25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

EKONOMIKA: Přízrak Deutsche Bank

Mysleli jste si, že evropská finanční krize byla způsobena hlavně rozpočtovou nezodpovědností Řecka? Věřili jste, že tato krize už jen doznívá? Domnívali jste se, že centrální bankéři mají situaci pod kontrolou? Mýlili jste se ve všech třech bodech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vaclavik 5.10.2016 4:12

Re:

Ja bych dal prednost nulovemu nafukovani (to mimochodem neni nulova inflace), inflacnimu redeni meny.

Kdyz se relativne k zahranici zlepsi produktivita nasi prace , nase mena posili. Inflacni cil okolo nuly by znamenal, ze to posileni by nam bylo znarodneno, respektive nase zvysena produktivita by nam byla statem zkonfiskovana.

Pochybujji ze je to neco, cemu byste dal prednost, kdybyste tomu takhle rozumel.

V. Vaclavik 5.10.2016 4:10

Re:

Ja bych dal prednost nulovemu nafukovani, inflacnimu redeni meny.

Kdyz se relativne k zahranici zlepsi produktivita nasi prace , nase mena posili. Inflacni cil okolo nuly by znamenal, ze to posileni by nam bylo znarodneno, respektive nase zvysena produktivita by nam byla statem zkonfiskovana.

Pochybujji ze je to neco, cemu byste dal prednost, kdybyste tomu takhle rozumel.

Z. Rychlý 4.10.2016 23:42

Re: Zaporne uroky

Jak u které země. Mezi Řeckem a Českem je "zatím" opravdu velký rozdíl.

Prožírací rozpočty už má drtivá většina evropských států delší čas.

J. Bruner 4.10.2016 22:17

Re: Drobni stradatele

nejde o žádnou zaručenou částku, jen je právo dostat oněch 2,7 mil., ale z fondu pojištění vkladů. Do tohoto fondu přispívají jen banky a z těchto peněz se vyplácejí ručené vklady. Pokud ovšem ve fondu je málo, pak sice máte právo na 2,7 mil., ale vezmi chlup na dlani, když tam není.

M. Prokop 4.10.2016 21:30

Re: Zaporne uroky

"Státní dluhopisy jsou spláceny státem novými státními dluhopisy s tvrdšími podmínkami."

Momentálně s měkčími, ale to na věci moc nemění. Jde hlavně o užití těch peněz, zda je investiční či prožírací.

M. Prokop 4.10.2016 21:28

Re: Zaporne uroky

Já diskutuji vždy o něčem.

Pokud lidé schopní splácet neexistují, nemá cenu tisknout a půjčovat.

I pokud bych přestal (což nehodlám, je to známý fakt), na věci se nic nezmění. Prostě to tak bylo.

M. Prokop 4.10.2016 21:25

Re: Intelektuálně nenáročná reakce ekonoma Prokopa - a můj dotaz

Klidně i vytetovat na prdel.

M. Prokop 4.10.2016 21:24

Re:

Osobně bych dal přednost inflaci/deflaci v hodnotách ± 0,1.

M. Prokop 4.10.2016 21:23

Re: Tři komentáře

Zdravá ekonomika je systém, skutečnost. O něčem je otoman.

M. Pivoda 4.10.2016 21:12

Tři komentáře

1. Jít od válu? Proti tomu existuje zobecněná moudrost, že "kapři si sami rybník nevypustí". Jinými slovy: bez určité formy násilí prakticky nelze provést zádnou změnu.

2. "Urok ve starocestine znamena asi neco jako 'neco z toho mit',..." Hm. Záporný úrok znamená, že nechci hodně ztratit. Proto je pro mne (bankéře) lepší malá ztráta, než velká ztráta. Dopracovali jsme to s ekonomikou už tak daleko, že jen malá ztráta je v daných podmínkách vlastně zisk. Jsem tedy zainteresován na tomto řešení.

3. Zdravá ekonomika je o vytváření nové hodnoty. Bankovnictví je jen pomocná funkce v ekonomice. Bohužel bankéři získali neúměrnou moc v ekonomice, aniž by byli schopni přidat faktickou hodnotu. To platí samozřejmě i pro Česko, kde někdejší bankovní úředník se propracoval až na hlavního transformátora ekonomiky (z reálného socialismu do tzv. kapitalismu).

V. Vaclavik 4.10.2016 17:18

Re:

Dluhova ekonomika si deflaci nemuze dovolit. Deflace znamena zhodnocovani penez a to pro dluzniky znamena splaceni dluhu, nebo i jen jeho uroku (tzv. obsluhy dluhu), hodnotnejsimi penezi, tedy nikoli penezi znehodnocenymi inflaci.

Inflace penez a tedy jejich znehodnocovani hraje do not vsem, kdoz ziji z vypujceneho, tedy dnes cele nasi civilizaci. Utraci totiz penize nejake dane hodnoty (podle toho kdy byla pujcka uskutecnena) a splaci je pozdeji mene hodnotnymi vice 'nafouknutymi' penezi (inflace je anglicke slovo znacici nafouknuti treba balonu, tedy v prenesenem vyznamu, jeho zvetseni, zde pocetne zvetseni penezni zasoby). Soukromi pujcovatele se sice snazi nastavit urok tak, aby se pocitalo s jistym budoucim inflacnim znehodnocenim penez, ale vlady ruku v ruce s centralnimi bankery vzdy zajisti, ze pujcovatele vzdy hraji 'druhe housle'. A mohou si to dovolit, protoze coby dluznici maji pod palcem i to centralni bankovnictvi a tim padem i urokove sazby, ktere dnes nastavili az do zaporne oblasti.

Deflace, tedy zhodnocovani penez smrtelne ohrozuje ekonomiku postavene na fungovani na dluh a to na stale vetsi a vetsi dluh. Proto ten zajem, aby byla inflace, ovsem ne ujeta inflace - ale jen takova, jako kapani vody z kohoutku... asi jako kdyz divosi v pousti piji dobytci krev, ale nesmi pit z jednoho kusu moc, aby neposel na nedostatek krve, a ta krev se za cas zase doplni a trik je piti jen pro dobytek unosneho mnozstvi. Dnesni centralni bankeri jsou nasi upiri, sajici nasi ekonomickou krev z nasich zil, dnem a noci, bez ustani, jako ten kapajici kohoutek, ktery se naivnimu lidu nezda byt tak velkou ztratou, protoze si neuvedomji, ze takovy kapajici kohoutek hrave naplni vanu vody za den...

V. Vaclavik 4.10.2016 16:47

Zaporna sazba uroku

je neco, co je mozne jen v direktivnim socialismu. Tady plati, ze po ovoci poznate strom - zapornou sazbu nemuze zplodit nic jineho.

V Anglickem jazyku se uroky zvou 'interest', tedy 'zajem', zajem toho kdo pujcuje o vydelek z toho pujceni v podobe toho uroku. Urok ve starocestine znamena asi neco jako 'neco z toho mit', je to zrejme nejake staroceske slovo, ktere pro nas nezni tak vymluvne, jako ten aglicky interest, coz je slovo, na rozdil od naseho uroku, bezne pouzivane i v jeho prvotnim vyznamu. Ne ze by to ale probudilo obcany anglickeho sveta a uvedomili si ten nesmysl, nejsou na tom v tomto ohledu o nic lepe, nez my. Konec koncu, zacali s tim prave oni.

Ozivovani ekonomickeho zivota spolecnosti, jeho rozhybani levnejsim a jeste levnejsim, a tedy stale vice hojnejsim prilivem penez, funguje uplne stejne jako kdyz si pri vstupu do kazdeho dne musi drogovy zavislak brat drogu a to ve stale vetsim mnozstvi, aby vubec mohl ten den nejak fungovat, az jednou nevyhnutelne prijde den, kdy droga i ve velkem a zivotu primo nebezpecnem mnozstvi uz prestava zabirat.

V osmdesatych letech jsem byl na Zapade pritomen debate 'Socialismus vs kapitalismus' a tam z ust socialisty zaznelo na tema nezamestnanosti, ze kdyby ta nekdy dosahla dvouciferne vyse, vedeli by pak socialiste, ze delaji neco spatne a sli by od valu... V podobnem smyslu by meli dnesni ekonomove Zapadni kultury vedet, ze s temi zapornymi uroky delaji neco spatne a jit od valu.

Jak to ale ve skutecnosti byva a nemuze to byt jinak, ne ze by se slo od toho valu, ale naopak se tim vic tlaci na pilu starych reseni, protoze tito vyseptani ekonomicti experti nic jineho neumi, jsou to totiz lidsti papousci.

J. Svoboda 4.10.2016 16:23

Re: Článek není k ničemu,

A existuje někdo jiný, kdo by to za nás mohl odskákat?

K. Pavlik 4.10.2016 15:47

Re: Drobni stradatele

No to ne. Nejdrive prijdou o tech 8000 ti co do te banky investovali. To samozrejme ale neznamena ze tam tech 8000 bude.

K. Novák 4.10.2016 15:30

Článek není k ničemu,

protože neobsahuje žádné nové informace. DB (její americká dcera) nedostala pokutu za to, že nakoupila špatné deriváty nebo poskytla špatné úvěry. Rovněž další (a větší) pokuta, která jí hrozí i v Británii, není kvůli derivátům. Pan ekonom Kohout o tom, proč byla pokuta udělena, bůhví proč nic nepíše, a paní Šichtařová v článku publikovaném zde dříve také ne. Jenom nás obyčejné lidi straší, že to odskáčeme my.

Z. Rychlý 4.10.2016 15:09

Re: Zaporne uroky

Není zřejmě sám. Výroba rodinných domků typu Okál jede několikanásobně víc než za socialismu. Evidentně jde o to, že hypotéka je poslední možností rozumné investice, kam nastrkat peníze. Akciový trh je obdoba rulety, a dluhopisy s mírně záporným výnosem si na trhu vedou docela úspěšně. Státní dluhopisy jsou spláceny státem novými státními dluhopisy s tvrdšími podmínkami. Vytloukání státního dluhu novým dluhem se stává státním sportem. Můj ty světe, obrácený světe. Záporný úrok je pokus sociálních inženýrů. Jako obvykle skončí krachem, ale mezitím rozvrátí, co se dá. Je to již více než sto let, co byl založen FED, coby instituce dbající o stabilitu měny. Od té doby jde dolar stabilně, ale vytrvale do (_._) Rozdíl hodnoty dolaru za 100 let je obrovský. Dnešní centrální banky se za znehodnocování svých měn už ani nestydí. Podnikání není o podnikání, ale o "řízení" dotací. Zatím to funguje až do doby, než některý blbec vykřikne, že král je nahý. Pak z hrobu vstane Khárl Marx a jeho zběsilé teorie. Hayeka naopak z hrobu vykopou a ostatky hodí prasatům.

V koutku duše doufám, že se mýlím.

Z. Lapil 4.10.2016 14:57

Re: Drobni stradatele

Jelikož je minimální kapitálová přiměřenost českých bank 8%, z těch 100 000,- dostanete 8 000,-. Mi tak připadá, ale nemusím vědět všechno.

I. Schlägel 4.10.2016 14:55

Re: Všichni mazejte k mistru Haykeovi a k jeho docela útlé,

Ano, Bastiat by to zvládl. Otázka zní, zda by ho ještě dneska někdo poslouchal.

Z. Lapil 4.10.2016 14:48

Re: Drobni stradatele

Stát zatím nekrachuje, ale záporné úroky se už zkouší.

Z. Lapil 4.10.2016 14:45

Re: Drobni stradatele

No... Na důvěře stál ten okamžik mezi začatou (dokončenou) prací a převzetím měšce zlata. Zlato je zlato a bylo jím i v době, kdy bankovka a šek byly přinejmenším teoreticky poukázkou na ten měšec ležící v trezoru.

Dnes vám nezbývá než věřit, že bankéřům necukne ruka a nepřidají nulu na konec svých cifer a na začátek vašich, tvrdíce přitom, že vám dali obětavě přednost.

Z. Rychlý 4.10.2016 14:42

Re: Všichni mazejte k mistru Haykeovi a k jeho docela útlé,

Přesný popis situace, souhlas. A mnohem více, než propagace některých ekonomů samochvalnými laiky typu Janyška, by pomohl rozbor prací Marxe a podtržení jeho chybných úvah. A toto by navíc chtělo popularizátora typu F.Bastiata.

K. Pavlik 4.10.2016 14:29

Re: Zaporne uroky

Jedna vlastovka jaro nedela.

R. Langer 4.10.2016 13:51

Re: Drobni stradatele

Utratit 100000 je snad nějaký problém? :-D

M. Pivoda 4.10.2016 13:48

Intelektuálně nenáročná reakce ekonoma Prokopa - a můj dotaz

Měl bych si snad vaše kádrové posouzení nechat zapsat do svého občanského průkazu?

R. Langer 4.10.2016 13:42

Re: Všichni mazejte k mistru Haykeovi a k jeho docela útlé,

Obávám se, že máte naprostou pravdu... :-(

R. Langer 4.10.2016 13:41

Re:

Nic, svědčí to o stabiltě měny...

R. Gramblička 4.10.2016 13:32

Re: Zaporne uroky

Já existuju, pane Pavlíku. Zrovna kupuju byt, beru si naň hypotéku a pokud se nic extra nepřihodí, do 15 let ji mám splacenou. A určitě nejsem sám...

K. Pavlik 4.10.2016 13:19

Re: Drobni stradatele

Vas nazor ze je lepsi mit penize v ponozce nez v bance viditelne nesdili vetsina setrilku v DB. Asi to nejsou takovi hlupaci.

Jen tak mimochodem mate 100 000 Euro doma v ponozce (nebo totez v korunach)? Ono to asi neni zadna legrace - jak se jich napriklad pozdeji chcete zbavit?

J. Zaorálek 4.10.2016 13:15

A co je tak strašného na určité deflaci? Nejsem ekonom, právě proto se ptám. Mne osobně se na ni nezdá nic hrozného, spíše naopak, ale většinou slyším, ze znamená konec blahobytu.

K. Pavlik 4.10.2016 13:14

Re: Zaporne uroky

Diskutujete 2 problemy.

1) Bohuzel lide kteri si chteji pujcit a jsou to schopni to splatit prakticky neexistuji.

2) Prestante s tim nesmyslem o statnim natlakem poskytovanych hypotek (Wikipedia neni bible). DB dostava obrovsky flastr za hypoteky a ani nejvetsi silenec by si nemel myslet ze DB pujcila jediny dolar nejakemu cernochovi.Podobne na tom jsou jine banky - dost z nich dostalo flastr za to ze pujcovali tem co nemeli pujcovat.