25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

105 PLUS: Normální!

Už jsem se nikdy nechtěla vyjadřovat k letnímu a zimnímu času, protože to je marné. Rovněž jsem nikdy nechtěla číst diskuse pod články na toto téma, leč nějakou nepozorností či střídavým pominutím smyslů se tak stalo. A protože jsem si přečetla, co jsem si přečetla, cítím nutkavou potřebu přečtené...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Vave 28.3.2017 22:33

Děkuju

všem za milé komentáře a většině i za podporu. :)

V. Kříž 28.3.2017 22:30

už jsem to někam psal...

... klidně posuny zrušte, mně to nevadí. jen pro všechny stěžovatele: když jedete do Řecka na dovolenou, musíte trpět jak ty zvířata, jsou už to DVĚ hodiny!!!

Z. Dalmi 29.3.2017 7:13

Re: už jsem to někam psal...

No, na dovolené mi nezvoní budík, nemusím vstávat v nemravnou hodinu. Takže problém je tím vyřešen, že?

Do Řecka už nikdy nepojedu (neumějí se chovat ke psům a já už to nechci nikdy vidět), ale právě na ty setmělé večery na břehu moře byly nádherné.

E. Žampachová 28.3.2017 19:27

Nesnáším změnu času

ráno opět vstávám do tmy. Ještě nějakou dobu je to jedno, protože máme čas štěněčí a jsme závislí na tom, kdy si ta ludra Derča vzpomene, že musí jít nutně opatřit děti. Ty začnou řvát (protože jim dá napít už spíš symbolicky) a dělat binec. Do toho jsou všechny staré feny na nervy, protože je štěňata nenechají pořádně vyspat a otravují, na druhé straně si nechtějí zalézt, protože by o něco přišly. Hlídáme ještě háravou Fleur, která je taky nervózní a štěňat se trochu bojí, takže je to celé na hlavu. Kdo má strach, že by se nedokázal těch sladkých drobečků vzdát, ať si nechá zakusovat v půl čtvrté achilovku, ldyž uklízí hromádky, aby to ti troubové nerozšlapali. Na duhé straně jsou štěňata strašně roztomilá a hrozně mazlivá. Takže lítám mezi dvěma extrémy - nedat je a kdy už konečně půjdou. Většina půjde v 8-9 týdnech, už za 12 dní vypravím první. Nechci je dávat v 7 týdnech, to je moc brzy, ale pokud někdo chce už v 8, tak to celkem jde. S těmi kritickými prvními týdny to bylo náročnější a jsem utahanější, ale jsou vetrinárně zkontrolavaní a zdraví! Už jsou načipovaní a naočkovaní.

Z. Matylda 28.3.2017 21:02

Re: Nesnáším změnu času

Líbí se mi, jak z tebe odkapává láska :)))) Ale úplně chápu proč :)

M. Pajakerryková 28.3.2017 21:50

Re: Nesnáším změnu času

já teda naprosto chápu!!!!

s jednou malou si pískám dalo by se říct

pohlazení všem Evi

Z. Vave 28.3.2017 22:30

Re: Nesnáším změnu času

Dovedu si živě představit to hemžení, Evi. Je rozruch, ale počítám, že až Ti zamává poslední ocásek, bude Ti smutno. Samosebou, až se pořádně vyspíš. :)

Z. Hanča 28.3.2017 18:25

Velice by mě zajímalo,

jak se o změně času dověděl náš Denis. Hned první den večer významně postával u kuchyně v očekávání výdeje večeře podle hodin ve správný čas! Tím můj plán, že mu budeme plnit misku postupně každý den o kousek dřív, vzal okamžitě za své. :-))

Já si naštěstí můžu vstávání trochu přizpůsobit, nicméně mám pokaždé po změně času pocit, že moc rychle letí, když kouknu na hodiny - že už je "tolik" hodin!

T. Zana 28.3.2017 16:11

Trošku O:T. - ale jen málo

Víc než letní čas mi rozhodně vadí, že venku se dělá léto :-(

Já nechci léto, já chci JARO!!!

Z. Lika 28.3.2017 17:36

Tys na to kápla

Totiž začalo léto, sotva nařídili letní čas! To bude tím.

Z. Vave 28.3.2017 18:05

Re: Tys na to kápla

Liko! :)

Z. Xerxová 28.3.2017 18:22

Re: Trošku O:T. - ale jen málo

to mi říkej ... Mám teď hodně práce, kterou můžu udělat doma večer a tak jsme poo vyrazili na hodinu a půl do lesa. Trasu jsme měli vybranou kopcovitou - ale bylo nám úděsné vedro. Motýli lítají (pět druhů v horách už v březnu)... Ještě teď je venku 17 stupňů... Tabulky už šly vyplňovat na terásce - moje venkovní kancelář už funguje...

E. Šusová 28.3.2017 22:06

Re: Trošku O:T. - ale jen málo

Tak a tady zas souhlasím já! Taky hlasuju pro jaro. Pomalý, dlouhý a krásný jaro, kdy je čas pučet, kvést, bzučet a sedět na hnízdech. A ne cípat vjědrem jako dneska odpoledne. Zvlášť, když se člověk u vědomí toho, že jest přece jen nemocen nabalí jak ta blbá pumpa. Hrozný. Fakt hrozný.

Z. Vave 28.3.2017 22:32

Re: Trošku O:T. - ale jen málo

Ešusko, promiň, ale řehtám se tu jako úň, páč jsem si Tě představila nabalenou a v čepici, ana sedíš na hnízdě a tam pučíš, bzučíš a kveteš. :)

Jinak s tím vedrem máš pravdu odpoledne jsme vyrazili na procházku v kraťasech, triku a já v sandálech naboso, protože bylo léto.

E. Šusová 28.3.2017 22:38

Re: Trošku O:T. - ale jen málo

Odmysli čepici a hnízdo a trefilas to dneska dobře :D. Páč jsem vjédrem fakt pučela a vzteky nad svou demencí bzučela.

O výstroji na dnešn den mi radši fakt nemluv :-) - říkala jsem si, buď rozumná jo? si nemocná, teď je sice teplo, ale znáš se, budeš tam dlouho, to se ochladí a jaká budeš? Budeš pak úplně nemocná. Takže ven fakt vyrazila pumpa :-(( . Pravda, čepici a šálu a rukavice jsem neměla, jégrovo spodn taky né, ale....... oblečená jsem byla fest a za první zatáčkou se proklínala. Navíc - s ohařiskama to není o tom, že si jen tak na pohodu jdu. To se opravdu člověk dost pohybuje. A co je mu pak, když je ta pumpa? Neskutečný vedro, potí se jak čerstvě natoečenej půllitr a nadává si slovy, který ani v podstatně nezná :D

Z. Jenny 28.3.2017 13:04

Nesnáším, nesnáším, nenávidím,

změny času! Psům je to fuk, jak se blíží jejich hodina, kašlou na změny a zvou mně razantně ven.

Do doby , než se to kdysi začalo měnit, jsme žili asi jako Křováci,tak nějak přírodně a nikomu to nevadilo.Na štěstí si teď už mohu zase žít po svém a na hodiny se pokud možno nedívat. Taky jsem objevila krásu vlakových spojení do Prahy a z Prahy, ať přijedu na nádraží kdy chci, vždycky něco jede,hodiny a minuty, spěch na určitou hodinu někam, to je stres a děs, teda pro mně, to jsem si krásně vypěstovala z dřívějších dob v podřízených funkcích v zaměstnání. Jen u agronoma to asi vliv na funkci nemělo neb rostliny se řídily po svém. :-)

K. Holubová 28.3.2017 15:11

Re: Nesnáším, nesnáším, nenávidím,

Ano, nesnáším nesnáším a nenávidím ty časové posuny. Aspoň mám revoltu "po svém" - nikdy neměním hodiny. Raději odečítám tu hodinu, která je na nich navíc. Je to zbytečné a úplně nanic.

Kočičáci stejně spí tak, jak spím já. Dneska mě prevíti chlupatí vzbudili ve 4.00 a já ne a ne a ne usnout znovu. Fakt jsem jim slibovala snad i česnekové obložení v teplé troubičce........ Jak jsou vykolejení z těch předělávek tady, hluku, cizích lidí, tak se chodí tulit a nenechají mě dospat. Noc byla náročná.

O. Joklová 28.3.2017 12:50

no jo

jak píše p.Štědronský, ať je čas ten nebo onen, žádný není ani od přírody ani od Boha - to my jsme rozdělili den na 24 kousků a vytyčili časová pásma, takže na tento důvod zapomeňme (pokud to nemůže být za svítání a za soumraku, a to skoro pro nikoho nemůže)... navíc žádný "zimní" už teprvá neexistuje, je jenom ten náš "správný" pásmový (nebo astrologický?), no a potom letní jakožto posunutý o hodinu dopředu... zimní čas by byl jedině v tom případku, že bychom naopak posouvali na zimu čas o hodinu nazpět proti našemu pásmovému - tak, a máte to!!!!!!!

nevím jestli jsem skřivan nebo sova - já jsem asi medvěd, ráno spím dlouho, a večer taky dlouho, ba vlastně já spím skoro furt a naprosto KAŽDÉ vstávání je utrpení a je fuk v kolik je to hodin :-DDDDD

jinak stejně jako Ešusová posouvám hodiny nejpozději před spaním už v sobotu, abych ráno nezírala jako puk, takže už i na budík u postele celou dobu zírám "ponovu" - no a s tím dlouhým večerem to mám taky stejně jako ona, ať teda netlučete jenom ji... ale pokud mne paměť neklame, minimálně ještě Dede to má stejně, akorát že ona to - a to stejně jako já - posunula na ještě vyšší level, ano čas by se neměl šoupat, měl by být celoročně ten letní!!!!!!!! :-))))))

Z. Jenny 28.3.2017 12:55

Re: no jo

Posouvání hodin je přednostův úkol a sám si o naordinoval, protože je prý na rozdíl ode mne odpovědný, hahaha! Takže ráno vstanu a nikdy nevím kolik je, né vždy se mu to totiž podaří. Vypnu tedy mobil, zapnu, vyjikne na mne dotaz, jestli TO má udělat, pak zapnu a vím. Kouknu po okolních hodinách a dělám kontrolu, NIC, nó nic. :-)

Z. Dalmi 28.3.2017 13:55

Re: no jo

Ne! Letní čas je dobrý pro toho, kdo nemusí vstávat. Teď vstávám v normálním čase ve 4.30 (v letním 5.30) a to fakt není normální!!! :-)

O. Joklová 28.3.2017 15:49

Re: no jo

ano, kajícně přiznávám, že vstávat nemusím a dost možná to můj názor ovlivňuje... jenže pro mě je vstávání VŽDYCKY DĚSNÝ a je naprosto, ale úplně FUK, kdy to je, takže s tím změna času taky nesouvisí

kdežto dlouhé večerní světlo je mi prostě příjemné, protože já potřebuju světlo k životu, celou zimu trpím jako zvíře, když je ve 4 odpoledne tma!!!!!!!!!!!!!!

Z. Dalmi 28.3.2017 16:02

Re: no jo

Není to fuk. Ta hodina ráno je hodně důležitá, je to hodina spánku, kterou nechci nahánět večer, protože mám taky ráda ty dlouhé dny. Jsem sova, nechci chodit za světla do postele. Takže jsem trvale nevyspalá. A budíček ve 4.30 je prostě vražda. A při tom zazvonění si tu chybějící hodinu uvědomuji téměř bolestivě.

Je mi jasné, že je to hodně individuální, ale takhle to cítím já.

A. Bytová 28.3.2017 12:01

Každé

nucené vstávání ráno je utrpení (z hlediska sovy určitě) a každý půl rok posouvat úplně zbytečně onu hodinu sem a tam je čirá zbytečnost. Na jihu to chápu, ale tam zas mají přes ty největší vedra siestu.

Z. Jenny 28.3.2017 19:20

Re: Každé

Přičemž slovo utrpení bych nahradila termínem" státní buzerace" sov.

Není to náhodou týrání zvířátek aj. ? Tyranosauři jsou to!

Vem třeba mýho přednostu. Ráno mu jede bus o půl páté, takže vstává o půl čtvrté, což znamená, že je z něho skřivan a trpím já. To je nějaká spravedlnost!?

D. Novak 28.3.2017 11:27

skřivan či sova?

Posouvat čas je zřejmě anachronismus a jistotně hloupost.

Za to, že je jeden sova a druhej skřivan asi nikdo tak úplně nemůže.

Ale myslet si, že sova si užije stejných krás dne, zejména v přírodě, je hloupost. Řekl bych vědomé sebeobelhávání.

Z. Vave 28.3.2017 13:33

Re: skřivan či sova?

:)

R. Štědronský 28.3.2017 9:19

Co je to čas od přírody/boha?

To by mě zajímalo, co si tak představujete pod pojmem "čas od přírody/Boha"? Zřejmě chcete vstávat za svítání a jít spát po setmění, ale to si musíte zařídit bez ohledu na to, kolik ukazují hodiny - okamžik východu a západu slunce se totiž během roku postupně posouvá (navíc se interval mezi těmito dvěma body zvětšuje/zmenšuje).

Z. Inka 28.3.2017 9:36

Re: Co je to čas od přírody/boha?

Proboha, hlavně jenom jeden. Furt ten jeden, to, že není svítání v jednu dobu myslím opravdu víme

Z. Matylda 28.3.2017 13:31

Re: Co je to čas od přírody/boha?

Ano, bylo by mi jedno kterej čas, ale fakt jen jeden. Pokud se musím během dne řídit podle hodin, tak a ́t jsou to pořád ty stejný.

Z. Vave 28.3.2017 11:18

Re: Co je to čas od přírody/boha?

Nachytal jste mě, Romane. :) Určitě jsem tím nemyslela vstávat za svítání a usínat za soumraku, to lidé nedělají už dávno dávno. Ale určitě nebylo Božím/přírodním záměrem, abychom v čase přeskakovali sem a tam jako tajtrdlíci, na to opravdu ve valné většině nejsme uzpůsobeni.