19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Děti manželské v. nemanželské

Čas vše mění, a co platilo včera, dnes už platit nemusí. Byly doby, v nichž byla svobodná matka ostouzena a její potomci řádnou společností přehlíženi a diskriminováni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tichý 30.3.2017 21:45

A ted to jeste zazdila socanska myslitelka, souska Marxova- deti nezodpovednych mnozitelu budeme zivit my ostatni. Dalsi oslava nesvepravnych jedincu a dalsi ovce do stada socanskych volicu.

J. Kanioková 30.3.2017 22:29

Je to děsný nesmysl, Marxová je levičácký mimoň

Z. Koutecký 30.3.2017 19:14

Počet uzavíraných manželství klesá.

V tom má samozřejmě autorka pravdu.Tento trend bude nepochybně ve společnosti našeho typu pokračovat, prostě proto, že manželství je spojeno s řadou povinností, omezeními a komplikacemi. Společensky většinou nemá žádný význam. Naopak lidé s obdivem sledují kolik partnerek nebo partnerů už vystřídala ta či ona celebrita. Lidé si vždycky kladli před vstupem do manželství otázku, co mi to přinese, jaké výhody, co získám. Dnes si takovou otázku kladou rovněž, jen důvody, pro které se rozhodnou manželství uzavřít jsou možná jiné než byly dříve, ale nepochybně i dnes existují. Proto budou manželství uzavírána nějaký čas i nadále. Příkladem zisku materiálních výhod mohou být zlatokopky a zlatokopové, právních nároků homosexuálové atd. Je to trend společenský, záležitost filozofie zdůrazňující svobodu jednotlivce a jeho práva, individualismus a jen málo kladoucí důraz na s tím spojené povinnosti. Stát s tím nic nenadělá, i kdyby chtěl, jenže, proč by měl? Stát zajímají do jisté míry děti, ale je mu samozřejmě jedno v jakých partnerských vztazích jsou zplozeny. Stále častěji lze číst úvahy nejen o překonání formy národních států, nýbrž i překonání monogamních vztahů a pojmů otec a matka.Tam prostě směřujeme a nemá cenu se o to přít.

B. Lukáš 30.3.2017 20:21

Re: Počet uzavíraných manželství klesá.

Stále častěji lze číst i úvahy, že děti nemusí poslouchat rodiče , učitelé , vychovatelé , že mohou být vulgární , agresivní i ubližovat bez rozdílu všem,- vždyť je to jejich přirozenost, jsou jako nezletilí za své chování neodpovědní a musí být proto za své činy ve všech případech chránění zákonem. To je zřejmě rovněž společenský trend a nemá smysl o to se přít. Z těchto "pokrokových" úvah jde strach.

Z. Koutecký 30.3.2017 23:43

Re: Počet uzavíraných manželství klesá.

Ne, že by se mi tento vývoj, či úpadek, pane Lukáši, líbil, to teda vůbec ne. Patřím do věkové kategorie, která vyrůstala v jiné době, dostala jiné vychování a vyznává jiné hodnoty. Nezavírám však oči před současnou realitou a směřováním dalšího vývoje. Současně nepodléhám iluzím, že se tento vývoj dá zvrátit. Moje dcera je učitelka a můj vnuk u mne bydlel pět let při svých studiích na ČVUT. Často s oběma diskutuji, takže vím dobře, jak hluboce a nezvratně se dnešní výchova a životní filozofie vrývá do myšlení a jednání velké části nastupující generace. To, co píšete Vy ve svém příspěvku, nejsou jen úvahy, nýbrž z valné části již realita, jak svědčí řada případů jednání odpovídajících těmto názorům.Tak to prostě je a nemá cenu si namlouvat něco jiného. Někdo tomu fandí, někdo ne.Prostě "psi štěkají, ale karavana jde dál". Toť vše.

B. Lukáš 30.3.2017 19:03

Mladí lidé nemají vzory.

Zásluhou médií na společenském výsluní a obdivování jsou herci, špičkoví sportovci, bohatí lidé (nevadí, že jsou duševně chudí) a někteří vrcholoví politici, u nichž, mimo výjimky, je vztah k manželství, rodině a zodpovědné výchově dětí zcela rozvolněný až negativní. Odkud tedy mají mladí lidé brát vzory?. Na tento negativní společenský trend reaguji občas někteří politici, ale většina z nich je k tomuto problému lhostejná. O příčinách a očekávaných důsledcích tohoto trendu mají velmi hodnotné názory naše vědecké osobnosti např. prof.

MUDr. Jaroslav Maxmilián Kašparů, Ph.D., dr.h.c, proč média o nich tak málo informují veřejnost, je politování hodné.

J. Kanioková 30.3.2017 22:33

Ano, to je to zrůdnost..

bohémské chování je často přitažlivějším vzorem..

Takže proč jakási zbytečná zodpovědnost ? Výchova stylem - mamánci, feminy-sufražetky, žádné nepřekročitelné meze..

A. Alda 30.3.2017 15:31

Současný stát přímo extrémně nenávidí rodinu

a manželství, které je jejím zdrojem.

Znevýhodněné manželů v právním řádu se dá počítat na desítky. Dítě z úplné rodiny je odkázáno výhradně na své rodiče, dítě žijící jen s matkou je státem podporováno desítkami rozličných způsobů.

Stát chce rodinu založenou na manželství úplně zničit, proto zavádí státní alimenty a oplodňování žen bez manžela.

Dřív byla rodina základem státu, dnes je rodina státem považována za největšího svého nepřítele.

J. Kraus 30.3.2017 10:28

Když má člověk dost kolegů a známých,

dozví se leccos. Třeba to, že svobodná matka se dvěma dětmi, žijící jinak řádně se svým partnerem, pobírá od státu ročně 36000,-Kč, které by jako vdaná neměla. Poměrně důležitý je i aspekt nejistoty, ve které taková žena žije. Kdyby se znelíbila, mohla by být vyhnána snadněji než manželka. S rychlým snižováním přirozeného prestiže ženy, tedy s jejím vědomým sestupem z piedestalu, kam ji kdysi povznesl romantický muž, jde vývoj tímto směrem. Osud amerických černošek by ženám měl být výstrahou.

Š. Hašek 30.3.2017 13:46

Re: Když má člověk dost kolegů a známých,

Souhlas.

Jen nepatrná poznámka. Těch 36 000 Kč není od státu, na to se musí složit občané, a potom nějaká MarksováMarxováEngelsováLeninováTominová to přidělí svým nesamostatným vydržovaným voličkám. Kdys se říkalo hloupým mužům v-l a hloupým ženám ........... .

Ty "samoživitelky", dle mého vydržované- mám rád přesnou terminologii, nemají otce, matku, bratra, sestru, kmotra - ti mají ministerstvo "všedávek"komunistky MarksovéMarx ....... . Ani nemám chuť to tam hodit přes ctrl/v.

Asi si rozumíme.

A. Bocek 30.3.2017 9:47

Součet výhod

pro sezdanou rodinu, musí být podstatně větší než součet výhod pro rodinu na psí knížku. A bude vymalováno . To by ovšem ČSSD v čele s Marksovou - Leninovou nesměli na tradiční rodinu srá.. !

Š. Hašek 30.3.2017 13:53

Re: Součet výhod

Asi tak.

Jen si dovolím poznamenat (byly doby), že řádná rodina se štítila i jen se dostavit na ouřad, aby "koupil svačinu do školy pro vlastní )nestátní) děti". A že péče o dva "loupežníky/princezny s panenkama" jest tak náročná, že vyžaduje "bruselskovesmírné programy rozvoje rodiny". Zkráceno.

Dnes národní sport moderních eurohodnotářů pod vedením studenta Sobotky. Zkráceno.

S tím, jak jsem napsal, že si dívky hrají s panenkama, jsem to asi dost kádrově nevošéfoval.

O. Prokop 30.3.2017 8:52

Jde o peníze a morální úpadek

že se dva neberou, žijí spolu jako manželé- to proto, že pak svobodná matka tahá od státu peníze. Na vině je nezdravě silný sociální stát, který se musí vše jakoby hlídat, který slušné lidi vydírá a neváží si je a darebáky podporuje.

M. Těhanová 30.3.2017 8:00

To bude ten zakopaný pes.

Možná i toto "neopodstatněné podání" dle názoru US, je důvodem k tomu, že se lidé raději obejdou bez papíru, než aby potom museli absolvovat soudní martyrium, pokud jim manželství nevyjde. Mám na mysli samozřejmě případy, kdy jsou schopni manželé se dohodnout i bez stupidního soudu, který jim většinou jen hází klacky pod nohy. Jednou nějaký nižší soud projevil zdravý rozum a hned jim to ta nejvyšší soudní instance zatrhla. Co čekat od skvadry pod vedením Rychetského.

P. Smatlak 30.3.2017 8:23

Re: To bude ten zakopaný pes.

Co tady všichni plácáte za nesmysli.Většina se neberou,protože mají větší podpory od státu a ještě většina,hlavně ty samocychovatelk ne samoživitelky mají doma chlapa a kako,že nemají.A ještě je tu menší zodpovědnost a ztráta svobody ,protože rozejít se jako manželé je složitější.Ale proto ten svazek existuje aby se lidé chovali zodpovědně a to jak k dětem tak sami k sobě a ne aby se spoléhali na to kolik dostanou navíc od státu když se nevezmou.Jsou to podvody a zneužívání ,které by měl stát trestat a ne ještě těm jakoby a rádoby samoživitelkám lplatit a měji by za své chování býti spíše trestáni.Ale tady vítězí vždy to špatné nad dobrým a správným a populističtí politici to ještě podporují a patří k nim i Babiš ,který chce aby se zvýšily přídavky na všechny děti a to i na ty co jejich rodiče nemakají.Ano snížení daní na děti pracujících tak to je správné ale to ostatní jsou opět jen předvolební populistické kecy.

M. Těhanová 30.3.2017 8:36

Re: To bude ten zakopaný pes.

S těma samoživitelkama a zneužíváním dávek máte pravdu, ale já jsem měla na mysli něco jiného.

P. Lenc 30.3.2017 10:13

Re: To bude ten zakopaný pes.

Máte pravdu oba dva.

P. Rudolf 30.3.2017 7:57

Co je to zase za blbost?

Vážená autorko, žijeme už naštěstí ve společnosti, kde si žena může sama svobodně vybrat s kým, kdy a třeba i za svobodna bude mít dítě. A kdo chce vstoupit do svazku manželského, tu možnost má, stejně tak, jako ten, který se rozhodne obráceně. Doby "tradiční rodiny", kdy dcera musela poslechnout své rodiče, koho ji určí za manžela, jsou naštěstí nenávratně pryč.

M. Těhanová 30.3.2017 8:02

Re: Co je to zase za blbost?

Chudáčku, vy jste zase nepochopil o čem ten článek pojednává. Zkuste si ho přečíst ještě jednou, třeba to pomůže.

P. Rudolf 30.3.2017 8:41

Re: Co je to zase za blbost?

Pokud bych měl věci chápat jako nějaký nick "Těhanová", tak je raději nepochopím vůbec.

R. Tesařík 30.3.2017 9:06

Re: Co je to zase za blbost?

ale to je uvás normální, že nic nechápete a ještě rád.

M. Těhanová 30.3.2017 12:57

Re: Co je to zase za blbost?

Já se tak prosím jmenuji, nepotřebuju se schovávat za "nick".

P. Lenc 30.3.2017 10:17

Re: Co je to zase za blbost?

Ale paní Těhanová, chtít po tom, co si říká Rudolf nějaké pochopení tak to chcete opravdu moc.

Š. Hašek 30.3.2017 9:10

Re: Co je to zase za blbost?

Zapomněl jste dodat, že z těch "svobodně si vybírajících, s kým a kolik" se stávají státem vydržované. Bacha na termíny!

Samoživitelka se živí sama! Ani náhodou! Kolik jich je? Kolik jich nebere peníze od souseda? Z jeho daní?

Ta Vaše první věta jest nakonec ale tak kolosálně hloupá ............ Neslyšel jsem od své matky ani otce komentáře, že by za Masaryka bylo otroctví. Měli svatbu za Beneše (1937).

J. Schwarz 30.3.2017 19:20

Re: Co je to zase za blbost?

Ano, žena si může vybrat co chce. Bohužel já si nemůžu vybrat že jí její "výběr" nebudu platit. Pokud jej budete platit vy, Genosse Rudolf, pak jak je ctěná libost. Mně to bude fuk. Ale zatím ten "ženin výběr" prostřednictvéím daní a tím zůžením svého výběru spolufinancuju.

D. Polanský 30.3.2017 7:07

Žádný papír nepotřebují,

protože takový papír zavazuje a neumožňuje až tak lehce ze svazku vycouvat. Většina žen žijících volně s partnerem o ten papír stojí, ač se někdy tváří svobodomyslně, jenomže hlavně mužům se jaksi nechce. Většina z nich totiž časem plánuje upgrade partnerky. Kde mají mít mladí vzor, když předsedové vlád Paroubek, Topolánek, Nečas upgradovali partnerky a jaksi se to bere za normál. Prý správná morálka říká: jejich věc. Jenomže já jako volič to tak nevidím, když chce, aby to byla jeho věc, ať se nehrabe na post předsedy vlády. Já tam chci člověka, co se vzorně stará o rodinu.

R. Langer 30.3.2017 15:29

Re: Žádný papír nepotřebují,

Hm, a čí je to tedy chyba, že žijí s takovými partnery? Já znám dost slušnejch chlapů, a věřte tomu, žádná rvačka o ně není. Ono to není jenom o těch mužích. :-P

J. Schwarz 30.3.2017 19:25

Re: Žádný papír nepotřebují,

To máte tak. Ženská potřebuje spolehlivého chlapa když hrozí, že zajímavej gauner od ní odejde a nechá ji na holičkách. Pokud ale ochotně zaskočí "sociální stát" a popřípadě pan Rudolf, pak může samozřejmě atraktivita " gaunera" převážit. S pomocí státu se dá žít i bez slušnosti. Nevaž se, odvaž se...