17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

EVROPA: Neodváží se ani perestrojky

Tzv. Římské prohlášení, jinak také Prohlášení vedoucích představitelů 27 členských států a Evropské rady, Evropského parlamentu a Evropské komise, je skutečně truchlivým poselstvím vedoucích struktur Evropské unie i hlav členských států evropské veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Brunner 1.4.2017 2:09

Re: Připustí vládnoucí EUrodiktátoři referendum o vystoupení?

Pokud byste neuvedl jako řečníka Goebbelse, vypadalo by to na moderní evropský projev.

P. Portwyn 31.3.2017 18:54

Re: Žijeme v době kontrastů

A myslíte, že Čína si nechá diktovat od západoevropských Zelených?

Ne že by bylo od věci snížit tlak na zdroje, ale my - pokud vládu předáme do rukou většiny lidstva - prostě nepřesvědčíme ty lidi, že nemají chtít zvýšit svoji životní úroveň.

A na to, abychom je přinutili, nemáme sílu ani odhodlání.

P. Portwyn 31.3.2017 18:51

Re: Pro P. Hana ohledně českého bankovního úředníka

Myslím, že EU zlepšit svou funkci nechce. Politicky je přípustná pouze užší a užší unifikace a centralizace.

Což zas po Machovi a spol. nemůžete chtít, to by bylo proti jejich přesvědčení.

P. Portwyn 31.3.2017 18:49

Re: Theresa Mayová

No je to hrůza. Taky se všichni stěhujou pryč, banky ruší zastoupení v Londýně a tak ;o)

P. Portwyn 31.3.2017 18:48

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

To se nakonec čekalo, respektive byl jedním ze dvou favoritů. Nicméně pokud vím, tak mandátů mu ubylo.

J. Brunner 31.3.2017 0:23

Re: Pane Klaus

Pochvala od Vás je vlastně potupa.

J. Brunner 31.3.2017 0:08

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Jen si dejte, můj není.

J. Václavíková 30.3.2017 20:17

Nejlépe to vystihl pan Kratochvíl,

není co dodat. Navíc z celého Klausova angažmá čouhá jako sláma z bot snaha urvat moc poté, co by se mu povedlo vyštvat nás z EU. Dobře ví, že pro takového mimoně tam místo není. Využil ovšem mistrně odpor vůči komunistické ideologii, obrátil ji naruby a vsugeroval svým fámulům, že nikoliv vyvážené státní regulace, ale jen ty minimální, to je ta jediná správná cesta. Proto ta snaha vytvořit zde divoký Východ s právem silnějšího, kde může provozovat své rejdy.

J. Brunner 30.3.2017 15:27

Re: Pro Jiřího Brunera

Každému se svět jeví jinak, proto ty změti názorů. Konkrétně mně se EU jeví v čím dál větším rozkladu, kterému se dá, dočasně, zabránit jen silnějšími mocenskými zásahy, které naprosto popřou iluzorní demokracii. Ostatně všechna společenská uspořádání jsou do značné míry iluzorní, ale běda když většina o tyto iluze přijde. Když se zjistí, že král je nahý, vybuchne vřava. Ne že bych si to přál, jen se mi to takzvaně "jeví".

L. Němec 30.3.2017 11:16

Vivat Drahoš

Miloša do koša

místo něj Drahoša.

A hotové

Z. Pešek 29.3.2017 23:21

kdo nechce slyšet neslyší

Nesouhlasit s článkem znamená být hluchý a slepý k denní konfrontaci s neschopností EU řešit fundamentální problémy nelegální migrace, konkurenceschopnosti či nerealistický přístup k Rusku.

J. Jurax 29.3.2017 21:48

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

No, není to blbý argument. Od onoho roku uplynulo toliko necelých 28 let. Myslíte si, že kdyby tu zůstali bolševici, měli bychom se stejně jako teď? Máte dva etalony - Kubu a KLDR. Zejména srovnání mezi severní a jižní Koreou je poučné. A pak ještě Čínu, která si ale svou perestrojku potichu udělala a pěstuje si kapitalismus pod rudou fanglí.

Jak rostla životní úroveň za komančů si pamatuju velice dobře, Jsem ročník 1949. Máte taky vlastní zkušenost?

Druhy odstavec mi ani nestojí za komentář.

A poslední věta jen dokumentuje Vaši - jak jen to diplomaticky nazvat - zabedněnost.

J. Kratochvíl 29.3.2017 21:43

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Myslím, že ty stovky miliard, které tady díky Klausovi zmizelo, tak by na tu marku za 4 kčs klidně stačilo. nebo kolik myslíte, že bychom potřebovali. Experte.

J. Kratochvíl 29.3.2017 21:36

Re: Theresa Mayová

Ano, nevyhrožuje, nestraší, neslibuje. Na to nemusí být velká osobnost, aby pochopila v jak velkém průšvihu je její VB !!!

J. Kratochvíl 29.3.2017 21:33

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Argumentovat tím, že se máme lépe než v r. 89, je stejně blbej argument jako, že v 19.stol. se měli lidé lépe než ve stol. 18. nebo třeba o století dříve za 30leté války. I kdyby tady byli do r.2017 komunisté, tak bychom se měli lépe než v r.1989, představte si i za komunistů rostla životní úroveň a téměř 30let je dosti dlouhá doba.

Klause nemám rád a několikrát jsem již o tom napsal dost argumentů. Za to u vás, který zde neustále zdůrazňujete své vzdělání a jaký máte přehled se divím, že ho tak žerete. Měl byste jít do těch škol, které jste absolvoval, aby vám vrátili školné, absolvování nějakého vzdělání na vás nenechalo žádné stopy, což je vidět, podle vašeho přehledu a obdivu k diletantovi.

Jediné co mně na Římském prohlášení vadí je, že ho komentuje diletant Klaus.

M. Pivoda 29.3.2017 21:17

Pro P. Hana ohledně českého bankovního úředníka

Český bankovní úředník udělal z Česka montovnu, a proto si Češi dnes poprávu stěžují na nízké platy. Chcete snad tvrdit, že toto nelze ověřit? --- A dnes ten stejný bankovní úředník touží po tom, aby se rozložila EU - a v důsledku toho pak zřejmě vypukly v Evropě války. Hm.

EU skutečně nefunguje dobře. Já to vím. Nefungovala nikdy. Ani v době, kdy jsem krátkodobě pracoval na Ministerstvu hospodářství ČR jako vedoucí projektu Phare (což byly EU peníze pro Česko v době před vstupem ČR do EU.)

Jako občan dnes požaduji, aby čeští reprezentanti v EU (s platem 230 000 Kč) produkovali konstruktivní návrhy jak zlepšit funkci EU, nikoliv aby na ni plivali (viz Europoslanec Mach) bez pochopení její hlavní funkce: tj., aby v Evropě nebyly války. Nebo po té válce snad toužíte?

P. Han 29.3.2017 21:08

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Aha, proto tady tak blijete. Zkuste živočišné uhlí.

P. Han 29.3.2017 21:05

Re: Pro P. Hana

Idea "světové vlády" byla odtržená od reality kdykoliv, nejen teď. Takže se skutečnou situací to nemá ani nemělo nic společného. O světové vládě uvažovali pouze někteří autoři sci-fi, ovšem většina těchto děl byla napsána v 50. - 60. letech minulého století a měla se odehrávat někdy v budoucnu - většinou i v "našem" budoucnu. A oni autoři často anticipovali i tu tyranii, takže Hawking neříká nic jiného, než že některá díla sci-fi mohou skutečně předpovídat jednu z variant budoucnosti.

Jo, a pokud si s profesorem Hawkingem tykáte, neříkejte mu Same. To si ho trošku pletete se Samem Hawkinsem z Vinnetoua. Zkuste radši Steve, pan profesor Stephen Hawking bude radši.

M. Prokop 29.3.2017 20:41

Re: To co páchá EU-vrchnost na celé Evropě

Rudý hadr na býka, ovšem v tomhle případě na vola. Socanského vola, v lepším případě.

M. Prokop 29.3.2017 20:39

Re: Žijeme v době kontrastů

Možná dočetl, zaručeně nepochopil.

J. Jurax 29.3.2017 20:24

Re: Klaus není dobrý prognostik

To myslíte vážně?

Nenapadlo Vás při Vašem vzdělání, že ona prognóza ze září 1988 nazvaná „Souhrnné prognóze vědeckotechnického, ekonomického a sociálního rozvoje ČSSR do roku 2010 (Podklad pro jednání národohospodářské komise ÚV KSČ)“ stěží mohla prognózovat pád komunismu, nástup kapitalismu, rozpad republiky a takové podobné?

A že tedy Váš argument o mýlících se prognosticích na tomhle postavený je hoden s prominutím hlupce, neboť je poněkud pyramidálně blbý?

M. Pivoda 29.3.2017 20:22

Pro P. Hana

Ano, četl jsem to až do konce. To ale není podstatné.

Znám zájem Sama Hawkinga o věc dlouhodobě a z kvalitnějších zdrojů, než je ten mnou uvedený výše. Hawkingovy návrhy jsou skutečně odtržené reality, ale to jen proto, že situace je dnes už skutečně vážná a nezbývá mnoho času.

J. Jurax 29.3.2017 20:20

Re: Pro Stanislava Donáta

No ale Vy tu prognózu jistě máte, když o ní tak zasvěceně píšete. Zveřejněte ji, zavaříte Klausovi.

J. Jurax 29.3.2017 20:10

Re: Komunismus trval 70 let a zanikl,

Nemyslím. Normálnímu psovi by to nestálo za to ... :-)

J. Jurax 29.3.2017 20:07

Re: Komunismus trval 70 let a zanikl,

Jste normální? Nebo máte v šaškecu připojení na net?

J. Jurax 29.3.2017 20:04

Re: Žijeme v době kontrastů

Jste mimo mísu. Pište radši o umělé inteligenci - tam aspoň víte, odkud citovat, aby to mělo patu.

J. Jurax 29.3.2017 20:03

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Komárek navrhoval marku za 4 nikoliv Kč, nýbrž Kčs, neboť tehdy páčila cca 4 tuzexové bony ... no, trh rozhodl výrazně jinak - marka byla za zhruba 20 korun. Komárkův návrh byl naprosto nereálný - za 4 Kč by marku niko soudný neprodal. Ale dobře se poslouchal - tehdy byl průměrný plat cca 3000 brutto.

Kurz marky při přechodu na euro byl cca 1,95 marky za euro. Máme-li dnes euro za 27, marka by byla řekněme za 13 Kč - při průměrné hrubé mzdě 27 000 brutto.

P. Han 29.3.2017 19:56

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Jenom Komárek nesdělil, kde by se na to mělo vzít. Enderákům to Wessies zasponzorovali, ale u nás to šlo holt podle reálného stavu.

P. Han 29.3.2017 19:51

Re: Žijeme v době kontrastů

Dočetl jste to do konce?

Ovšem není lehké se ubránit dojmu, že jeho návrhy a nápady jsou stále více odtržené od reality. Není jasné, jak by celosvětová vláda měla vypadat. Stejně tak jeho chmurné vize o tom, že vládu nad světem převezmou počítače, lze minimálně zatím označit za sci-fi. Na druhou stranu je Hawking známý tím, že uvažuje hodně dopředu, klidně v řádech stovek let. Možná za sto let skutečně nebudou existovat státy a všemu bude vládnout jedna světová vláda. Otázka je, jestli to bude pro lidstvo dobře. Sám Hawking si tuto otázku klade také, když dodává: "Je možné, že by to byla tyranie."

Takže nápady "českého bankovního úředníka" jsou určitě v současnosti bližší realitě. I když před nějakými 25 lety to vypadalo, že by se mohly uskutečnit vize "českého kulisáka". Ale ty vaše vidiny jsou stále mimo mísu.

J. Jurax 29.3.2017 19:46

Re: Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Nicméně má, dobrý muži, pravdu. Vy ne.

Neboť v roce 89 Klaus opravdu nic nesliboval, neměl k tomu příležitost ... prostě nesmíte se ve svých výlevech tak pošetile mýlit, ne-li lhát, pak se Vám nebudou vysmívat.