24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SÝRIE: Fandíš vládě, nebo rebelům?

Sýrie je magnetem světa. Ukazuje, co se může stát, když se jediná supervelmoc vzdá na Blízkém východě svého vlivu. Jak rychle a účinně mocenské vakuum využijí džihádisté.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Koutecký 23.10.2016 17:53

Mosul

Pane Petráčku, myslíte, že brutalita v Mosulu, kde žije 1,5 milionu lidí, bude menší než v Aleppu? Řekl bych, že nikoliv, jenže ji neuvidíme. Tam nebude nikdo denně počítat a zveřejňovat počty zabitých žen a dětí jako důkaz brutality Spojeneckých náletů a dělostřelby. Pokud ano, tak to budou oběti ISIL, který je používá jako živé štíty, o čemž se zase nemluví v Aleppu nebo v Gaze. Válka je holt válka, lidé umírají stejně, ať ji líčíte tak či onak podle toho komu straníte.

M. Prokop 23.10.2016 21:08

Re: Mosul

Jste si možná nevšiml, ale IMHO pan Petráček nikomu nestraní, jen uvažuje o možnostech řešení.

P. Hlosta 23.10.2016 9:48

Co na to mediální analytik Žantovský?

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Srouby-svobody-se-utahuji-Bude-nam-Jakub-Janda-pres-statni-urad-prikazovat-co-si-myslet-Ve-stinu-tancovacky-kolem-dalajlamy-se-tento-tyden-dely-zasadni-veci-459455

M. Prokop 23.10.2016 16:01

Re: Co na to mediální analytik Žantovský?

Analýzat PL? :-P

K. Janyška 23.10.2016 9:44

Pere se tam každý s každým. To je pak těžké. Budou se asi

muset navzájem vyzabíjet... Dzp.

S. Rehulka 23.10.2016 9:20

Přátelé,

je až trapné, jak kvůli osobním urážkám autoři této debaty odbíhají od faktů a historie.

Předně : To, čemu se říká ZÁPAD je v současnosti reprezentováno vládou neAmeričana Obamy a kandidátky na U.S.presidenta-tku Clinton, právem zvané "Killary"!

Ano, vláda Bashara al-Assada je v Syrii vládou "legální", i když udržovanou pouze vojenskou silou Putinova Ruska, vládou zděděnou po Assadu starším, který byl satrapou Sovětů. Proč se tam Rusko angažuje ? V Syrii má totiž JEDINOU svoji strategickou základnu ! Rozhodně se neangažuje z humanitárních důvodů. Na celé té válce je nejhorší, že tak jako po 1.světové válce bylo toto území nafoukaně rozděleno mezi Francii a Britanii,které tam vládly pomocí místních Beduinů a dalších lumpů poměrně liberálně, nežli se tam dostaly zrůdné myšlenky Karlíka Marxe, i když jenom v podobě strany Baas. Podle mého názoru v této válce NELZE fandit nikomu z hlavních aktérů, možná jen Peshmerga KURDŮM, kteří by zasluhovali svůj vlastní stát. Ovšem, to by musely "velmoci" uškrábnout nejenom kus Syrie, ale i Iraku, Iranu a Turecka a to by zadělalo na další válku. Možná, že by pomohlo, kdyby se v USA našel šikovný Lee Harvey Oswald a v Rusku zase komisař Rasputin, možná, že by to pomohlo celosvětově ! - Soudruzi, neberte mě vážně, sranda muší bejt, i kdyby na pivo nebylo !

K. Janyška 23.10.2016 9:45

Re: Přátelé,

Lgální ano, ale nelegitimní. Otázkou je, zda o legitimitě vůbec v necivilizovaném pristředí hovořit... Dzp.

K. Novák 23.10.2016 14:19

Re: Přátelé,

Rusko se v Sýrii neangažuje, protože tam má základnu. Rusko si udržuje v Sýrii základnu, protože se tam musí angažovat.

M. Prokop 23.10.2016 16:02

Re: Přátelé,

Ne musí. Chce.

M. Prokop 23.10.2016 16:01

Re: Přátelé,

On totiž autor píše něco podobného, velmi reálně a neideologicky uvažuje o možném řešení.

Jen si toho, v zápalu boje, prakticky skoro nikdo nevšiml.

P. Hlosta 23.10.2016 8:47

Účelem je zastrašování!

Jenže i přes souhlasný názor k autorovu nahlížení na problematiku Syrské války, se stejně razí oficiální náhled do popředí. Zapnete si telku a veřejnoprávní médium hlásá jiné, než dává rozum. Ukazuje vám pouze, kde máte mít svůj názor, jinak budete odsouzeníhodni. Pro jednoduché lidi není ten oficiální názor nijak problematický, protože ho ani nevnímají, natož aby se snažili hledat svůj názor. A tak ten oficiální je síla snažící se o zastrašení těch, kdo si dělají svůj nezávislý názor. Zastrašování je přímoúměrné k rozšiřování odlišných názorů od oficiálních.

Došlo to do takové absurdity, že i oficiální mocní se už dělí na ty, kteří mají názor správný a ty, které je nutné odsuzovat. Nejparadoxnější je příklad voleb prezidenta USA. Tam v přímém přenosu u dvou pro USA velmi nevhodných kandidátů je jasně říkáno, kdo je ten humanista a kdo odsouzeníhodný. Akorát bude zajímavé sledovat, jak to otočí, až ten odsouzeníhodný by se stal prezidentem.

U nás obdobně probíhá rozpor u moc držících také. Zeman nemá ten oficiální názor a proto je i odsuzován oficiální veřejnoprávní částí médií, ač se drží dost zpátky a naplno ho neatakují. Je to ovšem signál dolů, aby si rozmysleli všichni být proti oficiálnímu, protože jinak budou zavrženi a odsouzeníhodní také. Ani když pravda vyjde najevo, nic se nemění pro oficiální část. Jako samozřejmé se podává nová varianta lži a zastrašování pokračuje.

M. Prokop 23.10.2016 16:03

Re: Účelem je zastrašování!

Nejste nějak lekavý, když se necháte zastrašit?

B. Rybák 23.10.2016 17:34

Re: Účelem je zastrašování!

Souhlasím s Vámi pane Hlosto. Ani mne zatím nezastrašili!

J. Kanioková 23.10.2016 1:51

Přesně..

"Jsou ty cíle slučitelné? Skoro se zdá, že ne. Končí-li občanské války nějakým stabilním uspořádáním s klidnými hranicemi, tak vždy až po úplném vítězství jedné strany."

Bohužel, ale souhlas.. a fandím vládě..

Independent: Umiernení rebeli? Výmysel Američanov - http://www.aktuality.sk/clanok/305729/independent-umierneni-rebeli-vymysel-americanov/

Syrští rebelové - už se někdy na něčem, mimo odstranění Asada, shodli ? Je to pytel blech a že by po Asadově zmizení mezi nimi náhle začala rozumná domluva... ani náhodou.. jejich seznam - UMÍRNĚNÉ REBELS: ROSTOUCÍ SEZNAM "PROVĚŘENÝCH" SKUPIN FIELDING BGM-71 TOW PROTITANKOVÉ ŘÍZENÉ STŘELY - http://jdem.cz/chupd8

A proč si Erdogan tak vyskakuje ? https://twitter.com/dpjankowski/status/767259117203390464

M. Varadinková 22.10.2016 23:14

Příměří pro Aleppo jako cíl?

To si autor dělá legraci, že? Západ podle něj věří své vlastní propagandě, že jediným problémem v Sýrii jsou zlí Rusové, kteří bombardují Aleppo. Přestanou-li bombardovat Aleppo, v Sýrii nastane ráj na zemi. Jenomže problém nezačal bombardováním Aleppa, že? Začal tím, že si Západ usmyslel, že svrhne Asada.

Co vyřeší "Příměří pro Aleppo"? Kdo pak bude v Aleppu vládnout? Kdo bude vládnout v celé Sýrii? Kam se vypaří "umírnění" hrdlořezové, které USA podporují a zásobují zbraněmi? Západ snad upustí od své snahy svrhnout Asada?

J. Kanioková 23.10.2016 1:54

:)))))

J. Vlček 23.10.2016 8:23

Re: Příměří pro Aleppo jako cíl?

:))))):

M. Prokop 23.10.2016 16:04

Re: Příměří pro Aleppo jako cíl?

Usmysleli si Syřané. Západ se do toho, na rozdíl od Iránu a Emirátů, později i Ruska, prakticky nepletl.

V. Novák 23.10.2016 16:34

Re: Příměří pro Aleppo jako cíl?

Příměří nikdy nemůže být cílem.

Cílem může být mír - ovšem jaký mír?

Mír v podání isilovců a nusrovců? Kdo jiný místo Asada?

J. Lancik 23.10.2016 20:38

Re: Příměří pro Aleppo jako cíl?

Primeri napriklad uz 63 let panuje v Koreji, jake jsou vyhlidky na definivni Mir? Ani Japonsko nema s Ruskem podepsanou mirovou smlouvu, Japonci pozaduji navrat uloupenych Kuril. Navrat loupeze uzemi v dejinach Ruska? Dosud to bohuzel dokazal jenom Gorbacev a je co vracet!

J. Jurax 22.10.2016 22:55

Dobře napsáno

A mělo by sloužit jako podnět k zamyšlení.

M. Prokop 22.10.2016 21:28

Snad jedině pan Mayer

si dal záležet a pochopil o čem článek (mimořádně dobrý) je. :-P

Ś. Svobodová 22.10.2016 20:46

Ještě lépe: Mosul nebo Aleppo?

Jak to že v případě Aleppa Rusko se syrskou armádou páchají válečné zločiny, ale u Mosulu američtí poradci s Turky a Iráčany jen zahájily vojenskou ofenzívu? Obě armády postupují stejnou strategií a za podpory letectva odlehčují postup pozemním silám. V reálu bombardují školy, nemocnice a civilní budovy ve kterých se krývají islámší fundamentalisté beroucí si civily jako štít.

Ještě zajímavost v uvažování vojenské elity: V Aleppu početní převaha armády nehraje výraznou roli, pokud obránce dobře zná prostředí..., nelze zaručit armádě úspěch (cit. děkana voj.školy NATO gen. Mičánka). V Mosulu je předpokládaných 8 tis. bojovníků na tak velký prostor málo... a pokud jim to ztíží letectvo může být rozhodnuto daleko dříve než na jaře.. (tentýž generál).

K. Janyška 22.10.2016 17:45

Tam pere každý s každým a všichni ve jménu Alláha.

Dokonce i ti mrtví byli potencionálními bojovnáky za jeho vládu na Zemi. I ti malí. Tak to je... Dzp.

J. Krásenský 22.10.2016 16:37

Alepo

bylo ještě na konci devatenáctého století největší Arménské město, křesťanské město, než muslimové vyvraždili jinověrce. Nyní se snaží dokončit své dílo zkázy. A husajn obama je v tom podporuje.

http://radiovaticana.cz/hledat.php4?hledat=syrie&vyhledat=Hledej

J. Krásenský 22.10.2016 16:31

Rebelové v Alepu

používají civilní obyvatele jako živý štít. Nedovolují jim odejít. Jsou to váleční zločinci a my se na tom podílíme jejich bezvýhradnou podporou.

M. Prokop 22.10.2016 21:17

Re: Rebelové v Alepu

Vy možná. Já Assada nepodporuji.

J. Jurax 22.10.2016 22:57

Re: Rebelové v Alepu

Je to nejspíš místní tradice. O kousek vedle je hojně užívána Palestinci - a pošetilý svět jim to žere.

J. Kanioková 23.10.2016 0:24

Ano, je to tak.... a chudáci Kurdi..

Turecké tanky byly zaznamenány ve Mare a Azaza v severní Aleppo - https://twitter.com/wszewko/status/789780550206820352

Erogan: Mosul je náš, dávám lekce dějepisu - http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/619804/Erdogan__Musul_bizimdi__ben_tarih_dersi_veriyorum.html#

Proč Západ nebude válčit nad Aleppo - http://news.sky.com/story/why-the-west-wont-go-to-war-over-aleppo-10617642

H. Lukešová 22.10.2016 14:20

Ano, fandím vládě-Asadovi.

a alavitům. Nechci mít v Sýrii džihádistický chalifát. A rozhodně nejsem rusofil ani putinovec, Rusy také kdovíjak nemiluji, ale džihádisté jsou neskonale horší. Alavité jsou ten nejliberálnější a nejtolerantnější směr v rámci islámu...