26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: O veřejnoprávním kretenismu a duchu plebejském

Nevím přesně, co se dělo v Českém rozhlase 2, že byl zrušen dobrý a úspěšný pořad Kupředu do minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 25.12.2016 21:14

Ale pane Frýborte, nevymýšlejte si tolik o kultivovanosti

německých internetových diskusí. "Přesto nikdo nenapíše, že dejme tomu projev toho či onoho vládního

činitele je vrcholem kretenismu, ani že má ten pán u racionálně

myslícího posluchače pověst nejhloupějšího..., nýbrž věcně a konkrétně

udá důvod svého nesouhlasu" - takový blábol, to prostě není pravda, daly by se tady snést hory protidůkazů, tedy citátů z těch kultivovaných německých diskusí. Jediná pravda je, že díky aktivní cenzuře (tedy ne automaty, ale lidmi) na VŠECH německých diskusích se neobjevují (až zas tak) sprosté nadávky. Takový stařík snad ještě nejste, abyste věřil tomu, co jste napsal.

L. Zemek 25.12.2016 15:44

Kupředu do minulosti

Pořad Kupředu do minulosti jsem jako posluchač zaregistroval počátkem roku 2014 a od té doby jsem jej sledoval pravidelně (případně jsem si jej přehrával z archivu ČR na internetu, pokud jsem nestihl premiéru). Moderátorka pořadu Martina Kociánová do studia jako hosty zvala odborníky z různých oborů lidské činnosti. Zvala opravdové odborníky, nikoli kecálky, kteří se navenek tváří důležitě a přitom ví o daném problému, lidově řečeno, PRD.

Ale hlavně, tito její hosté dokázali v drtivé většině případů správně definovat a pojmenovat diskutované problémy, bez přihlouplé a pokrytecké politické korektnosti. Dokázali pojmenovat věci a události správnými jmény !!!

Velmi se mi líbilo, že moderátorka se nesnažila své hosty v jejich názorech korigovat nebo je "zahánět do kouta, pokud jejich odpovědi právě neodpovídaly "etalonu požadovaného stupně očekávané politcké korektnosti", jak tomu zhusta a zpravidla bývá v současných veřejnoprávních médiích (viz pořad ČT Interview a jeho 2 vypečené moderátorky). Myslím že to byl jeden z mála pořadů, kterými se mohl ČR 2 právem pyšnit !!

Bohužel, došlo k tomu, čeho jsem se už delší dobu obával. Hlavně po pořadech, v nichž upozorňovali pánové A.Šándor, gen.Pavel, gen. Šedivý, pplk. O.Foltýn na skutečnost, že všude "Bruselem" proklamovaná politická korektnost je cestou do pekla a že už po ní všichni, ať chceme nebo nechceme, nezadržitelně kráčíme. Po jejich vystoupeních bylo jenom otázkou času, kdy se najde nějaký "politicky korektní aktivní blb" a pořadu vystaví červenou. Škoda, je to škoda pro nás pro všechny, protože tento pořad byl oázou v poušti politicko-korektního blbství naší doby. A pan Kyša je asi produktem tohoto blbství a hlásnou troubou těch, kterým tento pořad byl asi delší dobu trnem v oku, protože se nesnažil dělat z posluchačů hloupé a snadno ovladatelné stádo. Na závěr mi nezbývá než poděkovat jeho tvůrcům, paní Martině Kociánové a panu Ladislavu Henkovi poděkovat ... a na shledanou v lepších časech.

K. Janyška 25.12.2016 12:13

Ano, veřejnoprávní kreténismus podle mne skutečně

axistuje, neboť je dám dodržováním tzv. informačních směrnic EU, která je politického kreténismu a zločinu v Evropě centrem... Dzp.

V. Kolman 24.12.2016 23:19

ZAJÍMAVÝ A VĚCNÝ ČLÁNEK PANE FRÝBORTE

Ale také chci zdůraznit brilantní a bezchybnou češtinu, kterou je úvaha pana Frýborta psaná. Po letech pobytu v cizině........ a když ji porovnám s (ehm) chatrnou češtinou mnohých přispěvatelů, žijících stále v Česku.....

M. Prokop 25.12.2016 8:28

Ano

"Vtutochvílijetootom ...."

J. Hrbek 24.12.2016 21:35

„Kastovní systém“

Ne snad, že bych chtěl neslušnost obhajovat, ale vzpomněl jsem si na Cokera v klasice „Den trifidů“:

„Polovina politické inteligence, co chodí řečnit k dělníkům, nedokáže ty svoje moudrosti prodat - a ne snad proto, že by své posluchače převyšovali... připadá jim to prostě víc jako fantasmagorie než jako běžná lidská řeč. Spočítal jsem si tedy, že je potřeba osvojit si několik různých způsobů řeči a používat vždycky ten pravý na pravém místě - a občas taky ten špatný na špatném, zvlášť když to od tebe nikdo nečeká. To bys nevěřil, jak to s lidma dokáže zacloumat!“

Z. Lapil 25.12.2016 12:57

Re: „Kastovní systém“

Jo.

Slyšel jsem, že ve Velké Británii je používána reklamní finta: vložit do textu ne zcela vhodné slovo. Prostý neposluchač zbystří a tím si poslechne těch pár klíčových slov, co má reklama na srdci.

D. Bočková 24.12.2016 21:35

Děkuji, pane Frýborte

Moc díky za vaši reakci, jste super. Toho pořadu je velká škoda. Tak zajímaví lidé jako tam byli, totiž rozhlas téměř nezve. Zde je petice proti zrušení pořadu www.petice24.com/protest_proti_zrueni_poadu_kupedu_do_minulosti a zde fcb skupina www.facebook.com/groups/377246865954660/?hc_ref=NEWSFEED

Z. Velínský 24.12.2016 19:59

Souhlas, souhlas, souhlas

Anebo: "souhlas, souhlas"? Jak se říká 'Vaše ANO ať je ano, ano, Vaše NE ať je ne, ne?". Každá kultura potřebuje k akceptaci způsobu posuzování názoru svůj stupeň zralosti. Doufám, že MY jsme (ještě, i když pohříchu, jedeme dolů) zralí na to posoudit Váš názor, dokázal bych obratem jmenovat společnosti, u kterých je bezpečnější a efektivnější feudalismus, než demokracie.

M. Pivoda 24.12.2016 19:30

Napsal výstižně B. Uhlich v prvním diskusním příspěvku:

"... z poměrně vemi atraktivního tématu udělala "pejsko-kočičkovský" nepoživatelný dort.

J. Kyselková 24.12.2016 16:31

Na ten pořad

jsem se vždycky těšila. Byl na úrovni a zajímavý. Jednou pan Kuras z živého vysílání odešel. Dal tím najevo svou hlubokou nevoli proti absolutní debilní bojovnosti svého multikultur. oponenta.

Paní Kociánová to vyřešila jako profík - žádný trapas.

D. Bočková 24.12.2016 21:48

Re: Na ten pořad

Přesně! To tam měl arabistu Čuříka. :-D Zvládla to skvěle a byl to jediný pořad, který měl hosty, co se kriticky vyjadřovali k migraci a islámu, pana Kurase, Zrna, Frýborta, Robejška a Cílka zas tak často jinde neslyšíme na vlnách, spíš vůbec.

B. Uhlich 25.12.2016 0:54

Re: Na ten pořad

No to se tedy na mě nezlobte, ale tady opravdu... ale opravdu nepíšete pravdu. Téměř všichni Vámi zmínění mají své "jaktovidičské" bloky každý všední den od 8:20 do 9:00 a rovněž jsou dost často zvání do bloků dopoledního vysílání. Rovněž na dalších stanicích , jako je ČRo+ jsou častými hosty....

Pokud si na stránkách Českého rozhlasu vlezete do archivu - můžete si stáhnout stovky hodin povídání pana Cílka, Kurase...atd... Tedy tady nepište, že je jinde neslyšíme...

R. Hroza 24.12.2016 13:34

Díky, pane Frýborte

Hezký článek. Taky jsem se proti panu spisovateli Kyšovi ozval, ale takhle pěkně bych to neuměl.

Díky.

J. Herejk 24.12.2016 12:46

Další uměřený

a rozumný článek pana Frýborta. Oč jsou Češi zbabělejší při vlastní obraně a jednání s vrchností, o to větší mají odvahu na internetových diskuzích, překračování různých zákazů apod. Ne náhodou tak často umírají např. pod lavinou.

Pořád je častý primitivní dojem: čím budu razantnější, sprostší, zapnu CapsLock, přidám hodně vykřičníků, tím bude můj názor přesvědčivější.

J. Jurax 24.12.2016 17:18

Re: Další uměřený

No, Váš názor by se mi nezdál přesvědčivý ani s vykřičníky a velkým písmem psaný. Jste taky Čech? Mimochodem já ne, já su Moravan ... :-)

M. Bílý 24.12.2016 11:32

Hezký článek, pane Frýborte ! Dík!

Do Neviditelného psa píšu od ledna 2010. Za tu dobu jsem se nikdy nevyjádřil hrubě (sprosté slovo si ponechávám pro sebe, když se v kuchyňce bouchnu o otevřená dvířka skříňky do hlavy, ale nesmí u toho nikdo být a musí to hodně bolet). Jistě se všichni shodneme v tom, že by naše společnost měla být lepší, než je. Ale jak na to?

COŽ TAKHLE ZAČÍT SE SLUŠNÝM VYJADŘOVÁNÍM TADY NA PEJSKOVI.

Vždyť vulgárnost nic neřeší. A Vánoce jsou pro to vhodný čas.

Kolik diskutujících se ke mně přidá?

M. Prokop 24.12.2016 22:45

Re: Hezký článek, pane Frýborte ! Dík!

Sprostota nespočívá ve slovech samotných.

Sprostota je v jejich použití. Lze být sprostý až hanba, s použitím dokonale spisovných slov.

J. Chaloupka 24.12.2016 11:13

Jsme národ plebejců, buďme na to hrdí.

Jen to plebejství nás přeneslo jako národ přes všechny ty "bouře historie". Přežili jsme všechny ty armády, které pochodovali ze západu na východ, ze severu na jih a zpět. Udrželi jsme se na rozdíl od Lužických Srbů, kterým nenapíšete-li jméno v němčině, ani dopis nedoručí. Naše poslední elita byli Přemyslovci. Pak už jsme jen buď hledali vládce v cizině, nebo emigrovali. Takže zůstali jen "hrubí" plebejci, ale zůstali. Schopnost přežít bude asi v příští historii rozhodující, na rozdíl od salonů.

M. Bílý 24.12.2016 12:08

Dobrý den, pane Chaloupko (11:13) !

Nejsem plebejec a ani okolo mne nejsou plebejci. Takže náš národ není národem plebejců. Problém přežití jsem si vyzkoušel za bolševiků a vůbec jsem se do pozice plebejce nemusel snižovat. Naopak. Už jsem to tu několikrát popsal. Opakoval bych se. Přeji hezký den.

J. Herejk 24.12.2016 12:56

Re: Dobrý den, pane Chaloupko (11:13) !

Já plebejec jsem a jsme národem plebejců. Porovnejte třeba estetickou úroveň německých a rakouských měst a vesnic s českými. A jak vypadalo Česko v porovnání s Německem v 1945?

Porovnejte úroveň korupce, když např. z 19 miliard dotací se 14 rozkrade. Porovnejte zodpovědnost politiků, kteří po skandálech zůstávají ve funkci. Porovnejte soudnictví, kdy přistižený korupčník se 7 miliony v krabici je soudem z podezřelých důvodů možná vyviněn. Atd.atd.

J. Ráž 24.12.2016 13:25

Re: Dobrý den, pane Chaloupko (11:13) !

Osobně se za plebejce nepovažuji, ale to subjektivní soud. Ovšem o tom, že uvažování plebejců ve společnosti dominuje, lze dovodit z toho, jaké ministry máme ve vládě, jaké v Parlamentu a jaký sedí na pražském Hradě. Ale rmoutit se nad tím, může opět jen plebejec, neb tito tam jsou v důsledku rozhodnutí vetšimy.

Stejně tak jen plebejec může vykřikovat, že v demokratických volbách zvolený prezident, není jeho prezident, i když je stále občanem České republiky.

J. Schwarz 24.12.2016 15:07

Re: Dobrý den, pane Chaloupko (11:13) !

Německo a Rakousko jsou něco extra - vzpomínám jak jsem jel v sedmašedesátém s rodiči do Francie - Rakousko bylo jako ze škatulky, ale francouzská vesnice vypadala jako ta na jižní Moravě, i s blátem na návsi a s babkama jdoucíma s bandaskama pro mléko...

J. Pospíšil 24.12.2016 15:32

Re: Dobrý den, pane Chaloupko (11:13) !

Babka jdoucí s bandaskou pro mléko je vada na kráse vesnice?

D. Polanský 24.12.2016 9:56

Osobně hrubost unesu,

ale víc mi vadí, když se neargumentuje fakty, ale slová se ohýbají tak, aby cíl byl zasažen tak, jak si přeje autor bez ohledu na realitu. Přesně tak dnes mluví především politici. Uhlazeně a nepoctivě a navíc moralisticky. Zoufalý únik před realitou. Ale jak chcete před realitou trvale utíkat? Dohoní vás a nakonec zničí nejen vás, ale vše kolem, co jste měl rád.

P. Štěpánek 24.12.2016 9:06

Ano zajiste jsrm vas poslouchal

Pamatuji, ze jste rikal neco o psiku a pani v parku, ja se vsak v komentarich o tom inteligentovi, typickem nemocnicnim kulichu, co jediny ma pravdu, neudrzel, pac mi sahnul na top porad. zdravim moc do muslimskeho Hanoveru.

F. Matousek 24.12.2016 6:50

ono prijde na to

mnohdy bylo by lépe nazvat vec tzv. "pravym jménem " , ctenár lépe pochopí.

Tak napr. pocastovat paní nemeckou kanclérku vrozenym kreténismem, bylo by jiste vystiznejsí, nez opatrne napsat, ze napr. " jedná v dobrém úmyslu ".

M. Drašner 24.12.2016 9:00

Re: ono prijde na to

Nakolik znám články p. Frýborta, vím zcela přesně, že nic takového nikdy neučinil a je dlouhodým kritikem Frau Merkel. byť ji nenazývá Makrelou ani jinak. Jinak mu přeji krásné vánoce a dobré zdraví při psaní.

P. Lenc 24.12.2016 9:34

Re: ono prijde na to

Přidávám se a dík za jeho moudro.

P. Vaňura 24.12.2016 11:50

Merkelová je vinna zločinem VRAŽDY druhého stupně

Vražda druhého stupně je trestný čin usmrcení, kdy vrah sice oběť zabít přímo nechtěl, ale věděl, že ke smrti v důsledku jeho jednání dojít může, a pro případ, že j ní dojde, byl s tímto srozuměn. V případě Merkelové jde jen o to, že své zločiny spáchala více nepřímo, než je u trestních kauz běžné!!!