24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

DOPRAVA: Parkovací utopie?

V srpnu se rozšířily modré zóny po Praze 5 a 6, v září po Praze 3, v říjnu bude následovat Praha 8 a příští rok zavede rezidentní parkování v bílých zónách i Brno-střed.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Dlouhý 5.10.2016 8:51

.

Co parkování. Ale takový vzduch. Každý si ho dopřává kolik se mu zlíbí. Jak odporne levicové. Hotový komunismus. S tím by měl autor něco dělat. To by bylo minimalne na dvě Nobelovy ceny.

V. Petřík 3.10.2016 23:21

Jediné řešení je místo kanceláří stavět parkovací domy, jak je to obvyklé všude na světě, i v těch nejzapadlejších "rozvojovkách".

J. Fleiszner 3.10.2016 19:53

Jen další daň

A proč vůbec platit? Skutečný případ. Období před zónama, Řeznická ulice, majitel domu a nemá kde v ulici zaparkovat. Příchází zóny, mírné zlepšení, zaparkovat se dá většinou po druhém hodně pomalém objetí bloku a dnes? Stejné jako před zónama, ale platí se za to! Takže jen debil si přeje zóny. Je to prostě další daň "z existence člověka".

J. Bruner 3.10.2016 17:44

zatím ještě, díkybohu, platí

zákon, který říká, že používání pozemní komunikace je pro každého a bezplatně. Všechna ta placená parkoviště (ne pro rezidenty) jsou nezákonná.

A. Alda 3.10.2016 14:57

Proč by takové analýzy dělali?

Jim přece nejde o zlepšení situace. Jim jde o komplikaci používání aut. Ekoteroristé nenávidí auta a elektřinu a chtějí lidem zabránit v jejich užívání jakýmkoli dostupným způsobem.

A. Alda 3.10.2016 14:52

Vy jste tu modrou zónu vůbec nepochopil.

Cílem toho opatření je donutit lidi, aby nejezdili autem, ale když už ho mají, aby si ho nechali stát pod oknem a vyráželi s ním jen na víkendy na chalupu nebo na výlety a dovolené. Do práce aby jezdili MHD nebo na kole či koloběžce, nebo chodili pěšky.

Ekoteroristi to vymysleli velmi fikaně - navenek a na první pohled to vypadá, jako radikální opatření pro pohodu místních, voličů. Ale i oni sami na to rychle doplácejí, chtějí-li cestovat do práce přes Prahu svým vlastním autem.

Je to výmysl Zelených a vůbec nejde o vyřešení problému dopravy v klidu. Je to standardní ekoteroristické opatření proti lidské svobodě a pokroku.

E. Erat 3.10.2016 14:50

Re: Parkování ve m+stech

Když si zaparkuji auto, tak neplatím na Praze 10 nic. Když na stejné místo umístím kontejner pro stavební odpad z mého rekonstruovaného bytu, tak zaplatím 15,-Kč za 1,00 m2 plochy kontejneru za každý i započatý den umístění kontejneru. V některých ulicích je povoleno parkovat na půlce chodníku, bezplatně. Když si na stejném chodníku na stranu budovy umístím lešení pro opravu fasády, tak opět platím těch 15,-Kč/m2/den. Takže parkování je zdarma, což je ovšem chyba. A pan Macků má pravdu.

J. Schwarz 3.10.2016 14:05

Proč

jste nedostal Nobelovku za ekonomii? Protože v Nobelově výboru sedí samí blbci...

J. Macků 3.10.2016 13:57

Re: Parkování ve m+stech

Pokud vám, platí se povinné ručení (nemyslím si, že je úplně šťastně nastavené), které nesouvisí s parkováním, ale spíše s provozem, u firemních aut silniční daň, ta taky nesouvisí s parkováním, protože pak by musela být odlišná ve městě a na venkově, spíš je to nesmyslná daň, jejíž výběr je snad dražší, než vybraná částka a pak spotřební daň z paliva, to je daň z luxusu, kterou vybírají skoro všechny vlády na světě, patrně proto, že to voliči chtějí, zase nesouvisí s parkováním, stejně jako DPH.

J. Tachovský 3.10.2016 11:43

Ja mam lepsi reseni

Mam 3 garaze, tj. tri mista pro auto v kazde z nich plus 3 vjezdu, kde taky muzu parkovat jen ja (ostatni necham odtahnout). Takze prostor pro 6 aut. Nemam jich sice tolik, ale kdyz se sjede vic znamych, maji kde zaparkovat.

R. Dubravský 3.10.2016 9:58

Re: Parkování ve m+stech

O jakém parkování zadarmo to mluvíte? Vy nevíte, kolik se z vlastnictví a používání auta platí daní a poplatků?

R. Tichý 3.10.2016 9:35

Resenim je zejmena mohutna vystavba parkovacich domu. Treba se pak mesta prestanou tvarit jako parkoviste s vetsinou ulic jednopruhovych.

J. Lepka 3.10.2016 9:23

Neblábolte nesmysly, autore

a nechte to volnému trhu,ale to je dnes nepopulární, tak budete dál vymýšlet kraviny na n-tou, jen aby se prokázal smysl regulace.

Ale konkretně. Kdo udělal kdy jaké analýzy situace? Nikdo. Kdo pověsil na kandelábr časosběrnou kameru, aby zjistil, kolik aut a která jezdí denně a která týdně? Nikdo. Stejně jako se nikdo neobtěžoval zjistit jak jsou mnohé ulice a parkovací prostory obsazené přes den a přes noc. Nikdo se ani nepokusil o analýzu dopadu na přístupnost služeb a řemeslníků. Víte, vy teoretiku, že dnes i instalatér, malíř, opravář praček nebo jen elektrikář k vám prostě MHD nepojede. Jednak proto, že s sebou musí vozit poměrně dost materiálu, ale hlavně při času stráveném planým přestupováním by si ani na suchou vodu nevydělal. Takže kdo to ve finále zase odnese ? Samozřejmě že ti, co dnes tak nadšeně hájí, že si můžou na týden strčit auto před barák, ale jaksi jim už nedojde, že ani to výpalné není zárukou, že hamižní úředníci rozprodali cca dvojnásobek odpustků, než je parkovacích míst.

O. Uživatel 3.10.2016 8:48

Uživatel požádal o vymazání
M. Pivoda 3.10.2016 8:11

Bludný balvan nebo Nobelovka pro Kašpárka?

"Aby místa neblokovali ti, kteří auto zas tak moc nepotřebují. Že je to technická utopie? Není. V éře mobilních plateb ..."

V éře přicházejících elektromobilů a automobilů bez řidiče může do deseti let vše být v Praze vyřešeno jinak.

Řešení není jen v zavedení minimálního nepodmíněného příjmu, ale i v prosazení sdílené ekonomiky. Konkrétně: Automobil přijde na specifikovanou adresu v daný čas, naloží či vysadí člověka, a po ukončení dopravní služby zase rychle odjede na parkoviště někde na okraji města.

J. Macků 3.10.2016 7:47

Parkování ve m+stech

Je jasné. že doba parkování zadarmo alespoň ve městě skončila. Modré zóny nic neřeší, nutná bude optimalizace počtu automobilů a parkovacích míst, kterou by měl provést trh, ne moudrý úředník. Největší problém činí rezidenti a dojíždějící do práce pro celodenní parkování, kteří chtějí parkovat v místě bydliště - práce zadarmo, nebo skoro zadarmo, to prostě nebude možné. Dopravní obsluha nevidí problém zaplatit desetikoruny za parkování na desítky minut pro uskutečnění dopravní obsluhy, když je kde. Bez investic do parkování to nebude možné a majitelé aut se na nich budou muset podílet, pokud budou chtít parkovat ve městě, jiná cesta není.

J. Pospíšil 3.10.2016 1:33

Nobelovka nebude,

protože tak to řeší skoro všechna města ve světě.

Dalším kouzlem je to, že tam, kde to tak řeší, jako kouzelným proutkem vznikají parkovací domy, klidně i ve starých činžácích, které do ulice vypadají jako obytné, kde jde o příjem majitele a ne obce a ty svou konkurencí nedovolí, aby ceny za parkování na ulicích rostly nad každou mez.

Městské rady navíc budují podzemní parkoviště pod náměstími, ty lokálně patriotické horní patra degresivně pronajímají místním, cizáci musejí sjíždět blíž peklu a vyjíždět více pater výtahem na povrch, ty levicové dokonce nechají ve spodních patrech parkovat nakupující cizáky pár hodin zadarmo, tím si kupují hlasy drobných živnostníků v centrech měst, pod záminkou, že ty drobné drahé obchudky potřebují zákazníky, aby je neudusily hypersupery na kraji města, která mají parkoviště velká a zadarmo.