23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

PRÁVO: Ako prichádzame o slobodu...

Tie obchody pijú teda veľa politikom krv. Nikoho netrápi a nikto nerieši, že 365 dní v roku sú otvorené obchody s palivami (čerpacie stanice), obchody s hotovými jedlami (reštaurácie), obchody s prepravou (taxíky a železnice) a rôzne iné obchody, napríklad internetové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Sulc 18.1.2017 6:20

Re: CR asi neni jedina zeme, ktera pracovni dobu

I to vite ze ne, byl jsem doma zvyklej, ze kdyz budu o pulnoci potrebovat mliko ci maso, dojedu si do Shop-Rite ci do Grand Union, ten uz neexistuje , a nakoupim si co potrebuju.Hodne supermarketu je otevreno 24/7.

J. Brunner 17.1.2017 20:36

Re: Autor

Pane Rudolf, hlavně nechoďte na pivo.

J. Lepka 17.1.2017 19:14

Re: Svobodu otrokům reklamy! Aspoň jeden den v týdnu.

PROČ?

J. Lepka 17.1.2017 19:12

Re: práce zůstane

Milý pane Kavalíre, obchod se již tisíce let řídí zákonem nabídky a poptávky. Vaše představa, že lidé budou své nákupy plánovat a jistě si přijdou i v sobotu je v příkrém rozporu s realitou, mnoho nákupů je natolik impulzívních, že pokud si zákazník tovar nekoupí ihned, je pravděpodobné, že si to rozmyslí. To všichni obchodní manažeři vědí.

A navíc, pracovní doba v těchto obchodech je tzv. Krátký X Dlouhý týden, což m.j. umožňuje dlouhodobě dopředu si naplánovat volno potřebné k návštěvě lékaře, úřadu atp. Dovedete si představit, jaký chaos v tom udělá i jen pár státních svátků ???

J. Lepka 17.1.2017 19:02

Re: Stačil by kousek odvahy. Jenže ta se u nás nenosí.

Máte jistě kus pravdy, ale víte jak dlouho trvá soudní řízení už teď? A když si představíte jen pár set dalších žalob s množstvím odvolání a náklady státu na advokátní služby. Zde máme ještě takový hezký precedens s Lidovým domem.

P. Kmoníček 17.1.2017 16:32

Re: Jak přicházíme o svobodu.

A to je podstata věci!

J. Vintr 17.1.2017 16:18

Re: Stačil by kousek odvahy. Jenže ta se u nás nenosí.

Bohužel asi nemáte pravdu. I kdyby se na ten zákaz vykašlali všichni, tak pro stát není důvod ho rušit. Prostě jen najmou víc úředníků na vybírání pokut. Proti státu se prakticky nelze bránit. Můžete jen (ilegálně) jeho buzerací obcházet nebo sabotovat. S tím rizikem, že si na vás můžou kdykoliv došlápnout.

Z. Velínský 17.1.2017 14:29

Stačil by kousek odvahy. Jenže ta se u nás nenosí.

Víte, o Vánocích mi byl velmi sympatický počin jedné české IT firmy. Pravděpodobně si spočítali, jaké ztráty by jim zákonem přikázané zavření přineslo (nejenom finanční, i důvěra zákazníka se počítá!). Na druhou misku vah dali ztrátu utrženou od státu na pokutě. A vyšel jim jasný vzkaz vládě: "My budeme mít otevřeno a na váš pitomý zákon se vy... ignorujeme. Klidně si nás pokutujte, ale i tak počítejte s tím, že proti vaší blbosti se budeme bránit! A budete mít co dělat si tu hovadinu obhájit, to si pište!"

Nejsem nekritický obdivovatel oné IT firmy. Některé věci, které dělají, mi dokonce vadí.

Ale - kdyby se nás v naší zemi zachovalo podobně dejme tomu 10%-20% obchodníků, mohli by se jít různí papalášové ochránci klouzat, hodně rychle by takový nesmysl odpískali. Ve zrychleném řízení, poněvadž by jim šlo o krk. (O koryto, ale to je pro ně stejné, jako když jde o krk.)

T. Hraj 17.1.2017 14:05

je to nespravedlnost

Pri deleni Ceskoslovenska jsme meli pozadovat 2/3 Sulika. Nebo alespon 1/2. Proc maji oni celeho a my nic?!! Nebo ta si alespon vezmou 2/3 Babise!

V. Mlich 17.1.2017 14:05

Re: Re : pištoľ pri hlave

Pistoli ji drží u hlavy Fico. Že klade překážky podnikání a tím i vytváření pracovních míst. Zákoník práce se soustřeďuje na to, aby bylo složité ukončit pracovní poměr, místo toho, aby bylo snadné nový pracovní poměr začít. To je ta pistole u hlavy

V. Mlich 17.1.2017 14:00

Slováci jsou chytřejší

Ani v 1948 na Slovensku nevyhráli komunisté, i teď mají v parlamentu Sulíkovu stranu. My tady máme podobnou stranu taky už 6 let, přesto máme v parlamentu Babiše se Sobotkou. Dobře nám tak.

M. Vondráček 17.1.2017 13:58

Re: Svobodu otrokům reklamy! Aspoň jeden den v týdnu.

Další prosťáček, co přesně ví jak by měli druzí žít :-)

M. Vondráček 17.1.2017 13:57

Re: Autor

Vševědoucí Hofman a nadčlověk Netzer opět perlí. Ale argument žádný, jen nadávání ... jako obvykle.

J. Tachovský 17.1.2017 13:35

Re: práce zůstane

Jo jo mate pravdu, budou delsi fronty u pokladen, prodavaci budou mit vetsi honicku a stres. Samozrejme ze za stejne penize.

P. Rudolf 17.1.2017 13:28

Re: Autor

Na léčbu je pozdě. Ale nudit nezačíná. To dělal vždycky.

S. Netzer 17.1.2017 13:03

Re: Autor

Měl byste se léčit.

Žít s takovými obsesemi musí být peklo.

Navíc začínáte nudit.

M. Prokop 17.1.2017 12:56

Re: Svobodu otrokům reklamy! Aspoň jeden den v týdnu.

Když nechcete, nikam nelezte. Ale nezakazujte to po (ne)způsobu komoušů jiným.

M. Prokop 17.1.2017 12:55

Re: Autor

Na kolektivní blití máte agenta Rudolfa, když Václavíková pauzíruje.

M. Prokop 17.1.2017 12:54

Re: Autor

Aby prudil, jako správný EUrofašista.

M. Čihák 17.1.2017 12:41

dobře napsáno

politici řeší věci o které se je nikdo neprosí a které by se vyřešily samy. Položte si všichni sami sobě otázku. Je skutečnost, že ve svátek je otevřený supermarket někde 10km od mého bydliště to co mně vadí ze všeho nejvíc?

S. Netzer 17.1.2017 11:57

Re: Autor

Nebo kolektivní zvracení.

Pro styl zdejších diskusí je symptomatické, že pod opravdu kvalitními články, jako například ten dnešní od Romana Jocha je 0 reakcí.

J. Chaloupka 17.1.2017 11:09

Těch pár dní svátku je jen začátek.

Přijdou další svátky, pak neděle a nakonec soboty. No a kdo by chtěl pracovat večer, že? A tak nakonec dopadneme jako v Německu nebo Rakousku. Jen ti nezaměstnaní se nám budou hromadit, jako horníci v dole. Ostatně pročpak Rakušané a Němci jezdí v neděli k nám, tedy pokud to není daleko?

Jinak práce je dost, čeho se nedostává je placené zaměstnání.

P. Rudolf 17.1.2017 11:00

Re: Autor

A diskuze jen formou nakopnutí druhého do koulí.

S. Netzer 17.1.2017 10:50

Re: Autor

Psí diskutér čte psí články, aby s nimi mohl souhlasit, nebo se přidat k tomu, kdo "z" článkem souhlasí.

Odlišné názory nejsou žádané.

J. Kavalír 17.1.2017 10:29

práce zůstane

"Ak sa zavrú vo sviatok obchody, klesne počet potrebných človekodní. Je predsa rozdiel mať otvorené 362 dní do roka alebo len 350. "

Jen to množství potřebné práce zůstane. Zboží, které si potřebuji koupit, si koupím v sobotu, když bude v neděli zavřeno. Někdo ho bude muset do regálů navézt a u pokladny ho budu muset zaplatit.

J. Prečuch 17.1.2017 10:20

Re : pištoľ pri hlave

Pán Sulík, nikto predavačke nedrží pištoľ, tu jej drží trh s bytmi, trh s exekúciami, voľný trh nebankových požičiek, a nenásytné "složenky , krávy jedny zelený nenažraný" . Ak s ak tomu pridá nemožnosť vymáhania výživného, alebo níuky dochodol spolu s poplatkami u lekára, sloboda ako vyšitá. a k tomu si neviem vybaviť kedy som v Kauflande mal možnosť vybrať si medzi zemiakmi či mrkvičkou z Francúzska Holandska a tou českou , prípadne slovenskou. Ak som chcel pomocť hlasovaním peňaženkou novoeurópskej krajine, bola to občas vľba na poľskú zeleninu či ovocie. Takže ak nefunguje voľba chrán i slabšieho zákon. Ak nechráni, nech je tu Divoký Západ, to sa ale pozná z toho, že sa bude strieľať...

P. Rudolf 17.1.2017 9:27

Re: Autor

A co je vám, Schwarzi, do toho?

J. Schwarz 17.1.2017 9:05

Re: CR asi neni jedina zeme, ktera pracovni dobu

Zhruba v roce 1992 jsem navštívil Vídeň s jedním Američanem a ten nabyl dojmu že v Rakousku je větší socialismus než v Československu právě kvůli oné regulaci prodeje. V USA je spousta kšeftů otevřených nonstop, nakoupit si můžete třeba o půlnoci z neděle na pondělí, je-li libo.

J. Schwarz 17.1.2017 9:02

Re: Autor

Proč tedy, Rudolfe, na Psa lezete? proč nejste raděj s Reném na golfu?

J. Macků 17.1.2017 7:56

Jak přicházíme o svobodu.

Článek není o tom, jak mají mateřské firmy otevřeno doma, ale že se erár plete do věcí, do kterých by nemusel. Platí to nejen o Česku, Slovensku, Rakousku, ale libovolných státech na světě, že mají někde ještě větší regulaci než u nás, není znak svobody, ale spíše nesvobody, není to to, čím by se měli nějak zvlášť chlubit.