23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

KLIMA: V druhé půli roku se prudce ochladilo, ale pst!

Zpravodajský web Breitbart si dovolil napsat, že se v druhé půli roku 2016 globální klima prudce ochladilo. Chápete to? Taková drzost? Jak to můžou napsat!

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 9.12.2016 13:01

Re: Globální oteplování

Ale vždyť je to Zelený sedmilhář, ty jeho lži o jaderné energii jsem mu tady vyvrátil už asi třicetkrát, ale ten omezenec mele nesmysly furt dokola jako kolovrátek, přitom ani nespočítá trojčlenku. Inu, Zelený.

A. Alda 9.12.2016 9:10

Ty oteplovačské lži už brzy nebudou nikoho zajímat.

Národy se začnou rvát a v jejich boji o život nebude pro nějaké klimaalarmisty prostor.

P. Rada 9.12.2016 9:55

Re: Ty oteplovačské lži ...

Dává Vám zapravdu. Ti kdo se na otelování nejvíce podílejí tak také pravidelně lžou. Může to souviset s jejich momentální mírou zisku o kterou sobecky nechtějí přijít.

Tabulky energetické bilance ukazují na rostoucí vliv skleníkových plynů a tedy i na největší jak tomu říkáte "oteplovače" - tedy na fosilní průmysl a jeho návaznosti.

Podobně dramatické dopady na vývoj zemského klimatu a přímou zkázu biosféry na ní mohou ale mít i iniciátoři "Zelené pouště".

http://www.enviwiki.cz/wiki/Soubor:Radiacni_pusobeni_AR5.svg

https://www.youtube.com/watch?v=god62gLOx_4

A. Alda 9.12.2016 10:39

Oteplovač jste Vy.

Vy a Vám podobní ekoteroristé. Zločinci, kteří straší lidi vymyšlenými nebezpečími. Někteří proto, aby z nich dostali prachy, jiní proto, aby snáze zničili civilisaci, kterou nenávidí.

R. Langer 9.12.2016 13:02

Re: Ty oteplovačské lži ...

Nelži, Zelený sedmilháři, to není pravda. :-P

P. Zinga 9.12.2016 15:36

Re: Ty oteplovačské lži ...

Pane Rado, dočetl jste se už o tom, že díky zvýšenému CO2 se pomalu posouvají hranice pouští směrem dovnitř? Dokazují to satelitní snímky.

Z. Lapil 9.12.2016 11:34

Re: Ty oteplovačské lži už brzy nebudou nikoho zajímat.

Prostoru bude až hanba. O NĚCO se přece národové rvát musej, tak proč ne o potopu světa?

M. Valenta 9.12.2016 9:04

Tím nadpisem se pan Kremlík usvědčuje,

že problém nechápe.

F. Houžňák 9.12.2016 9:07

No, hlavně, že ho chápete vy, tak nám vysvětlete,

co je ten problém?

M. Šejna 9.12.2016 9:18

pane Houžňáku

problém je v tom, že GLOBÁLNÍ oteplování je potřeba měřit u povrchu planety (norma je 2 metry nad zemí). To je totiž zásadní pro veškerý život na Zemi.

Pan Kremlík dnes předložil graf, který nezaznamenává globální teploty u povrchu Země, ale ukazuje teplotu TROPOSFÉRY do výšky 10 km na kontinenty severní polokoule.

Takže pan Kremlík tímto ukázal, že problém opravdu nechápe.

S. Kneifl 9.12.2016 9:50

Re: pane Houžňáku

Problém je podle článku jedině v tom, že o nárůstu teplot o 1 stupeň se psalo všude, kdežto o poklesu o jeden stupeň ani pes neštěkne. Naučte se porozumět textu, pane Šejno.

M. Šejna 9.12.2016 10:40

Pane Kneifle

všude se loni psalo o tom, že příchází extrémní jev ElNiňo a že to bude mít krátkodobý vliv na prudký vzrůst globálních teplot. A to se stalo.

Stejně tak se psalo, že následovat bude LaNiňa provázená poklesem globálních teplot. I to se stalo.

Co ale z toho dokázal udělat Kremlík, je opravdu neuvěřitelné. Vybral satelitní měření stratosféry. Z toho pak vybral jen a pouze kontinenty na severní polokouli a poté prohlásil, že všichni lžou, protože on právě dokázal, že se na VŠECH kontinetech ochladilo o 1 stupeň.

S. Kneifl 9.12.2016 10:56

Re: Pane Kneifle

Zkusil jsem si schválně vyhledat "2016 record high temperatures" a podívat se do prvních několika článků. Pokud se v nich už píše o ochlazení vlivem La Niña, je to stylem "With the demise of El Niño, those temperature departures have dropped slightly, but are still at record-high levels." a pod.

Zkuste mi najít jeden jediný článek v mainstreamovém nebo vědeckopopulárním médiu o tom, že teploty 2016 jsou vysoké vlivem El Niña, ale že se dá očekávat, že se s překlopením ENSO zase vrátí zpátky na předchozí úroveň. (Jak se to stalo teď.) To je ta nevyváženost, o kterou tady jde.

Severní polokoule obsahuje spíše pevninu a nad pevninou se změny teploty vlivem ENSO projevují rychleji, oceán má velkou tepelnou setrvačnost. To jste taky nevěděl?

A mezi spodní troposférou a stratosférou je taky trochu rozdíl. http://woodfortrees.org/plot/rss-land

M. Šejna 9.12.2016 12:06

Re: Pane Kneifle

http://ekonomika.idnes.cz/ceny-uhli-rostou-cina-vic-dovazi-do0-/eko-zahranicni.aspx?c=A160909_144206_eko-zahranicni_rts

S. Kneifl 9.12.2016 12:16

Re: Pane Kneifle

Hezký článek, ale úplně o něčem jiném - popisuje lokální jevy spojené s La Niñou (navíc ji označuje jako "tyto bouře" :-)), o teplotách tam není ani slovo.

Nemáte tam něco lepšího?

M. Šejna 9.12.2016 12:19

Re: Pane Kneifle

http://tn.nova.cz/clanek/el-ni-o-odchazi-extremni-pocasi-ale-nekonci-co-se-blizi.html

www.kurzy.cz/zpravy/392739-efekt-el-nino-vyprcha-ve-2q2016-pak-prijde-la-nina/

S. Kneifl 9.12.2016 12:43

Re: Pane Kneifle

Ano, hezké články o lokálním vlivu El Nina a La Niny, ale taky nic o globálních teplotách. Pořád ještě mi chybí aspoň jeden článek o rekordním oteplování, ve kterém by byla zmínka, že za to možná může El Nino, že může jít o krátkodobý výkyv a že se teploty pravděpodobně vrátí zpátky tam, kde byly. V alarmistických článcích typu

https://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2016/oct/21/global-warming-continues-2016-will-be-the-hottest-year-ever-recorded

se ani o El Ninu nedočtete.

Z. Lapil 9.12.2016 11:27

Re: Pane Kneifle

Právě že nepsalo. Rozhodně ne všude. Tedy - všude ve smyslu běžných médií. Pamatuju si několik recyklovaných článků na téma "je tepleji než loni touhle dobou, bude sucho a všichni se utopíme" (já VÍM, že takhle řečeno je to pitomost, ale není nic překvapivého, že rádoby odborné články v novinách obvykle postrádají stopu smyslu), ale to je tak všechno.

I na Psu, kde - na rozdíl od médií opravdu masových - lze většině článků i komentářů přiřadit pravdivostní hodotu (ne nutně souhlas), můžu jen sledovat, jak se tu hádáte. Nejsa klimatologem ani statistikem dokážu si z toho učinit jediný závěr: odborníci, ať už laičtí, samozvaní nebo graduovaní, se neshodnou ani v tom, jaká data jsou relevantní, tudíž neví nikdo nic pořádného. Natož co to znamená.

Viz dneska: i když ponechám stranou jazykovou stránku (globální je přece celkový, jak to, že je najednou 2m nad povrchem země?), tak se tu řeší ZÁROVEŇ ty 2m nad zemí, troposféra a oceán. Zvenčí to vypadá jako hádka na úrovni "manželského" Ty mi nikdy s ničím nepomůžeš, a ne jako věda, je mi líto.

Vždyť tady někdo dokazuje čísi lhavost tím, že na severní polokouli se momentálně ochlazuje, zatímco na jižní otepluje. Ježíšmarjá, co by kdo mezi srpnem a prosincem čekal jiného?

J. Václavíková 9.12.2016 9:48

Re: Tím nadpisem se pan Kremlík usvědčuje,

Už jen potvrzuje to, co je zřejmé dávno.

M. Prokop 9.12.2016 9:57

Re: Tím nadpisem se pan Kremlík usvědčuje,

Že je oteplování (klimatické extrémy) podfuck?

R. Langer 9.12.2016 13:04

Re: Tím nadpisem se pan Kremlík usvědčuje,

Ano, že se o klimatu lže, jako když Rudé právo tiskne, co?

P. Švejnoch 9.12.2016 8:30

Tahle debata je čím dál srandovnější

Obě strany s větší či menší vehemencí a intenzitou mlží, upravují data, vybírají si jen ta, která odpovídají jejich doktríně, manipulují a lžou.

Takže, abych uklidnil zejména pány Šejnu a Radu: Tady v Budějcích se tak globálně otepluje, že jsem dnes cestou do zaměstnání viděl padat horkem havrany za letu.

Jsem si jist, že toto mé pozorování má stejnou vědeckou relevanci jako jejich obsáhlé příspěvky... :-)

M. Šejna 9.12.2016 8:39

pro začátek, pane Švejnochu ...

... si nastudujte, jaký je rozdíl mezi významem pojmů LOKÁLNÍ a GLOBÁLNÍ. Pak můžete přemýšlet nad tím, jak vědecky relevantní pro globální klima je počasí v Českých Budějovicích ve chvíli Vaší cesty do práce.

Až to pochopíte, můžete společně s Kremlíkem přejít ke složitější úloze která zní: "jak vědecky relevantní je pozorování teploty troposfery ve výšce do 10 km nad kontinenty severní polokoule pro teploty u povrchu všech světových kontinentů.

P. Švejnoch 9.12.2016 8:42

Re: pro začátek, pane Švejnochu ...

Tušil jsem, že se toho někdo chopí, i když upřímně řečeno, předpokládal jsem spíš pana Radu - u Vás mě nedostatek odhadu pro to, co je z mé strany ironie či sarkazmus poněkud překvapuje... ;-)

A jak se dnes globálně otepluje u Vás, pane Šejno?

M. Šejna 9.12.2016 8:52

Pane Švejnochu

ironii a sarkasmus mám rád. Jenže Vy jste mě ve svém komentáři označil za součast skupiny lidí, která manipuluje, lže a upravuje data. To už není sarkasmus ani ironie. To je drzost nevychovaného spratka.

H. Gene 9.12.2016 8:59

Re: Pane Švejnochu

A ještě k tomu má pravdu, co?

M. Šejna 9.12.2016 9:00

Re: Pane Švejnochu

v čem má pravdu?

I. Mertl 9.12.2016 9:47

Re: Pane Švejnochu

Inu, přemýšlejte, pane Šejno! Chápu, není to snadné, ale stačí místo žláz používat mozek.

M. Šejna 9.12.2016 10:44

Re: Pane Švejnochu

no jistě. Takže zas nic, jen obecné žvásty o používání mozku. Tohle je klasický trolling, kdy nemáte argumenty, tak aspoň se sem jdeme uprdnou a zasmradit.

J. Schwarz 9.12.2016 11:05

Re: pro začátek, pane Švejnochu ...

U pana Šejny se globálně otepluje tak, že z toho má chudák úpal a mluví z cesty.