24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

PRÁVO: Přehřátá polívčička kotlíkové lobby?

V poslední době jsme si bohužel už tak nějak zvykli na to, že „naše“ vlády a parlamenty, myšleno české a bruselské, produkují řadu směrnic, zákonů a nařízení ve formě zmetků, které ztěžují práci kdejaké profesi a ztrpčují běžný život občanů. Nejinak je tomu i s revizemi kotlů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 20.12.2016 15:24

Odborníci, poučte mne...

Na chalupě z doby Franze Josefa topím v klasickém kachlovém šporhéltu (krůvek se děma troubami, pětiplát s kamnovcem) pouze dřevem. Vedle je klasická pec "chlebovka", v té jsem topil tak třikrát za život (tři dny se roztápí a pak přes týden hicuje - přílož je z chodby), tedy pouze o sporadické kombinaci energetických zdrojů při zimní dovolené (tepelná setrvačnost). Komín je u obou zdrojů "socialistický", tedy dle norem ČSN, pravidelně dnes revidovaný certifikovaným kominíkem za nemalý "obol", aniž hází "koule do komína", pouze znalecky mlaskne, z prostředních dvířek protáhne štětku "hore/dole" komínem, zamumlá "richtig", vypíše certifikační formulář. Panákem rumu, jako "litkup" nepohrdne, on již ve dřevácích po střechách neleze. Má finální lejstro na oprávnění revize a štempl, ale bez dokladu to dělat nemůže, protože já na svá topenistě a komíny musím mít také certifikát kvůli ouřednímu dienstreglamá. Ještě mi doporučí, u kterého "providera" dostanu méně dehtující a smrdící dříví, byť ví, že jsem bývalý "haluzák" na penzi, a krapánek o vlastnostech dřevin pro spalování něco vím. Ale to není podstata mé otázky. Furt se mluví o KOTLECH, tedy asi "dvojčinný systém", první, ve kterém se něčím topí, což ohřivá ve druhém systému kapalné medium, které rozvádí ono luzné teplo. Domácí reaktor, či domácí teplárna (násypných kamen na uhlí netřeba v každé místnosti). Pokud jsem to pochopil logicky z toho zákona, když budu smrdět v "kotlíkovém režimu" svým komínem, dostanu se do fyzické a finanční kurately, když ale budu pálit lepenku v Petrách, "nix se mi néstane". Rád se nechám odborně poučit. Příkon a výkon v kW, a účinnost. Miluji tyto odborníky na každou míru, tedy poměr. Proto se ptám, kotel nemám, mám kamna a chlebovku. Mohu ouředníka, lezoucím mi do dřevníku, pece, kamen a do komína ve smylu "daného zákona" nakopnout do řiti, a zavřít za ním dvířka? Neznalost zákona sice neomlouvá, ale debilní zákon je irelevantní, lze ho obejít. Není kouře bez ohně. Qui Bono.

A. Alda 20.12.2016 16:03

Kopněte ho do řiti směle a mocně.

Když pan ministr spravedlnosti řekl, že zákony jsou jen pro specialisty, znamená to, že obyčlidi se o ně nejen nemůžou, ale ani nesmějí starat.

A kotel žádný nemáte, to co. Kdyby přišla kontrola shora, ukažte jim třeba trampský kotlík. Kotel jako kotel, že...

B. Uhlich 20.12.2016 19:06

Re: Kopněte ho do řiti směle a mocně.

Přesně, nikde neexistuje žádná evidence čím kdo topí... tedy kdo zvládne tuhle fašistickou kampaň.. (vzdejte se nic se vám nestane, my jen potřebujeme, aby jste se podělali strachy z našich výhrůžek a okamžitě se sami napráskali čím a jak topíte, abychom vás mohli pořádně skásnout) ...ten bude mít asi nějakou dobu klid. Každopádně je to ovšem jen malé vítězství v předem prohrané bitvě, protože ekofanatismus je dnes už ve společnosti tak zakořeněný,že si představte, že TV. Novou zpitomělá turistka neváhá vystoupit z vlaku v naší obci a shání někoho z výboru neboť (Panebože na nebesích!!!) vyfotila jakousi venkovskou chaloupku ze které šel po zatopení tmavý kouř a ona se domnívá, že se tam pálí určitě plasty... vždyť to na Nově říkali, že se všude na vesnicích pálí plasty... Tedy je zjevné, že domkáři budou muset neustále o svoji svobodu bojovat... jenže to je asi ten největší problém, protože lidé se o šikanózní zákony zajímají až když vstupují v platnost a nějak stále nemohou pochopit, že už je to krapet pozdě... :(

J. Schwarz 20.12.2016 13:56

Na tomhle příspěvku

je pěkně vidět že nepotřebujeme Brusel - co se byrokratických hovadin + dobroserství vyjádřené "péčí úřadů o zdraví lidu" si bohatě vystačíme sami. Uvidíme, jestli v následujících volbách dokážeme zvolit někoho jiného než politiky usilovně produkující jeden zákon blbější než druhý a nabírající tisíce nových úředníků.

B. Uhlich 20.12.2016 19:16

Re: Na tomhle příspěvku

Bohužel nikoliv, koktail dobrosernosti, mámivé spravedlnosti a obyčejné pomstychtivosti vycházející z totální závisti vždy bude jasně určovat vítěze... nejde zapomenout jak po posledních volbách řadě lidí úplně vlhly oči samým vzrušením, že na ty svině konečně dojde.....

B. Uhlich 20.12.2016 13:11

Jo, výsledky kotlové buzerace se už dostavují...

Už venkov zas dýmá jak kolbenka v dobách konjuktury... to víte, už můžou... už mají zaplacený odpustek. Tak je to správné a celkem logická reakce na totální debilitu, kdy se tzv. revize kotle sestává z toho, že přijde blb, který 20min civí do kotle a pak dalších asi 15 píše nějaké papíry... Nic se neměří, nic se vyloženě nekontroluje, nic se s tím kotlem nedělá, nic vám nikdo neradí... prostě jde o zákon, kde jste povinen odevzdat cca 1500 Kč někomu za to, že máte kotel... To je vše... Eko fašizmus v praxi.... a blbci se radují, že bude ta ekologie. Nějak jim nedochází, že po odjezdu kotlového revizora můžete klidně kotel naplnit čím chcete a dva roky máte klid....

A. Alda 20.12.2016 11:13

Jak řekl pan ministr spravedlnosti,

zákony nejsou pro obyčejné lidi, ale pro specialisty. Tak se na ten zákon vykašlete a dělejte si co chcete. A až Vám ouředlník bude chtít dát pokutu, najměte si proti němu advokáta.

B. Uhlich 20.12.2016 19:19

Re: Jak řekl pan ministr spravedlnosti,

Blbé je, že většina těhle superdebilních zákonů míří na lidi, kteří mají dost omezený přístup ke spravedlnosti... tedy ono ta cesta k eventuální spravedlnosti bude asi pro dost lidí hodně zarůbaná... :(

Š. Hašek 20.12.2016 10:05

Nevím,

zda zpětně nepožádat ty socanské čerpače/čerpadláře o proplacení faktur za zateplení domu, kotel. Vše provedeno mými penězi dávno, protože od mládí počítám vydělané peníze a nebudu topit Pánubohu do oken. Teď dám stranou prachy na ministerskou kotlíkovou dotaci.

Taky zametám obecní chodník, aby nebyl sajrajt v předsíni. Ten Krnáčové chodník (předtím nejaký Kasl, jeho žena se vyzná v Peroutkovi) totiž nebyl magistrátem uklízen dvacetpět let.

Šacuju to na 80 motohodin ročně, pluš košťata. Krát 25. Z,z.

Ať žije socialismus a zavřené obchody!

M. Prokop 20.12.2016 10:52

Re: Nevím,

Za Kasla ještě nebyl zákon, dávající povinnost zametat obci.

Š. Hašek 20.12.2016 11:36

Re: Nevím,

To máte jedno.

A. Alda 20.12.2016 16:07

Povinnost zametat před svým prahem

zavedl v Čechách a na Moravě Volksgenosse Hitler. Ve Slezsku to zavedl už König Fritz.

Š. Hašek 20.12.2016 16:17

Re: Povinnost zametat před svým prahem

Já netušil, že "vlastní práh" může být taky 15m daleko a potom 15m dlouhý. A dle katastru v majetku magistrátu. Metař tu nebyl 25 let.

Ale znám tu naší "story", jak se snažili poslanci levice to dál nechat na majitelých, tlustých buržoustech, aby se zametači městští nepředřeli a nemuseli vstávat za sněhu moc brzo.

Řešení podobných problémů za Fritze by mě zajímalo, za Adolfa nikoliv. A nechce se mi věřit, co jste napsal.

K. Janyška 20.12.2016 9:40

No, ty zmetky dokáže však odhalit jen ten, kdo zná

teorii spontánního řádu lidské interakce a lidského světa, tedy kompozitivní teorii. Znáte ji, autore ? Dzp.

F. Václavík 20.12.2016 7:25

Která strana

slíbí, že tento paskvil zruší? Hlaste se, ať vím, koho mám volit.

A. Alda 20.12.2016 11:15

Zatím Vám mohu pouze říci,

kdo hlasoval pro tento zločin:

http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?g=64060&l=cz

A. Bocek 20.12.2016 7:01

Mluví se o příkonu od 10 kW do 300 kW,

znamená to, že při účinnosti do 50% (běžné u šporheltů,krbových kamen a Petrů) se nám to pěkně rozšiřuje na topidla 5 kW výkonu.

B. Uhlich 20.12.2016 13:01

Re: Mluví se o příkonu od 10 kW do 300 kW,

Podle mě, je ten zákon díky tomuto nesmyslu vpodstatě neplatný, příkon kotle na TP nelze jakkoliv prokazatelně měřit, tedy vůbec nechápu, jak takovou hovadinu někdo mohl schválit. U kotle na TP lze prokazatelně měřit jen výkon... pochopitelně, že kotel má i nějakou účinnost, ale takto klopotnou hovadinu schválenou za účelem buzerace občanů jsem ještě neviděl. Nejstrašnější na tom je, že oni vůbec nechápou jaké debility schvalují...