17.4.2024 | Svátek má Rudolf


Diskuse k článku

BIG BEN: Má naše civilizace naději?

Jeho knihy vynikají nesmírnou precizností a mohly by být učebnicí toho, jak má publicista pracovat s informacemi. A právě tomuto tématu jsem se s Benjaminem Kurasem věnovala a vyptala se ho na zákulisí takové práce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Hančl 29.11.2016 23:12

Re: Jen jestli ten krach civilizací...

Krach nekrach, neviděli jsme se kdysi v Chiraně? Dej vědět.

J. Kanioková 29.11.2016 21:25

Skvělý článek

a p. Kurasovi velké díky za jeho články, 1***, které už roky bijí na poplach. Jak je vidět, i to je na zblblou západní "šlechtu" málo. Ale snad už lidi vidí tu šílenou destrukci a že se nesmíme nechat zlomit žádnou cenzurou, natož autocenzurou..

K. Janyška 29.11.2016 18:39

Civilizace je procesem přeměny divocha v občana obchodem a

neosobní systematickou emancipací lidstva od kolektivního způsobu života. Je to proces rozlévající se po povrchu Země a žádná naše nebo jejich civilzace neexistuje... Dzp.

P. Rada 29.11.2016 18:30

Re: A kdy zakážou třeba

Když jsem býval mladší tak jsem se živil a vyplácel také sám. Vydrželo mi to přes 20let. Ted už je několik let důchod základem mého přežívání. Rozhodně Vám ale věřím, že nežijete jako já.

J. Kanioková 29.11.2016 18:26

Jo, cenzuráci si přijdou na své..

já měla teď půlrok na iDnesu zaracha..

M. Prokop 29.11.2016 17:09

Re: brime belochovo

Jo, taky ho mám rád.

M. Prokop 29.11.2016 17:08

Re: Kruciš, roky do pádu civilizace..

Pan Prokop s hrůzou hledí, jak ho lidé vašeho ražení zadělávají.

M. Prokop 29.11.2016 17:07

Re: A kdy zakážou třeba

Podle reakcí.

Mám tu výhodu, že se živím i vyplácím sám, takže nejsem jako vy.

P. Rada 29.11.2016 16:35

Re: Jen jestli ten krach civilizací...

Mám předně za to, že si pan J.S. plete živočišné druhy a civilizace. Podobně popletené se mi jeví i jeho názory politické až teologické které s principu nemusí být spjaty s civilizacemi.

Když už bych měl hledat paralelu civilizace a života či živočišných druhů, tak podobnost spíše vnímám ve změně geologických epoch ve kterých pravidelně docházelo k zásadní výměně živočišných druhů. Viz velká vymírání:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Velk%C3%A1_p%C4%9Btka_vym%C3%ADr%C3%A1n%C3%AD

Zajímavé a možná i příznačné je, že dnes se také nacházíme na počátku nové geologické epochy - Antropocénu a zároven začíná docházet k poklesu biodverzity tempem víc jak 1000x větším jak dřívě. Viz B. Moldan "Podmaněná plameta".

http://www.cupress.cuni.cz/ink2_ext/index.jsp?include=podrobnosti&id=253156

P. Rada 29.11.2016 16:21

Re: Kruciš, roky do pádu civilizace..

No nevím jak "socani" či "zelení" zaúřadovali v takových kulturách jako byla Máyská, Anasázijská, Perská .... které byly ve své době právě mezi nejvyspělejšími.

V případech, že ale človíček potřebuje na svou tenzičku až bolístku (to bylo na druhou stranu i dříve běžné) nějaké šidítko, šuplíček či nálepku a někdo až skupinovou vinu ... používaly se k tomu i dříve hračky, amulety... a dokonce i válečné expanze. Někdy to pomohlo - většinou ale hračičky zabírají jen u dětí a i tam to bývá studená náhražka životadárného - o skupinové vině která pravidelně je a byla součástí válek nemluvě.

Pan Prokop se asi zas nějakého masakru nemůže dočkat - že?

P. Rada 29.11.2016 16:02

Re: A kdy zakážou třeba

Pane Prokope jak Vy víte kdo co čte pokud zde něco "sesmolíte"?

Příznačně se přitom sám presentujete sám pravidelně ale jen vágně v kdejaké rubrice. Snad aby se na Vás jako na roztleskávače při výplatě nezapomělo?

M. Prokop 29.11.2016 15:12

Re: Kruciš, roky do pádu civilizace..

Pokud se něco hroutí, tak je to buďto přemnožením vinou pomoci primitivním kulturám nebo působením socanů včetně zelených, v těch vyspělejších.

M. Prokop 29.11.2016 15:11

Re: A kdy zakážou třeba

Jak kdo ....

Vy asi ne, když sem ustavičně musíte smolit zelené odkazy, které nikdo nečte.

J. Schwarz 29.11.2016 13:53

Jen jestli ten

krach civilizace není jaksi předprogramován, jestli tu nehraje roli nějaký přírodní zákon. Tak tygří zuby byly velmi výhodným nástrojem k lovu i obraně, ale u tygra šavlozubého už začaly být na obtíž. Stejně tak paví chvost sice ukazuje na sílu a životaschopnost nositele který si může takovou ozdobu dovolit, pokud však samice druhu budou připouštět pouze samce s mohutnými chvosty může se stát, že takových samců bude čím dál míň / přes veškerou zdatnost je sežerou predátoři / a celý druh i s vybíravými samicemi půjde do kopru. No a u lidí je pomoc bližním a soucit věc ušlechtilá, pokud ovšem nedegeneruje v sebenenávist a preferování všeho odlišného. Konečně i křesťanství se svými příkazy znalo "svět" čítající pár milionů duší, miliardové davy byly naprosto nepředstavitelné a odpovídaly by spíš obrazům pekla. City a myšlenky dobře sloužící jako prostředek zachování rodu či kmene jsou naprosto šílené a kontraproduktivní, pokud jsou vztaženy na všechny lidi. Ostatně ani skalní "sluníčkáři" nemilují všechny, například "xenofoby" nenávidí, spílají jim a neváhají proti nim ani sáhnout k násilí. Zato skutečné násilníky omlouvají kdykoli patří k jimi preferované minoritě "chudáků, uprchlíků, muslimů...".Tady ani nevadí že muslimové nejsou se svými dvěma miliardami "věřících" žádnou minoritou...

P. Rada 29.11.2016 13:44

Re: A kdy zakážou třeba

Nadhled a humor by bylo hloupé zakazovat - budeme ho zřejmě už do konce století velice potřebovat. Otázka totiž může brzy znít:... Budeme mít na kulturu vůbec čas?

https://www.seberizeni.cz/je-s-nami-konec/

P. Rada 29.11.2016 13:36

Re: Kruciš, roky do pádu civilizace..

Na úspory spoléháte nehledě na Kurase dost naivně. To proto, že od doby co peníze jako oběživo vznikají jako fiktivní produkt úrokové sazby - tedy fakticky odtrženě od jakéhokoliv krytí a umožnují tak tvorbu "bublin" - se na jejich hodnotu nedá trvale spoléhat. Berete věc sice zřejmě s nadsázkou ale kdo ví zdali oprávněně? Tam kde se už dnes celé země až civilizační okruhy hroutí pod popadem např sucha či etnických konfliktů, totiž přestává fungovat i jakékoliv soudnictví. Takové aspekty např. v podobně migračních vln doléhají až k nám a jednou - už za několik desetiletí - i u nás může být daleko hůř. Projděte si odkazy k tématu "Meze růstu" a pod. ..... http://www.unice.fr/sg/resources/docs/Meadows-limits_summary.pdf

http://sustainable.unimelb.edu.au/sites/default/files/docs/MSSI-ResearchPaper-4_Turner_2014.pdf

http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-tricet-let-do-hladomoru-d17-/p_veda.aspx?c=A160530_171806_p_veda_wag

P. Rada 29.11.2016 13:12

Re: Má naše civilizace naději?

Pane Arone ten článek měl být odpovědí na otázku zdali má naše civilizace naději.

Znovu tedy jinými slovy opakuji, že pokud někdo hodnotí jakoukoli civilizaci odtrženě od životně důležitých vazeb na její okolí - nutně mu vyjde nekorektnost až hloupost.

P. Aron 29.11.2016 12:15

A kdy zakážou třeba

Afriku od Cimrmanů ?

https://www.youtube.com/watch?v=LxzDKhUIQJA&t=271s

P. Aron 29.11.2016 12:14

Big Brother is watching

Tady další ukázka toho čeho bychom se měli bát :

http://zpravy.idnes.cz/kyberarmada-ochrana-internetu-deu-/domaci.aspx?c=A161128_205932_domaci_ekl

A tady hezký komentář z diskuse :

1984" bylo myšleno jako varování, ne jako návod!!!

B. Rameš 29.11.2016 12:12

Kruciš, roky do pádu civilizace..

To abych dal výpověď, vybral úspory na důchod, prodal byt a dožil těch pár let někde v Karibiku. Ale jestli to nevyjde do pěti let, tak pana Kurase zažaluji!

P. Aron 29.11.2016 12:05

Především bychom se měli bát

Toho, že se zavádí cenzura, hrozí se nám trestním stíháním za kritiku islámu a to jsou zcela konkrétní věci. Trestnost kritiky islámu navrhuje ministr Pelikán. Cenzura poslední případ blogerka na Idnes napsala příspěvek na téma Ortel a Banga a byl jí kompletně zrušen blog. Inu to je ta svoboda za kterou jsme cinkali klíči ???

P. Aron 29.11.2016 12:01

Re: Má naše civilizace naději?

Pane Rado, ale článek je přeci o něčem úplně jiném. To co říkáte vy je hezké a já s tím celkem souhlasím . Jen mi připomínáte scénu z Cimrmana ...... copak Zlatovláska, ale jmelí......

Z. Švrček 29.11.2016 11:26

Re: "Třídit,

A vy byste měla líp číst as nemanipulovat, i když jej nemáte zjevně v oblibě. Kuras nemluvil o Západu, ale o Clintonové, která se všech zmíněných hříchů v minulosti dopustila, ale media ji vidí nbevinně bílou - asi jako vy.

S. Netzer 29.11.2016 9:58

"Třídit,

srovnávat, ověřovat několik zdrojů" by měl především sám autor, jinak by nenapsal takovou hloupost jako že Západ "vyhrožuje Putinovi kybernetickou válkou", když ji rusosovět už dávno proti Západu vede.

P. Rada 29.11.2016 8:26

Re: Dříve, po staletí, byli ...

Mám výhradu právě ve smyslu ..."pokřivené vidění nynějšího světa a jeho problémů."...

Dříve po staletí byli lidé prakticky na celém světě i přes odlišnost ras, náboženství vzájemě velmi podobní v tom, že žili převážně s prostředků získávaných v osobně dostupném teritoriu a v něm zároven docházelo k recyklacím většiny prvků.

Dnes se ale s růstem měrné spotřeby a na ní navazující globalizací situace zásadně změnila. Celé evropské civilizaci proto chybí jak energetické tak nerostné suroviny a zároven prostor který by recykloval zde vznikající škodliviny (externality). Takto jsme zavedli systém který je dlouhodobě neudržitelný a to i v idealizovaném případě, že kdybychom fantazijně s celého světa skrze ropovody, surovinovody ... dál s rostoucím tempem těžili a pominuli nyní podstatné konkurenční a metabolické tlaky s civilizačních okruhů ktreré nás už dnes četností řádově převyšují a usilují navíc o podobnou míru měrné spotřeby a s ještě rychlejším tempem.

Takovéto vnímání okolí na kterém jsme dnešními zvyklostmi konzumu závislí, se mi opravdu jeví jako krajně pokřivené.

P. Rada 29.11.2016 7:49

Má naše civilizace naději?

Pro autora je jednak příznačné, že sám dává odpověd že nikoliv a zároven, že zcela pomíjí ekologii . enviromentalistu a další přírodovědné obory jako jakési nedotknutelné, nekomentovatelné - zkrátka TABU - ačkoliv věda stále zřetelněji ukazuje, že jsou pro přežití civilizace a navíc v uzavřeném systému planety širší vazby všeho živého klíčové.

Uvedu příklad. V nedávno i česky vyšlé knize 10% člověka (http://www.databazeknih.cz/knihy/10-cloveka-261107) je doloženo jak zásadní význam pro aše přežití mají geneticky naprosto odlišné organizmy které však povrch i vniřek našich těl prostupují a jsou navíc i svou četností v tomto prostoru dominantní. Prakticky žádný člověk by bez nich nedokázal ani metabolizovat stravu ani uregulovat svůj imunitní systém a proto by záhy po jejich odstranění nepřežil což lze i experimentálně ověřit.

Podobné analogie ale platí daleko šířeji a i když je obtížné vstahům s okolím porozumět vede jejich opomíjení nutně k demagogickým závěrům. Tabuizováním přírodovědného zázemí člověka tak autor ve všech svých precích předvádí selekci informací.

Takto sterilně antropocenticky orientovaná civilizace nutně ztrácí zpětnou vazbu ke své podstatě a s ní i opravdu všechny naděje na svou udržitelnost.

J. Fridrich 29.11.2016 7:46

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly menšiny utiskovány - a to ( pokud ovšem nebyly agresívní a nebezpečné pro tehdejší společnost ) nebylo jistě v pořádku.

Nyní upadl západní svět ( pod taktovkou levičáckých-multi-kulti šílených experimentátorů ) do opačného extrému - menšiny jakéhokoliv typu jsou nekriticky UPŘEDNOSTŇOVÁNY.. To je patrné i v justici - zločinec je chráněn více než poškozený. Toto není v pořádku a musí se změnit k vyváženému stavu. Velká chyba této doby je, že právě korektnost a " politickou korektnost " se u těchto mimozemšt'anů nerozlišuje. Ona totiž politická korektnost u podivných, většinou levicových " intelektuálů " ( intelektuálové to jsou ale jen ve svých myslích ) znamená pokřivené vidění nynějšího světa a jeho problémů. Oni totiž chtějí pomáhat velkým skupinám-desítkám milionů nepřátelských lidí z úplně jiných civilizačních okruhů ( pokud se dá o civilizaci vůbec mluvit ), kteří nás přichází opanovat a zničit - pracovat a integrovat se do Euro-Atlantické, křest'anské civilizace se určitě nehodlají...

J. Babička 29.11.2016 6:26

brime belochovo

To bělochů je břímě:/ své syny vyšlete,/ ať v cizích krajích slouží/ těm, jimž prý pány jste;/ ať obranný jsou pancíř/ divochům divných ras,/ z nichž každý plaše zírá,/ půl děcko a půl ďas./ To bělochů je břímě:/ svou pýchu nedat znat/ mít nervy ze železa; /a třeba tisíckrát/ vždy opakovat znovu,/ že spásu dá jen klid;/ zisk hledat pro jiného;/ a za jiné se dřít./ To bělochů je břímě:/ boj věčně podnikat,/ vyhlásit zápas moru/ a nasycovat hlad;/ a válka-li se končí,/ v níž o věc míru jde, /pohanů blud a tupost/ vše v niveč uvede!/ To bělochů je břímě:/ ne králů doprovod,/ však všední metařina/ a nevolníků pot./ Zde přístav – nevkročíš tam,/ však dej zaň život svůj!/ Zde silnice: ne sobě/ ji krví dobuduj!/ To bělochů je břímě:/ to dávná jejich mzda:/ od těch, jimž neseš dobro,/ jen zášť, jen úhona;/ a pokřik těch, jež zvolna/ uvádíš k světlu dne:/ „Chcem zpátky k nevolnictví/ a k egyptské své tmě!“/ To bělochů je břímě,/ k mdlobě se nesmíš znát,/ ni frází o svobodě/ svou mdlobu zastírat./ Ať tak, ať onak jednáš,/ ten dusný, chmurný lid/ tím vším chce jen tvým bohům/ a tobě přitížit./ To bělochů je břímě:/ je navždy po dětství,/ je veta po předčasném/ a levném vítězství:/ teď nevděčné jdi dílo/ vždyť muž jsi! – podniknout,/ k moudrosti zraj a předstup/ před sobě rovných soud