23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

KLIMA: Wikileaks o pozadí štvanice na jednoho vědce

Roger Pielke Jr. studoval ekonomické dopady živelných pohrom přes dvacet let. Dokud nebyl po mediální štvanici vyhozen z redakce, kde publikoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hruška 14.12.2016 15:50

Re: pane Hašku

Vážený Štěpáne, Vaše jméno se zde na "psu" objevilo teprve nedávno, takže možná si teprve dnes utvoříte názor, kdo to jsou pánové Šejna a Rada a jaký postoj zastávají. Zdař Bůh, Josef.

P. Rada 14.12.2016 15:48

Re: pane Hašku

Dávám Vám zapravdu, že "plánovači klimatu" - (pokud tím máte na mysli zprávy IPCC) např. rychlost tání polárních čepiček dost podcenili. Vypovídá o tom i současný anomální pokles:

http://ac.blog.sme.sk/c/436240/je-posledna-sprava-ipcc-prilis-pesimisticka.html

https://www.wunderground.com/blog/JeffMasters/comment.html?entrynum=3506

Š. Hašek 14.12.2016 15:43

Re: Přece si ten krásný uhlíkový tunel na naše peníze

Plánovači budoucnosti na dvě století si nenechají nic bourat. Hodně mi připomínají Stalina.

Š. Hašek 14.12.2016 15:41

Re: pane Hašku

Někdo je tabulkový plánovač, někdo bystrý pozorovatel (nepanikář) a přizpůsobuje se, čas není na jedno volební období. A nevytahuje se jako tabulkář "že to naplánujem a dáme to do figury". Zkráceno.

Ve které skupině jste Vy, pane Chodovský?

P. Rada 14.12.2016 15:40

Re: pane Hašku

S hlediska součastnasti -+ několik tis let je orbita země kolem slunce vzhledem k dopadům na klima (Milankovičovy cykly) až o několik řádů ustálenější jak vliv antropogenní.

Ilustrativní pro citlivosti těchto procesů je, že poslední změna/pokles vlivem precese který hrozil až znovulaledněním planety se primitivním lidem nevědmky podařilo vypalováním lesů a zakládáním rýžovišt vyrovnat už před 5tis let.

http://media.rozhlas.cz/_audio/00640662.mp3

Nejbližších 100 až 200let bude v důsledku uvolnování uhlíku s fosilů do atmosféry tempem milionkrát rychlejším jak se ukládal ve znamení rychlých a nepředvídatelných změn počasí. Do několika desetiletí pak nad lidským vlivem začne převládat kladná zpětná vazba uvolnováním metanu a CO2 s permafrostu. Analogicky jako když děti zapálí seník.... leckdo s údajně dospělých od odpovědnosti utíká už nyní. Pak na lidech a jejich přání a vůli už asi přestane záležet. Po této etapě pak pravděpodobně opět nastane klimaticky relativně stabilní situace. Je ale otázka, zdali nová stabiita bude biologicky úživnější a které druhy se jí vůbec dočkají. Je to trochu scifi ale vše naznačuje, že budoucí biosféra si po takovéto kataklismatické epoše odechne od rizik dob ledových a možná i od dominantního vlivu člověka.... https://www.seberizeni.cz/je-s-nami-konec/

http://ac.blog.sme.sk/c/402152/ako-bude-vyzerat-svet-o-10-000-rokov-zalezi-na-dnesnych-rozhodnutiach.html

Š. Hašek 14.12.2016 15:37

Re: pane Hašku

Pane Šejno,

jen jsem se snažil naznačit, že obsah CO2 nebude ve vlivu na klima Země až tak osamocen.

Stran matematiky se pojďte vsadit. Pokud Vy nakomponujete písemku "pro střední školy", myslím že budu výrazně lepší než pí Bursíková (lidově JauJauBiomasa).

Přeji úspěšné plánování klimatu na příštích dvěstě let. Zatím se plánovačům pokazilo i to, co bylo jen na pouhou pětiletku. To jsem také měl na mysli.

S. Kneifl 14.12.2016 15:26

Re: ale, ale, pane Kneifle

Ano, pokud si vyberete GISS. HadCRUT4 spadl z 1,1 na 0,6, RSS z 1,0 na 0,4, UAH z 0,8 na 0,4. A nějaký pokles se dá ještě čekat.

M. Šejna 14.12.2016 15:20

ale, ale, pane Kneifle

La Niňa sice přišla, ale rozhodně nesnížila teploty nijak výrazně. V březnu vrcholily globální teploty na hodnotě okolo +1,35°C. Zkuste si tuto hodnotu promítnout do uvedeného grafu. Nyní teploty sice poklesly, ale pořád to bohatě stačí na ten výrazný skok, který vidíte v grafu. Momentálně se globální odchylka pohybuje okolo +0,90°C

M. Šejna 14.12.2016 15:11

jako obvykle snížená chápavost Chodvského

systém Slunce/Země mění své vzájemné parametry velice pomalu (viz Milankovičův cyklus). Rozhodně se nemění tak rychle, aby se tím běz století zvýšil obsah CO2 v atmosfeře o 30 procent a zvýšila se globální teplota.

S. Kneifl 14.12.2016 15:01

Re: pane Kneifle

Ona ta situace už i teď vypadá zase trochu jinak - v tom grafu chybí výrazný pokles teplot po odeznění El Niña.

A. Alda 14.12.2016 14:59

Vaše etymologie je stejně pozoruhodná,

jako Váš pohled na teplotní výkyvy.

U praslovanů bylo dítě vždy ďť - to je základ našeho pojmenování dětí, ryze onomaticky epresivní. U všech Slovanů.

Otroky z nás chtějí udělat oteplovači Vašeho typu - zvlášť odporná ekoteroristická sekta klimaalarmistů.

V. Braun 14.12.2016 14:33

Re: pane Kneifle

Tak jsem našel graf trochu novější, až do roku 2015, tam to již vypadá poněkud jinak. Zda je to odchylka nebo trend poznáme za pár let.

https://moyhu.blogspot.cz/2015/10/hansens-1988-predictions-revisited.html

R. Langer 14.12.2016 14:27

Re: Pokud nezačnou zelení podporovat jadernou enrgetiku,

Slyšíte toho vola? To snad ani nikdo zadarmo dělat nemůže? Nebo jo? 8-o

O. Uživatel 14.12.2016 14:26

Uživatel požádal o vymazání
R. Langer 14.12.2016 14:25

Re: "Útoky" na vědce u nás.

Jo, bude sucho, a nastane-li déšť, bude potopa. Ale jak to bude doopravdy, o tom ty víš ho*no, Zelený sedmilháři, tak jenom blbě kecáš, lžeš a mlžíš. :-P

R. Langer 14.12.2016 14:22

Re:

Jo, taky to ERoI jaderných elektráren, to je přímo živelná katastrofa. :-D

O. Uživatel 14.12.2016 14:06

Uživatel požádal o vymazání
P. Rada 14.12.2016 13:29

Re: Štvanice na vědce byly vždy?

Vědění bylo ještě v Antice velmi váženým řemeslem. Dodnes od autorů té doby čerpáme. V té době ale každý daleko více závisel sám na svých schopnostech a když už, tak měl k ruce jen několik otroků (staroslovanský pojem pro dítě). Tehdejší demokraté ještě proto rozhodovali převážně za sebe.

Nyní jen jako evropané máme těch pomyslných energetických otroků za sebou v průměru stovku. Naši parlamentní zastupitelé jsou však o až několik řádů mocnější "otrokáři" a přesto dál demokracii vzýváme jak vymoženost doby a to i přesto, že bývá propojená s byznysem ještě řádově mocnějším.

Dávám Vám zapravdu, že tam kde jde o "otroky" či dokonce peníze, jsou lidské štvanice nejkrutější. Stačí si tedy uvědomit komu dnes co - a třeba i jako skrytá dotace - nejvíce nese. Kde jsou největší obraty v naší na konzumu energií založené společnosti? Pro příklad:

http://www.atlasuhli.cz/cz/clanky/cenovy-vyvoj

S. Kneifl 14.12.2016 13:26

Re: pane Kneifle

Přečtěte si ten graf pořádně, ty hodnoty na konci nejsou odchylky, ale trendy. A ty pořád ještě vycházejí výrazně pod 2 u všech teplotních řad.

Fascinuje mě, jak dokážete všechno překroutit tak, aby se vám to hodilo. Když středověké optimum vyšlo Mannovi chladnější, tak ho podle vás pouze "dostatečně 'nenavýšil' podle představ popíračů". Když mu vyjdou nižší současné teploty, je to najednou kvůli podstatě metody, o které by měl přeci každý vědět a která "popíračům náramně vyhovuje". Boží.

Podívejte, já nepochybuji o tom, že celá pravda není černobílá a že se ji nejspíš za svého života ani nedozvíme, ale vadí mi vaše černobílá tvrzení zamlčující veškeré nejistoty.

M. Šejna 14.12.2016 13:16

pane Hašku

ono se něco výrazně mění na vztahu Slunce/Země?

Mohle byste, Vy erudovaný matematiku, sdělit místnímu publiku, co se změnilo na vztahu Slunce/Země, že nám díky tomuto vztahu roste obsah skleníkových plynů a rostou globální teploty?

M. Šejna 14.12.2016 13:13

pane Kneifle

Váš odkaz na watsupwiththat je 3 roky starý a zahrnuje data jen do roku 2012. Za tu dobu se mnohé změnilo. Máme totiž konec roku 2016. Průměrná teplota roku 2012 byla o +0,38°C nižší, než je letos. Globální teploty se nyní dostávají na úroveň "Scenário B", takže předpověď Hansena se začíná vyplňovat.

U Manna (hokejkový graf) máte částečně pravdu. Jen nám soudruži klimaskeptici zapomněli vysvětlit, proč místo opravdu naměřených dat, které Mann do grafu přidal, popírači tvrdošíjně trvají na datech z letokruhů z doby, kdy už existovala měření teploměry. Ono totiž u rekonstrukcí teplot platí pravidlo, že se použije pro rekonstrukci nejvěrohodnější zdroj, který je k dispozici. No a teploměry jsou přesnější, než letokruhy. U letokruhů totiž chybí zimní záznam, takže teplé ani kruté zimy na letokruzích neuvidíte. A jak víte, tak letokruhy vykazují po roce 1940 výrazný pokles teplot, což je zcela v rozporu s realitou, ale popíračůj tenhle rozpor s realitou náramně vyhovuje.

Š. Hašek 14.12.2016 13:13

Re: Vystudovat matematiku?

Pane Rado,

nesnižujte se prosím na úroveň "ideologických ředitelů" soustavy Slunce-Země, kteří neví ani čím se topí v kamnech a diví se, že teďkonc přijde vánoční oteplování (do naší kotlinky).

Pokud ovšem sám nejste "ideologický konstruktér klimatu".

Jen taková otázečka. Bude tedy klima podle "závěrů sjezdu", nebo podle Slunce/Země??????

P. Rada 14.12.2016 13:08

Re: Vystudovat matematiku?

Nějak jste "matematicky" účelově přehlédl, že "výsledky" klimatických změn máme na pořadu dnes a denně. Jen se jim říká sucho, válka, migrační vlna a pod.

https://www.novinky.cz/domaci/385720-klimatolog-cilek-je-to-teprve-zacatek-do-pohybu-se-mohou-dat-stamiliony.html

P. Rada 14.12.2016 13:02

Re: "Útoky" na vědce u nás.

Antropocén je pane Kolmane pojem, v němž se "jepice" nemohou tak akorát shodnout s hlediska přesně datovaného jeho počátku.

Zesměšnování, bagatelizace či racionalizace jsou přitom běžné rituály kterými se lze pocitům viny za ničivou změnu na této planetě na čas vyhnout.

https://www.kosmas.cz/knihy/206959/podmanena-planeta/

P. Rada 14.12.2016 12:56

Re: "Útoky" na vědce u nás.

Hulváte Prokope!!!

Na oplátku "doporučuji". Dávej si pozor na svou drzou "držku" - podobně jak na svou peněženku.

Nastaneli zas další a další rok, další a další vlna sucha ... tu a tam kompenzovaná náhlou povodní.... můžeš mít v peněžence dokonce záhy méně, jak ti, které už sucho a horko začlo kosit ale alespon něco v té vážné věci dělají.

Š. Hašek 14.12.2016 12:50

Vystudovat matematiku

a k tomu přírodní vědy jest nežádoucí! Vůbec, matematika nefrčí, moc bolí mozečky.

Žádoucí dnes jest kombinace "Životní prostředí trvale podle tabulek a tvorba krajiny", spolu s "Sociokultura moderní evropskohodnotové společnosti".

Nejlepší kvalifikace "jak štelovat klima". Výsledky ale, milí soudruzi, budou až za padesát pětiletek, jelikož tomu vy bélbci stejně nerozumíte, tak nám dejte čas (a peníze). Kdo chce, ať tam běží.

P. Rada 14.12.2016 12:43

Re: Pokud nezačnou zelení podporovat jadernou enrgetiku,

Pane Vanuro jak jste přišel na to, že v klimatologii záleží tolik na "zelených"? Pokud míníte českou SZ tak ta už ani součástí vlády není několik desetiletí - o vlivu "zelených" na Čínu, Indii či USA jako dominantních producentech CO2 v atmosféře nemluvě.

Využívání JE není vůbec idiotské dogma jak ho komentujete. To co pomíjíte je podstatný rozdíl v jeho variantách kvantově-sluneční syntézy a spontálně vnitrozemskéh rozpadů radionuklidů na kterém běží životodárný vnitoplanetární systém - a na druhou stranu toho co si usmysleli a realizovali lidé jako doposud svou nejdražší hračku ve hře na všemocné a jejich energetický monopol.

Vždyt právě bankéři a průmyslníci jsou dnes ti kteří dávají od JE věřejně ruce pryč a když už o možnosti diskutují tak jen pokud jim stát.... bude dlouhodobě garantovat výhodné ceny, úvěry a další bonusy a to tak, aby nenesli sami podnikatelská rizika tak jak se to ale děje ve většině oborů.

Já JE stále více využívám - ale ten přírodní. Postavil jsem si teplovodní systém s běžně dostupných dílů... a ten mi dodává 10Mwh energie ročně a tak CO2 produkuji relativně minimálně. Každému v ČR přitom dopadá na m2 ročně zhruba 1MWh/ročně a je převážně na něm jak či zda vůbec ten potenciál využije. Většina je hnána reklamou a tak investuje do aut .... k uspokojení okamžitých požitků které ale paradoxně svou hodnotu ztácejí ze dne na den. Jak jste na tom v tomto ohledu Vy?

S. Kneifl 14.12.2016 12:14

Re: pane Tichý

Hansenovy předpovědi (prezentované v kongresu za letního dne v sále se schválně vypnutou klimatizací, ale to jistě není snaha o klamání) možná nejsou klamáním, protože jim tenkrát věřil. Ovšem to neznamená, že se byť okrajově naplnily - přestože nárůst CO2 od té doby překračuje jeho nejhorší scénář, teploty se stále drží pod nejoptimističtějším scénářem.

https://wattsupwiththat.com/2013/03/20/how-well-did-hansen-1988-do/

Kritika hokejkového grafu směřuje jednak k tomu, že na vyhlazené paleoklimatické odhady napojuje instrumentální měření (a to v okamžiku, kdy paleoklimatické rekonstrukce začaly klesat), a jednak vůbec k chybné metodice získání těch rekonstrukcí - nebudu se zbytečně rozepisovat, najděte si to na climateaudit.org.

P. Vaňura 14.12.2016 11:52

Pokud nezačnou zelení podporovat jadernou enrgetiku,

nelze jejich tvrzení brát vážně. Sami tomu nevěří ani tolik, aby dokázali v rámci snížení emisí CO2 odvrhnout jedno jediné idiotské dogma.

P. Lenc 14.12.2016 11:23

Re: jo, aha

To co o vás píši se opravdu pouze potvrzuje.