25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EVROPA: Bude EK rozdávat absolventům umístěnky?

Evropská unie se rozhodla řešit dlouhodobý a palčivý problém: nezaměstnanost mladých lidí. A řešení, jak jinak, spočívá přesně v tom, co nezaměstnanost způsobuje: v regulacích, příkazech a nemilosrdném dirigismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schwarz 26.11.2016 19:36

Re: autor zjevne nepochopil rozdil mezi umistenkou

Pokud je v některých zemích až 50% mladých nezaměstnaných, tak co taková "nabídka" může znamenat? Alespoň podle náhledu EK? Rozvoz pizzy nejspíš ne - pokud by taková místa byla k dispozici a dotčení nezaměstnaní o ně stáli už by kmitali a iniciativa euroúředníků by nebyla třeba. Tak tedy místa "kvalifikovaná", dobře honorovaná. A tady je zakopán pes neboť soukromý sektor ani jednotliví občané o jejich "služby" zájem nejeví. Taková místa teda musí být buď vytvořena a placena přímo státem nebo firmám nařízena zákonem. Tedy - neomarxistický establishment si nejprve vychová politruky a když se tito nechytnou "spontánně" budou rozmístěni befelem. Úžasný nápad - a jak sociálně a lidumilně se tváří!

J. Jurax 26.11.2016 0:05

Re: dokončení

Výrobek není jen hmotný - i software je výrobek ...

J. Jurax 26.11.2016 0:00

Souhlas

Jest EU výkonný generátor zrůdných hovadin - a tohle je jen jedna z mnohých.

M. Prokop 25.11.2016 23:31

Re: Proč raději nenapíšete do Bruselu?

Ta naivita je až zarážející. Asi nějaký mlaďas.

J. Sinnreich 25.11.2016 23:11

Re: Proč raději nenapíšete do Bruselu?

Nemusite podavat stiznost ci navrh ani v cestine, ani v anglictine (po Brexitu asi v nemcine). Bude to mit stejny vysledek jako -"jit si stezovat na lamparnu na nadrazi..."

P. Selinger 25.11.2016 22:24

Není superžádaná ?

Je to aprobace pro předměty, které nejsou zařazeny do povinných přijímaček na střední školy a nebo k maturitě, na příklad dějepis, zeměpis, výchovy a pod. Takžte je učí obvykle někdo s úplně jinou aprobací jako vedlejšák.

V. Braun 25.11.2016 20:58

Re: Statistika nezaměstnanosti

Znamená to, že absolvent VŠ má stále větší pravděpodobnost, že se zaměstná než například středoškolák, a to přes všechna gender studies a podobně.

Nicméně pokud si myslíte, že se EK věnuje blbostem, tak ji to můžete přímo napsat. Odkaz na příslušný dotazník jsem pro vás vyhledal a je hned v dalším příspěvku níže.

P. Han 25.11.2016 20:40

Re: Statistika nezaměstnanosti

Takže není co řešit a EK se věnuje blbostem?

V. Braun 25.11.2016 20:32

Statistika nezaměstnanosti

Ještě doplním odkaz na statistiku nezaměstnanosti.

Je to s podivem, ale vysokoškoláci (terciální vzdělání) mají nižší nezaměstnanost než skupiny s nižším vzděláním, a to i ve Španělsku. Kdepak asi udělal soudruh autor článku chybu?

https://data.oecd.org/unemp/unemployment-rates-by-education-level.htm

V. Braun 25.11.2016 20:27

Re: dokončení

Počet zaměstnanců v průmyslu klesá a klesat bude, hlavně díky automatizaci. U řemeslníků to tek rychle dolů nejde, ale i tam se produktivita práce zvyšuje, stačí jen porovnat nářadí a materiály před 30ti lety a nyní. Zase naštěstí vznikají místa jinde, například v IT, hodnotu mají i nápady, nejen výrobky. Imány za tímto vývojem tedy rozhodně nevidím.

V. Braun 25.11.2016 20:20

Proč raději nenapíšete do Bruselu?

Spousta lidí tady vyjadřuje názory jak je to hrozné, tak proč to nenapíšete na oficiální místa? K zasílání názorů EU občany přímo vyzývá. Zde je dotazník dokonce v češtině

https://ec.europa.eu/eusurvey/runner/070bd453-9b33-4be0-9fc9-67da1771a25d?draftid=2021b24d-a635-4d8e-b32a-e053a59b404a&surveylanguage=CS

Zde je text návrhu v angličtině. Někde bude i v češtině, ale už se mi ti nechce hledat

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM:2016:127:FIN#document2

K. Krejčů 25.11.2016 19:24

Ach bože.

Ještě že jsem v důchodu. Dopadne to tak, že se mi bude chtít zemřít - než se na tohle dívat.

25.11.2016 18:43

Re:

Tak jsem to myslel, fyzickou práci.

M. Prokop 25.11.2016 16:57

Re: autor zjevne nepochopil rozdil mezi umistenkou

Pokud je práce potřeba, firma si zaměstnance najde. Pokud není, tak kdo bude dávat nabídky, kdo bude zbytečného člověka platit?

Nepochopil jste hlavně vy.

K. Janyška 25.11.2016 15:19

EU je západoevropský SSSR a bude rozdávat umístěnky

Socialistický šroub IV. říše německé, tedy EU, se totiž teprve utahuje a samoutahuje... Dzp.

J. Lepka 25.11.2016 13:37

Re: autor zjevne nepochopil rozdil mezi umistenkou

Jo a když nepřijme ?

Jste fakt tak naivní, že tu paralelu nevidíte ?

O. Uživatel 25.11.2016 12:50

Uživatel požádal o vymazání
J. Kraus 25.11.2016 12:44

dokončení

To za prvé. Za druhé: I když tvorba reálných hodnot klesá, životní úroveň nikoli. Důvodů je víc, ale hlavní příčinou je život na dluh. Oproti dřívějším státním bankrotům je zde jedna novota – virtuální peníze. Ty se do rukou občanů dostanou jen v malém množství, inflace se tedy neprojeví, ale různými cestami se dostanou ke skutečným dnešním tvůrcům hodnot – především Číně a východní Asii obecně. I za virtuální peníze lze postupně skoupit celý svět. Až ho skoupí, nebudou už potřebovat je ani ty, kteří je generovali a kteří by rádi i nadále ujídali z omezených světových zdrojů. Pak, za normálních poměrů, by rozhodla síla zbraní. Do té doby je úkolem pokrokových sil Západu rozložit jeho brannou moc, jednak zvnějšku jejím opotřebováním v nesmyslných a politicky předem vzdaných válkách, jednak zevnitř sto plus jedním způsobem, jež tak dobře znají. Co takhle umístěnky na místo poručíků, generálů? Nespoléhejme na to, že si vystačí s nějakými novými úřady. Dnešní západní socialismus je sice obdoba toho, který jsme poznali, ale takříkajíc o spirálu vývoje výš. Jak říkají naši evropští muslimové, Šajtan těm bílým ďáblům zatemnil mysl. A jak říkají jiní, vše má svoji příčinu. A jak říkají ještě jiní, je nesmysl odstraňovat následky a ponechat příčinu. Naši imámové jistě tuší, že se blíží doba, kdy nevěřící psi nebudou schopni pravým věřícím zajistit standardní obsluhu a blahobyt. Čtěme starou literaturu – kteří že otroci byli ve chvíli nouze utraceni jako první?

J. Kraus 25.11.2016 12:41

Snad jen doplňme,

že reálný chod státu, tedy tvorbu hodnot, výrobu, budování a údržbu infrastruktury, zdravotnictví apod., zajišťují stále více pracovníci ve věku 40+. Třeba v přidružených oborech stavebnictví (technické zařízení budov) je stále obtížnější zajistit fysickou realisaci vyhraných zakázek. Bez pracovníků z východních slovanských zemí by se obor dávno zhroutil. Pro Západ to platí dvojnásob. Kdo má ještě odvahu jezdit do Francie nebo Británie, vidí, že třeba provedení elektroinstalace se svojí úrovní, přes tuny zběsilým tempem vydávaných norem, stále více podobá instalacím někde v Indii. Pokud ne, jedná se nejspíš o práci nějaké firmy z východních periferií Evropy. Těch 40+ je údaj optimistický. Ve firmě, kde jsem byl zaměstnán, je většina ve věku 50+, někteří 60+, jeden kolega dokonce 70+, ale toho to doma s manželkou vyloženě nebaví. Přitom ještě v 90.letech firma měla vlastní učedníky, vychovávala projektanty. Kvůli přežití se postupně osekávaly náklady až „na krev“, pracovalo se fest deset hodin denně a na nějaké zaučování nebyl čas ani nálada. Mohl by do takové firmy dostat umístěnku absolvent gender studií? Jistě. Ne sice jako technik, ale třeba jako koordinátor rovných příležitostí nebo tak něco. Seděl by doma a firma by ho musela platit.

P. Švejnoch 25.11.2016 12:39

Re: Půjčka je vždy špatná.

"Půjčka je vždy špatná, protože zotročuje".

Půjčka není vždy špatná, protože ne vždy zotročuje. Ale chápu, že Vaše zkušenost s půjčkami může být taková, jakou jste popsal... Možná ale jen nemáte předpoklady pro důkladné rozvážení některých svých kroků, kdo ví? :-)

O. Uživatel 25.11.2016 12:35

Uživatel požádal o vymazání
P. Švejnoch 25.11.2016 12:32

Re: Naopak Váš návrh je bez efektu.

ad 1. odstavec: Ano, je možné, že rodiče nechají vystudovat jen jedno dítě, případně i žádné. A co má být? Je snad na absolutorium VŠ nějaký nárok, nebo co? Smiřte se s tím, že, navzdory všem Vašim utkvělým socialistickým představám, si lidé prostě a jednoduše NEJSOU rovni. A pokud bude v produktivní sféře nedostatek inženýrů-stavařů, pak si buďte jist, že trh práce si najde cestu, jak potenciální stavaře najít a motivovat.

ad 2. odstavec: Jak to, že budou školy dále dostávat prachy za kus? Budou dostávat peníze jen od těch, kteří si jejich služby po zralé úvaze vyberou a "koupí".

Závěrem: Vaše představa je naivní a diametrálně se liší od té mé. K tématu už nemám, co bych Vám dalšího sdělil - kdo nechce chápat, ten prostě nepochopí... Jako třeba to, že slovo "obec" má i širší význam, než jenom "vesnice", milý pane Aldo. ;-)

M. Vondráček 25.11.2016 12:17

Re: autor zjevne nepochopil rozdil mezi umistenkou

Když nebude jiná možnost tak fakticky musí :-)

A. Alda 25.11.2016 12:12

Naopak Váš návrh je bez efektu.

Školné neplatí student a tak to také nijak nemotivuje. Školné platí jeho rodiče a ti mu budou platit, dokud budou moci, protože to tak dělají i v jiných věcech. Jiní rodiče ale rovnou svým dětem nebo některým svým dětem studium zatrhnou, neumožní, protože si dobře spočítají, že na to nemají, že mohou nechat vystudovat jen jedno dítě ze tří nebo žádné.

A ve školství se také nic nezmění. Školy nadále budou dostávat prachy "za kus", takže i nadále budou otevírat nesmyslné a nenáročné obory a držet na nich studenty co nejdéle pomocí stáží a neúčelných výměnných pobytů a snadným možností odkladů a umožňování opakování zkoušek "do álelujá" a mládež se tam dál bude za peníze svých rodičů flákat.

P. Švejnoch 25.11.2016 12:08

Re: Tak to jste sám asi nic pořádného nevystudoval.

druhý odstavec je holý nesmysl.

A. Alda 25.11.2016 12:06

Re: Půjčka je vždy špatná.

Půjčka je vždy špatná, protože zotročuje. Jakákoli půjčka na cokoli. Z půjčky má prospěch lichvář, exekutor a odvokát, nikoli ten, kdo si půjčil.

J. Tachovský 25.11.2016 12:06

autor zjevne nepochopil rozdil mezi umistenkou

a nabidkou prace. Umistenka znamenala, ze tam dotycny musel. Nabidka prace znamena, ze muze, ale nemusi.

A. Alda 25.11.2016 12:05

Takže studenti budou studovat pro někoho?

Pro nějakého zaměstnavatele? Tomu se upíší ještě před nástupem a po dokončení u něj budou dělat za jím určený plat po stejně dlouhou či ještě delší dobu?

To je jak středověký institut železné krávy.

A. Alda 25.11.2016 12:03

Tak to jste sám asi nic pořádného nevystudoval.

Stáž a praxe v oboru nejsou placené.

Školné není a nemůže být motivačním prvkem pro studenta, je pouze demotivačním prvkem pro jeho rodiče.

P. Švejnoch 25.11.2016 11:46

Re: Špatná struktura absolventů - a co s tím?

Už jsem to psal v diskuzi výše, ale zopakuji to: Pokud není potencionální student motivován k tomu, aby ke studiu přistupoval zodpovědně (to znamená nejen, aby se snažil o získání maximálního množství vědomostí, ale v kontextu článku zejména to, aby si vybral tu správnou školu, která ho nejen bude bavit, ale kterou posléze i uplatní), pak je nevyhnutelným důsledkem, že ke studiu přistupuje nezodpovědně - tedy že školu fláká, je mu jedno, jestli absolvuje nebo se na to vykašle, a znovu, v kontextu článku, je mu úplně jedno, jakou školu vlastně studuje, hlavně aby se při tom studiu moc neunavil a dostal nějakého toho bakaláře nebo magistra.

A protože, co si budeme povídat, jen málo (a čím dále tím méně) studentů je k dobrému studiu motivováno jaksi "vnitřně", sebou samým, má motivace již investovanými penězi tu největší logiku - protože kdo si správně vybere a dobře studuje, ten má největší naději na slušnou mzdu.

Z tohoto pohledu je návrh pana Aldy bez jakéhokoli efektu, protože pokud budou platit jen ti, kdož absolvují a navíc se i uplatní na trhu práce, je to těm, kteří školu nedokončí nebo se svou "specializací" nezískají job, úplně jedno.

A navíc má návrh platit ex post i jeden docela demotivující prvek, a to je skutečnost, že ti, kteří školu zdárně dokončí a odpovídající práci si najdou, budou platit školné těm, kteří tak zodpovědní nebyli. Ti dobří studenti budou vlastně za svoje výsledky pokutováni...