24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

FEJETON: Moje žena, sprinterka

Když jsem byl mlád, bývala Ascalona... Ále, co to blbnu – když jsem byl mlád, bývala mým vozidlem bájná, žlutá Škoda 100. Jezdila kupředu i pozpátku a navíc ji dokonce bylo možné někdy i amatérsky opravit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Dubravský 6.2.2017 11:56

Re: Měli jsme

Maximální rychlost V3S byla 60 km/h. Bylo to vozidlo terénní, nikoliv závodní.

J. Jurax 6.2.2017 0:04

Jo, škodovky

110, 120, služební felda, vlastní ojetý favorit, pak jsem se zpronevěřil ojetým Renaultem 19 (elektrika!!!) a naposled nová oktávka první verze, na kterou nedám dopustit. Je to spolehlivé (najeto 180 000 za 8 let) a není to ještě kvůli elektronice chytřejší jak já.

110 a 120 se daly jakž takž opravit svépomocí - ono to taky byla jediná možnost, když monopolní autoservis ve městě odkazoval neprotekční zájemce za 14 dní se zeptat a pak si auto nechal tři týdny. Prý nebyly díly nebo mechanici.

U 110 mi dlouho haproval startér - odborníci kroutili hlavami, ale auto tu startovalo, tu ne. Naučil jsem se startér vymontovat za pět minut, pofoukat uhlíky, zamontovat a nastartovat. Později jsem zjistil, že schopnost startování obnoví úder gumovým kladivem. Příčinu fenoménu neznám dosud; je to 35 let zpátky. A 110 taky parádně rezavěla - jak praví klasik, za tichých nocí bylo slyšet, jak ji žere rez. 120 už na tom byly líp.

Startéry samozřejmě co náhradní díl nebyly; nakonec jsem sehnal startér z 1203, trochu to vypodložil, aby pasovalo, a byl pokoj.

Favorita jsem měl až po sametu - a to už jsem nebyl (v témže servisu, ale zprivatizovaném) otravný hmyz, ale vážený zákazník a auto mi spravili i na počkání .

M. Bílý 5.2.2017 17:16

Poznmka k autu Škoda

Jezdil jsem celý život na Škodovkách od Rapidu z roku 1930 (bez vytápění s tvrdým pérováním) po Š 105 (pak už jsem toho raději nechal, ne kvůli autu. ale kvůli sobě). Nebyla to auta jak si je představují fajnšmekři, ale nikdy ! nikdy!!! mě nenechala na cestě. Se Š100 jsme se ženou dorazili z cesty po Itálii, Rakousku (na cestě nahoru na Grossglockner ameriky vařily, ale Škodověnka šlapala bez potíží) a Švýcarsku, na parkoviště před dům (cestou to občas zaškubalo) ale popojet na bližší stanoviště už nešlo. Rozebral jsem druhý den karburátor a byla v něm voda. Vyčistil a jezdilo se dál. Blahé to časy bez elektroniky. Plně se ztotožňuji níže s panem Haškem (14:01). Připomenul mi ty ventily, také jsem si je "šteloval" sám. Srdečně zdravím.

P. Khail 5.2.2017 16:16

Re: Díky za tu srandu! ;-)))

Nesmysl tradovaný lidmi, kteří Trabanta zblízka asi nikdy neviděli. "Kostra" karosérie byla kovová a nebyl to nerez. Plastové díly byly na ní částečně našroubovány a částečně nalepeny, třeba podlaha byla jen kovová a kdo se domníval, že nezrezaví, se zlou se potázal. Takže dutiny se stříkaly rezistinem a spodek natíral třeba gumoasfaltem. Výhodou bylo, že T. s upevnil na t.zv. kolébku a otočil na bok, u tak lehkého auta to nebyl problém, k ošetřovaným částem byl potom dobrý přístup.

P. Aron 5.2.2017 13:36

Re: Mít před chvílí kafe...

Nehrabe, četl jsem ten článek před chvíli také a vidím to podobně :-)

P. Aron 5.2.2017 13:35

Moc hezké

Dobře jsem se pobavil v tom pošmourném dni. Já měl Škodu 1100 MB. Jezdila skvěle na sněhu inu motor vzadu.

Z. Koutecký 5.2.2017 9:40

Re: Díky za tu srandu! ;-)))

To máte pravdu, rozdíl tu byl dost výrazný. Škodovka zrezivěla jako liška, Trabant ne.

P. Hlosta 5.2.2017 9:05

Re: Mít před chvílí kafe...

Omlouvám se, reaguji omylem na jiný článek. Už mi asi hrabe ;-)))

P. Hlosta 5.2.2017 9:04

Re: Mít před chvílí kafe...

Mnozí to vydí tak, že za vás půjde na šichtu robot a vy ho jen přes monitor budete sledovat. To se honí v hlavách těch, co nikdy pořádně nemákli! ;-))

P. Hlosta 5.2.2017 9:02

Re: Měli jsme

Já byl v těch časech řidič z povolání. Kdyby lidi věděli v jakém stavu jezdí auta, na ulici by nevyšli! Ty Škodovky a Trabanty naleštěné, co vyjely čas od času na silnice, ty se nepočítají. Jinak to byl všechno bordelhumus pozichrovaný drátem, polepený lepenkou, s ojetými pneu a u osobních aut rychlost 100Km/h byla smrtící. To i náklaďáky jezdívaly radši šedesát, aby se nerozpadly. Mně třeba V3Ska, co jsem s ní chvilku jezdi se rozkmitala v řízení při překročení pětašedesátky tak, že bych volant neudržel. Pravda, byli jsme bordeláři, ale on byl všechno problém a za práci a k tomu poctivou, se rozhodně neplatilo. Byly tabulky na plat a potom ještě kladný přístup k socialismu, bez kterého prostě penízky vyšší nebyly. Já měl nejmenší plat v podniku, páč krom přestárlých aut(aspoň dvacet let vždy měly), jsem neměl k socíku vztah vůbec kladný. ;-))

J. Novak 4.2.2017 22:52

Mít před chvílí kafe...

..., tak jsem poprskal monitor smíchy. Takhle jsem se jenom trošku tloukl smíchy na posteli. Za chvilku zase do práce, blíží se odpoledne 16. hodina ...

Š. Hašek 4.2.2017 14:05

Re: Díky za tu srandu! ;-)))

No, nevím, zda můžete zde psát.

Mezi škodovkáři a trabanťáky byl snad evidentní rozdíl??!! Možná, kdybyste někdá měl varťase!

Nesnášel jsem žiguláře, z venkova, klobouk na hlavě!

Zkráceno.

Š. Hašek 4.2.2017 14:01

Měli jsme

se spolujezdkyní manželkou, nezbednými mladocestujícímy vzadu, celkem dva vozy, nejprve Š 120, a pak Š 125, na konci typoznačení bylo něco jako L/S/super.

Jelikož jsem od dětství technik, pucovač, štelovač, rozebírač, dolívač PHM - ten náš produkt reálného socialismu, který byl opakovaně určitě řešen i na sjezdech KSČ (před rokem 1968 i asi za přispění soudružky Šiklové a Pitharta) nás nikdy nezklamal. Neboť vše bylo vyřešno "předodjezdovou přípravou". Ventilová vůle samo. Kdo to dneska ví?????

Když se popelář/dělnická třída 1. třídy, ve službě, já makal na autě, jednou kouknul přes moje rameno na motor (lesknoucí se jako psí k.....), řekl "že to v životě neviděl", byl jsem hrd!!

Moje spolujezdkyně, v teplíčku a pohodě dopravená kamkoliv, mi to tehdá nikdy neřekla. Ach jo.

T. Kočí 4.2.2017 10:57

Škodovka proto zavedla ohrev zadniho skla- britsky vtip.

Z. Koutecký 4.2.2017 10:45

Re: Díky za tu srandu! ;-)))

No, my měli Trabanta a s tím to bylo ještě jednoduší. Za vhodných podmínek jsem ho dokázal roztlačit i sám. A k plastu ruce nepřimrzly.

P. Lenc 4.2.2017 10:16

Re: Díky za tu srandu! ;-)))

Já také, jenom nevím proč má žena ne.

P. Hlosta 4.2.2017 8:44

Díky za tu srandu! ;-)))

Dost jsem se nařehtal ;-)))

M. Prokop 4.2.2017 0:15

1*

.