23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

ŠVÉDSKO: Obrázek země se bortí

Poslední dobou se hodně mluví o „švédském obrázku“. Téměř celé století se Švéd mohl cítit hrdý na to, jak se cizinci vyjadřovali převážně pochvalně o jeho zemi. Ikea, blondýnky, porozumění, lékařská péče zdarma, rovnoprávnost pohlaví, švédský muzikální div...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pivoda 21.3.2017 9:43

Pro Josefa Chodura

1. POZOR: Třetí cesta není socialismus! Třetí cesta je pro schopné lidi (jako je právě Elon Musk), kteří ale mají i prostor pro odložení neschopných (do socialismu).

2. Technologie dnes umí více, než jste se ve školách učili někdy v polovině minulého století. Vývoj se nezastavil v minulém století. Při stávajícím exponenciálním tempu vývoje IT by UI technologie mohla předčit všechny lidi na zeměkouli kolem roku 2045. Já jsem se aplikacemi tzv. umělé inteligence začal vážně zabývat od roku 1988. Vidím tedy i třicet let zpátky, neprovádím jen spekulace dopředu.

J. Chodur 21.3.2017 2:03

Re: Pro Pavla Arona

Pane Pivoda, zavidite USA Elona Muska? Verte, neni to tak jednoznacne.

Take se spis klonim k politikum s technickym zazemim, zdaleka to ale neni jednoznacne. Vy zrejme netusite je, ze socialismus je neco jako rakovina. Ono to sice dokaze rust, ovsem to neznamena ze je to dobre. Musite diskriminovat mezi rostoucimi tkanemi, skutecne. Pokud si myslite ze rakovina je neskodna nebo dokonce fantasticka, zadna technologie vam nepomuze. Socialismus vede k lenosti, upadku motivace a postupne stagnaci, degraduje lidskou bytost takze je antihumanni. Burzoazni kapitalisticky system bez podpor naopak vychovava sobestacne silne jedince a spolecnost takovych lidi zdrave roste (navzdory problemum, ktere jsou typicke pro zivot). V praxi nic ryziho neexistuje, spis vidite nejaky koglomerat dobreho a spatneho a podle toho co prevazuje vypadaji take vysledky. Technologie je pouze nastroj bez vlastni vule a rozhodujici je, kdo a jak ten nastroj pouziva.

M. Pivoda 17.3.2017 10:11

Jaro Pleva o koze a Miroslav Pivoda o voze

Vážený pane Plevo: Napojil jste se do diskuzního vlákna které začal P. Aron velmi specifickým dotazem "A jak si ti inženýři poradí s kriminalistou migrantů?" Tomuto jeho specifickému dotazu předcházel můj návrh, že by se měla posílit role techniků a inženýrů v řízení státu (protože politici a bankéři v tom evidentně selhali - viz minulá ekonomická krize).

Já v tom svém návrhu (posílit roli techniků/technologů) vůbec necítím žádnou ideologii, kterou vy přirovnáváte ke komunismu, socialismu, nacismu, fašismu a islamu. Dnes skutečně žijeme v technologické době, takže by ve vedení státu měli být zastoupeni i technologové (kteří rozumí technologickým hrozbám i příležitostem) právě proto, jak jste sám upozornil, že existuje lidská blbost. Nějak jste to zamotal.

Já dnes zde určitě nebudu za Švédy řešit důsledky jejich inmigrační politiky. Když vy jste emigroval do Švédska, asi jste s takovými důsledky nepočítal. Asi se proto cítíte být dnes zaskočen, ale to je váš osobní problém. My jsme byli v Česku také zaskočeni problémy, které v době Sametové revoluce (1989) málo kdo předvídal.

J. Pleva 16.3.2017 23:55

Re: Díky, pane autore, je mi smutno když čtu o Skandinávií

Jo, to jsem zapomel - takze celkove vydaje na tento migracni socialni experiment muze dosahovat 500 - 600 miliard SEK rocne.

J. Pleva 16.3.2017 23:50

Re: Klid pane Pleva.

Neee, prave ze ne, adaptace na islam neprichazi v uvahu, oni vam ani nejspis ani nedaji prilezitost...

J. Kanioková 16.3.2017 23:49

Díky moc za odpovědi,

tohle všechno mě moc a moc zajímá a nemám v okolí nikoho na stejné vlně. Tak šmejdím a šmejdím po netu.. Nevím, proč jsem se tak zašprcla na Švédsku, mám k němu spoustu odkazů. Snad byly snadněji dosažitelné. Např. teprve dnes jsem "zakopla" o pár solidních německých odkazů. A Norsko mě taky zajímá, hlavně kvůli Barnevernu..

Štve mě to všecko, děsí mě islám. Ne pro mě, ale co tu zanecháme potomkům.. Moji rodiče byli náruživými Sokoly, a tak ten vztah k vlastní zemi, i naší civilizaci mám tak zažraný.. a soptím, když vnímám tu neochotu předvídat, hlídat naše zájmy.. My máme jediné štěstí, že jsme tak "chudí", že nás to, snad, zatím míjí.. Jako by nestačili levičáci i EU! Do pihele !

Měkte se fajn..

J. Pleva 16.3.2017 23:28

Re: Díky, pane autore, je mi smutno když čtu o Skandinávií

Posledni oficielni cifra vydaju na migraci byla pres 70 miliard SEK za rok, ale mam za to ze to je jen vydaj na Urad pro migraci (Migrationsverket), rozhodne v tom nejsou vsechny naklady na tu pakaz, bydleni, prispevky, zdrav. pece, zubar zdarma, a uz vubec ne skody, ktere nadelaji, naklady na policii, zapalena auta a budovy, hasice, osetreni, vandalizace, prepadeni, vykradeni atd atd. To teprve clovek kouka, jak bohaty stat to byl, ze toto unese aniz by se okamzite zhroutil. Ale uz socani zvysuji dane, museji si moc pujcovat.

J. Pleva 16.3.2017 23:18

Re: Přesně,

pani Kaniokova, rad bych vam dal vycerpavajici odpoved, ale obavam se, ze je to velmi siroke tema. Tedy jen o tech skandinavskych diskusich. Na main-stream nema smysl se divat, tam jsou lide jednak opatrni, jednak je tam cenzura. Cenzuru uplatnuji noviny i v reakcich ctenaru, i kdyz tam je sam pisatel zodpovedny za obsah a ne redakce.

Na alternativnich se ucastnim hlavne na Avpixlat (Odpixlovano), a tam rozhodne - nastesti - diskuse neni vlazna ani mrtva. Pisi tam stejne zoufali lide jako ja, a obcas se cenzuruji jen osobni urazky (ridky jev) nebo sprostarny, ktere by nepritel mohl pouzit proti nam. Fakt ale je, ze se teto diskuse ucastni jen skalni mensina, dejme tomu vyber ze 20% naroda, zbylych 80% jsou bud bez zajmu, nebo (asi vetsinou) ideologicky odlisneho nazoru, tj. indoktrinovani, ti voli casto cely zivot stejnou partaj a nejsou mentalne schopni zmeny. A pak jsou ti, kteri se boji ze cokoliv je "neco proti necemu" (Werich) a nechteji se spalit.

Obcas jsou tam i prispevky od Noru a od Danu, a z tech cisi opravdu zdravy duch. Jsou i jine dobre stranky jako Motgift (Protijed), Ledarsidor (Uvodniky), ale ten druhy vede socan a je to poznat, a ja je nemuzu uz ani citit. Nechava tam ale psat jine dobre zurnalisty. "Veci verejne" vsechny skutecne nezajimaji, hodne lidi to prenechalo druhym a staraji se jen o sve konicky, lov, zvirata, atd, aspon dokud se jich ten binec osobne nedotkne. Proto pak zaostavaji ve vyvoji a veri, ze zeme je stejna jako pred 30 lety...jak uz popsano jinde.

J. Pleva 16.3.2017 22:53

Re: Pro pana Pivodu

Tu nejdulezitejsi vec zadna technologie nevyresi - lidskou blbost. To je receno lidove a zjednodusene, ale za tou blbosti vezi hlavne fanaticke, kolektivni a stale se vracejici IDEOLOGIE. Ideologie stala za komunismem, za socialismem, za nacismem, za fasismem, a dnes ji vidime znovu za ISLAMEM. Casem jsem pochopil odpoved chytreho pana Skvoreckeho na otazku "Co nejvic nenavidite?": "Ideologie"! Oddanost ideologii oslepuje a zbavuje jedince mysleni i odpovednosti. Dnesni dobrosracstvi je zrovna tak niciva ideologie t.zv. dobra, ale provadena fanaticky bez rozumu jako dnes v Evrope je stejne niciva jako nacismus. Vysledek je stejne jasny jako 1 + 1 = 2.

M. Prokop 16.3.2017 21:38

Re: Klid pane Pleva.

A také je otázka, kam? On se ten socialistický mor dost rozlezl ...

M. Prokop 16.3.2017 21:34

Re: Těším na to až nějaké chudinky vystrašené blonďaté Švédky

Nezapomínejte na cikány.

J. Kanioková 16.3.2017 19:50

Přesně,

základem je volič. A to mě na tom děsí nejvíc.

Víte, my jsme tu tak vyhládli po informacích, že ty z nás, co jsme citliví na věci veřejné a co "zmákneme" PC, není nutno nutit číst a diskutovat. I když některé diskuse.. škoda mluvit. Ale mě nejvíc překvapuje, když šmejdím po skandinávských webech, že tam je v diskusích tak nějak "vlažno", leckde až "mrtvo". Docela ráda bych věděla, jestli to lidi fakt nečtou, nebo se bojí diskutovat? Nebo se jim jen nechce? Nebo tak nevěří "opozičním" stránkám...?

Nebo je věci "veřejné" rakt nezajímají ? Zajímavý byl pro mě článek v Respektu (ačkoliv mi nejde o tu intimitu) - SMĚŘUJE ZÁPAD KE ŠVÉDSKÉ TEORII OSAMĚLÉ LÁSKY? - https://www.respekt.cz/kultura/smeruje-zapad-ke-svedske-teorii-osamele-lasky

Jestli to tak půjde dál, bez ohledu a soudržnosti (se svým "kemenem), tak ta naše civilizace fakt dopadne blbě a potomci nám budou chodit plivat na hrob..

J. Kanioková 16.3.2017 19:33

Re: Díky, pane autore, je mi smutno když čtu o Skandinávií

Švédsko utratí v letošním roce 64,7 miliardy na imigraci. To by napravit hladomor v South Sudan čtyřikrát.- http://www.nt.se/asikter/ledare/nej-vi-hjalper-verkligen-inte-alla-om4546263.aspx

Švédská islamizace. Bratrstvo ukázalo hluboké kořeny https://www.rights.no/2017/03/sverige-islamiseres-brorskapet-har-slatt-dype-rotter/

Norsko - Policie proti polit. korektnosti - https://www.rights.no/2016/08/politi-versus-moralpoliti/

L. Křivan 16.3.2017 19:12

Pusť si mezi stehna černýho a žlutýho

zpívala ve švédské televizi pokroková multikulturní levičácká blondýna. Pak ji našli v parku pod hromadou kamení. Nahatou, s roztaženýma stehnama a rozmláceným ksichtem. Záběry z kamer ukázaly i jejího vraha, který ji v tramvaji sledoval. Černý hnus.

Bylo to hodně drsný a bylo to tady tady:

http://zboril.blog.ihned.cz/c1-64208050-znasilneni-a-vrazda-svedske-multikulturni-aktivistky-elin-krantz-etiopskym-imigrantem

P. Aron 16.3.2017 19:03

Re: Pro Pavla Arona

Konkrétně jak řešit kriminalitu lidí pocházejících z kultury, kde vládnou zcela jiné hodnoty? Jo mě by něco napadlo : Třeba náramek, který při nevhodném chování vyšle výboj, jen se obávám. že to není zrovna humánní a navíc bych se bál, že ten náramek by spíše dostali původní Švédové a ránu by dostali při každém nehezkém výroku o islámu. Ale to jsou vše jen směšné úvahy, až se rozmnoží tihle muslimové tak se vám na nějakou technologii vykašlou, sekera, mačeta, nůž sice nejsou tak technologicky na úrovni, ale celkem účinné.

J. Pleva 16.3.2017 19:01

Re: Díky, pane autore, je mi smutno když čtu o Skandinávií

Je to všechno výsledek dobrovolného vstupu do socialismu. Stát si většinu lidí koupil sliby, které potom nesplnil. Ono ani není záhodno aby přebíral z lidí jejich vlastní odpovědnost, ale takhle jen stát rostl a všichni ho platíme ve formě byrokracie a rostoucí korupce a libovůle. Ano, je smutné na to koukat, když to mohlo být daleko lepší. Ale odpovědnost voličů je všeho základem.

P. Aron 16.3.2017 18:58

Re: Pro Pavla Arona

Tak mě napadlo něco vyspělejšího, ale pak jsem si vzpomněl na jeden známý film : ...škoda pro Tebe olova ...

P. Aron 16.3.2017 18:56

Re: Díky, pane autore, je mi smutno když čtu o Skandinávií

Bohužel je to tak.

J. Pleva 16.3.2017 18:54

Re: Klid pane Pleva.

Komu je kus nad 70 let si snadno dovede představit, že znovu emigrovat v tomto věku je čím dál těžší úkol. Jedna věc je psychická zátěž z debilní a nyní už nesnesitelné politiky a řízení země. Jiná věc je nejbližší životní okolí, které si člověk budoval dejme tomu 40 let ke svému obrazu, kam patří dlouhá řada pro kvalitu života důležitých faktorů - kvalita pitné vody, úsporné ale pohodlné vytápění (tepelná pumpa), zahrada se skleníkem, blízkost pozemku na lovy, brzké zavedení fiber-technologie pro internet, blízkost nádherných jezer s lodičkou a koupáním, celoroční koupaliště se saunou, klid a čistý vzduch, sousedé - no je toho hodně čeho si člověk po všech zkušenostech musí vážit, a teď má zvednout kotvy a jít opět do neznámého? Ale ano, bude-li se zavádět šaria a začne jít o život, tak je to bez diskuze, volím život před pohodlím. Jen je třeba se rozhodnout...

P. Han 16.3.2017 18:40

Re: Pro Pavla Arona

Ovšem když si přečtete paměti Rudolfa Höße, tak byste mohl uznat, že přenechat řešení technologům se může poněkud vymknout.

P. Han 16.3.2017 18:35

Re: Pro Pavla Arona

Ta kriminalita se dříve řešila celkem jednoduchou technologií a velmi účinně. Stačila tři břevna a kus provazu. Všechno to bylo z přírodních materiálů a nezanechávalo uhlíkovou stopu.

J. Kanioková 16.3.2017 18:00

Díky, pane autore, je mi smutno když čtu o Skandinávií

Švédové prchají ze země - http://jdem.cz/c3ev65

Švédský mýtus - https://mises.org/library/sweden-myth

Jak sociální stát zkorumpoval Švédsko - http://www.perbylund.com/the_library_howthewelfarestatecorrupted_czech.htm

Krach Švédského modelu - http://www.mises.cz/clanky/krach-svedskeho-modelu-56.aspx

Švédská utopie - http://dfens-cz.com/svedska-utopie/

M. Pivoda 16.3.2017 17:56

Stručně pro J. Kučeru

Ve svém diskusnímm příspěvku výše jsem hned na počátku uvedl, že se nebudu zabývat inmigrační politikou Švédska.To je jejich interní záležitost.

Také jsem výše uvedl, že zvenku se jeví, že Švédsko snad nastoupilo třetí cestu historicky předčasně.

Nejrychlejší cestou do nebe je urychlení technologického pokroku - ve kterékoliv zemi světa. Takže když urychlíte cestu do nebe, vyhnete se peklu.

J. Kučera 16.3.2017 17:46

Re: Třetí cesta?

V letech 1981 až 1990 jsem pracoval ve Švédsku na universitě v Uppsale. Už tehdy bylo vidět, že Švédsko jde pomalu dolů. Ryhlost se během těch let zvyšovala. Kvalitní profesoři odcházeli za lepúším do USA a na jejich místa nastupovali méně schopní, často i aspiranti z Afriky. Ceny stoupaly, platy zůstávaly. I v univerdsitní Uppsale stoupal počet cizinců z Afriky a blízkého východu. Ale nevyčítejte jim to, u nás se zvolna připravuje totéž a to, že t.zv."ultrapravice" v Holandsku nevyhrála je nejrychlejší cesta do pekla.

A. Nový 16.3.2017 17:44

Re: Netzerová,

Second Explosion Rocks Sweden in 24 Hours, Suspected Bomb

http://www.breitbart.com/london/2017/03/11/second-explosion-to-rock-sweden-in-24-hours-suspected-bomb/

P. Han 16.3.2017 17:35

Re: Netzerová,

Nějaký váš předek?

M. Pivoda 16.3.2017 17:28

Pro A. Nový 840 - který se stydí, za své pravé jméno

Jste poněkud natvrdlý.

Já přece nevolám po žádné krvavé revoluci, nikomu nic násilím nevyvlastňuji. Sleduji dlouhodobě vývoj technologií a domýšlím důsledky. A doba skutečně dozrává pro tzv. třetí cestu, protože alternativou je vyhubení nepotřebné části lidské populace.

M. Pivoda 16.3.2017 17:21

Pro Pavla Arona

Pomocí technologie (v demokratické společnosti) lze vyřešit prakticky všechny současné problémy, i když u některých z nich to bude trvat více desetiletí.

A právě proto by do naší budoucnosti měli hovořit více technici, aby řešení dnešeních problémů se dostavilo dříve. Česká republika může USA závidět Elona Muska - ten tomuto poslání zasvětil celý svůj život. Nesnažte se proto zavazet těmto schopným lidem, když už sami na to nemáte.

I kriminalita (ať už migrantů nebo domácích) je řešitelná pomocí technologie. Větší transparentnost ve společnosti kriminalitu určitě snižuje.

S. Netzer 16.3.2017 17:19

Re: Netzerová,

Hotovej nezmar, jako nějakej Boušek z Libně, Karda. Vosumnáctkrát za večer ho vyhodili od ,Exnerů’, a vždycky se jim tam vrátil, že tam zapomněl fajfku. Lez jim tam voknem, dveřma, z kuchyně, přes zeď do lokálu, přes sklep do výčepu a byl by se spustil snad komínem, kdyby ho byli hasiči nesundali se střechy. Takovej byl vytrvalej, že by se moh stát ministrem nebo poslancem.

A. Nový 16.3.2017 17:10

Re: J. Poláčkov 507: O mojí představě nevíte nic

Znáte to, vypadá to jako kachna, kváká to jako kachna... Vy k tomu nepotřebujete ani legitku, protože kvákáte stejně jako ti od nichž se distancujete.