26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

ÍRÁN: Ahmadreza Džalali jde na smrt

Je to to nejmenší, co můžeme udělat pro někoho, kdo je nespravedlivě odsouzen k trestu smrti: podepsat mezinárodní petici v jeho prospěch. Nejnověji jsem připojil svůj podpis pod výzvu k záchraně života Ahmadrezy Džalaliho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Čábelka 10.2.2017 22:57

Re: Moc emocí, málo fakt.

Evidentne ale uplne stejni smejdi jako vsichni postizeni koranem.

D. Šimáček 10.2.2017 0:31

no v jádru je írán konzistentní

pan doktor se zabývá tím jak co nejlépe řešit a snižovat oběti teroristických útoků, takže ve své podstatě podvrací snahy muslimských vlád ovládat zbytek světa, tudíž je nepřítel číslo jedna.

H. Lukešová 9.2.2017 23:31

Re: Bohužel, nenávist k Izraeli nespojuje jen muslimy, ale

Ano.

J. Urban 9.2.2017 22:12

Re: Petice

Che che, ty klukupitomá. To bylo první, co Israel těm kozomr.ům nabízel: území za mír. Tví rodiče snad museli být sourozenci :-/

M. Prokop 9.2.2017 21:12

Re: Petice

Nejdřív ovšem podepište petici, aby se ti kozomrdi vrátili do roku 1947 a nezačali několik válek, které naštěstí prohráli.

K. Křivan 9.2.2017 20:48

Re: Hodně hloupé.

Každý, kdo začne válku a prohraje ji, zaplatí za to ztrátou území.

J. Stárek 9.2.2017 20:03

Petice

Já bych podepsal petici za odchod Izraele z okupovaných území, která by měla patřit Palestinskému státu dle mezinárodních dohod z roku 1947. Protože zde vidím jádro problému vztahů mezi státy na Blízkém východě.

P. Vaňura 9.2.2017 19:28

Tak s tou muslimskou "civilizací" bych to prosil upřesnit

Ovšem, řada poznatků a vynálezů z Číny a Indie se k nám dostala PŘES muslimské státy, toť pravda.

P. Vaňura 9.2.2017 19:21

Bohužel, nenávist k Izraeli nespojuje jen muslimy, ale

i rudozelenou pakáž v Evropě a částečně i USA!

R. Langer 9.2.2017 19:08

Re: Je to jejich způsob, jejich civilizace.

CO nám dala "muslimská" civilizace konkrétně? Když se nad tím totiž dobře zamyslíte, tak si uvědomíte, že vlastně vůbec nic... :-P

V. Novák 9.2.2017 18:21

Islám je v rozporu s vědou, jako každé zjevené náboženství.

Ale dají.

V. Novák 9.2.2017 18:20

Re: Je to jejich způsob, jejich civilizace.

Nerajtoval bych tak na té bělobě - je taky nějaká Čína.

A stavíme na mnohém, co nám dala muslimská civilizace - ovšem ta je, koneckonců, většinou taky "bílá".

V. Novák 9.2.2017 18:16

Re: Moc emocí, málo fakt.

Takže "v arabském světě ať si popravují po libosti, my se staráme pouze o Írán"?

V. Novák 9.2.2017 18:15

Re: Moc emocí, málo fakt.

Ale pendrek, slavný soude...

Vládl Asad a jeho sekulární vláda složená z příslušníků různých věr a bez ohledu na to, jaké náboženství vyznávají a případně praktikují. Což platí pro vládní území dosud. Tomu se říká sekulární režim.

Ovšem nevládli většinoví sunnité - pro něž to zřejmě bylo takové porušení jejich lidských práv, že povstali. S podporou Západu, Saudské Arábie, Kataru,... Pro někoho je porušením jeho svobody a lidského práva to, že nemůže svobodně porušovat lidská práva jiných - podřadných, ať už jsou ti umtrmenšové definováni národností, rasou nebo vírou.

R. Tichý 9.2.2017 17:58

Nevim, proc by melo byt divne, ze vedec provozuje spionaz. Je jenom v jeho zajmu se tvarit, ze jej politika nezajima.

P. Švejnoch 9.2.2017 17:26

Re: Takže přesně, mám právo označit Hitlerovo jednání

Můžete Hitlerovo jednání označit za zlo. I Stalinovo - a já s Vámi budu souhlasit, protože všichni čtyři pocházíme ze stejných, pro zkratku řekněme křesťanských, kořenů. U Pol Pota je to v tomhle trochu složitější, ale ani v jeho případě se naše (to jest moje a Vaše) hodnocení nebude lišit.

Ale - ani Váš názor, ani můj, nemohou aspirovat na to, že jsou univerzálně a definitivně správné. Z pohledu jiného může být holocaust tou nejlepší událostí v dějinách (nemusíme chodit daleko - mnoho muslimů takový pohled jistě sdílí), z pohledu, řekněme, planety Země, může být třeba jakýkoli úbytek populace pozitivním jevem.

Tím vším jsem chtěl a chci říct, že Vás (mě, kohokoli) nic neopravňuje k tomu, abyste Váš (i můj) pohled na věc prohlásil za jediný a univerzálně správný.

A pokud tohle připustíte, pak musíte připustit i to, že vnucovat někomu svůj názor (dokonce násilím - které nutně nemusí být jen fyzické) jednak není principielně dobře, ale hlavně - nemůže to vést k žádným dobrým koncům. Pokud tedy nechceme vnucení našeho názoru postavit na genocidě (nebo alespoň decimaci) oponenta - pak to, pochopitelně (v druhém případě možná), fungovat bude...

Ono to celé má ještě další souvislosti, můžete se třeba zamyslet nad tím, jestli vůbec má naše, křesťanská, civilizace (která je očividně ne-li v úpadku, pak v krizi jistě) právo někomu něco vykládat a vnucovat. A mohl bych pokračovat - ale to by byla diskuze dalece přesahující tento formát...

H. Lukešová 9.2.2017 16:08

Re: Moc emocí, málo fakt.

Ano, jsou to propletenice, ale Írán podporuje Hizballáh a Hizballáh podporujr sunitský Hamas. Nenávist k Izraeli je sjednocujícím prvkem všech muslimů do jednoho, ať už šítů či sunitů...

M. Prokop 9.2.2017 16:06

Re: Moc emocí, málo fakt.

On tam strká pazoury kdekdo, Západ ještě ne tak moc, až teď, když tam nalezli Rusáci. Od počátku nenechali Syřany vyřídit si to sami hlavně Irán a Rusko, přidaly se Emiráty, Saúdové, Turecko, IS z Iráku, Kurdové, tam je spousta velmi protichůdných zájmů. Západ to možná mohl zarazit v rozletu zpočátku, ovšem za předpokladu rychlé a rázné akce a na to jaksi "nebyli lidi" - viz Obama.

Terezu Spencer raději ponechávám bez komentáře.

M. Prokop 9.2.2017 16:01

Re: Moc emocí, málo fakt.

Vzhledem k tomu, že Hamás je filiálka egyptských Muslimských bratří, což jsou sunnité, tak bych iránskou (šíitskou) podporu neočekával. Spojuje je nenávist k Izraeli, to ano.

Hizballáh je šíitský a bojuje i za "sekulárního" Asada.

Jsou to tam holt propletence.

P. Vaňura 9.2.2017 15:30

Jde o to, s čím se kdo silněji identifikuje.

Křesťanští Portugalci např. pomohli v 16 století křesťanské Etiopii odrazit muslimskou agresi.

H. Lukešová 9.2.2017 15:19

Re: Moc emocí, málo fakt.

Podle vás Írán nepodporuje arabský Hamás? No zajímavé...

S. Netzer 9.2.2017 15:12

Re: Moc emocí, málo fakt.

Šiitský Hisbollah, blběnko.

H. Lukešová 9.2.2017 14:53

Re: Moc emocí, málo fakt.

No jo, ale proč Západ zasahuje do syrských poměrů? Proč nenechali Syřany, aby si problém vyřešili sami. Tereza Spencerová napsala spoustu fundovaných článků, nelíbí se mi na ni, že straní palestinským Arabům, nemá příliš v lásce Stát Izrael, napsala i spoustu protiizraelských článků, ale o Sýrii píše dobře a dovoluje na svých Literárkách publikovat politicky nekorektním autorům, není to neomarxistický web jako Čulíkoviny. Když Tereza Spencerová nepíše o Izraeli, nechá ho být, tak píše dobře. To je zřejmě její "blok". Zjistila jsem za tu dobu, že je důležité posuzovat člověka z širšího záběru. Velmi mě Literárky překvapily.

P. Vaňura 9.2.2017 14:51

Myslím, že je spousta národů či lidských skupin

v Asii, Africe a latinské Americe, které většina Evropanů řadí do jedné skupiny, i když jsou třeba nepřáteli na život a na smrt. Pokud by na Cejlonu nevyeskalovala situace do dlouholeté občanské války, byli by to pro většinu Evropanů prostě Cejloňané.

P. Vaňura 9.2.2017 14:46

Takže přesně, mám právo označit Hitlerovo jednání

za zlo? ANO NEBO NE?! Podotýkám, že spousta věcí v Třetí říši byla nepopiratelně dobrá, jenže v případě hromadného vraha není podstatné, jak se choval k opuštěným pejskům...

H. Lukešová 9.2.2017 14:46

Re: Moc emocí, málo fakt.

No a Írán podporuje arabský Hamás...Zajímavé...

H. Lukešová 9.2.2017 14:44

Re: Moc emocí, málo fakt.

Vypadá to, že tento fakt neznáte...

P. Vaňura 9.2.2017 14:33

Opravdu jsou Peršané více muslimové, než Peršané

To od nástupu Chomejního jasně prokázali!

Pokud totiž jdete do historie, Židé byli celá STALETÍ přátelé a spojenci Persie, už od doby, kdy jim perský král Kýros Veliký dovolil návrat do Jeruzaléma a obnovu Chrámu. Židé v Egyptě za Achaimenovců podporovali perskou nadvládu nad touto zemí. Počátkem 2 století je pouze to, že v čele Říma stáli umírnění císaři Trajanus a Hadrianus, zachránilo před daleko brutálnější odplatou za to, že v době římsko-perské války vpadli do zad bojující římské armádě, což patrně zachránilo Persii od porážky. Na perské straně stáli i za dlouhých a de fakto nesmyslných byzantsko perských válek a ve 20 století vztahy Israele s Iránem byly za Šáha dobré. Teprve nástup islámského fanatika Chomejního, který podporoval Araby COBY MUSLIMY (nehledě na to, že Arabové v 7 století Persii dobyli a islamizovali ji násilím) vedlo k nepřátelství Iránu a Izraele!

M. Prokop 9.2.2017 14:29

Re: Moc emocí, málo fakt.

Sýrii si Syřani rozvrátili zcela vlastníma rukama (včetně Asadových), i když i ochotných pomocníků se našlo dost. S tím sekularismem to nebylo tak žhavé, vládli alavité.

M. Prokop 9.2.2017 14:27

Re: Moc emocí, málo fakt.

Mně spíš udivuje, proč je tolik emocí vůči panu Stejskalovi.

Že je Irán velmi podivný stát, to těžko popřít a petici může každý podepsat/nepodepsat zcela dobrovolně.