25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SÝRIE: Trumpův úder

Jaká jsou pozitiva a jaká negativa Trumpova raketového útoku na syrskou leteckou základnu minulý týden?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 15.4.2017 8:47

Re: Souhlas - pozitiva převažují!

Je otázka, jestli právě nějaký takový "na velmi dlouho odložený průser" a-la BiH není to jediné rozumné, co se dá nyní dělat... Čas je mocný čaroděj, i zázraky se dějí! Jejich pravděpodobnost v proudu času vzrůstá: a nemusíme čekat na "Poincarého návrat", některému z "blokujících situaci" hráčů může do deseti let chcípnout kobyla a pak se vše vyřeší definitivně!

Lidstvo samo bylo "odloženým průserem". A ejhle, kdo by byl řekl, že již zítra uvidíme, že "Kristus vstal z mrtvých, smrtí smrt překonal a jsoucím ve hrobech život daroval!" :-))

M. Prokop 14.4.2017 22:22

Re: ......

A těch několik tun zničených chemických zbraní po roce 2013, na návrh Ruska, bylo taky od rebelů?

J. Kanioková 14.4.2017 22:12

......

""a když je Baššár Asad v roce 2013 použil,""

v 2013 také Asada obviňovali. Zpráva OSN nakonec poukazuje na to, že s nejvyšší pravděpodobností za útokem naopak byli rebelové. http://www.washingtontimes.com/news/2013/may/6/syrian-rebels-used-sarin-nerve-gas-not-assads-regi/

M. Mařák 14.4.2017 22:05

Re: Šerif je opět ve městě

mají

M. Mařák 14.4.2017 22:04

Re: Šerif je opět ve městě

Ano, přesně tak, i tady nají rojení...

M. Prokop 14.4.2017 21:55

Re: Letadla "mezinárodní koalice"

On to obvykle JE politování hodný omyl. I vojáci jsou jen (omylní) lidé.

V Rusku se to pochopitelně děje také, z různých důvodů i častěji, viz nyní souzený Beslan, jen to má menší publicitu.

M. Prokop 14.4.2017 21:53

Re: Souhlas - pozitiva převažují!

Jenže nemá rád USA establishment, takže může trochu přehánět z tohohle důvodu. Může, neříkám, že to dělá. Fakt mi chybí informace k nějakému určitějšímu názoru. Sleduji se zájmem a nedůvěrou ke všem aktérům, byť ne se stejnou mírou oné nedůvěry. Rusům jsem se naučil nedůvěřovat absolutně, zoufalci jako Asad jsou zcela nevypočitatelní a u Američanů se snad trochu dá odhadovat, proč něco dělají či nedělají. Ale taky ne s velkou určitostí.

Ta BiH a Jugoška vůbec je zajímavý mustr. Jakž takž to funguje tam, kde byly nastoleny určité poměry. Chorvati vyhnali Srby z Krajiny, nemají iredentu, fungují. Srbové přišli o kosovo, nemají iredentu, fungují. BiH a Kosovo je odložený prúser, je to tam v patu. Nakolik je nastolení určitých poměrů možné v Sýrii neví, zatím se nezdá, že by se území a jeho držitelé nějak ustálili.

M. Prokop 14.4.2017 21:43

Re: Jestlize Rusove zradili

To ještě existuje?

M. Prokop 14.4.2017 21:40

Re: Kantonizace Sýrie

I řešení typu "Sísí" má své problémy. Není dlouhodobě udržitelné.

Mimo to, žádný syrský Sísí se nerýsuje, Asad to není.

Přiznávám bez mučení, že zatím únosné řešení nevidím.

M. Prokop 14.4.2017 21:37

Re: Bezdůvodné napadení suverénní země

Bohužel, nebyl.

Korea měla výhodu jasné frontovní linie, my/oni a kolem ohlídatelné moře.

To ve Vietnamu nešlo, komouši frontu obcházeli "neutrálními" zeměmi okolo, hlavně Kambodžou.

Nebylo možné držet frontu a vyčistit a udržet území za ní.

M. Prokop 14.4.2017 21:35

Re: Bezdůvodné napadení suverénní země

Není, ale kde tu napadenou suverénní zemi račte viděti? Snad nemáte na mysli ten rusko-iránský pašalík?

M. Prokop 14.4.2017 21:34

Re: Šerif je opět ve městě

A národovci-putinovci jsou ti, koho tak označí pan Mařák. :-P

V. Čermák 14.4.2017 19:34

Re: Bezdůvodné napadení suverénní země

Jó, kdyby byly v pr*deli ryby.....

V. Čermák 14.4.2017 19:32

Re: Šerif je opět ve městě

Spíš kovboj, který střílí dřív a myslí později. To nemívá většinou úspěch.....

V. P 14.4.2017 17:28

Re: Bezdůvodné napadení suverénní země

Dobrý nápad nebyl bojovat ve Vietnamu s jednou rukou svázanou za zády. Kdyby šly USA do Vietnamu s Reaganovou rasancí, byl by dnes Vietnam zhruba tam, kde Jižní Korea.

M. Mařák 14.4.2017 16:43

Šerif je opět ve městě

a národovci-putinovci jsou z toho všude na palici.

Co si přát víc...

J. Lepka 14.4.2017 16:30

Re: Kde autor bere jistotu?

To předpokládáte blbě. A specielně znovu pro vás opakuji: sarin je bez barvy a zápachu a pokud byl indikován po útoku chlor, je použití vodní sprchy nejrychlejší a zároveň nejúčinější řešení, na to jsem nemusel projít bolševickým vymýváním mozku, mně stačily ty bláboly o jaderných výbuších, aby nám pak soudruzi po Černobylu ukázali, jak velké howno o tom věděli. Takže pokud nebyla na místě vybavená detekční laboratoř, záchranáři asi nevěděli čím byly oběti skutečně otráveny. Už mne nebaví neustále oponovat rudým nokům, co nechtějí připustit, že tam situace byla velmi nejasná a zmatená, jen stále opakují stejné nesmysly, aniž by si uvědomili, že jen precizní vyšetření všech okolností může přinést odpověď. Místo toho ruská strana vetovala RB OSN a vy a vám podobní máváte citáty z vojenských rudých brožurek.

A. Nový 14.4.2017 16:23

Re: Jestlize Rusove zradili

Váš poslední odstavec použil ke svým obvyklým kecům jistý bolševický nedovbzdělaný pingl (tich@dohoda) na serveru NP – NEZÁVISLÁ DISKUZE. Opravdu výživné!

J. Lepka 14.4.2017 16:19

Re: Nový Reagan?

Ano, a jako jednotící prvek budou vrazi z vólstrýtu vraždit černoši.

J. Lepka 14.4.2017 16:17

Re: Už jste pochopil jak si odporujete?

Schizofrenie?

I. Mertl 14.4.2017 15:35

Re: Bezdůvodné napadení suverénní země

Ale ta země už dlouhá léta je jen formálně suverénní. Suverénní je jen Bašar Asad, který ze své alavitské třináctiprocentní menšiny již 17 let tyranizuje celý zbytek obyvatelstva, s nímž je již 6 let v krvavé občanské válce. Výsledkem je nejméně 300 000 mrtvých, více než 15 000 000 lidí bez domova, z toho 7 000 000 emigrantů - totálně ekonomicky i politicky zničená země. Asad tu genocidu proti vlastnímu lidu nevede sám se svou skoro půlmiliónovou armádou a policií, ale s přispěním šítského Iránu a konečně i Putinova Ruska. Co na takovém režimu lze spatřovat legitimního, natož pak suverénního, pane? Ten stát přece de facto neexistuje! Jediná cesta k jakémusi míru je odchod tyrana a rozparcelování státu podle okamžitých náboženských a politických preferencí Syřanů, a i to bude nesnadné, krvavé a bude trvat dlouho. Z toho hlediska je nutno na první pohled chaotický a sporný Trumpův zásah přivítat.

A. Reček 14.4.2017 15:30

Re: Bezdůvodné napadení suverénní země

Podobně je vítán Vladimír Vladimirovič na Ukrajině a hlavně v Donbasu.

V. P 14.4.2017 15:14

Re: Nový Reagan?

Nejspíš opět přejdou k osvědčenému boji proti americkému imperialismu.

P. Klíma 14.4.2017 14:51

Bezdůvodné napadení suverénní země

nikdy není dobrý nápad.

Vítej ve svém Vietnamu, milý Donalde !

H. Gene 14.4.2017 14:42

Re: Letadla "mezinárodní koalice"

Mýlíš se, Rusům se to nestane nikdy. Slyšels snad někdy říct něco takového Rusy?

Že, Ševečku?

Z. Susnar 14.4.2017 13:32

S. Ševeček

Ty vase potrhle nazory na armadu USA Jste trapnej ne ševeček,ale jasnej blbeček Asi s těma kozama mate zkušenosti sam

S. Ševeček 14.4.2017 12:37

Re: Kantonizace Sýrie

souhlasím.

S. Ševeček 14.4.2017 12:36

Re: místný úder

"základnu Šajrát zasáhlo jen 23 střel. Zasáhly jídelnu, radiolokátor, šest opravovaných letadel MiG-23 a kozí chlívek. Dráhu letiště podle něj nezničily"

(v sousední vesnici pak zahynulo několik nevychovaných spratků, krýsným miminkům se sofistikované nejmodernější tomahawky vyhnuly)

V. Klepetko 14.4.2017 12:11

Re: Kantonizace Sýrie

Turkům bude rozdělení Kurdů na dvě nezávislé samosprávné oblasti (v Iráku a budoucí Syrské konfederaci) bez mezinárodně - právní suverenity nakonec vyhovovat, nic jiného jim nezbude. Rusům základny zůstanou. Sunnitská část se trochu obohatí o území, Asad odejde z funkce hlavy státu do funkce šéfa samosprávného Alavistánu. V čele Konfederace bude nějaký syrský Kiska bez pravomocí. Bosenský model. Autor má pravdu, mohlo by to být funkční řešení!

S. Ševeček 14.4.2017 12:06

Re: Letadla "mezinárodní koalice"

Ano, u nás, Usáků, je to vždy jen politováníhodný omyl ... řád Purpurového srdce - zahynul v boji za Vlast ... spadl z džípu a zabil se.