Pěkně z celou rodinou?

M. Prokop 21.4.2017 15:32

Re: Milují Turecko a žijí v Německu?

Pomohlo.

Ovšem ne bez vedlejších účinků.

J. Farda 21.4.2017 20:26

Re: Milují Turecko a žijí v Německu?

Pátá Erdoganova kolona, pokus o revanš v 20ém století poraženého islámského Turecka: "Politiku prezidenta vládnoucí nejsilnější armádou v této části světa a

mezi jehož výroky patří např. „není žádný umírněný islám a radikální

islám, je pouze islám“, nebo „mešity jsou naše kasárny, minarety jsou

naše bajonety, a věřící jsou naše armáda“, pak dříve či později,

pocítíme i sami na sobě." Tečka!

J. Rybenský 21.4.2017 11:05

Eintopf jako německý vynález

se neosvědčil ani v české kuchyni. Vypadá to úsporně a pěkně barevně, ale k jídlu to zrovna moc není

A. Alda 21.4.2017 10:37

Jo, to je přesné.

Ti muslimové, jakkoli jsou mi protivní a nesnáším je, jsou aspoň ve svých postojích konzistentní a čitelní.

S. Netzer 21.4.2017 9:51

Autor by také

mohl npsát o nevděčnosti německých Rusů.

Takový Sergej W., strůjce atentátu na autobus s fotbalisty Borussie Dortmund, by mu mohl sloužit jako příklad.

Tak jako jeho krajané v různých sdruženích, která slouží jako prodloužená ruka kremelské propagandy v Německu.

V. Rálek 21.4.2017 12:10

Re: Autor by také

Nebyl článek o tureckém referendu a Turcích v Německu?

S. Netzer 21.4.2017 9:16

I v IVK a v Kremlu

považují feminismus a "homosexualismus" za "hodnotovou destrukci Západu, neslučitelnou s jejich pojetím uspořádání společnosti", tak co vlastně autor těm Turkům vyčitá?

R. Langer 21.4.2017 9:21

To, že ho na rozdíl od tvých fašounských muslimských spolubratří nehodlají násilím zakazovat, pátá kolono, ale to je pro tvůj slepičí mozek už příliš složité na pochopení.

I. Dekyský 21.4.2017 9:24

Re: I v IVK a v Kremlu

Zajděte si na psychiatrii pomatená blběnko

H. Lukešová 21.4.2017 10:10

Re: I v IVK a v Kremlu

Vy abyste ten islám a muslimy nestačila obhájit, jinak byste to nebyla ani vy.

J. Schwarz 21.4.2017 12:41

Re: I v IVK a v Kremlu

Myslím že v tomhle je docela chápe. Jsou věci, ve kterých opravdu není rozumné opičit se po "západu". Pokud se tam feminismus a homosexualismus považuje za "pokrok", ať si jej nechají pro sebe. A propos, když už jsme u té "rovnosti", nemělo by se "spravedlivě" zohlednit že se ženy dožívají o šest let vyššího věku než muži? neměly by správně chodit do důchodu později a mít jej nižší?

J. Jelínek 21.4.2017 14:53

Re: I v IVK a v Kremlu

Českej buzik, dobrej buzik. Buzik ze čmoudistánu je islamista a patří upálit. Ono se jim v tom IVK takhle nakonec v hlavě srovná, uvidíte.

M. Prokop 21.4.2017 15:33

Re: I v IVK a v Kremlu

Zatím to ovšem bují ve vaší hlavě.

P. Vaňura 21.4.2017 21:35

To, že chtějí zavést středověký islám!

Na tom nic nemění skutečnost, že současná Evropa je ovládána zdegenerovanou rudozelenou verbeží!

To už raději Ein Volk, ein Reich und ein Fuhrer. I když ten poslední se pomátl na rozumu...

J. Jurax 21.4.2017 22:03

Re: To, že chtějí zavést středověký islám!

No, o ein Reich se EU snaží seč může, o ein Volk taky. Akorát ti obyvatelé Evropy to furt nějak nechápou a kazí. Nejspíš proto se sem taky importuje člověk nový, moslemínský, neevropský, z něhož si rudozelení pitrysové v bruseli slibují vykovat nového multikulti Evropana.

Nejvyššímu komisaři v bruseli se sice ještě neříká führer, ale i to může přijít. Vede EU do perdele stejně jako svého času ten původní führer Německo, akorát zatím nedosáhl jeho úspěšnosti.

F. Houžňák 21.4.2017 8:46

Ano, němečtí Zelení už prohlásili,

že hlasy pro Erdogana jsou výsledkem toho, že Němci lezli Turkům v Německu příliš málo do zadků. Zlepšit to prý jde jenom tím, že se Turkům (bez německého či jiného evropského občanství) dá v Evropě hlasovací právo, prozatím jenom obecní, a tím, že se jim od teď poleze do zadků "extrémně". Bližší v novinách: https://goo.gl/yosRbm .

A. Javůrek 21.4.2017 9:35

Re: Ano, němečtí Zelení už prohlásili,

levicaci, a predevsim rudi a zeleni komancove, byli, jsou a budou prokletim evropy