Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Moje žena, sprinterka
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Dubravský 6.2.2017 11:56Re: Měli jsme Maximální rychlost V3S byla 60 km/h. Bylo to vozidlo terénní, nikoliv závodní. |
J. Jurax 6.2.2017 0:04Jo, škodovky 110, 120, služební felda, vlastní ojetý favorit, pak jsem se zpronevěřil ojetým Renaultem 19 (elektrika!!!) a naposled nová oktávka první verze, na kterou nedám dopustit. Je to spolehlivé (najeto 180 000 za 8 let) a není to ještě kvůli elektronice chytřejší jak já. 110 a 120 se daly jakž takž opravit svépomocí - ono to taky byla jediná možnost, když monopolní autoservis ve městě odkazoval neprotekční zájemce za 14 dní se zeptat a pak si auto nechal tři týdny. Prý nebyly díly nebo mechanici. U 110 mi dlouho haproval startér - odborníci kroutili hlavami, ale auto tu startovalo, tu ne. Naučil jsem se startér vymontovat za pět minut, pofoukat uhlíky, zamontovat a nastartovat. Později jsem zjistil, že schopnost startování obnoví úder gumovým kladivem. Příčinu fenoménu neznám dosud; je to 35 let zpátky. A 110 taky parádně rezavěla - jak praví klasik, za tichých nocí bylo slyšet, jak ji žere rez. 120 už na tom byly líp. Startéry samozřejmě co náhradní díl nebyly; nakonec jsem sehnal startér z 1203, trochu to vypodložil, aby pasovalo, a byl pokoj. Favorita jsem měl až po sametu - a to už jsem nebyl (v témže servisu, ale zprivatizovaném) otravný hmyz, ale vážený zákazník a auto mi spravili i na počkání . |
M. Bílý 5.2.2017 17:16Poznmka k autu Škoda Jezdil jsem celý život na Škodovkách od Rapidu z roku 1930 (bez vytápění s tvrdým pérováním) po Š 105 (pak už jsem toho raději nechal, ne kvůli autu. ale kvůli sobě). Nebyla to auta jak si je představují fajnšmekři, ale nikdy ! nikdy!!! mě nenechala na cestě. Se Š100 jsme se ženou dorazili z cesty po Itálii, Rakousku (na cestě nahoru na Grossglockner ameriky vařily, ale Škodověnka šlapala bez potíží) a Švýcarsku, na parkoviště před dům (cestou to občas zaškubalo) ale popojet na bližší stanoviště už nešlo. Rozebral jsem druhý den karburátor a byla v něm voda. Vyčistil a jezdilo se dál. Blahé to časy bez elektroniky. Plně se ztotožňuji níže s panem Haškem (14:01). Připomenul mi ty ventily, také jsem si je "šteloval" sám. Srdečně zdravím. |
P. Khail 5.2.2017 16:16Re: Díky za tu srandu! ;-))) Nesmysl tradovaný lidmi, kteří Trabanta zblízka asi nikdy neviděli. "Kostra" karosérie byla kovová a nebyl to nerez. Plastové díly byly na ní částečně našroubovány a částečně nalepeny, třeba podlaha byla jen kovová a kdo se domníval, že nezrezaví, se zlou se potázal. Takže dutiny se stříkaly rezistinem a spodek natíral třeba gumoasfaltem. Výhodou bylo, že T. s upevnil na t.zv. kolébku a otočil na bok, u tak lehkého auta to nebyl problém, k ošetřovaným částem byl potom dobrý přístup. |
P. Aron 5.2.2017 13:36Re: Mít před chvílí kafe... Nehrabe, četl jsem ten článek před chvíli také a vidím to podobně :-) |
P. Aron 5.2.2017 13:35Moc hezké Dobře jsem se pobavil v tom pošmourném dni. Já měl Škodu 1100 MB. Jezdila skvěle na sněhu inu motor vzadu. |
Z. Koutecký 5.2.2017 9:40Re: Díky za tu srandu! ;-))) To máte pravdu, rozdíl tu byl dost výrazný. Škodovka zrezivěla jako liška, Trabant ne. |
P. Hlosta 5.2.2017 9:05Re: Mít před chvílí kafe... Omlouvám se, reaguji omylem na jiný článek. Už mi asi hrabe ;-))) |
P. Hlosta 5.2.2017 9:04Re: Mít před chvílí kafe... Mnozí to vydí tak, že za vás půjde na šichtu robot a vy ho jen přes monitor budete sledovat. To se honí v hlavách těch, co nikdy pořádně nemákli! ;-)) |
P. Hlosta 5.2.2017 9:02Re: Měli jsme Já byl v těch časech řidič z povolání. Kdyby lidi věděli v jakém stavu jezdí auta, na ulici by nevyšli! Ty Škodovky a Trabanty naleštěné, co vyjely čas od času na silnice, ty se nepočítají. Jinak to byl všechno bordelhumus pozichrovaný drátem, polepený lepenkou, s ojetými pneu a u osobních aut rychlost 100Km/h byla smrtící. To i náklaďáky jezdívaly radši šedesát, aby se nerozpadly. Mně třeba V3Ska, co jsem s ní chvilku jezdi se rozkmitala v řízení při překročení pětašedesátky tak, že bych volant neudržel. Pravda, byli jsme bordeláři, ale on byl všechno problém a za práci a k tomu poctivou, se rozhodně neplatilo. Byly tabulky na plat a potom ještě kladný přístup k socialismu, bez kterého prostě penízky vyšší nebyly. Já měl nejmenší plat v podniku, páč krom přestárlých aut(aspoň dvacet let vždy měly), jsem neměl k socíku vztah vůbec kladný. ;-)) |
J. Novak 4.2.2017 22:52Mít před chvílí kafe... ..., tak jsem poprskal monitor smíchy. Takhle jsem se jenom trošku tloukl smíchy na posteli. Za chvilku zase do práce, blíží se odpoledne 16. hodina ... |
Š. Hašek 4.2.2017 14:05Re: Díky za tu srandu! ;-))) No, nevím, zda můžete zde psát. Mezi škodovkáři a trabanťáky byl snad evidentní rozdíl??!! Možná, kdybyste někdá měl varťase! Nesnášel jsem žiguláře, z venkova, klobouk na hlavě! Zkráceno. |
Š. Hašek 4.2.2017 14:01Měli jsme se spolujezdkyní manželkou, nezbednými mladocestujícímy vzadu, celkem dva vozy, nejprve Š 120, a pak Š 125, na konci typoznačení bylo něco jako L/S/super. Jelikož jsem od dětství technik, pucovač, štelovač, rozebírač, dolívač PHM - ten náš produkt reálného socialismu, který byl opakovaně určitě řešen i na sjezdech KSČ (před rokem 1968 i asi za přispění soudružky Šiklové a Pitharta) nás nikdy nezklamal. Neboť vše bylo vyřešno "předodjezdovou přípravou". Ventilová vůle samo. Kdo to dneska ví????? Když se popelář/dělnická třída 1. třídy, ve službě, já makal na autě, jednou kouknul přes moje rameno na motor (lesknoucí se jako psí k.....), řekl "že to v životě neviděl", byl jsem hrd!! Moje spolujezdkyně, v teplíčku a pohodě dopravená kamkoliv, mi to tehdá nikdy neřekla. Ach jo. |
T. Kočí 4.2.2017 10:57Škodovka proto zavedla ohrev zadniho skla- britsky vtip. |
Z. Koutecký 4.2.2017 10:45Re: Díky za tu srandu! ;-))) No, my měli Trabanta a s tím to bylo ještě jednoduší. Za vhodných podmínek jsem ho dokázal roztlačit i sám. A k plastu ruce nepřimrzly. |
P. Lenc 4.2.2017 10:16Re: Díky za tu srandu! ;-))) Já také, jenom nevím proč má žena ne. |
P. Hlosta 4.2.2017 8:44Díky za tu srandu! ;-))) Dost jsem se nařehtal ;-))) |
M. Prokop 4.2.2017 0:151* . |