19.3.2024 | Svátek má Josef


Diskuse k článku

GLOSA: Jezdící dálnici D8 by nevymyslel ani Jára Cimrman

Po neuvěřitelných 32 letech se podařilo za obrovské slávy zprovoznit celou dálnici D8. Otevřen byl poslední úsek, stavěný „pouhých“ devět let, s jedním velkým bonusem - nestabilním svahem - kvůli němuž může být úsek pojízdný.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Hil 29.12.2016 23:29

Tak mám dojem, že autora štve

že se po té dálnici konečně jezdí....

P. Vandas 29.12.2016 18:47

Pane Zdechovský mýlíte se.

D8 ohrožena sesuvem už není. To jsou jen takové zelené mantry, které by měl stát jako škodu za zdržení stavby od fanatiků, jako jste Vy , vymáhat.:-):-):-)

V. Petřík 29.12.2016 15:49

Pánové, nechte diskuze a jděte raději spolu na pivo!

M. Šejna 29.12.2016 11:51

euro-Zdechovský opět mele hlouposti

Euro-posranec zas mele euro-nesmysly. Dálnice D8 byla zavalena díky obnovení těžby v kamenolomu nad dálnicí. Zavřít by měli blba, který obnovení těžby v chráněné krajinné oblasti povolil. Ten ale nesedí na ministerstvu dopravy.

Euro-Zdechovský se tímto článkem zařadil mezi euro-ekologické euro-fašisty, kterým vadí stavba dálnic přes chráněná území, ale doly a lomy ve stejných oblastech tolerují.

Dálnice D8 vůbec "nejezdí", ja píše Euro-Zdechovský, pohnul se jen jeden pilíř dálničního mostu o pár milimetrů, což se u čerstvě postavených mostů občas stává. A aby se euro-vyděšená euro-společnost uklidnila, tak ŘSD radši uzavřela půlku mostu a monitoruje, zda se pohyb zastavil. Nejspíš zastavil, ale most je zatím uzavřen.

Euro-Zdechovský by si měl projet většinu evropských dálnic. Hlavně úseky s mosty. Pak by zjistil, že většina nájezdů a sjezdů z mostů se projevuje zhoupnutím nebo drncnutím auta. Tahle nerovnost vzniká dodatečných sedáním piliřů nebo dálničních náspů. Na D8 se stalo to samé, ale protože hromada pitomců v tom vidí katastrofální pohyb, tak se monitoruje a uzavírá kus dálnice - úplně zbytečně.

P. Harabaska 29.12.2016 15:30

Re: euro-Zdechovský opět mele hlouposti

Jistě by bylo možno s úspěchem pochybovat o tom, že to bylo právě obnovení těžby v chráněné krajinné oblasti, co vedlo k průseru se sesuvem. Na to stačilo jen do toho svahu hrábnout a to, co bylo nad tím, tomu jen pomohlo. Otevření (sic!) dálnice bylo dobře naplánováno na prosinec, protože se očekávaly mrazy a tím i zpevnění nestabilních sypkých hornin. Pokud byste do problému viděl trochu víc a nebyl jen vděčným konzumentem oportunistických proklamací pana ministra Ťokťoka, věděl byste, že všichni zodpovědní se každý večer modlí Andělíčku, můj strážníčku, aby nenastalo období skutečně silných dešťů, které podloží slavné dálnice nasytí vodou, a celá dálnice, i s tím, co je nad ní, opět pojede, jako by ji - jak říkala naše babka - namazal Kunerolem.

V. Kolman 29.12.2016 16:39

Re: euro-Zdechovský opět mele hlouposti

Akorát že opravdoví odborníci na nebezpečí vedení dálnice nestabilní oblastí ještě před prvním "kopnutím" několikrát upozorňovali a navrhovali jinou trasu. Bohužel, nebyli vyslyšeni.

Poznámka k "zhoupnutí" při najetí na most. Jel jsem po italské dálnici a byl jsem příjemně překvapen naprosto hladkou jízdou krajinou i přes mosty. Takže to "zhoupnutí" nemusí být pravidlem.

M. Prokop 29.12.2016 11:01

Pane Zdechovský

do techniky a do administrativních možností staveb jako dálnice se raději neserte, ať nejste za blba.

Pokud byste chtěl nějak pomoci, tak napřete pozornost ku zjednodušení a zefektivnění povolovacího řízení, včetně buzerace jménem EIA.

P. Dvořák 29.12.2016 11:54

Re: Pane Prokope,

opravdu máte dojem, že když autor článku popisuje zhovadilosti, které se dějí, tak se tím míchá do techniky a do administrativních možností staveb?

Troufám si odhadnout, že např. v Číně by se za takovou práci rozdávaly na ministerstvu dopravy poněkud jiné odměny a sice olověné a za úsvitu.

M. Šejna 29.12.2016 12:14

pane Dvořáku

v Číně by se rozdávaly olověné "odměny" za zával dálnice nikoli úředníkům min.dopravy, ale úředníkům min.životního prostředí. Ti totiž rozhodli o obnovení těžby v kamenolomu nad dálnicí D8. Ti způsobili následný průser se závalem dálnice.

Ten lom byl uzařen po revoluci. Následovalo stavební povolení na trasu dálnice D8, kdy se počítalo celkem logicky, že v chráněné krajiné oblasti nikdy nebude prováděna důlní činnost. Dálnice se tedy začala stavět a najednou nějakého blba napadlo obnovit v kamenolomu těžbu. Výsledkem bylo narušení vrstev nad dálnicí a následný sesuv.

Pokud jde o "jezdící dálnici", jak píše zhovadile Euro-Zdechovský, tak ta popojela zatím jen u jednoho pilíře dálničního mostu a cesta trvala asi dva milimetry, což je běžný pohyb u při sedání většiny nově postavených mostů

P. Dvořák 29.12.2016 12:47

Re: pane Dvořáku

Člověku jedoucímu po jezdící dálnici, nebo také nejedoucímu, protože dálnice jezdí místo něho, je úplně jedno komu a za co se za úsvitu rozdávají odměny.

Výsledek je důležitý. Na obhajobu gangsterů v bílých límečcích už tady máme vzniklou skoro celou třídu.

V. Vaclavik 29.12.2016 12:47

Re: pane Dvořáku

no tak posleme do teplaku ty, kteri jsou takovi opatrnicti plasani. A ted dalsi pohadku o tom, jak v Evrope rovnez stavi dalnice jako tricetiletou valku...

M. Šejna 29.12.2016 13:04

pane Václavíku

máte-li na mysli délku výstavby D8, tak Vám možná uniklo, že D1 se staví už od roku 1976 a doposud není hotová. D11 také není doposud hotová. To samé platí o D4, která se začala stavět dokonce ještě dřív, než D1. Ani D4 není dodnes dokončená. Hotová není ani D3, D6 a D7. Paradoxně jsou tak hotové kompletně jen dvé české dálnice - D8 a D5.

Plašany do tepláků posílat netřeba. Stačí jen, když Zdechovský a podobní mimoňové nebudou psát podobně debilní články o katastrofální situaci na dálnici D8 a o mimořádně dlouhé době její výstavby.

Z. Lapil 29.12.2016 9:33

Je to opravdu unikát?

1/ D10, most přes Labe: stavěl se o rok dva déle, protože se "nepovedl" geologický průzkum. Za komunistů.

2/ Most v Kobe (Japonsko) je o více než metr delší, než projektovaný (zemětřesení v době, kdy stály oba pylony. Fakt je, že je to nejdelší visutý most na světě (vzdálenost podpěr skoro 2km) na světě, takže je to pohyb o méně než 1 promile, ale přesto. Hledej mosta Akaši-Kaikjó.

3/ Estakáda v Ostravě, nahoru ke stadionu Baníku. Ta nevím, moc-li se hýbe, ale jednotlivá mostní pole stojí na třech(!) pilířích, aby se v případě podklesu poddolovaného území nekinklala jako stůl s kratší nohou, a ty pilíře jsou štelovací. Předpokládám, že příslušný správce sdělí, jak často je to potřeba.

M. Šejna 29.12.2016 11:57

přesně tak, pane Lapile

a doplňuji:

4) dálniční most přes Botič u Dobřejovic na dálnici D0 (vnější pražský okruh). Na tomhle mostě si připadáte jak na houpačce. Most si sedl tak dokonale, že to pozná každý řidič. Dálnice se ale neuzavřela a po zprohýbaném mostu se vesele jezdí dál. Jen se letos muselo vyměnit zprohýbané zábradlí.

F. Lesniak 29.12.2016 9:28

Jára by nevymyslel ani tu svloloč jmémenm EU

včetně přeplacených a naprosto zbytečných šmejdů, kterým se říká europoslanci. Ředitel zeměkoule Zdechovský, kterému zkrachovala rodina i podnikání, se dal rychle na politiku a žvanění, protože nic jiného neumí.

P. Čulík 29.12.2016 9:12

Za jezdící dálnici se zasloužili politici, pane Zdechovský.

Poslechl jsem si názory různých stran, to pitomé rozhodnutí bylo POLITICKÉ rozhodnutí, to nerozhodovali odborníci, ti před tím od počátku varovali. Takže politici by si měli zamést před vlastním prahem. A od současných politiků bych očekával, že se alespoň zasadí o to, aby se zjistilo, kdo tenkráte tlačil na pilu a kdo se pod to podepsal. Psát takovéto články samo o sobě vůbec nic neřeší. To je jen přihřívání si polívčičky, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

P. Maleček 29.12.2016 5:29

Urážka Járy Cimrmana

Tvrdit, že tu ne pojízdnou, ale klouzající se dálnici (ala svině klouzavý z Pretty woman) by vymyslel i Jára Cimrman, kdyby na to měl, je hrubou urážkou lidsko-morálního rozměru tohoto génia.

Vymyslel leccos, ale nikdy se nesnížil k zneužití svého génia k systémovému rozkrádání státu a jeho občanstva, jak předvedli ČR politici v případě trasy dálnice vědomě vehnané do skluzového území.

To s cílem zajistit nekontrolovatelné a na věky kšefty a tím zisky pro je uplácející betonářskou mafii. To je totiž pravý důvod vyvedení dálnice do skluzového území. Nejen díky skluzům komplikující se a odkládaná stavba, ale i na věky zakázky zadávané v havarijním režimu, ponesou betonářské mafii zisky a politikům úplatky.

To by původně navržený tunel, vedený v pevných horninách nikdy nezajistil. A Jára Cimrman by se k tomu nikdy, na rozdíl od našich nenažraných úplatných politiků, nikdy nesnížil - fuj autore!

Z. Lapil 29.12.2016 9:20

Re: Urážka Járy Cimrmana

Jak se do té pevné horniny skrz tu klouzající vrstvu dostanete? A tenká není, kdyby byla, tak jsou pilíře mostu dávno o pár metrů hlubší.

M. Šejna 29.12.2016 12:07

Re: Urážka Járy Cimrmana

Cimrman by hlavně asi nevymyslel ani pana Malečka, který geologickým poměrům ve Středohoří vůbec nerozumí, ale o to víc je chytrej jak rádio Jerevan. A takových "Malečků" je v Česku tolik, že by se dali vyvážet.

Možná by si měl pan Maleček zjistit, kdo povolil obnovení těžby v kamenolomu nad dálnicí. Ten kamenolom totiž leží v tom "kluzkém území" a v chráněné krajinné oblasti. Je zvláštní, že nikdo z ekologických eko-blbů tohle rozhodnutí o obnovení těžby nekritizoval, ale výstavbu dálnice ano.

P. Harabaska 29.12.2016 15:41

Urážka Járy Cimrmana

Za ten lom nad dálnicí musí ti, kdo o vedení trasy dálnice rozhodli, pánubohu děkovat. Vždycky se na něj budou moct vymlouvat jako jmenovec semínkového generála. Tvrzení, že dálnice byla tak vedena proto, aby byl zajištěn trvalý příjem pro betonářskou lobby, se mi přesto zdá příliš nadsazené, nicméně ohrožení dálnice sesuvem kvůli lomu je pro betonáře vítaným side effectem. Jednak kvůli té ev. výmluvě a zadruhé kvůli očekávanému toku financí.