25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Nerušme hotovost

Striktně odlišme termín „bezhotovostní platby“ (či placení) od termínu bezhotovostní společnost. To první patří do čistě technické diskuse, to druhé do diskuse politické a ekonomické.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 19.10.2016 23:32

Re: Platební svoboda

Přesně tak.

J. Jurax 19.10.2016 23:31

Re: Vite, ono to jednou prijde

Mýlíte se.

Ale vypadáte přesvědčen, tak Vám to nebudu vyvracet.

V. Vaclavik 19.10.2016 21:50

Re: Vite, ono to jednou prijde

Dodal bych, ze pragmatici mezi nami, vcetne sebeproklamovaneho pragmatika pana Klause, si mysli, ze si muzou zahravat s ohnem a nikdy nevyhoret. Tedy ze si muzou delat co chteji, ze nic k zadnym nutnym koncum nevede, kdyz nebudeme chtit, aby nevedlo. Ale to je uvazovani hodne leda tak malych deti.

V. Vaclavik 19.10.2016 21:46

Vite, ono to jednou prijde

a to uplne logicky - pod hrozbou nasili vybirane dane logicky musi skoncit totalni kontrolou vsech financnich transakci a bezhotovostni spolecnost je tak naprosto logicke vyusteni. Proste a jednoduse, kdyz se rekne A (ze dane se vybiraji pod hrozbou nasili, tedy nedobrovolne), nutne nasleduje i B (ze se nasili bude sirit a nakonec opanuje cele nase zivoty).

Bohuzel jako narod (a tak tak vzyvana Zapadni 'kultura') jsme stale jeste velice primitivni, princip nasili schvaluje drtiva vetsina, tedy vsichni divosi, jakoby prave vyskocivsi z dzungle, mezi nami.

I. Mertl 19.10.2016 21:42

Re: :))))))

To je dřina, co, pořád kývat, paní Kanioková?

S. Donát 19.10.2016 21:42

Re: Pokrok, ať už vypadá jakkoliv se zastavit nedá.

Stane se. Aspoň to četl. Někteří se jdou vyzvracet do diskuze, aniž by článek vůbec otevřeli :-)

I. Mertl 19.10.2016 21:40

Re: Patrně máte potíže s pochopením psaného textu

Pěkně se vymlouváte, ale očekával jsem, že se zaleknete. Tak to bývá.

S. Donát 19.10.2016 21:33

Re: Platební svoboda

Ano, přesně.

J. Kanioková 19.10.2016 21:27

:))))))

P. Vaňura 19.10.2016 21:24

Patrně máte potíže s pochopením psaného textu

Jedině totalitní režim, jakým byla Třetí říše si může vymyslet, že bude dirigovat občany i v tom, co si za svoje peníze koupí.

Pokud napíši, že v Třetí říši něco fungovalo lépe než dnes, není to oslava Třetí říše ale zdůraznění současné mizérie v této oblasti. Ne, že Říše byla tak dobrá, ale současný režim je natolik špatný, že je ve vyjmenovaných případech horší než ta Říše.

Hitler sám je případ pro psychiatra. V Mein Kampfu naleznete na jedné stránce jak téměř geniální postřehy, tak i do nebe volající nesmysly.

Ve výsledku je to vidět. Hitler napřed dal dělníkům práci a pak je nahnal do beznadějné války proti přesile. Ale to, že dal dělníkům práci posílilo jeho pozici natolik, že to znemožnilo generálům, kteří do války nechtěli, se mu včas postavit...

J. Kanioková 19.10.2016 21:23

Přesně... Orwell byl prognostik..

I. Mertl 19.10.2016 21:22

Re: Václav Klaus má zde NAPROSTOU PRAVDU

Sorry, nebylo na Vás.

J. Kanioková 19.10.2016 21:20

Nedokáže...

J. Kanioková 19.10.2016 21:10

Souhlas..

J. Schwarz 19.10.2016 20:53

Re: Šejnoha

Á, pan Hejhula opět zaskřehotal!

Z. Koutecký 19.10.2016 20:27

Re: Klausova polemika o ničem

Myslím, že se mýlíte, pane Šejno. Jak jste si jistě všiml, tak současným hitem pro podnícení investic a utrácení peněz vůbec, je zavádění záporných úrokových sazeb. Zatím jsou zavedeny převážně v mezibankovním styku, ale zcela se uvažuje o jejich rozšíření i na vklady podniků a občanů. Cílem, který je zcela oficiální je podpořit investování a všeobecně utrácení, které začíná váznout, ač nabídka volných peněz je větší než poptávka. Ovšem, bude-li se záporná hodnota úroků stoupat ( a to se již děje), budou lidé z bank peníze vybírat a schraňovat doma. Tomu lze zabránit dvěma způsoby, buď zrušením placení v hotovosti, nebo hrozbou, případně provedením měnové reformy podobně jako u nás v roce 1953. V eurozóně je pravděpodobnější možnost prvá.Trh v tom hraje jen tu roli, že nabídka zboží a služeb v cenách snažících se o maximalizaci zisku převyšuje finanční možnosti a tedy poptávku lidí a proto není ochota příliš investovat.

Š. Hašek 19.10.2016 20:26

Re: Platební svoboda

Zrušením platby v hotovosti zrušíme poslední svobodu občana použít svoje vydělané peníze na cokoliv. A nikomu do toho nic není!!!!!!!!!

Komouši mě fakt s-rou! Nyní eurokomouši.

J. Hanzlík 19.10.2016 20:22

Re: Platební svoboda

Pardon, Petr Robejšek!

J. Hanzlík 19.10.2016 20:21

Platební svoboda

Názor prof. Klause není zdaleka ojedinělý. Sdílí jej ze známých osobností také třeba doc. Petr Dolejšek. Důvody jsou známé. Hotovostní platby mají výhodu anonymity, zatímco bezhotovostní systém, který má své místo v moderní společnosti, vedle výhod umožňuje nejen nezbytnou finanční kontrolu, ale i možnou individuální zájmovou detekci, která může být zneužita v jisté topografii společnosti, jejímu vnitřnímu podvazování.

Likvidaci platby v hotovostí, zdůvodněné ekonomikou, která sama běžně pracuje s možnou prognostickou chybou, není dostatečným důvodem k odbourání této svobodné individuální alternativy. Výstrahou je, že se zrušením hotovostních plateb souhlasí zvláště osoby se sklonem k determinaci společnosti a autoritářskému systému.

P. Han 19.10.2016 19:00

Re: Václav Klaus má zde NAPROSTOU PRAVDU

O těch holčičkách prosím napište víc. Přemýšlel jsem, v čem se asi vyznáte, když politika to očividně není.

P. Han 19.10.2016 18:58

Re: Šejnoha

Už to chápu. Spojka "y" se používá ve španělštině. Proto píšete tak blbě česky a jakékoliv sdělení je pro vás španělská vesnice.

P. Han 19.10.2016 18:56

Re: P. Švejnoha

A že vy jako hajzlbába víte o tlaku hodně!

J. Hejmala 19.10.2016 18:42

Šejnoha

Šejnoho trubičko piš něco k članku a ty tvoje moudra y šejnonohovske prazdne a dute hlavy nikoho nezajimaji

J. Hejmala 19.10.2016 18:38

Re: P. Švejnoha

Zasadne rozumite mojim prispevkum Jinak by vam nestoupal tlak a nekdy si myslim ze vam musi dat kazajku Švejnoho

P.Hejmalova osobne

I. Mertl 19.10.2016 17:36

Re: Václav Klaus má zde NAPROSTOU PRAVDU

Známe Vaší fascinaci nacistickým Německem a Hitlerem samotným, každý prostě máme nějakého koníčka, jen některé jsou na hraně zákona, např. záliba v malých holčičkách. Ale naprosto není jasné, jak Váš příspěvek, v jehož hlavičce V.K. skládáte hold, vlastně souvisí s jeho článkem. Jen kvůli těm oběma holdům, či jen jednomu? A pak kterému?

P. Manda 19.10.2016 17:34

Re: Radeji nam vysvetlete proc

za co, husko ?

Z. Lapil 19.10.2016 17:28

Re: Pokrok, ať už vypadá jakkoliv se zastavit nedá.

Zřejmě pan předpřispěvatel minul slovo "klamné" ve větě: "Boj s hotovostí je založen na klamné tezi, že je většina hotovosti používána v šedé a černé ekonomice..."

Z. Lapil 19.10.2016 17:13

Re: pane Hrbku

Nechápete? NA praní špinavých peněz, přece...

(Nikoliv PROTI :-))

P. Vaňura 19.10.2016 16:25

Pane Šejna malý příklad

Pokud bych chtěl platbu účtu T-Mobile provést na provozovně v hotovosti, zaplatím navíc asi 87 Kč.

Š. Hašek 19.10.2016 16:24

Re: Budou-li časem technické prostředky ke směně tak dokonalé,

Vůbec to není jedno.

Pokud nebudete mít možnost "mít něco v truhle" a potom to vyměnit za cokoliv na trhu, bez dozoru politšíbrů - jest vše v p-deli. Všechno. Budete podruh/otrok/vězeň. Někomu to nevadí, pokud dostane do žlabu. Pitomcům jde jen o plné břicho, občanům o víc!!

Mě to vadí.