25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: O populismu a polopopulismu

To už tak dějiny zařídily, že se žádná rozkazovačná ideologie neobejde bez nepřítele, s nímž by bojovala a upoutávala na sebe pozornost; bez nepřítele by ideologický režim nebyl víc než kazatelský spolek, jakých bylo, je a ještě bude na celém světě spousta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 21.3.2017 10:30

Populismus spatny, dobry

Prece cela ta vase slavna (prirozenym pravem cloveka) neomezena demokracie je populismus! A ne ze ne.

Kdyz jsou pozadavky lidu racionalni, pak vyhoveni jim je dobry populismus, a naopak, vyhoveni iracionalnim pozadavkum populace je spatny populismus. A jak konciva show Ivana Mladka, 'o tom to cele je'.

M. Prokop 21.3.2017 9:56

Re: Demokracie???

Ovšem, postrádá-li politický systém Česka základní demokratické principy, pak je postrádá se souhlasem převážné části svého občanstva. To by si jinak mělo vynutit jiný systém.

M. Prokop 21.3.2017 9:54

Re: Asi tak,

Hlavní problém jsou spíš voliči stran socialistických, EUrohujerských.

J. Fridrich 21.3.2017 9:45

S chápáním většiny věcí na našem světě jsem neměl

S chápáním většiny věcí na našem světě jsem neměl celých cca 60 roků potíže. Nyní mně není zcela jasné chování - zevšeobecním Západu. Jaké pohnutky ho vedou k sebevražednému konání ? V Americe svítá naděje ( ale pomalu, pomaličku i v jiných zemích Západu ) - a jsem rád, že pan president Trump plní své sliby tak, jak žádný president před ním. Ono se zapomíná na důležitou věc - Amerika-USA má cca 320 milionů lidí a velká většina-sice někteří "potichu" s rozhodnutími svého presidenta souhlasí. On chce v Americe a ve Světě větší BEZPEČNOST a POŘÁDEK - A TO NENÍ MÁLO.. Ti křiklouni, které nám jejich i naše média neustále ukazují pořád dokola - to jsou ti, co se v Americe, ale i v Evropě jen vezou a svým zemím nic dobrého nepřináší, nic netvoří, ale naopak stále víc a víc ČERPAJÍ na nesmyslných sociálních dávkách a podstatně ZVYŠUJÍ ZLOČINNOST..

P. Lenc 21.3.2017 9:33

Re: Článek dobrý,

Jo, Rutte perfektně využil Turků.Ale ono platí i Wildersovo vypuštění džina z láhve.Rutte to nebude mít ani trochu lehké.

P. Krešňák 21.3.2017 9:15

Jako vzdy pekne...

Ale pan Tutte nemyslí vážně své kroky proti turkum, udělal to jen pro volební výsledek. Sud od rumu nevyplachneš. Prostě mu to voliči sežrali i s navyjakem. Krešňák

I. Mertl 21.3.2017 9:01

Re: Demokracie???

Čechu, Čechu, moderní demokracie přece není vládou lidu! To by to vypadalo! Demokracie je jen způsob, jak zařídit výměnu nejvyšších "úředníků" státu, aby tam žádný poživačný a zvláště mocichtivý zmetek (jako je mimochodem Váš oblíbený Andrej Babiš) nevydržel moc dlouho a nepřekábátil se v tyrana.

M. Valenta 21.3.2017 8:48

Asi tak,

ale vysvětlujte to voličům Zemana, Okamury a spol.

P. Han 21.3.2017 8:44

Re: Souhlas

Kdepak, správně to bylo Spojaři všech zemí, proletujte se.

P. Han 21.3.2017 8:42

Re: Ještě bych dodal

To máte těžký. Já sice vím, co je xenofobie i xenofilie, ale zase nevím, co nebo kdo je ovčan.

P. Han 21.3.2017 8:38

Re: Polopopulismus?

Přečtěte si článek, z něj to celkem jasně vyplývá.

P. Čech 21.3.2017 8:19

Re: Souhlas

A přesně na tom je postaven náš politický systém. Má-li někdo odlišný názor od názoru vládnoucí, ale i opoziční t.zv. elity, potom je politiky a novináři zatracován do horoucích pekel. Je nálepkován všelijakými dehonestujícími názvy a nepomáhá-li to, je na něj pořádán mediální hon. Přesně to je ta t.zv. demokracie po česku.

Z. Čábelka 21.3.2017 8:12

Re: Souhlas

Ve Strašnicích za bolševika byla firma s vývěsním štítem Roletáři. Velmi často byl její název rozšířen na heslo: ...... spojte se.

Z. Čábelka 21.3.2017 8:09

Re: Článek dobrý,

Bohužel, připravených a dosud "nepřečtených" náhradních kolaborantů je vždy celá řada.

Z. Čábelka 21.3.2017 8:07

Re: Článek dobrý,

Předem připravený trik je to od samého začátku v četně i naplánovaného scénáře.

P. Čech 21.3.2017 7:55

Polopopulismus?

A polopopulismus? Co to je? Stejný terminologický nesmysl jako pologramotnost a podobné, nicneříkající výrazy, které používají zhusta přitroublí novináři a politici.

P. Čech 21.3.2017 7:51

Re: Ještě bych dodal

A myslíte si, že zdejší ovčané ( ne všichni zde) a čeští politici a novináři vědí, co to je xenofilie? Silně o tom pochybuji, když neustále používají pojem "xenofobie" tam, kde tato neexistuje?

P. Čech 21.3.2017 7:29

Demokracie???

Především, co je to populismus. Populismus je styl politiky,který usiluje o získání široké základny voličů údajnou ochranou zájmů prostých lidí proti různým ohrožením a prosazováním témat, vzbuzujících emocionální reakce veřejnosti.. Tolik definice ze slovníku cizích slov. Z toho vyplývá, že populistickým je k a ž d ý styl politiky,, který usiluje o získání široké základny voličů .... atd., tedy styl politiky každé politické strany bez jediné výjimky, i každého občanského hnutí, které se ve volbách o přízeň voličů uchází. Z tohoto jednoznačně a nezpochybnitelně vyplývá, že označovat za populistu v politice jen někoho je logický nesmysl, hodný u nás pouze nevzdělaných (i vzdělaných) novinářů a politiků. Populistickými podle této definice jsou naprosto všichni politici, všachny politické strany a hnutí. Pokud novináři či politici označují za populisty jen některé (lhostejno které) politiky, ukazujítím jen na naprostou neznalost českého jazyka a následnou neschopnost se srozumitelně vyjadřovat. A "pitomost lidu"? Je obecně známo, že demokarcie je "demos kratos - vláda občanů nebo chcete-li lidu". A kdyby onen lid byl pitomý, nemohla by demokracie jako systém vůbec existovat. Zejména proto, že občané (liid) tuto demokracii vytvářejí. Označuje-li vládnoucí vrstva a její ovčané lid za pitomý, potom se nad lid vyvyšuje (neoprávněně) a v demokratické společnosti nemá žádné právo vládnout. A o tom to všechno je. O politickém systému zejména v České republice, který postrádá základní demokratické principy a nemá tedy právo se nazývat demokratickým.

J. Štrobl 21.3.2017 7:10

Re: Souhlas

Můj kamarád technik říkal: "Proletáři všech zemí proletujte se."

J. Štrobl 21.3.2017 7:08

Re: Článek dobrý,

Také bych řekl, že je to Rutteho poslední šance. Podruhé mu na háček neskočí.

J. Kopis 21.3.2017 6:50

Ještě bych dodal

Že problémy se kterými se Evropa potýká, jsou způsobeny xenofiliky, nikoliv xenofobiky!

P. Dvořák 21.3.2017 1:45

Re: Článek dobrý,

Rutte týden před volbami dvakrát udělal to, co Wilders už deset let hlásá, že bude dělat 100x denně po vítězných volbách.

A lidi mu to sežrali ne s navijákem, ne s prutem, ale rovnou i s rybářem. Myslím Ruttemu. Časem ho buď vyplivnou, nebo vyjde druhou stranou, jak má být.

J. Pospíšil 21.3.2017 1:20

Článek dobrý,

ale to závěrečné pochválení holandského premiera mi přijde chybné, protože jeho počínání není polopopulismus, ale klasické vrtění psem. Čas ukáže, zda Rutte přechází k obraně holandské svrchovanosti trvale, zda se mění jeho postoj k islámským kolonistům.

Já se domnívám, že Rutte bude nadále zastávat stanovisko výživy a podpory kolonistů na úkor holanských starousedlíků. Že jeho chování byl jen předvolební trik.

J. Kovaříček 21.3.2017 1:10

Souhlas

Naprosto přesný článek, jako vždy. Používání nálepek je dnes ve velké módě u určitého druhu lidí. Není třeba argumentů, stačí vyslovit zaklínadlo - ultrapravičák, rasista, islamofob - a odpůrce je zatracen. Není třeba věcných argumentů, ba není ani třeba přemýšlet. Jak pohodlné, jak praktické! Já bych si dovolil heslo "Proletáři všech zemí, spojte se" vyměnit za jiné "Blbové všech zemí, rozejděte se!"