23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

FEJETON: Vánoční dárek

Slušelo by se ztopořit ukazovák a zakárat si na téma duchovního rozměru Vánoc a jeho rozporu s předvládajícím a naveskrz zavrženíhodným konzumismem. Nějak se mi ale vzpírají prsty na klávesnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Majer 22.12.2016 18:48

A taky az vy pochopite,

ze kW je jednotka vykonu a ne energie. Tou je kWh (kilowathodina). Soucasne Li-ion baterie maji >0.2 kWh/kg.

I. Hil 22.12.2016 17:07

K čistotě vzduchu

Já nevím, že si všichni eko myslí, že elektřina vzniká ze vzduch a snad i s voňavkami...

V. Vaclavik 22.12.2016 15:47

Mozna se skladovani el. energie

ukaze v budoucnu jako slepa vyvojova vetev. Vzdyt i vyrobni podniky prechazi na dodani dilu na posledni chvili, aby se neskladovalo, v pripade el. energie to pak bude bezdratove napojeni mobilnich zarizeni na jeji zdroj a to jak pocitacu, tak automobilu. Anebo se spis pujde dopredu mirnym vyvojem zlepsovani, asi jako motory automobilu se vyvijely od dob jejich vzniku do dneska, a nejspis budoucnost je v hybridnich automobilech a mozna uplne eliminovani automobilu z osobni prepravy uvnitr mest.

I. Novák 22.12.2016 14:46

Až v jednom kilogramu akumulátoru

bude zhruba 10 kW energie, až při její spotřebě bude jeho váha postupně mizet, až stejnou energii opět načerpám za tři sekundy, potom se má cenu o elektrické revoluci automobilech vůbec bavit.

J. Lepka 22.12.2016 12:17

Určitě zajímavý krok do budoucna,

ale bude výroba také zatížena poplatky za povinnou recyklaci ?

Navíc já zatím nevidím jako hlavní problém budoucnosti elektromobilitu, jako spíš spotřebu elektřiny pro klimatizaci, jak topení, tak chlazení. To, kdyby se podařilo vyřešit, máme k dispozici dost zdrojů i přenosových cest.

K. Janyška 22.12.2016 10:41

Technický pokrok

nezastavíš, je výrazem zkvalitňování lidské mysli v důsledku účinků z obchodu... Dzp.

V. Kolman 22.12.2016 10:32

NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(

Již staří Římané..... no Římané ještě ne, ale už pan František Křižík, pan Ferdinand Porsche a ještě před nimi pan Janetzky stavěli elektromobily.

O elektromobilech se mluví a píše už od mého mládí (viz EMA1) a několik se jich už i prohánělo po silnicích - k velké nelibosti "petrolejářů". Držím všechny palce co mám, aby se už konečně (po dlouhých desetiletích) objevil NA TRHU!!! elektromobil s rozumným dojezdem na jedno nabití a také za ROZUMNOU CENU!!!

F. Kodera 22.12.2016 10:54

Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(

Pak už zbývá dořešit jen maličkost - kde a z čeho se při větším rozšíření elektromobilů vyrobí dostatek proudu.

J. Lepka 22.12.2016 12:11

Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(

A hlavně přenést. Vědečtí fantastisté skloňují ve všech pádech supravodivost, až bude vymyšlena pro normální teploty.

Naštěstí i to mají zelení v Německu vymyšleno / jak již před lety hlásal jeden jejich guru, původním povoláním tělocvikář/, stačí "inteligentní síť"! Pravda při bližším pohledu mají elektro vzdělání na úrovní té české pipky, co se na TV chtěla dívat při svíčkách.

V. Kolman 22.12.2016 17:16

Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-(

To není pane Lepko zas tak nereálné. Již někdy před 50ti lety používali v zemi, kde "zítra již znamená včera" (nebo to bylo naopak?) termogenerátory "krmené" teplem z lampy na petrolej. Pro odborníky: jedna sekce 60V pro anodové napětí - druhá, 1,5V pro žhavení elektronek. Tranzistory teprve začínaly. Dnešní plně "křemíkalizovaný" TV, plný IO by ten termogenerátor jistě také stačil napájet.