24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

EVROPA: Neodváží se ani perestrojky

Tzv. Římské prohlášení, jinak také Prohlášení vedoucích představitelů 27 členských států a Evropské rady, Evropského parlamentu a Evropské komise, je skutečně truchlivým poselstvím vedoucích struktur Evropské unie i hlav členských států evropské veřejnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 30.3.2017 20:17

Nejlépe to vystihl pan Kratochvíl,

není co dodat. Navíc z celého Klausova angažmá čouhá jako sláma z bot snaha urvat moc poté, co by se mu povedlo vyštvat nás z EU. Dobře ví, že pro takového mimoně tam místo není. Využil ovšem mistrně odpor vůči komunistické ideologii, obrátil ji naruby a vsugeroval svým fámulům, že nikoliv vyvážené státní regulace, ale jen ty minimální, to je ta jediná správná cesta. Proto ta snaha vytvořit zde divoký Východ s právem silnějšího, kde může provozovat své rejdy.

L. Němec 30.3.2017 11:16

Vivat Drahoš

Miloša do koša

místo něj Drahoša.

A hotové

Z. Pešek 29.3.2017 23:21

kdo nechce slyšet neslyší

Nesouhlasit s článkem znamená být hluchý a slepý k denní konfrontaci s neschopností EU řešit fundamentální problémy nelegální migrace, konkurenceschopnosti či nerealistický přístup k Rusku.

M. Pivoda 29.3.2017 19:09

Žijeme v době kontrastů

To jsou ale kontrasty: Zatímco Stephen Hawking (už zase varuje před koncem světa a) volá po celoplanetární vládě, český bankovní úředník Václav Klaus chce rozpustil Evropskou unii.

http://extrastory.cz/stephen-hawking-uz-zase-varuje-pred-koncem-sveta-a-vola-po-celoplanetarni-vlade.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

P. Han 29.3.2017 19:51

Re: Žijeme v době kontrastů

Dočetl jste to do konce?

Ovšem není lehké se ubránit dojmu, že jeho návrhy a nápady jsou stále více odtržené od reality. Není jasné, jak by celosvětová vláda měla vypadat. Stejně tak jeho chmurné vize o tom, že vládu nad světem převezmou počítače, lze minimálně zatím označit za sci-fi. Na druhou stranu je Hawking známý tím, že uvažuje hodně dopředu, klidně v řádech stovek let. Možná za sto let skutečně nebudou existovat státy a všemu bude vládnout jedna světová vláda. Otázka je, jestli to bude pro lidstvo dobře. Sám Hawking si tuto otázku klade také, když dodává: "Je možné, že by to byla tyranie."

Takže nápady "českého bankovního úředníka" jsou určitě v současnosti bližší realitě. I když před nějakými 25 lety to vypadalo, že by se mohly uskutečnit vize "českého kulisáka". Ale ty vaše vidiny jsou stále mimo mísu.

M. Pivoda 29.3.2017 20:22

Pro P. Hana

Ano, četl jsem to až do konce. To ale není podstatné.

Znám zájem Sama Hawkinga o věc dlouhodobě a z kvalitnějších zdrojů, než je ten mnou uvedený výše. Hawkingovy návrhy jsou skutečně odtržené reality, ale to jen proto, že situace je dnes už skutečně vážná a nezbývá mnoho času.

P. Han 29.3.2017 21:05

Re: Pro P. Hana

Idea "světové vlády" byla odtržená od reality kdykoliv, nejen teď. Takže se skutečnou situací to nemá ani nemělo nic společného. O světové vládě uvažovali pouze někteří autoři sci-fi, ovšem většina těchto děl byla napsána v 50. - 60. letech minulého století a měla se odehrávat někdy v budoucnu - většinou i v "našem" budoucnu. A oni autoři často anticipovali i tu tyranii, takže Hawking neříká nic jiného, než že některá díla sci-fi mohou skutečně předpovídat jednu z variant budoucnosti.

Jo, a pokud si s profesorem Hawkingem tykáte, neříkejte mu Same. To si ho trošku pletete se Samem Hawkinsem z Vinnetoua. Zkuste radši Steve, pan profesor Stephen Hawking bude radši.

M. Prokop 29.3.2017 20:39

Re: Žijeme v době kontrastů

Možná dočetl, zaručeně nepochopil.

M. Pivoda 29.3.2017 21:17

Pro P. Hana ohledně českého bankovního úředníka

Český bankovní úředník udělal z Česka montovnu, a proto si Češi dnes poprávu stěžují na nízké platy. Chcete snad tvrdit, že toto nelze ověřit? --- A dnes ten stejný bankovní úředník touží po tom, aby se rozložila EU - a v důsledku toho pak zřejmě vypukly v Evropě války. Hm.

EU skutečně nefunguje dobře. Já to vím. Nefungovala nikdy. Ani v době, kdy jsem krátkodobě pracoval na Ministerstvu hospodářství ČR jako vedoucí projektu Phare (což byly EU peníze pro Česko v době před vstupem ČR do EU.)

Jako občan dnes požaduji, aby čeští reprezentanti v EU (s platem 230 000 Kč) produkovali konstruktivní návrhy jak zlepšit funkci EU, nikoliv aby na ni plivali (viz Europoslanec Mach) bez pochopení její hlavní funkce: tj., aby v Evropě nebyly války. Nebo po té válce snad toužíte?

P. Portwyn 31.3.2017 18:51

Re: Pro P. Hana ohledně českého bankovního úředníka

Myslím, že EU zlepšit svou funkci nechce. Politicky je přípustná pouze užší a užší unifikace a centralizace.

Což zas po Machovi a spol. nemůžete chtít, to by bylo proti jejich přesvědčení.

J. Jurax 29.3.2017 20:04

Re: Žijeme v době kontrastů

Jste mimo mísu. Pište radši o umělé inteligenci - tam aspoň víte, odkud citovat, aby to mělo patu.

P. Portwyn 31.3.2017 18:54

Re: Žijeme v době kontrastů

A myslíte, že Čína si nechá diktovat od západoevropských Zelených?

Ne že by bylo od věci snížit tlak na zdroje, ale my - pokud vládu předáme do rukou většiny lidstva - prostě nepřesvědčíme ty lidi, že nemají chtít zvýšit svoji životní úroveň.

A na to, abychom je přinutili, nemáme sílu ani odhodlání.

J. Jurax 29.3.2017 19:05

Souhlas.

Není co dodat.

J. Kanioková 29.3.2017 18:31

Přesně... to ÚV EU... to je přehlídka bídy a přetvářky..

L. Křivan 29.3.2017 18:42

Re: Přesně... to ÚV EU... to je přehlídka bídy a přetvářky..

Viděl jsem v televizi toho lucemburského ožralu. Fuj tajbl ! Potřeboval by

Coup de grâce. Klidně i od antouška.

L. Křivan 29.3.2017 18:53

Re: Nejhorší hovado je asi Jean-Claude Juncker

Spiťar a bllb. A tohle svinstvo nám vládne. Jeden jako druhý.

P. Portwyn 29.3.2017 17:50

Theresa Mayová

si zatím - aspoň soudě podle mediálního obrazu - vede nadmíru dobře. Důstojně, klidně respektuje vůli lidu.

Nevyhrožuje, nestraší, neslibuje.

Británie má štěstí na velké osobnosti v politice. Že by si zas jednou historie našla svoji osobnost?

J. Kratochvíl 29.3.2017 21:36

Re: Theresa Mayová

Ano, nevyhrožuje, nestraší, neslibuje. Na to nemusí být velká osobnost, aby pochopila v jak velkém průšvihu je její VB !!!

P. Portwyn 31.3.2017 18:49

Re: Theresa Mayová

No je to hrůza. Taky se všichni stěhujou pryč, banky ruší zastoupení v Londýně a tak ;o)

S. Donát 29.3.2017 15:35

Á jééé, samonasírací útočný trol opět v akci

to bude zase pod článkem nablito...

J. Kratochvíl 29.3.2017 15:25

Klaus raus ! Klausova "perestrojka":

Z rozhovoru Jana Stráského: " Musela se uměle vytvořit vrstva bohatých, aby se rozjelo tržní hospodářství. Bez toho to nešlo. Bohužel,ne každý mohl býti ten vyvolený. Kdyby se to rozdělilo mezi všechny, což by byl zase jen socialistický model, nevznikly by kapitalisté. Musela se vytvořit třída bohatých, střední vrstva a třída chudých. Tak jako v každé tržní společnosti. Tak se to vymyslelo tak, že bohatí budou šikovní z okruhu známých a přátel tehdejší vlády ODS,ODA a OH. Kdo jiný? Ano, dá se tomu říci krádež za bílého dne. Je téměř jistý předpoklad, že kdyby majetek či peníze dostala nějaká tupá socka se základním vzděláním a nebo vyučená, tak jej spíše prochlastá a prohraje v automatech, nežli investuje a bude dál rozšiřovat."

Šokující rozhovor expremiéra Jana Stráského v Hospodářských novinách ponechala téměř všechna media a poněkud samozřejmě i celá politická scéna, bez povšimnutí. Jeho význam je přitom historický. Jeden z nejbližších spolupracovníků V.Klause po více než 20letech konečně přiznal, že Klausova ideologicky navoněná "ekonomická reforma" byla ve skutečnosti cílevědomě prováděným rozkradením českého hospodářství.

Minimální odhad přímých ztrát z nedobytných bankovních úvěrů z doby "bankovního socialismu" je přes 500miliard. Je podivuhodnou slabostí české politiky a novinařiny, že se k těmto otevřeně kriminálním dobám tak málo vyjadřují. Snad to nebude tím, že velká část dnešních novinářských "es" patřila v 90letech modně mezi "klausovce".

Stovky miliard korun zmizely. Právo je už na straně zloděje z dob privatizace krátké. Paměť je nepohodlná. V.Klaus odešel v trapnosti a po zbytek života bude obhajovat svoje "reformy a myšlenky".Žádné neměl,nutno však přiznat, že jeho styl útočné ideologizace diskuze,odmítající fakta, měla šmrnc marketingové geniality. O to podivnější je publikum, které mu to tak dlouho žere.

Klaus by si měl opravdu uvědomit, že nemá jakékoliv právo komentovat nějaké reformy Evropské Unie za to co provedl bývalému Československu.

L. Křivan 29.3.2017 15:45

To co páchá EU-vrchnost na celé Evropě

je nesrovnatelně horší než to, co předhazujete Klausovi.

J. Kratochvíl 29.3.2017 15:47

Re: To co páchá EU-vrchnost na celé Evropě

Podle vás a Klause. Bohudík si většina myslí něco jiného.

J. Kanioková 29.3.2017 15:55

Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

J. Kratochvíl 29.3.2017 16:19

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

A vy máte nějaká fakta, že většina to není. Poslední volby v Nizozemí, v Sársku, ale možná i ve Francii jsou pro EU. A myslím, že i brexit by dopadl jinak, kdyby voliči ve VB věděli co je čeká. Byli obelháni takovými Klausi a jim podobnými. Také si myslíte, že Klausovi jde o nějakou EU nebo, že pracuje ve prospěch občanů. Jemu jde hlavně o sebe a svou moc. Přiznává to po letech i Jan Stráský.

P. Portwyn 29.3.2017 17:56

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

No, když přičtu to vymývání mozků, prakticky monopol na informace z centrálních médií, tak to zas taková sláva nebyla.

A mimochodem slavně "proevropský" Rutte vyhrál zřejmě jen proto, že se "protievropsky" postavil za názor "i migranti mají dodržovat zákony".

Což teda zrovna krédo EU není...

J. Kratochvíl 29.3.2017 18:54

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

No, hlavně, že si to umíte vysvětlit. Rutte volby vyhrál.!

P. Portwyn 31.3.2017 18:48

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

To se nakonec čekalo, respektive byl jedním ze dvou favoritů. Nicméně pokud vím, tak mandátů mu ubylo.

J. Kratochvíl 29.3.2017 19:04

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

U vás v hlavě není co vymývat.

J. Jurax 29.3.2017 19:09

Re: Většina ? Kde jste na to přišel ? Zdroj ? Fakta ?

No, zato u Vás v hlavě je očividně vymyto dočista do pošetila ...