26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Stále stejný protivník

Také se vám zdá, že dnešní doba začíná nebezpečně připomínat jednu velmi neblahou éru minulého století?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Brzák 8.2.2017 23:44

Re: Pletete si svobodu s anarchií. Pokud nedisponujete

Nejsem samozřejmě tak zkušený, abych tvrdil, že něco nějak musí být v mezinárodních vztazích. Ale jestliže hovoříme o svobodě, tady si ji jistě nepletu s anarchií. Anarchie domítá hranici, kterou jsem jasně formuloval.

Co se týče možností, které máme jako stát - věřím na obchod. A tím obchodem je i smlouva o vzájemné vojenské pomoci mezi dvěma (či více) státy. Pak už nejde o zvolení lídra - nýbrž o rovnocené partnerství. Avšak, musí to být obchod výhodný pro obě strany. Takže musím velmi dobře spočítat, co mně to bude stát - a ne nutně jen v penězích...abych své účty platil tak, aby to dělalo dobré přátele.

Mimochodem, ve Vašem strachu tíhnete k budování moci nad sebou - a tudíž k nesvobodě. Zkuste si jen prostudovat jiné možnosti - například anarchokapitalismus (například ankap.urza)

P. Sulc 8.2.2017 23:29

Re: veice pekny clanek,ravdivy.

A ty ceske ovce jsou jine? Trkaji, nebo spise jen pobekavaji? Jedine v Anglii to nedopadlo k velke radosti unijnich oredaku.

P. Han 8.2.2017 22:53

Re: Jít dělat dobrovolníka tam,

On ten Dálný východ a Blízký východ se tak jmenují proto, že jeden je dál a druhý blíž. A ten blízký je už díky vítačům přímo tady. Vy sem chcete tedy pozvat i ten dálný? A máte pocit, že wir schaffen es?

A. Nový 8.2.2017 22:37

Re: m:-)

Soudruhovi Rudáčkovi/Hofmanovi se už i podařilo odpovídat v jednom diskuzním vláknu jako Rudolf a následně Hofman, neboť si spletl své dvě identity. Takže Rudáček/Hofman. Navíc, takový magor jako je RUdáček/Hofman neutíká, jen si mění identity. :-)

J. Kombercová 8.2.2017 21:19

Re: m:-)

Stopro.

J. Šimek 8.2.2017 21:13

Re: :-P

řečnická otázka, zkuste googlit :o)

M. Prokop 8.2.2017 21:01

Re: m:-)

Ale je. Zaručeně.

J. Vintr 8.2.2017 21:00

Re: Souhlas, ale...

O tom výsledku rozhodlo to, že se Roosevelt rozhodl Rusko podržet. A já říkám, že to byla možná chyba, protože bez americké pomoci by Stalinův bolševický režim určitě padl (pokud by se tedy Stalin nepřidal po podepsání kapitulace k Hitlerovi). Spojenci by válku vyhráli i bez Ruska. Možná by to trvalo déle a stálo by to víc obětí, ale nakonec by Německo muselo kapitulovat. Už jen proto, že by Amerika měla jaderné zbraně. V poválečném uspořádání by se z Ruska možná mohla stát docela jiná země, bez bolševického režimu.

M. Prokop 8.2.2017 21:00

Re: Mimochodem, ve starověkém Egyptě byla ústřední moc,

Spíš než do Egypta bych zabrousil do staré Anglie. Tamní Parlament byl ustanoven hlavně proto, aby omezoval a kontroloval krále.

P. Vaňura 8.2.2017 20:25

Tzv. "sociální darwinismus" je IDEOLOGIE.

Tak, jako je ideologií "vědecký komunismus."

S. Donát 8.2.2017 20:23

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

To jste napsal moc hezky, díky :)

S. Donát 8.2.2017 20:21

Re: Nálepkáři :-P

Vám je ze mě nevolno, Žofinko? Ani nevíte, jak mě to mrzí. Při nevolnosti doporučuji nějaký jemný dámský žaludeční likér (např. Fernet). Nebo tomu nechejte volný průběh a vrhněte. Uvidíte něco velmi podobného, jako píšete sem.

Mimochodem, mohla byste mi tu prosím citovat jedinou "sprostou nadávku" v této diskuzi ode mě? Přeji příjemné hledání. Tedy jestli vám to zase nezvedne kufr, nerad bych, abyste si poblila klávesnici. :-)

P. Vaňura 8.2.2017 20:18

Mimochodem, ve starověkém Egyptě byla ústřední moc,

ztělesněná faraonem, chápána jako ochrana obyčeného člověka před zvůlí místních mocipánů. Nakolik to bylo oprávněné si netroufám posoudit, ale dvě "přechodná období," kdy faraon neovládal pevně zemi, jsou považována za období úpadku.

S. Donát 8.2.2017 20:17

Re: :-P

A proč se na to ptáte, když to víte?

M. Vondráček 8.2.2017 20:15

Re: m:-)

Já se na rozdíl od Vás domnívám , že ano. Styl, vyjadřování , výrazivo si značně odpovídá. Ale mohu se mýlit. S ponem Hofmanem jsem se pokoušel také diskutovat , ale to šlo jen tehdy , pokud jste s ním souhlasil. Což u "Rudolfa" funguje stejně. I souznění s Netzer a Václavíková vykazuje podobné znaky, které lze vyjádřit slovy "oslové hýkají v houfu " .

S. Donát 8.2.2017 20:15

Re: myslím, že celý spor zde probíhající by se dal zjednodušit

Souhlasím s Vámi. Podobné myšlenky mne napadají, jen je neumím tak pěkně podat (nebo jsem líný :-)). Proto mě také různé úvahy a debaty na téma minarchismu, tedy naprosto minimálního státu. V takovém pak není třeba lídra, stát by měl fungovat spíše jako servisní organizace pro nezbytný okruh oblastí. A protože by se v takovém uspořádání velmi zredukoval balík peněz, o kterém by ten stát rozhodoval, ani by se ti "lídři" tolik nehrnuli. Dál už je jen ancap a to je zřejmě utopie. Dnešní trend je bohužel zcela opačný, stát se zajímá o čím dál víc věcí, víc věcí ošetřuje zákonem, vyhláškou, víc věcí zakáže. Kolik zákonů a nařízení ale za poslední roky bez náhrady zaniklo? Svoboda je salámovou metodou stále ořezávána, dle mého názoru. A tady krásně vyniká rozpor mezi svobodou a demokracií - nelze je takto striktně psát společně, neboť současné směřování k čím dál menší svobodě je zcela v souladu s demokratickými principy. Vždyť jsme si to tak vybrali, ne?

P. Vaňura 8.2.2017 20:14

Pletete si svobodu s anarchií. Pokud nedisponujete

takovou ozbrojenou mocí, abyste sám odrazil útok třeba celého světa, budete vždycky potřebovat lídra. Jedinou svobodu máte v tom, že si ho můžete, pokud vás bude dost, vybrat.

P. Vaňura 8.2.2017 20:11

Tyto tři státy vadí rudozelené sebrance v Bruseli

Kánony víry jedině pravé jsou z mnoha stran zpochybněny! To nevidíte jak uvažují ti idioti? Poté, co nesmyslnost "boje proti globánímu oteplování" je očividná a nikdo to už nebere vážně, oni schválí plán na úplný přechod na OZE. A to přesto, že EU produkuje už jen 7% světových emisí CO2, takže celé jejich úsilí je tak jako tak k ničemu!

O vydávání negramotných primitivů ze subsaharské Afriky za vysokoškoláky nemluvě!

I. Mertl 8.2.2017 18:58

Re: Není tomu tak!

ad 1) Sice jste do toho zbytečně přidal "Americe first!", což je stejně pádné jako Babišovo "Všetci kradnů", a konstatování o Obamovi, kterého ostatně taky nepovažuji za bůhvíjakého presidenta, ale v zásadě jsme se shodli (s většinou světa): uvidíme.

ad 2) Ale smysl povídání p. W. je přece jiný - že je to "hysterická" evropská oficiální linie, žádná věrchuška. Medle, kdo jsou ona věrchuška a jak veřejně hystericky vystupuje, pane? Hysteričtí jsou možná oni s D.T. nespokojení američani, ale to je jejich věc.

ad 3)máte recht.

R. Brzák 8.2.2017 18:57

Re: m:-)

S panem Hofmanem moje rozepře až tak daleko nedošli, takže nemohu soudit. Ale obecně je agresivita vyvolaná strachem hodně omezující a tudíž může produkovat podobné výrazivo...

J. Jurax 8.2.2017 18:46

Re: EUrofašismus se odkopává

Panenkomarijasvatokopeckádočehostodušudala ...

J. Jurax 8.2.2017 18:43

Re: Nejsem věřící v tom smyslu,

No, jestli Vám při posledním soudu řeknou "ty mne nezajímáš", buďte rád. Zajímá-li se o Vás soud - jakýkoliv - nebývá to k dobrému a kouká z toho průšvih ...

J. Schwarz 8.2.2017 18:41

Re: Jít dělat dobrovolníka tam,

Co tím chcete říct? Že jsme jim neměli dodávat televize? Jenom kvůli takovým jako jste vy je nedokážeme zastavit, i když sílu na to teoreticky máme. A papež ví a jak je vidět nejraději by skutečnou bídu, nemoci, hlad a drogy viděl i v Evropě. Alespoň pro to dělá co může...

R. Brzák 8.2.2017 18:40

Re: myslím, že celý spor zde probíhající by se dal zjednodušit

Já rovněž tak. Avšak stát - to jsou jen lidé, kteří v rukou drží moc, kterou jim dali občané té země.

A svoboda omezená lídrem již není svoboda. Jediná hranice, kterou svoboda snese (protože je zodpovědná - tedy morální), je hranice svobody druhého člověka. Z tohoto hlediska je stát vždy ohrožením svobody, z tohoto hlediska je mocný stát v čele, lídr, vždy mocným ohrožením svobody méně mocných států. A to nejen svou silou vůči nim uplatňovanou, ale i vztahem závislosti, který si méně mocné státy vyberou tím, že si mocný stát určí za lídra...

Když řeknu lídr - pak nemohu v jedné větě říci svobodu...

P. Han 8.2.2017 18:39

Re: m:-)

Také jsem tomu moc nevěřil. Až do té doby, co ujel a začal mě urážet stejným způsobem i stejnými výrazy jako pod jménem Hofman.Takže pro mne je to Hofman, možná s trochu obměněným zadáním.

Š. Hašek 8.2.2017 18:38

Re: Souhlas, ale...

Rozhoduje výsledek, jak říkají matematici.

Blbec si myslel, že mráz a lyžovačka u Stalingradu bude něco jako Wochenende v Harzu. Večer pivo a ples v Moskvě. Že Vás to furt/imrvére baví.

Nechte už toho počasí, můj otec říkal, že bez pláštěnky dostanete i v červenci u Kokořína zápal plic a klidně zdechnete. Zdechnete. On to říkal slušněji, protože nebyl namyšlený blb. V Berlíně jich je/bylo asi více než ve Strakovce. Co s tím??

Zkráceno. Zjednodušeno.

J. Schwarz 8.2.2017 18:37

Re: m:-)

Ledaže by pan Hoffman ke stáru zblbl, změnil identitu a možná i pohlaví /gender/...

Š. Hašek 8.2.2017 18:31

Re: To jsem si tedy nevšiml.

Až na ten pátý pád ........

J. Jurax 8.2.2017 18:31

Re: Není tomu tak!

ad 1) on Trump nepasuje do uhlazených politkorektních škatulek a dokonce si dovoluje říkat America first! No představte si, kdyby se tohle ujalo ve státech neschopné a rozklížené EU. A dovoluje si říkat mnohé, co se politkorektně nesmí. Prostě to není černoušek Obama, co dostal nobelovku za mír jen tak preventivně. Takže je třeba Trumpovu Ameriku - s důrazem na přídavné jméno - odvrhnout. Kontroverzní Trump jistě je - uvidíme, co se vyklube.

ad 2) "Rusko, Velká Británie a Spojené státy jsou v dnešní Evropě otevřeně zařazovány mezi hrozby". Ano, přesně, ale ne v Evropě, nýbrž v EU, přesněji mezi věrchuškou EU. Rusko z důvodů pochopitelných, Británie kvůli brexitu - dovolili si moc a co kdyby se to ujalo i jinde - a Spojené státy kvůli viz první odstavec. Vždyť ten Trump si dokonce dovoluje chtít, aby evropské státy dávaly na vlastní obranu to, co se zavázaly ve smlouvě NATO - no není to hrozba?

ad 3) nestojí za komentář.

J. Šimek 8.2.2017 18:21

Re: A propos:

Průvody DSSS jich jsou plné a tam se realizují ve své jinakosti, stejně, jak ty bukvice :o)