18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

POLITIKA: Za práci výplatu, ne dávky

Gadžo z nevkusného klipu opravdu nemá čas sedět. Nemůžou za to ale nemakačenka, nýbrž zoufale nízká cena práce. Tu teď chce ODS srazit ještě níž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pražák 14.10.2016 21:34

Re: Máte tam tři chyby

Vraťte se do základní školy a studujte pilně.Další diskuse nemá smysl, možná vám to vysvětlí někdo jiný.

J. Jurax 14.10.2016 21:07

Re: Tak

Hm, ten nepodmíněný příjem je záludný levičácký podfuk.

Protože kdo by opravdu nepracoval, nevyžil by z něj.

A protože jsme humánní společnost, musel by dostat nějaké další prachy - na byt, na děti (ty přece nemohou nuzovat jen proto, že rodiče nechtějí dělat) a tak by to šlo dál jako dnes. A aby na to všechno byly prachy, daně by se nesnížily, spíš naopak.

A důchodci by byli odsouzeni k existenci ještě nedůstojnější než dnes - hlavně ti, kdož jako zaměstnanci hodně a dobře pracovali, tudíž hodně vydělali a platili proto vysoké daně, nemohouce se jim čarováním s daňovým základem vyhnout, a zároveň by jim ty vysoké daně znemožnily si na důchod podstatně ušetřit.

J. Jurax 14.10.2016 20:51

Re: Jak Vás nemám moc rád,

Nemá; naopak celkem pošetile žvaní ...

P. Smutný 14.10.2016 20:38

Re: Máte tam tři chyby

Zkuste se zamyslet vy a znovu si přečíst váš blábol:

"To by v tom byl čert, aby se jim nepodařilo roztočit inflační spirálu, když zatím nepomáhá, že čnb tiskne peníze jak noviny, kupuje € po 27 Kč a po ukončení oslabování koruny si je ti, kteří koupili 27 Kč za € koupí zpět, ale vydají jen cca 24 Kč za €."

Opravdu nevidíte, že je to blábol?

J. Kanioková 14.10.2016 19:55

Jo, socialistická Francie a odbory... která má

tak blízko k řeckému propadáku..

J. Kanioková 14.10.2016 19:53

Přesně !!!!!!!!!

A minimální mzda je ekon. nesmysl..

K. Janyška 14.10.2016 18:38

Re: Vážně ?

Jen a jen modrou. Barvu ničím nezatížené, zákonem garantované, svobody. Jiná nemá žádný význam... Dzp.

K. Janyška 14.10.2016 18:37

Re: Vážně ?

Jen ajenn mn odrou. Barvu ničím nezatížené, zákonem garantované, svobody. Jiná nemá žádný význam... Dzp.

P. Skřivan 14.10.2016 18:06

Re: Srovnatelné mzdy

Tak to se jim konečně není co divit.

Kromě toho nízká cena práce umožňuje tady udržovat managementům zoufale nízkou produktivitu práce a tahat sem absurdní obory podnikání, které by se jinak měly spíš přesídlovat někam do Číny. Ano: lidi tak mají práci. Jenže jakou a s jakou perspektivou ?!

J. Pražák 14.10.2016 14:25

Re: Máte tam tři chyby

Zkuste se zamyslet a opravit vaše nesmyslné závěry. Když je pro vás obtížné pochopit prodej natištěných Kč bankou za € a pak jejich odkup zpět za jiný kurs, tak si zkuste v této úloze změnit banku a investory za vás a vaše kamarády. A místo Kč a € dejte jakékoli jiné komodity.

Už se nedivím, že (a)sociální demokraté mohou tak snadno ohlupovat voliče.

F. Navrátil 14.10.2016 13:58

Stopka

Nespletl jste se pane Kašpárku? Ten nevkusný videoklip byl o sociálních dávkách a ne o ceně práce! Upozorňuje, třebaže hloupou formou, že je tady skupina lidí, kteří pracují, platí daně, zdravotní a sociální pojištění a druhá skupina nepracuje, nic neplatí a přece si žije vesele ze sociálního pojištění. A to se nezmiňuji o stovkách miliónů koruny vyplacených ze státního rozpočtu, tedy z daní občanů, parazitickým neziskovkám, co si hrají komedii na začleňování. Je pochopitelné, že to občané cítí jako nespravedlnost. Jediným možným krokem k nápravě těchto nesmyslných poměrů je zrušení všech nepojistných sociálních dávek a jejich nahrazení chdinskou dávkou, kterou by mohla, ale nemusela na základě vlastního uvážení, poskytovat obec trvalého bydliště.

R. Langer 14.10.2016 13:19

Re: Jak Vás nemám moc rád,

To tentokrát souhlasíte špatně, pane Aldo. :-(

P. Krešňák 14.10.2016 12:27

Re: pane Křešňáku

Pane Kavalír, pan Sýkora Vám za mě odpověděl. Chápu, že jistý odvod je nutný (ale raději bych si např. platil zdravotní pojištění dobrovolně ....) ale 62% příjmu každého z nás padnoucího do státní pokladny (pro zjednodušení) nezlobte se ale to může schvalovat je úplný asociál (normálně bych řekl hovado). Takže ne 33772,- Kč ale tak do 20000,- Kč bych bral za správné. Krešňák

A. Alda 14.10.2016 11:42

Čím víc zákonů,

tím víc úředníků. Každý zákon totiž musí někdo odadministrovat. Každý zákaz musí někdo prosazovat a kontrolovat a nedodržení sankcionovat a sankce vymáhat. Každý příkaz musí někdo prosazovat a kontrolovat a nedodržení sankcionovat a sankce vymháhat. A tito lidé také potřebují své vedoucí a kontrolory své práce a své mzdové účetní atd. a ti také potřebují své šéfy a kontrolory... Vládla u nás nedávno ODS s TOP 09 a byrakracie se nezmenšila, ale zvětšila. I v devadesátých letech, když vládla ODS, se byrokracie zvyšovala.

P. Smutný 14.10.2016 11:37

Máte tam tři chyby

1/ dávky se nezvedají

2/ "si je ti, kteří PRODALI € za 27 Kč koupí zpět za 24 Kč"

3/ daňový poplatník nemá s jejich ziskem nic společného

A. Alda 14.10.2016 11:34

Jak Vás nemám moc rád,

tak tentokrát s Vámi souhlasím. Máte pravdu. Od začátku do konce.

V. Sýkora 14.10.2016 11:14

Re: pane Křešňáku

Rozhodně souhlasím, za ty peníze vám stát nabídne mizernýho učitele, přepracovanýho doktora, ukrajinskou sestru, věčně rozbitou silnici, autobus k vám do vsi jednou za den, polici, která o krádeži akorát sepíše protokol, ale hlavně bandu úředníků, který vám říkají, co smíte a nesmíte dělat. Asi teda odvádíme hodně málo...

M. Starý 14.10.2016 11:03

Srovnatelné mzdy

Zdejší diskutující nepochopí, že podhodnocená cena práce už není tou hlavní konkurenční výhodou, ale že je problémem. Proto na Západě nejsou nadšení z našich šoférů, co jezdí za pár korun a spí v kamionech a jí konzervy. Oni nechtějí, aby chudoba z Východu brala práci jejich řidičům, protože již dosáli určitého standardu mezd i životní úrovně a nechtějí z nich slevit.

J. Lepka 14.10.2016 10:44

Re: pane Křešňáku

Pokud říkáte A, musíte i B, pane Kavalíre. Kdo a proč zrušil II. důchodový pilíř a setrvale brání jakémukoliv pokusu o důchodovou reformu ? ODS to není, že. Kdo neustále navyšuje počta a agendu policejních úředníků, přestože již čtvrt století hlásá, jak dostat ty kancelářské do ulic? ODS to také není. Kdo vyhnal české zdravotníky v takové míře do cizina a natahuje sem personál z východní Evropy? To také není ODS. A kdo neustále navyšuje počet profesionálních úředníků spolu s narůstajícími byrokratickými překážkami, přestože se dušuje o opaku a nejméně 20 let slibuje propojení státní agendy počítačovými systémy? Etc, etc.

Víte, fyzika má hezký zákon, říká se mu zákon akce a reakce a jak vidno, lze ho snadno aplikovat do politiky.

Nebo jste nám chtěl naznačit, že paraziti jsou oni Mládkovi /vlastně teď už Babišovi/ živnostníci???

J. Pražák 14.10.2016 10:43

Myslíte si skutečně, že

je správné poskytovat tak vysoké "dávky" nemakačenkům? Dávky by měly být nižší, aby se vyplatilo pracovat. Váš "nápad" už prosazuje česká strana (a)sociálně demokratická. Dávky musí tvořit dle nich podstatnou část minimální mzdy. Proto zvedají minimální mzdu, následně dávky,.....

To by v tom byl čert, aby se jim nepodařilo roztočit inflační spirálu, když zatím nepomáhá, že čnb tiskne peníze jak noviny, kupuje € po 27 Kč a po ukončení oslabování koruny si je ti, kteří koupili 27 Kč za € koupí zpět, ale vydají jen cca 24 Kč za €. Jejich zisk samozřejmě zaplatí daňový poplatník. A bude to cca 100 miliard Kč.

M. Rejman 14.10.2016 10:38

Re: ODS nenese odpovědnos v současnosti za nízké mzdy

Přesně tak. Bobtnající byrokracie, zaměstnávající desetitisíce nic neprodukujících lidí, ovšem zcela neadekvátně dobře honorovaných, je jednou z příčin.

P. Lenc 14.10.2016 10:11

Re: Vážně ?

Janyška a jakou barvu máte vy, Marťani?

M. Prokop 14.10.2016 10:07

Re: pane Křešňáku

Stále se množící úřednictvo, které navíc mnohdy těm pracujícím škodí.

P. Lenc 14.10.2016 10:04

Re: Pane Kašpárku

Přesné.

K. Janyška 14.10.2016 9:42

Vážně ?

A podívejme se na ni. No, rudočerný Fiala je toho schopen.. Dzp.

J. Kavalír 14.10.2016 9:40

Re: pane Křešňáku

Ještě by ste měl vyjmenovat ty "parazity". Jsou to především důchodci, na druhém místě zdravotníci a pak policie, armáda, úředníci, firmy budující a udržující silnice... a někde na konci nezaměstnaní a lidé na dávkách, kteří mnohdy ty dávky mají právě proto, že jejich plat je nižší než životní náklady. Na to všechno totiž těch 33 772 Kč jde.

O. Uživatel 14.10.2016 9:29

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 14.10.2016 9:25

:-P

"za chození do práce nemají být dávky, ale normální výplata, jaká se tak ve srovnatelných zaměstnáních obyčejně dává."

Ano. Pak ovšem ta odvedená práce musí svým množstvím a kvalitou té normální výplatě odpovídat a pokud ne, musí o ni dotyčný přijít. Co z toho je u "dávkařů" splněno?

P. Krešňák 14.10.2016 8:42

Re: pane Křešňáku

Pane Šejna nepletu, zaměstnanec vytvořil hodnotu a za tu zaměstnavatel zaplatil 53656,- Kč. Co je na tom k popletení, tuto sumu započetl zaměstnavatel do své kalkulace ceny služby nebo výrobku. Dále se pletete v tom, že jsem tvrdil, že 56000,- Kč je likvidační. Nic takového jsem neřekl (nenapsal). No a co se produktivity práce týče, je to velmi jednoduché, kdo tvrdí, že je u nás nízká produktivita práce plácá blbosti. Měl by říci, že na 56656,- Kč ceny práce parazitují ti neproduktivní těmi 33772,- Kč. Tito parazitující neproduktivní snižují "produktivitu práce". Ti co hodnoty vytvářejí pracují většinou velmi produktivně. Krešňák

P. Hlosta 14.10.2016 8:41

ODS nenese odpovědnos v současnosti za nízké mzdy

Se musím zastat ODS, protože ona současný stav nevyvolává. Není totiž u moci. Takže pokud chce kdo hledat viníka za velmi levnou práci v Česku, musí ji hledat ve státní byrokracii. Ta totiž stvořila podmínky, kdy je možné být na dávkách a vyhýbat se práci i tlačit mzdy do minimálky. Nedostatečná práce na úřadech totiž je právě onen viník současné situace. Pradoxem absence kvality práce úředníků(nic) je stále zvyšovaný stav počtu lidí na úřadech zaměstnaných. Samozřejmě že mají alibi, protože bez alibi není v administrativě státu nic.

Pokud by nebylo státní byrokracie, nebylo by Pracovního úřadu, pak by musely firmy hledat mezi zaměstnanci ty nejlepší a museli by přizpůsobovat platy v nabídce a poptávce. Možná by pak byli nekvalifikovaní ještě méně placení než jsou dnes a určitě by kvalifikovaní byli více honorováni než dnes. Také by pracovní agentury nemohly tak čarovat s právem zaměstnanců, jak to dělají v současnosti, kdy je jistí Úřady Práce tlakem na nezaměstnaného. Mnohé by se změnilo k lepšímu, kdyby státním úředníkům pšenka nekvetla a nebylo by pohodlné sezení na kancelářské židli bez výsledků práce!