24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

USA: Aby bylo jasno

Kdosi na ČRo Plus dělal interview s paní Haškovou-Coolidge, velkou příznivkyní Donalda Trumpa. Otázky byly, co jiného se dalo očekávat, politicko korektní a paní Hašková-Coolidge zjevně za ta léta myslí v američtině, a tak její odpovědi v češtině nebyly tak pádné, jak by mohly být.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Nowodny 13.12.2016 23:26

Trump

se nam jeste vybarvi, ale na jakou barvu ????

J. Farda 13.12.2016 21:54

Re: Pan J. Farda Datum: 13.12.2016 9:54

Bezva, vysvětlilo mi to zvěsti o tehdejším prachsprostém rozfrcání fondu důchodového pojištění od roku 1993 ve výdajích Klausovy vlády. O současném deficitu jakousi povědomost už mám. Děkuji a mějte se!

M. Prokop 13.12.2016 21:40

Re: Paní Hašková je na první pohled dáma.

Že vás to ale bere ...

J. Václavíková 13.12.2016 19:22

Re: Ta paní měla jen štěstí,

Ne? Ale moc zdravě nevypadá!

V. Čermák 13.12.2016 18:56

Paní Hašková je na první pohled dáma.

Dělala asistentku 5-ti Americkým prezidentům. To ta druhá Čecho Američanka, ta tetka Havlistka, která by bez mrknutí zlikvidovala milony lidí, nejlépe Rusů, ale i jiných, ta tedy dáma není ani náhodou.

J. Vintr 13.12.2016 17:29

Re: Přesněji:

Před nedávnem jsem viděl kompilaci Trumpových výroků ohledně americké politiky v rozmezí snad třiceti let. Ten člověk působí, že má konzistentní názory a vidí věci zcela realisticky. Nevím, kolik toho může udělat jeden člověk, ale pro Ameriku je jeho zvolení jednoznačně výhrou.

M. Prokop 13.12.2016 17:10

Re: opravdu, pane Kulheime?

Žádná vláda ODS nikdy nebyla. Vždy byla koalice, jejíž některý člen, zhusta "kostelní socialisté", osekávání výdajů bránil.

J. Fridrich 13.12.2016 15:28

Re: To je dáno historickým vývojem.

Amerika-USA jednou - a ta doba se bíží, zachrání Svět již po několikáté - tedy bylo to v I. světové válce, v II. světové válce s jejich velmi významnou pomocí - i když nemuseli - oni byli napadeni Japonskem v Tichomoří - ale i v III. světové válce - válce o svobodu našich zemí, střední a východní Evropy a o demokracii, kdy Velký R. Reagan ty rusáky " uzbrojil " a my se nadechli ke SVOBODĚ... Ale nyní, co se děje v naší zemičce je dost smutné - snad to " zvednou " naše děti a vnuci...

R. Langer 13.12.2016 14:31

Re: Langře

Ano, budu, máte z toho radost?

A ano, ODS a TOP09 jsou pro mě odjakživa levicové strany levého středu (dnes už jenom levicové, daleko od středu), i když vám třeba mohou připadat jako pravicové, což mě u vás ovšem nijak nepřekvapuje. :-D

R. Langer 13.12.2016 14:26

Re: Langře

Ano, budu, máte z toho radost? :-D

R. Langer 13.12.2016 14:25

Re: nechápající Langře

Ano, všechno je vám ukradené, jenom se k tomu musíte vyjádřit, vždyť říkám... :-D

A. Alda 13.12.2016 14:05

Přesněji:

potěšila mne už před americkými volbami, neboť už tehdy hlásala veřejně, že Trump bude lepším presidentem a patrně i dobrým presidentem, zatímco Clintonová bude pohromou a tragedií. A když to řekne vzdělaná dáma, která v Bílem domě pracovala pro řadu presidentů jak republikánských, tak od demokratů, má to váhu.

A. Alda 13.12.2016 14:02

To je dáno historickým vývojem.

Zatímco celá Evropa stojí na ius sanquinis, Amerika stojí na ius soli, neboť jde o státy vzniklé z přistěhovalců. Změnit to je velmi obtížné, když není žádná dominantní "společná krev". Američany (po celém dvoukontinentu, v USA ale obzvlášť) nespojuje jejich původ, když každý má předky pocházející ze všemožných koutů světa vyjma té Ameriky.

I. Schlägel 13.12.2016 14:01

Re: pane Schlägele

Socialismus není pouze o daních a poplatcích, pane Šejno. Za echt socialismu byly poplatky nízké, daně nevysoké, ceny lidové. Stejně to stálo za h o v n o. Nová verze socialismu nám postupně dodá to samé, zkraje v naředěné verzi. Stát mi to dnes a denně ukazuje svou racionalitou při utrácení mých peněz. Vznešeně se tomu říká "investice".

A. Alda 13.12.2016 13:55

To mne nenapadlo.

Ale vypadá to reálně.

A. Alda 13.12.2016 13:53

Nejde jen o peníze na důchody.

Jde také o práci pro důchodce, o péči o ně. Na to všechno jsou třeba lidské ruce a peníze. A ty chybí, když dnes připadá na jednu ženu pouze 1,3 dítěte. A chybět budou stále více. Takže systém se zhroutí a důchodci budou žít z toho, co jim dají jejich vlastní děti, a jen tak dlouho, dokud o ně jejich vlastní děti budou pečovat, protože cizí to zadarmo neudělají. A představa, že to místo vlastních potomků českého národa budou dělat imigranti z muslimska, je více než absurdní.

J. Kulheim 13.12.2016 13:37

Pan J. Farda Datum: 13.12.2016 9:54

Pojistné na důchodové pojištění bylo zavedeno r. 1993 a je příjmem státního rozpočtu. Od roku 1996 se vede na samostatném účtu státního rozpočtu a také v zákoně o státním rozpočtu se uvádí jako samostatná položka příjmů. Od roku 1996 začaly výdaje na důchody převyšovat příjmy důchodového pojištění cca o 9 %. celý penzijní systém od roku 1997 v deficitu.

Bilance důchodového účtu rok bilance v mld Kč 1993 +6; 1994 +13; 1995 +8; 1996 +1; 1997 -5; 1998 -12; 1999 -16; 2000 -16,7; 2001 -15,9; 2002 -16,0; 2003 -17,6; 2004 +10,7; 2005 +9,0; 2006 +2,0; 2007 +12,6; 2008 +5,0; 2009 -30 Propad důchodového účtu pokračuje již čtvrtým rokem za sebou. Loni jeho schodek dosáhl 49,4 miliardy korun. To je o téměř o deset miliard větší deficit než v roce 2011.

roce 1995 činil jejich podíl na příjmech státního rozpočtu 44 %, rozpočet na rok 2003 počítal už se 62,1 %. Výplata dávek důchodového pojištění jako jednoznačně nejvyšší položka zákonných mandatorních výdajů vzrostla ze 109,8 mld. korun v roce 1995 na 232,4 mld. v roce 2004. Výplata důchodů tak rostla v období 1995 až 2004 průměrným ročním tempem 8,7 %. Dávky státní sociální podpory jako druhé největší položky zákonných mandatorních výdajů stoupaly v období 1996 až 2004 v průměru o 3,1 % z 26,7 mld. na 35,1 mld. Korun

Expanzívní charakter výdajů na důchody je vyvolán 1/stárnutím populace - dávky důchodového pojištění stouply ze 186,9 mld. korun v roce 2000 na 263,5 mld. korun v roce 2006 a rozpočet na rok 2007 projektuje 288,3 mld. korun. Stárnutí však z fiskálního pohledu zasahuje i oblast 2/zdravotnictví a dalších sociálních výdajů. Nedostatečná reakce na tento vývoj by si v budoucnu vynutila vyšší danění a výdajové redukce masivního charakteru.

Postupně klesne také průměrná výše důchodu vzhledem k průměrné mzdě. Zatímco nyní se tento poměr pohybuje okolo 40 %, v budoucnu se sníží cca na 35 %

J. Kanioková 13.12.2016 13:28

Re:

Karel Dyba: Navrhovali jsme změnu kurzového režimu - http://jdem.cz/wnzz2

Ivan Kočárník: Některé postřehy jednoho z obětních beránků měnové krize z roku 1997 - http://jdem.cz/wnz23

Václav Klaus: Tři roky po měnové krizi: rekapitulace událostí a jejich souvislostí, aby se na některé věci nezapomnělo - http://jdem.cz/wnz35

M. Valenta 13.12.2016 13:21

Re: Ta paní měla jen štěstí,

Myslíte chcíplina jako ten náš chcípák?

K. Křivan 13.12.2016 12:33

Re: Coolidge

Pan Rudolf není jen pitomec, on je etalon pitomosti. Takový Pepek Vyskoč by mohl mít tak 2 až 3 pikorudolfy.

M. Šejna 13.12.2016 12:15

Lepko

čísla předložil pan Kulheim, čímž ale kouzlem nechtěného potvrdil moje tvrzení, že zadlužování začalo už v roce 1997 a nikoli až se Sobotkou v roce 2003.

Mandatorní výdaje se dají snížit během pouhého měsíce při novelizaci odpovídajících zákonů. Že na to ODS a TOP09 neměly v době své vlády a většiny ve sněmovně nikdy koule a chovali se víc socialisticky než socani, není problém Sobotky, ale vašich oblíbenců Topolánka, Nečase a Kalouska.

M. Šejna 13.12.2016 12:09

opravdu, pane Kulheime?

a kolik let by potřebovala pravice na změnu mandatorních výdajů? Mandatorní výdaje jsou definovány zakonem.

Chcete snad tvrdit, že ve sněmovně měla za vlády ODS převahu levice? Nebo snad soudruzi z ODS a TOP09 měli sice plnou hubu šetření a rozpočtové zodpovědnosti, ale na mandatorní výdaje si sáhnout nedovolili kvůli svým voličům a radši zvedli daně a státní dluh?

M. Šejna 13.12.2016 12:04

Lepko

důchodový účet chtěli oddělit socani, nikoli "pravice". ODS totiž maximálně vyhovovalo, že důchodvý účet je v přebytku a lze s ním záplatovat státní rozpočet. V době, kdy to socani chtěli udělat, začal se důchodový účet dostávat do deficitu, a socanům nezbylo nic jiného, než ho ponechat ve státním rozpočtu a dotovat ho z daní.

L. Pelikán 13.12.2016 11:46

se divím

nevím pro stále nějakým způsobem se trefujete do Sobotky,takovou hvězdu nemá ve vládě v Evropě nikdo.Postavil sidomek za 3 nebo 9 MILIONŮ,sám ani neví,předsedu vlády oženil za 30 tis.známému fízlovi odpustilmilionové daně,když místopředsedovi vlády.omylem ,do kapsy strčí 50 mil.tak o ničem neví-co se vám na něm vlastně nelíbí

A. Hrbek 13.12.2016 11:45

Re: Normální je nelhat

Dvě maličkosti:

1. Od roku 1997 je jiná metodika státního rozpočtu

2. Do roku 1997 bylo možno započítávat do příjmu výnosy z privatizace. Když se odečtou, tak žádný kladný výsledek není.

3. Byl by to ekonomický zázrak, protože až do roku 2000 byla HDP v paritě kupní síly nižší, než v roce 1989

J. Lepka 13.12.2016 11:43

Re: hodně pitomý článek

Důkazy, Šejno, důkazy, čísla, procenta. A taky mandatorní výdaje. Kdo je přijal a proč. Kdo a proč, navzdory proklamacím, neustále nechává bobtnat státní aparát, vymýšlí nové úřady, ministerstva ničeho, nové ozbrojené složky / pro nedovtipné - celní správa v schengenském prostoru /, nové povinnosti pro každého poplatníka umožňující zaměstnat další trubce ???

J. Lepka 13.12.2016 11:38

Re: pane Fardo

A když se pravice snažila ho oddělit, co udělali socani ???

J. Chaloupka 13.12.2016 11:22

Už nejsou novináři, ale špatní prodavači emocí.

To je ten problém. Ostatně zprávy ze světa člověk najde na netu a nemusí mu pomáhat ani Mánert a jemu podobní.

J. Chaloupka 13.12.2016 11:20

Sobotkova činnost po několika prohraných volbách

mi připomněla výrok vévody z Geparda: "něco se musí změnit, aby vše zůstalo při starém". To je myslím vystihující. Sobotka nechce vyhrát volby, ale chce, aby ČSSD byla druhá a aby mohl vyhandlovat místo s Jourovou. Špidla je jeho vzor. Pět let v Bruselu za půl mega měsíčně a do smrti rentu.

M. Klas 13.12.2016 11:19

Re: Ano, ta paní je naprosto skvělá..

A koho sem v té době měli bolševikům poslat? Byla skvělá!