25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

KLIMA: Antarktický poloostrov se ochlazuje

Příběh o tom, že Antarktický poloostrov je nejrychleji se ohřívající oběť skleníkových plynů, se začíná rozpadat. Že by to globální oteplování nebylo tak docela globální?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Němec 20.4.2017 13:26

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

???? Děláte si srandu? Při stejném stavu teplot a vlhkostí nad ledem bude více ledu v tom případě, když bude zezdola odtávat?????

L. Metelka 20.4.2017 13:39

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Záleží na teplotě a vlhkosti vzduchu. Pokud zůstane teplota pod nulou, tak oteplení může být doprovázeno zvýšenou kondentací vodní páry na led...

V. Němec 20.4.2017 14:02

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Pane Metelka, o tom žádná, ale my řešíme dvě varianty při stejném stavu ovzduší.

a) s předpokládaným oteplením od sopek ZESPODA

b) bez něj

Ať bude vlhkost a tlak nad ledem jakýkoliv, hádám, že v případě a) bude přírůstek ledu VŽDY menší!

L. Metelka 20.4.2017 14:08

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

To případné oteplení zespoda nemůže být nijak velké, pokud by vedlo k odtávání ledu na rozhraní led-hornina, projevilo by se to brzy i na povrchu...

V. Němec 20.4.2017 14:34

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Nějak si odporujete, pane Metelko!

a)Ono stačí nad sopkami navrtat led, v několika hloubkách změřit jeho teplotu a spočítat toky tepla. Troufnu si tvrdit, že budou velice malé. Transport tepla vedením v materiálu, jako je led, je vždy problém...

b)To případné oteplení zespoda nemůže být nijak velké, pokud by vedlo k odtávání ledu na rozhraní led-hornina, projevilo by se to brzy i na povrchu...

Platí to, co se vám zrovna hodí?????

L. Metelka 20.4.2017 14:48

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Nepsal jsem nic o tom, že by se to projevilo vyššími teplotami. To vedení tepla fakt je dost málo účinné. Pokud by ale dole led tál, tak by ta oblast relativně teplé vody (ohřívané od vulkánu) postupně "protávala" nahoru k povrchu.

V. Němec 20.4.2017 18:55

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

A pokud by se protála k porvrchu, tak by by byla stejně teplá jako zmrzlý ted? Aby se neprojevila vyššími teplotami?

Pokud by se neprotála k povrchu, tak by pochopitelně měla mnohem menší vliv na teploty , ovšem tím pádem by také neovlivňovala přibývání ledu shora - ne? Tak si nevymýšlejte!

L. Metelka 20.4.2017 21:26

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

A zase: nepsal jsem nic o tom, že by teplo zdola mohlo nějak zvýšit přibývání ledu shora. Zase diskutujete o něčem, co jsem nenapsal. Led by mohl přibývat více, pokud by se ta oblast dostala do teplejšího vzduchu, ohřátého někde jinde.

V. Němec 20.4.2017 22:53

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Pořád se točíme v kruhu, pane Metelko. Přesně proti tomu jsem protestoval na začátku - že mi tady vyprávíte, jak může led přirůstat v ohřátém vzduchu: "Pokud zůstane teplota pod nulou, tak oteplení může být doprovázeno zvýšenou kondentací vodní páry na led..." To je pravda, ovšem je to něčem jiném, než byla původní myšlenka - že sopky ohřívají (odtávají) led zespodu a tím můžou snižovat výšku ledu nehledě na to, co se děje v atmosféře.

Pak už jste poněkud zmatečně jednou tvrdil, že teplo se na povrch nedostane, a podruhé, že se tam rychle dostane rozehřátá voda (a s ní teplo).

Máte v tom trochu zmatek, ale hlavně že tu myšlenku zesměšňujete!

L. Metelka 20.4.2017 23:03

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Problém je ale hlavně v tom, jestli teplo z těch sopek může způsobit ohřátí vzduchu nad ledem.

V. Němec 20.4.2017 23:28

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

No, představme si vrstvu vzduchu (atmosféru) a vrstvu ledu (celkem dobrý tepelný izolant), kterou budeme zespodu ohřívat. Co se stane? Bude-li to ohřívání větší než malé (to, co by stačil led odvést), začne se led měnit na vodu. Co odělá voda? a) vsákne se do podloží, b) odteče a c)vsákne (ohřeje) se do ledu nad sebou.

a) část se vsákne, ale brzy už nebude kam. b) na svazích a nerovnostech steče dolů - vytvoří podledovcová jezera a bude přetékat do moře (strhávat pobřežní ledovec) - ohřeje moře a tím i atosféru. c)pokud by se dostala až na povrch, ohřeje atmosféru, ale spíš bude jen odtávat ledovec zdola - snižovat jeho výšku.

Dál ale musíme uvažovat i o přímém ohřevu dna moře - a tím vody i vzduchu, který se zase dostane nad pevninu.....

L. Metelka 21.4.2017 0:23

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Pak by muselo být znatelné oteplení vody u pobžeží a úbytek mořského ledu. Jenže v době, o které psal Kremlík, mořského ledu v okolí Antarktidy spíše přibývalo.

V. Němec 21.4.2017 6:08

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Ano a ne. Ano pro tu pobřežní vodu, ne pro led. Tedy ne nutně. Sám jste psal, že teplý vzduch nad promrzlým ledem může způsobovat silnější namrzání nového ledu.

Ovšem všechno to jsou jen úvahy "co by, kdyby". Je-li teorie o ohřívání Antartidy sopkami správná, může ověřit pouze měření.

L. Metelka 21.4.2017 8:48

Re: ano, je to rozdíl, pane Němče

Ano, "...teplý vzduch nad promrzlým ledem může způsobovat silnější namrzání nového ledu". To platí pro depozici ledu, vzniklého kondenzací atmosférické vodní páry. Pro ledovce a plovoucí led jsou ale důležité především podmínky na rozhraní led-voda. Tam tohle samozřejmě neplatí...

M. Prokop 20.4.2017 8:28

Chvíli se otepluje, chvíli ochlazuje,

jen zelení aktivisté a vyžírkové vědí, která že je ta správná teplota, kterou je nutno za každou cenu udržet - tedy, spíše udržovat, udržet se zatím stejně nedá. A to udržování něco stojí a někdo ho dělá.

Dle článku níže, jednorožci. 1url.cz/MtsJi

M. Šejna 20.4.2017 7:45

klasický pan Kremlík

tohle je Kremlíkova klasika. Vybrat si jen něco a udělat z toho spikleneckou teorii. A k tomu dodat, že západní Antarktida se otepluje kvůli sopečné činnosti. Jen zapomněl dodat, kdy a jak se v té oblasti zvýšila ta sopečná činnost, když se tam díky tomu otepluje.

Níže uvádím teplotní řady z Antarktidy, které dokazují, že Antarktida se neochlazuje ani náhodou, i když o oteplování také nemůže být řeč. Krátkodobé výkyvy jsou nezajímavé a se slavným hiatem v oteplování se pan Kremlík může tak jedině oženit a rozvést, protože hiatus skončil před 4 roky a od té doby se globální teploty výrazně zvýšily:

http://www.climate4you.com/images/70-90S%20MonthlyAnomaly%20Since1957.gif

http://www.climate4you.com/images/AntarcticTemperatures.gif

P. Zinga 20.4.2017 8:36

Re: klasický pan Kremlík

Pane Šejno, problém je, že věříte usvědčeným lhářům a podvodníkům. No nic, jen mi, prosím, vysvětlete, jak se Scott či Amundsen dostali se svými plachetnicemi tam, kde mají dnes problém moderní lodě.

I. Dekyský 20.4.2017 8:59

Re: klasický pan Kremlík

Ještě jste nepochopil, že pan Šejna se jen tak nenechá zmást nějakými fakty, on neochvějně věří argumentům spřízněných stran...

M. Šejna 20.4.2017 9:36

pane Dekyský

já se narozdíl od Vás a pana Zingy o klima zajímám a opravdu se nenechám zmást "experty" na "mezinárodní spiknutí v oblasti klimatologie", mezi které patří i pan Kremlík.

P. Lenc 20.4.2017 9:52

Re: pane Dekyský

Jistě pane Šejno, náramně jsem se pobavil a vůbec nereagoval, když jsem si přečetl vaši reakci na moje upozornění, že sopečná činnost velkou měrou přispívá kysličníkem (oxidem) uhličitým do atmosféry.Vaše reakce? Kde jsem takovou blbost vyčetl.Chcete to vy všeználku popřít nebo to mám vyhledat?Vy a Rada jste směšné figurky, které vzbuzují pouze pobavení a lítost.Vlastně, vy ani za to vyhledání nestojíte.

M. Šejna 20.4.2017 9:58

pane nicználku Lenci

Zapomněl jste dodat, že jsem Vás už tehdy upozornil ohledně sopek na dost zásadní věc, která Vám unikla, nebo ji důkladně ignorujete. Proto Vám to zopakuji:

"pokud by v atmosfeře přibýval CO2 díky sopečné činnosti, musela by sopečná činnost v posledním století výrazně růst. Nic takového ale nikdo nikde a nikdy nepozoroval."

Takže si tuto Vaši teorii o růstu CO2 v atmosfeře díky sopkám strčte na Vaši stranickou nástěnku, jako zcela nesmyslnou ukázku argumentace a zkuste příště něco lepšího.

P. Lenc 20.4.2017 10:10

Re: pane nicználku Lenci

Vy jste ještě větší srandista než jsem čekal.Jen tak dál.Vaše "argumentace" je na úrovni včerejší, kde jste se totálně ztrapnil.Palestina. Pokračujte, sranda musí být.

M. Šejna 20.4.2017 10:29

nicználku Lenci

tak kde bych si, nicználku, mohl přečíst vědecké práce o tom, jak je v posledním století naše planeta bičována tak velkou sopečnou činností, že kvůli tomu roste v atmosfeře obsah CO2?

Opravdu jsem totálně ztrapněnej, že o té mimořádně vysoké sopečné činnosti vím narozdíl od netztrapněného Lence úplný kulový.

V. Adrak 20.4.2017 12:07

Re: nicználku Lenci

Podle toho jak čtu všechny články Politickým cirkusem počínaje a Vědou konče ta ty jsi Šejno odborníkem a expertem na všechno.

M. Šejna 20.4.2017 12:10

Re: nicználku Lenci

Odkdy si tykáme, nevychovanej smrade Adraku?

L. Metelka 20.4.2017 10:48

Re: pane Dekyský

Jo, najděte to, buďte tak hodnej... :-)

J. Schwarz 20.4.2017 13:06

Re: pane Dekyský

To je divný - o klima se zajímáte a přesto to vypadá jakoby jste byl poněkud namrzlej... příště si aspoň vezměte svetr a kulicha.

M. Šejna 20.4.2017 13:07

Re: pane Dekyský

debilní poznámka od debila není nic překvapivého.

M. Šejna 20.4.2017 9:33

Pane Zingo

to jsem opravdu nadšen, že Vy narozdíl ode mě věříte pravdomluvnému expertovi na světové klima jménem Kremlík.

Amundsen připlul k Antarktidě 14.ledna 1911, pokud jste si neráčil ještě zjistit. V lednu vrcholí v Antarktidě tamní léto, pokud to náhodou netušíte. Amundsen tehdy přistál na okraji šelfového ledovce a nikoli na břehu pevniny. Takže tady na mě nezkoušejte nějaké finty s tím, že tehdy nebyly problémy tam připlout a dnes jsou.

P. Zinga 20.4.2017 12:34

Re: Pane Zingo

No jo, ale kde byl tenkrát ten okraj šelfového ledovce? A kde je dnes? Četl jsem, že dnes by se Amundsen ani Scott tak daleko nedostali.

A co se lhaní týká: nebyl to Kremlík, kdo byl před pár léty přistižen při úpravě dat.Lhát lze i tak, že si data vybírám: např tím, že zredukuji zdroje na ta, která mi vyhovují. Např. upřednostním hlášení lodí před dobře vybavenými a lidmi neovlivnitelnými námořními bójemi. Nebo omezím meteorologické stanice v otevřeném terénu a sbírám data hlavně s tzv. tepelných ostrovů, to jest měst, průmyslových aglomerací, letišť atd. Onehdy jsme se bavili o Klementinu...