28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Ortel nad kulturou

Skončilo další kolo soutěže Český slavík a rychle ožila loňská diskuse nad medailemi skupiny Ortel, skupiny fašistické, krajně pravicové, extremistické, rasistické, islamofobní a nakonec, aby byl výčet kompletní a my nic nevynechali, i antiimigrační.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Khail 7.12.2016 9:56

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Není třeba vidět do mé hlavy, stačí vidět, že jsem reagoval na poznámku p. Rudolfa. On a tudíž ani já jsme o Ortelu nic nepsali. Napsat že z mého textu není jasné, koho myslím - to snad nemyslíte vážně, možná se domníváte, že myslím dalajlámu nebo Mao Ce Tunga? Že tam je nějaký nadpis a vlákno diskuze zřejmě neřešíte. Dál už se k vašim spekulacím nehodlám vyjadřovat. Přeji hezký den.

Z. Lapil 7.12.2016 9:23

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Čtu pozorně, ale do hlavy vám nevidím. Článek i debata primárně řešily Ortel, i dovolil jsem si usoudit. Z Vašeho textu fakt není jasné, koho myslíte, protože - důsledně vzato - Řezníkův text taky není výzvou k násilí, nýbrž jeho popisem. Ne že bych ho nějak sledoval. Cestou jsem zakopl o nějaký jeho klip a usoudil jsem, že nejlepší je vyhnout se tomu, aby mi nepokazil karmu.

Přeju vám, abyste aspoň dnes nemusel poslouchat muziku, která vás nebaví.

P. Khail 7.12.2016 8:51

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Máte pravdu - blbá otázka. Sám máte v nadpisu "Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka". Nediskutoval jsem o tom co mi podsouváte, o textech Ortelu. Máte to podobně jako p. Langer, nečtete pozorně. Toť vše.

Z. Lapil 6.12.2016 23:07

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Blbá otázka: kde v textu Ortelu vidíte výzvu k násilí? Ve verši Zastavme šílenství? Maximálně ještě "nechci multi-kulti svět", jiná výzva tam není. Četl jsem to celé, ne že ne. Budovatelské písně byly drsnější: "Náš prapor nade trůny vlaje/ Nese on Pomsty hrom Lidu hněv". Nebo nejoficiálnější "Pryč s tyrany a zrádci všemi/ Nechť zhyne starý podlý svět".

Možná se necháváme zblbnout (viz J. Nohavica kdysi dávno v Mladém světě) "odborníky, kteří hledají v písničkách to, co tam není. A jelikož jsou to odborníci, většinou to tam najdou".

Rozhodně mi připadá, že celé tohle pozdvižení spadá pod konstatování "čím víc se v tom budeš patlat, tím víc to bude smrdět".

Obecně si myslím, že řešit písničky skrze právo je aktem zoufalství z neschopnosti oponovat.

Z. Lapil 6.12.2016 22:39

Re: Pseudohudba Ortelu i Gipsy mne vůbec nezajímá.

Banga je Gipsy.cz? V tom případě se ho zastanu: nějaký čas to u nás dětičky poslouchaly, a já v jednom dílku ke svému naprostému šoku identifikoval Andersenovo Děvčátko se sirkami a vůbec to nebylo špatný.

Ortel(a) neznám, ale jak píšete: jsou horší texty.

Z. Lapil 6.12.2016 22:30

Re: A kdože

Ne. Za knížku i za písničku je odpovědný autor. Za její šíření ten, kdo ji šíří. Myslím si ale, že ta odpovědnost nepatří do trestního práva. Nikdy. To pak skončíte tím, že král vyhrožuje Honzovi doživotím.

S myšlenkami, včetně myšlenek vulgárních, stupidních až trestných, můžete bojovat jedině myšlenkami. Parafrázuji Miroslava Holuba: pokud někdo nepozná nemístnou vulgaritu a nechutnost z vrozené nebo získané slušnosti, žádný zákon mu to do makovice nenacpe.

Z. Lapil 6.12.2016 22:20

Re: Ještě bych rád od autora slyšel

Ne ne, to se ocitneš napravo.

To je moje oblíbená metafora: kruh. Vlastně kružnice, abych nemátl. Na jednom konci je nuda a šeď stran středu, doleva je doleva a doprava je doprava, až se to na druhém konci zase potká, takže extrémní levici od extrémní pravice vlastně nerozeznáš.

J. Urban 6.12.2016 21:42

Re: Pseudohudba Ortelu i Gipsy mne vůbec nezajímá.

Jo, definoval jste to i za mne. Ale je prča, jak ten ubožák Banga přes svoje primitivní vulgarismy na úrovni puberťáka z pasťáku a s IQ vagonu bláta může být pro sluníčkáře "in" :-)))

J. Urban 6.12.2016 21:39

Re: Když se situace s migranty neřeší zásadně,

Holka asi neotočila, jen potřebovala být znovu zvolena. A kdyby vykládala, jaké požehnání od loňska skrz přišedší musulmany obstarala Německu, že v tom hodlá neochvějně pokračovat a že si ti islamističtí hošánci mohou dělat v dojčlandu přece co chtějí (včetně píchání malých děcek a vraždění jinověrců), tak by ji asi nezvolili.

A. Sedláčková 6.12.2016 21:22

Bože Máňo

...tedy pánové Rudolfe, Khaile, Malečku. Vnímáte se vůbec? Vy budete obhajovat neobhajitelné, i kdyby měl kvůli tomu zajít svět.

D. Polanský 6.12.2016 20:39

Když se situace s migranty neřeší zásadně,

jak dnes navrhla za potlesku Merkelová, holka otočila, pak je tu šance pro různé hulvátské pseudoumělce, ale nejen pro ně, i pro pseudohumanisty a darebáky podobného ražení. Autora jsem vůbec nepochopil. Vtipnost budiž, ale kde je řešení? Chtěl bych vidět jak si v muslimské zemi křesťan podává trestní oznámení! V Kosově vyhnali muslimové křesťany z domovů za asistence NATO a USA. Na koho mají křesťané, kteří přišli o domovy, podat trestné oznámení? Co jim autor poradí? Howno.

R. Brzák 6.12.2016 19:33

Re: Výborná dišputace

přidávám se

B. Rudolf 6.12.2016 18:57

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Vážená paní Moravcová, chápu, že Vás citované texty pana Bangy mohou jako ženu urážet. Osobně si myslím, že nebyly psány se záměrem urazit ženu, ale chápu, že to tak můžete cítit.

Pokud jde o "ponižující vulgarismy", ty v reálném světě ponižují toho, kdo je vyslovuje a nikoliv ženu. Proto pan Banga jejich vyslovením riskoval, že sám sebe shodí. Nikoliv ženu, ale sebe. Zda se tak stalo, je věc vkusu a můj vkus říká, že nikoliv.

Na druhé straně obvinit člověka, který má na sic vulgární, ale autentickou, poezii jiný názor než Vy, z toho, že se při vulgaritách ukájí, je selhání Vaší schopnosti slušně diskutovat.

P. Khail 6.12.2016 16:32

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Zkuste se podivit nad sebou, co si myslet o vás, který jste ani nezjistil (špatné chápání textu nebo nedbalé čtení?), že to co kopírujete nenapsal Banga ale někdo úplně jiný. Takže, abych parafrázoval, zvedněte svoji zadel a přečtěte si článek ještě jednou, jako pomůcku si můžete vzít pravítko a číst pěkně řádek po řádku a možná trochu pečlivěji a ne letem světem a nemusíte se mi divit a dokonce ani omlouvat za nesmyslné napadení.

A. Alda 6.12.2016 15:22

Pseudohudba Ortelu i Gipsy mne vůbec nezajímá.

Dělá se mi z nich špatně a klidně bych uplatnil Konfuciův recept: takto špatné hudebníky na podiu rozsekat mečem.

Ovšem z hledika literárního to, co bylo publikováno, je jasné: texty Ortelu se dají snést, byť nejsou stylisticky nic moc, ale texty Gipsy se snést nedají a jsou odpornost sama.

P. Vaňura 6.12.2016 14:53

Autor má naprostou pravdu.

Skutečnost je ještě horší, než popisuje.

Jinak, zařazení nacismu mezi pravicové ideologie je majstrštikem Stalinových propagandistů.

J. Václavíková 6.12.2016 13:50

Re: Ještě bych rád od autora slyšel

Pravda, nešlo si nevšimnout, jak Klaus a jeho odštěpenci souzní s komunisty!

M. Valenta 6.12.2016 13:30

Re: Autor toužebně vyhlíží islámskou totalitu.

Zeptám se tedy jinak pane Langer. U koho myslíte, že je pravděpodobnější, že otevře kohout s plynem. Ten kdo hajluje nebo ten kdo nehajluje? A Horákovou do toho prosím nepleťte.

R. Langer 6.12.2016 13:23

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Tak nenásilného sexu, jo? Fakt?

R. Langer 6.12.2016 13:22

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

Copak, Rudolfe, Chceš prcat, prcat, prcat, marně se tomu bráníš, vždyť nakonec mě stejně vykouříš?

Na tom přece není nic ponižujícího, kluku v mym sklepě. Seš moje votrokyně,

teď svojí pr*el zvedni.

Zhebni! :-P

Ale že zrovna ty v tom vidíš zásadní rozdíl mě nijak nepřekvapuje, soudruhu. To panu Khailovy se divím, u toho bych předpokládal, že smysl těch veršíků bude chápat lépe.

R. Langer 6.12.2016 13:13

Re: Autor toužebně vyhlíží islámskou totalitu.

Jak je veřejné hajlování nebezpečné okolí? Asi jako citace Gottwaldova projevu a řeči o tom, že Milada Horáková si smrt zavinila sama? Tak nějak? Jsou takoví lidé jenom neškodní blbové, nebo nebezpeční blbové?

R. Langer 6.12.2016 13:10

Re: Á, pán je znalec.

A co třeba Gottwalda?

R. Gramblička 6.12.2016 12:38

Re: Autor toužebně vyhlíží islámskou totalitu.

a hlavně do konce. Po prvních odstavcích jsem byl taky na pochybách, co chce autor říci

R. Gramblička 6.12.2016 12:35

Re: Ještě bych rád od autora slyšel

Ale pane Malovec, nad tímto jsme se tady už vztekali mnozí, nemá to smysl. Prostě, ze lži se neustálým opakováním stala pravda. Alespoň v obecném povědomí. My tady na psu víme, jak to je ve skutečnosti...

R. Gramblička 6.12.2016 12:30

Re: Á, pán je znalec.

a ještě k tomu blbej jak patník

L. Němec 6.12.2016 11:53

Výborná dišputace

Dlouho jsem nečetl vtipnější a sofistikovanější obranu třebaže šaška.

Autorovi smekám.

J. Hanzal 6.12.2016 11:52

Re: Á, pán je znalec.

Hele Gavláku když jste tedy tím, jak z vašeho příspěvku vyplývá, pravidelným návštěvníkem koncertů Ortelů a vidíte Vámi popisované jednání a nic jste proti tomuto neudělal, jste tedy spolupachatel nebo minimálně spolusympatizant těcto projevů. :))

M. Valenta 6.12.2016 11:45

Re: Á, pán je znalec.

Hitlera jste na vlastní oči také neviděl, že? Nebo ano?

M. Moravcová 6.12.2016 11:44

Re: Rozdíl mezi textem Bangy a Řezníka

nevidíte na nich nic ponižujícího? To asi proto, že nemáte píč., a všechny ty pro ženu ponižující vulgarismy a žvásty se vás netýkají, možná se při nich ukájíte. Mě jako ženu urážejí a nebýt skandálu kolem Ortelu, nikdy bych je neslyšela a nečetla. Ani Ortel, ani Bangu.

Z. Švrček 6.12.2016 11:35

To jsou mi debaty.

Ale zajímavé budou ty konce. Tak dlouho se budeme hádat, co je správné humanistické, evropskyhodnotné, tak dlouho bude vyzývat hlavní český muslim souvěrce k podávání trestních oznámení, tak dlouho budeme pomíjet pravou tvář a podstatu problému, až nakonec jich tady bude tolik, že se cílem nemine výzva k fatwě a k podřezání krků. Co pak budou říkat umělci multikulturní národní fronty ??