22.5.2019 | Svátek má Emil



DISKUSE K ČLÁNKU

Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.


FEJETON: Moje žena, sprinterka



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 18, poslední: 6.2.2017 11:56, přehled diskusí

Jo, škodovky:
Autor: J. Jurax Datum: 6.2.2017 0:04

110, 120, služební felda, vlastní ojetý favorit, pak jsem se zpronevěřil ojetým Renaultem 19 (elektrika!!!) a naposled nová oktávka první verze, na kterou nedám dopustit. Je to spolehlivé (najeto 180 000 za 8 let) a není to ještě kvůli elektronice chytřejší jak já.

110 a 120 se daly jakž takž opravit svépomocí - ono to taky byla jediná možnost, když monopolní autoservis ve městě odkazoval neprotekční zájemce za 14 dní se zeptat a pak si auto nechal tři týdny. Prý nebyly díly nebo mechanici.

U 110 mi dlouho haproval startér - odborníci kroutili hlavami, ale auto tu startovalo, tu ne. Naučil jsem se startér vymontovat za pět minut, pofoukat uhlíky, zamontovat a nastartovat. Později jsem zjistil, že schopnost startování obnoví úder gumovým kladivem. Příčinu fenoménu neznám dosud; je to 35 let zpátky. A 110 taky parádně rezavěla - jak praví klasik, za tichých nocí bylo slyšet, jak ji žere rez. 120 už na tom byly líp.

Startéry samozřejmě co náhradní díl nebyly; nakonec jsem sehnal startér z 1203, trochu to vypodložil, aby pasovalo, a byl pokoj.

Favorita jsem měl až po sametu - a to už jsem nebyl (v témže servisu, ale zprivatizovaném) otravný hmyz, ale vážený zákazník a auto mi spravili i na počkání .

Poznmka k autu Škoda:
Autor: M. Bílý Datum: 5.2.2017 17:16

Jezdil jsem celý život na Škodovkách od Rapidu z roku 1930 (bez vytápění s tvrdým pérováním) po Š 105 (pak už jsem toho raději nechal, ne kvůli autu. ale kvůli sobě). Nebyla to auta jak si je představují fajnšmekři, ale nikdy ! nikdy!!! mě nenechala na cestě. Se Š100 jsme se ženou dorazili z cesty po Itálii, Rakousku (na cestě nahoru na Grossglockner ameriky vařily, ale Škodověnka šlapala bez potíží) a Švýcarsku, na parkoviště před dům (cestou to občas zaškubalo) ale popojet na bližší stanoviště už nešlo. Rozebral jsem druhý den karburátor a byla v něm voda. Vyčistil a jezdilo se dál. Blahé to časy bez elektroniky. Plně se ztotožňuji níže s panem Haškem (14:01). Připomenul mi ty ventily, také jsem si je "šteloval" sám. Srdečně zdravím.

Moc hezké:
Autor: P. Aron Datum: 5.2.2017 13:35

Dobře jsem se pobavil v tom pošmourném dni. Já měl Škodu 1100 MB. Jezdila skvěle na sněhu inu motor vzadu.

Mít před chvílí kafe...:
Autor: J. Novak Datum: 4.2.2017 22:52

..., tak jsem poprskal monitor smíchy. Takhle jsem se jenom trošku tloukl smíchy na posteli. Za chvilku zase do práce, blíží se odpoledne 16. hodina ...

Re: Mít před chvílí kafe...:
Autor: P. Hlosta Datum: 5.2.2017 9:04

Mnozí to vydí tak, že za vás půjde na šichtu robot a vy ho jen přes monitor budete sledovat. To se honí v hlavách těch, co nikdy pořádně nemákli! ;-))

Re: Mít před chvílí kafe...:
Autor: P. Hlosta Datum: 5.2.2017 9:05

Omlouvám se, reaguji omylem na jiný článek. Už mi asi hrabe ;-)))

Re: Mít před chvílí kafe...:
Autor: P. Aron Datum: 5.2.2017 13:36

Nehrabe, četl jsem ten článek před chvíli také a vidím to podobně :-)

Měli jsme:
Autor: Š. Hašek Datum: 4.2.2017 14:01

se spolujezdkyní manželkou, nezbednými mladocestujícímy vzadu, celkem dva vozy, nejprve Š 120, a pak Š 125, na konci typoznačení bylo něco jako L/S/super.

Jelikož jsem od dětství technik, pucovač, štelovač, rozebírač, dolívač PHM - ten náš produkt reálného socialismu, který byl opakovaně určitě řešen i na sjezdech KSČ (před rokem 1968 i asi za přispění soudružky Šiklové a Pitharta) nás nikdy nezklamal. Neboť vše bylo vyřešno "předodjezdovou přípravou". Ventilová vůle samo. Kdo to dneska ví?????

Když se popelář/dělnická třída 1. třídy, ve službě, já makal na autě, jednou kouknul přes moje rameno na motor (lesknoucí se jako psí k.....), řekl "že to v životě neviděl", byl jsem hrd!!

Moje spolujezdkyně, v teplíčku a pohodě dopravená kamkoliv, mi to tehdá nikdy neřekla. Ach jo.

Re: Měli jsme:
Autor: P. Hlosta Datum: 5.2.2017 9:02

Já byl v těch časech řidič z povolání. Kdyby lidi věděli v jakém stavu jezdí auta, na ulici by nevyšli! Ty Škodovky a Trabanty naleštěné, co vyjely čas od času na silnice, ty se nepočítají. Jinak to byl všechno bordelhumus pozichrovaný drátem, polepený lepenkou, s ojetými pneu a u osobních aut rychlost 100Km/h byla smrtící. To i náklaďáky jezdívaly radši šedesát, aby se nerozpadly. Mně třeba V3Ska, co jsem s ní chvilku jezdi se rozkmitala v řízení při překročení pětašedesátky tak, že bych volant neudržel. Pravda, byli jsme bordeláři, ale on byl všechno problém a za práci a k tomu poctivou, se rozhodně neplatilo. Byly tabulky na plat a potom ještě kladný přístup k socialismu, bez kterého prostě penízky vyšší nebyly. Já měl nejmenší plat v podniku, páč krom přestárlých aut(aspoň dvacet let vždy měly), jsem neměl k socíku vztah vůbec kladný. ;-))

Re: Měli jsme:
Autor: R. Dubravský Datum: 6.2.2017 11:56

Maximální rychlost V3S byla 60 km/h. Bylo to vozidlo terénní, nikoliv závodní.

:
Autor: T. Kočí Datum: 4.2.2017 10:57

Škodovka proto zavedla ohrev zadniho skla- britsky vtip.

Díky za tu srandu! ;-))):
Autor: P. Hlosta Datum: 4.2.2017 8:44

Dost jsem se nařehtal ;-)))

Re: Díky za tu srandu! ;-))):
Autor: P. Lenc Datum: 4.2.2017 10:16

Já také, jenom nevím proč má žena ne.

Re: Díky za tu srandu! ;-))):
Autor: Z. Vydra Datum: 4.2.2017 10:45

No, my měli Trabanta a s tím to bylo ještě jednoduší. Za vhodných podmínek jsem ho dokázal roztlačit i sám. A k plastu ruce nepřimrzly.

Re: Díky za tu srandu! ;-))):
Autor: Š. Hašek Datum: 4.2.2017 14:05

No, nevím, zda můžete zde psát.

Mezi škodovkáři a trabanťáky byl snad evidentní rozdíl??!! Možná, kdybyste někdá měl varťase!

Nesnášel jsem žiguláře, z venkova, klobouk na hlavě!

Zkráceno.

Re: Díky za tu srandu! ;-))):
Autor: Z. Vydra Datum: 5.2.2017 9:40

To máte pravdu, rozdíl tu byl dost výrazný. Škodovka zrezivěla jako liška, Trabant ne.

Re: Díky za tu srandu! ;-))):
Autor: P. Khail Datum: 5.2.2017 16:16

Nesmysl tradovaný lidmi, kteří Trabanta zblízka asi nikdy neviděli. "Kostra" karosérie byla kovová a nebyl to nerez. Plastové díly byly na ní částečně našroubovány a částečně nalepeny, třeba podlaha byla jen kovová a kdo se domníval, že nezrezaví, se zlou se potázal. Takže dutiny se stříkaly rezistinem a spodek natíral třeba gumoasfaltem. Výhodou bylo, že T. s upevnil na t.zv. kolébku a otočil na bok, u tak lehkého auta to nebyl problém, k ošetřovaným částem byl potom dobrý přístup.

1*:
Autor: M. Prokop Datum: 4.2.2017 0:15

.